Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten mielestä invapaikalle pysäköinti on ilmeisesti suurin rikos

Vierailija
28.06.2015 |

Piipahdin nopeasti kaupassa ja pysäköin siksi aikaa invapaikalle. No kun tulin takaisin, joku nainen raivosi minulle, että en saa siihen pysäköidä. En vastannut sille mitään. Sillä naisella ei itselläkään ollut tarvetta koko paikkaan. Ja viivyin vain 10 min, en usko että tuossa ajassa kukaan invalidi sitä paikkaa olisi tarvinnut. Olen huomannut tämän useasti, invapaikalle pysäköiminen saa ihmiset ihan raivopäisiksi. Ihan kuin ei olisi maailmassa pahempiakin asioita.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:29"]

Mielestäni valitatte käsittämättömän pienistä asioista. Siis ja kun on kyse isoista asioista niin te ootte ensimmäisenä istumassa tuppisuuna. Ihan nolottaa hengittää ilmaakin teidän kanssanne.. Toiset ihmiset ympäri maailmaa ajattelisivat että tämä maa on paratiisi. Täällä on turvallista mutta henkisesti laki henkinen ja painava ilmapiiri. Ja ei se laki henkinen ei ole mikään kohteliaisuus..

[/quote]

Suomi on hirveän byrokraattinen maa, kun ei saisi vaan rentona polttaa pilveä ja parkkeerata minne huvittaa. Mut anna olla, jos sossut olis rentoina eikä muistaisi pilvenpoltoltaan laittaa masseja tilille kuun vika päivä klo 9 aamulla...
[/quote]

Voi kun osasitkin kommentista vetääkin johtopäätökset just niin kuin oma elämänkatsomuksesi antaa.. Järkyttäisikö jos tietäisit et oon tosi kova tekemään töitä ja menetin terveyteni kun tein liikaa töitä ja oli liian tarkka liian vaativa itselleni ja muille. Siis ihan rauhassa syö sitä makkaraasi grillistä ja mieti sepelvaltimo sairauksia jotka tulee tuonlaisista elämäntavoista. Nillittäkää vielä kuin voitte mut mua ette huijaa. Te ette välitä invaliideista yhtään ihan kiimoissanne olette kun pääsette jotakin ihmistä ojentaa maton kulman asennostakin.

Vierailija
42/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä, kun täällä tiedetään jo yksittäisten kirjoittajien grilliruokatottumuksetkin. Oletko ajatellut, että voisit tienata hyvin meediona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 23:03"]

Minulla on aivovamma. Erään piittaamattoman autoilijan toimien seurauksena liikenteessä saatu. Ja invatunnus. Kävelen kahdella jalalla eikä minusta päällepäin heti näe, että todella tarvitsen sen invapaikan. On päiviä, jolloin kauppaan meno jopa siltä invapaikan etäisyydeltä on saavutus. Ei niitä invapaikkoja turhaan, huvin vuoksi ole järjestetty. Useasti olen nähnyt, että kaikki invapaikat on jo varattu, ihan laillisesti. Ei niitäkään aina tarpeeksi ole. Ei liene maailman suurin rikos, jos terve vie invapaikan - sillä tosin pystyy hankaloittamaan jonkun toisen, invapaikkaa oikeasti tarvitsevan elämää. Ja minun mielestäni on itsekästä parkkeerata invapaikalle, jos sitä invatunnusta ei ole.

[/quote]

Miten aivoinvaliidillä voi olla vielä ajokortti ?Etpä taida tietää mitä aivovamma oikeasti tarkoittaa. Se kun ei millään tavoin heikennä ajokykyä. Ja invatunnuksellista autoa voi ajaa muu kuin vammainen itse, avustaja, puoliso ystävä...

[/quote]

Vierailija
44/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:37"]Se on hyvä, kun täällä tiedetään jo yksittäisten kirjoittajien grilliruokatottumuksetkin. Oletko ajatellut, että voisit tienata hyvin meediona?
[/quote]

Oi kuule itse aloitit sitä meedion työtä harjoittaa. Kuten tavallista taitaa omat lääkkeet maistua pahalta..

Vierailija
45/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isällä on autosta riippumaton. Kyllä meidän terveiden on vain saatava isä leveälle paikalle koska

1. Isän autosta ulos pääseminen on hyvin huonoa ja hänelle pitää antaa rollaattori heti viereen, koska kaatuilee herkästi

2. Isän liikkuminen on hidasta

3. Isä ei näe paljon mitään

Moni on kuitenkin sitä mieltä, että koska me saattajat olemme terveitä, voimme hyvin ajaa kauemmaksikin tai jättää isän jonnekin yksinään. Mutta kun sitä jättämistä varten pitääkin saada pysäköidä leveälle paikalle ja lähelle ovea, ei isä yksinään näe kulkea. Jos parkkipaikoila on väljää ja vähän liikennettä, voi jättää kauemmaksikin, mutta silloinkin isä on hidas liikkuja ja jos siihen joku auto kuitenkin kohdalle tulee, saattaa joutua odottamaan että ehdimme alta pois. 

Vierailija
47/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni valitatte käsittämättömän pienistä asioista. Siis ja kun on kyse isoista asioista niin te ootte ensimmäisenä istumassa tuppisuuna. Ihan nolottaa hengittää ilmaakin teidän kanssanne.. Toiset ihmiset ympäri maailmaa ajattelisivat että tämä maa on paratiisi. Täällä on turvallista mutta henkisesti laki henkinen ja painava ilmapiiri. Ja ei se laki henkinen ei ole mikään kohteliaisuus..

