Suomalaisten mielestä invapaikalle pysäköinti on ilmeisesti suurin rikos
Piipahdin nopeasti kaupassa ja pysäköin siksi aikaa invapaikalle. No kun tulin takaisin, joku nainen raivosi minulle, että en saa siihen pysäköidä. En vastannut sille mitään. Sillä naisella ei itselläkään ollut tarvetta koko paikkaan. Ja viivyin vain 10 min, en usko että tuossa ajassa kukaan invalidi sitä paikkaa olisi tarvinnut. Olen huomannut tämän useasti, invapaikalle pysäköiminen saa ihmiset ihan raivopäisiksi. Ihan kuin ei olisi maailmassa pahempiakin asioita.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:35"]Minusta invapaikalle pysäköiminen osoittaa piittaamattomuutta, itsekkyyttä ja täydellistä kyvyttömyyttä asettua toisen ihmisen asemaan. Puhumattakaan laiskuudesta ja puhtaasta idiotismista.
Terve kun en hyödy oikeastaan yhtään mitään invapaikalle pysäköinnistä: Sieltä hieman kauempaakin kipaisee käytännössä samassa ajassa kauppareitin ja jos on kiire, voi kävellä vähän nopeampaa, ja kiriä sen minuutin sillä. Mutta invalidi tarvitsee invapaikkansa ja hänelle sen varattuna oleminen aiheuttaa huomattavaa haittaa tai estää koko kauppareissun. Minä en voi tajuta, miksi ottaa edes pienen mahdollisuuden hankaloittaa toisen elämää, jolla on muutenkin arki paljon vaikeampaa, kun siitä ei oikeasti edes hyödy itse mitään. En vain tajua. Ja siksi en voi olla pitämättä invapaikan väärinkäyttäjiä minään muina kuin edellä mainittuina piittaamattomuus idiootteina.
[/quote]
Halleluja! Veit sanat suustani, ja ihanaa että ihmiset ymmärtää miksi invapaikkoja tarvitaan vaikka ne usein tyhjänä oliskin.
Itse tiedän tulevaisuudessa saavani ja tarvitsevani sen invamerkin, mutta vielä toistaiseksi pysäköin normipaikoille ja nautin siitä että pystyn niin tekemään. Outoa ehkä, voi avautua vain etenevää tules-sairautta sairastaville.
No aika huonosti olisi osunut, jos invapaikalle olisi just sen 10 min aikana joku halunnut tulla. Aika epätodennäköistä. Ja minulla oli aika kiire, ja parkkis oli muuten melko täynnä. En usko, että aiheutin mitään pahaa kellekään. Mutta lynkatkaa, lynkatkaa! :D Onneksi jotkut ihmiset osaavat vielä suhteuttaa, mikä tässä maailmassa on vakavaa ja mikä ei.
ap
Niin jossssspa sinäkin joskus oikeasti tarvitset sitä paikkaa, pyörätuolin kanssa ei sovi pois autosta tavallisella parkkipaikalla.