Vierailija
48/64 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää invavessa on erikoinen juttu. Kun se on vähän eri asia etsiä autolla parkkipaikkaa kuin jonottaa vessaan. Vessasta tullaan pois melko pian. On myös monta paikkaa, joissa on miesten vessa ja sitten toinen vessa, joka on yhdistetty invavessa-naisten vessa-lastenhoitopaikka. Naiset siis eivät saa mennä vessaan sellaisissa paikoissa? Tai olin häissä, joissa oli n. 70 vierasta, ja hääpaikka oli vanha talo. Siellä oli kaksi vessaa, joista toinen invavessa/lastenhoitohuone. Juhlissa oli yksi vauva ja yksi rollaattoria käyttävä vanhus, muut suht. hyväkuntoisia lapsia, nuoria ja aikusia. Olisiko koko jonon pitänyt olla vain siinä tavallisen vessan kohdalla, siltä varalta että suvun mummo tai vauva tarvitsee sitä toista vessaa? Kyllä se vauva äiteineen jonon ohi päästettiinkin kerran, satuin näkemään. Mummon vessatarvetta en sattunut seuraamaan. 

Vierailija
49/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Vierailija
50/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se suuri rikos, vankilaan joutaisit. Silti joskus mietityttää, että paljonko niitä invoja on kun invapaikat on aina tyhjänä? Niitä parkkiruutuja on aina joku viis vähintään siinä kaupan eessä, eikä invan invaa mailla halmeilla. Sama invavessojen kans. Miksi muut ei vois myös käyttää invavessaa, kai nyt invakin voi joskus jonottaa vessaan?

Vierailija
51/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:27"]Ja viivyin vain 10 min, en usko että tuossa ajassa kukaan invalidi sitä paikkaa olisi tarvinnut. [/quote]

Tarvithan sinäkin sitä 'vain' 10 min. Tekevätkö invalidit vain pitkiä ostosreissuja?

Eikä sitäpaitsi... äh en jaksa. Provohan sinä olet kuitenkin. Ei kukaan ole noin tyhmä. Vai onko vanhempasi serkuksia keskenään?

Vierailija
52/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa se invatunnus! Sitten sinulla on ihan laillinen oikeus pysäköidä siihen.

Vierailija
53/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:33"]Hommaa se invatunnus! Sitten sinulla on ihan laillinen oikeus pysäköidä siihen.
[/quote]

Ei taideta päävikaiselle antaa.

Vierailija
54/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta invapaikalle pysäköiminen osoittaa piittaamattomuutta, itsekkyyttä ja täydellistä kyvyttömyyttä asettua toisen ihmisen asemaan. Puhumattakaan laiskuudesta ja puhtaasta idiotismista.

Terve kun en hyödy oikeastaan yhtään mitään invapaikalle pysäköinnistä: Sieltä hieman kauempaakin kipaisee käytännössä samassa ajassa kauppareitin ja jos on kiire, voi kävellä vähän nopeampaa, ja kiriä sen minuutin sillä. Mutta invalidi tarvitsee invapaikkansa ja hänelle sen varattuna oleminen aiheuttaa huomattavaa haittaa tai estää koko kauppareissun. Minä en voi tajuta, miksi ottaa edes pienen mahdollisuuden hankaloittaa toisen elämää, jolla on muutenkin arki paljon vaikeampaa, kun siitä ei oikeasti edes hyödy itse mitään. En vain tajua. Ja siksi en voi olla pitämättä invapaikan väärinkäyttäjiä minään muina kuin edellä mainittuina piittaamattomuus idiootteina.

Vierailija
55/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti typeryys ei oikeuta aloittajaa invatunnukseen.

Vierailija
56/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:27"]

Piipahdin nopeasti kaupassa ja pysäköin siksi aikaa invapaikalle. No kun tulin takaisin, joku nainen raivosi minulle, että en saa siihen pysäköidä. En vastannut sille mitään. Sillä naisella ei itselläkään ollut tarvetta koko paikkaan. Ja viivyin vain 10 min, en usko että tuossa ajassa kukaan invalidi sitä paikkaa olisi tarvinnut. Olen huomannut tämän useasti, invapaikalle pysäköiminen saa ihmiset ihan raivopäisiksi. Ihan kuin ei olisi maailmassa pahempiakin asioita.

[/quote]

Trolli

Vierailija
57/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä rikos se ainakin on. On olemassa paikkoja joissa on 15 min  aikaraja, mene niihin. Inva-paikat nyt on vaan muita varten.

Vierailija
58/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa näinköhän, katso tämä

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1435196909333.html

Vierailija
59/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis jaksa kävellä 20m?

Vierailija
60/64 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:31"]Onhan se suuri rikos, vankilaan joutaisit. Silti joskus mietityttää, että paljonko niitä invoja on kun invapaikat on aina tyhjänä? Niitä parkkiruutuja on aina joku viis vähintään siinä kaupan eessä, eikä invan invaa mailla halmeilla. Sama invavessojen kans. Miksi muut ei vois myös käyttää invavessaa, kai nyt invakin voi joskus jonottaa vessaan?
[/quote]

En ole koskaan kuullut etteikö invavessaa saisi käyttää kuka vaan. Se kyltti siinä ulkona kertoo vessassa olevan pyörätuolivarustus, ei kuka sitä saa käyttää. Eihän monessa paikassa muunlaista vessaa edes ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi