Suomalaisten mielestä invapaikalle pysäköinti on ilmeisesti suurin rikos
Piipahdin nopeasti kaupassa ja pysäköin siksi aikaa invapaikalle. No kun tulin takaisin, joku nainen raivosi minulle, että en saa siihen pysäköidä. En vastannut sille mitään. Sillä naisella ei itselläkään ollut tarvetta koko paikkaan. Ja viivyin vain 10 min, en usko että tuossa ajassa kukaan invalidi sitä paikkaa olisi tarvinnut. Olen huomannut tämän useasti, invapaikalle pysäköiminen saa ihmiset ihan raivopäisiksi. Ihan kuin ei olisi maailmassa pahempiakin asioita.
Kommentit (64)
Olisit sanonut olevasi aivorampa. Tuskin olisi ollut edes palturia.
Kertokaa, miksi se on niin vakavaa jos olen 10 min invapaikalla? Ja jos sinä aikana ketään invalidia ei olisi paikalle edes tullut?
ap
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:29"]
Mielestäni valitatte käsittämättömän pienistä asioista. Siis ja kun on kyse isoista asioista niin te ootte ensimmäisenä istumassa tuppisuuna. Ihan nolottaa hengittää ilmaakin teidän kanssanne.. Toiset ihmiset ympäri maailmaa ajattelisivat että tämä maa on paratiisi. Täällä on turvallista mutta henkisesti laki henkinen ja painava ilmapiiri. Ja ei se laki henkinen ei ole mikään kohteliaisuus..
[/quote]
Voisiko olla, että tänne on kyetty rakentamaan tietyntyyppinen, heikommista huolehtiva yhteiskunta, jossa ei tarvitse ryöstää saadakseen ruokaa eikä murtautua minnekään saadakseen katon päänsä päälle juuri siksi, että useimmilla suomalaisilla on tietynlainen mentaliteetti?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:32"]
Kertokaa, miksi se on niin vakavaa jos olen 10 min invapaikalla? Ja jos sinä aikana ketään invalidia ei olisi paikalle edes tullut?
ap
[/quote]
Mistä autokoulusta sinulle on annettu ajokortti?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:29"]
Mielestäni valitatte käsittämättömän pienistä asioista. Siis ja kun on kyse isoista asioista niin te ootte ensimmäisenä istumassa tuppisuuna. Ihan nolottaa hengittää ilmaakin teidän kanssanne.. Toiset ihmiset ympäri maailmaa ajattelisivat että tämä maa on paratiisi. Täällä on turvallista mutta henkisesti laki henkinen ja painava ilmapiiri. Ja ei se laki henkinen ei ole mikään kohteliaisuus..
[/quote]
Suomi on hirveän byrokraattinen maa, kun ei saisi vaan rentona polttaa pilveä ja parkkeerata minne huvittaa. Mut anna olla, jos sossut olis rentoina eikä muistaisi pilvenpoltoltaan laittaa masseja tilille kuun vika päivä klo 9 aamulla...
Jep, vois sitä kans alkaa näpistelee ja parkkeeraa autoa ovien eteen koska tapahtuuhan pahempiaki asioita.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:39"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:32"]
ap
[/quote]
Mistä autokoulusta sinulle on annettu ajokortti?
[/quote]
Ap taitaa olla kortitta ajeleva m anne.
Vituttaa paskan provon ruokkijat enemmön kuin itse provoaja.
Ap, entäs sitten jos kaikki olisi yhtä kiireisiä (lue: piittaamattomia ja laiskoja) kuin sinä? Silloin kaikki invapaikat olisi aina varattuja kaikille muille kuin niitä tarvitseville. Tuo sinun perseilysi toimii vain, koska suurin osa muista ihmisistä toimii sääntöjen mukaan. Siinä mielessä olet siipeilijä, joka hyötyy muiden ihmisten tunnollisuudesta ja aiheuttaa samalla haittaa invapaikkoja oikeasti tarvitseville.
Kaikilla meistä on kiire mutta kun sen ero tavallisen ja invapaikan välillä mitataan SEKUNNEISSA niin et sinä herranjumala niin tärkeä ihminen ole että voisit tätä tuolla perustella.
Että terveisiä vaan sinne Porvooseen.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 22:29"]
Jospa saisit AIVOinvatunnuksen.
[/quote]Läheiselläni on tapaturmaisesti saatu aivovamma. Minusta ei ole mukavaa, että aivoinvalidia käytetään haukkumasanana. Mutta olet varmaan ylpeä itsestäsi.
(Muuten, myös aivoinvalidit ovat tietyn haitta-asteen täyttyessä oikeutettuja invapysäköintilupaan. Läheiselläni ei sellaista ole, mutta joillain varmasti on)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:58"]
No aika huonosti olisi osunut, jos invapaikalle olisi just sen 10 min aikana joku halunnut tulla. Aika epätodennäköistä. Ja minulla oli aika kiire, ja parkkis oli muuten melko täynnä. En usko, että aiheutin mitään pahaa kellekään. Mutta lynkatkaa, lynkatkaa! :D Onneksi jotkut ihmiset osaavat vielä suhteuttaa, mikä tässä maailmassa on vakavaa ja mikä ei.
ap
[/quote] Enta jos olisi sattunut poliisi paikalle sen 10min. aikana ja sakottanut sinua? Mielellasi olist kai maksanut tuosta etuoikeudesta?
toivottavasti saat ap seuraavaksi sakot
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 20:58"]
No aika huonosti olisi osunut, jos invapaikalle olisi just sen 10 min aikana joku halunnut tulla. Aika epätodennäköistä. Ja minulla oli aika kiire, ja parkkis oli muuten melko täynnä. En usko, että aiheutin mitään pahaa kellekään. Mutta lynkatkaa, lynkatkaa! :D Onneksi jotkut ihmiset osaavat vielä suhteuttaa, mikä tässä maailmassa on vakavaa ja mikä ei.
ap
[/quote]
miksi sä yksinkertaisesti et vaAn parkkeeraa ihan tavalliselle, sulle tarkoitetuille paikalle?
kyllä se on piittaamatonta ja osoittaa sinusta epämiellyttävän halpamaisen piirteen. Invapaikan käyttäjä tarvitsee sen paikan. Ei sitä huvikseen haeta. On jokin vamma tai haitta, miksi on. Ja se voi olla juuri sen sun kymmenminuuttisesi aikana. Entä jos kaikki muutkin kävis vaan kymmenen tai vaikka vaan viis minuuttia...?
että pistä se autos tästedes sallitulla paikoille...tai kulje julkisilla, jos et välitä liikennesäännöistä..tai et osaa niitä.
Tollo on tää aapee. Käy autokoulun kertauskurssilla, jos sä et enää osaaliikunnemerkkejä. Miten sä muuten suhraudut liikennesääntöihin? Ei ne ole vapaavalintaisia. Ne koskee kaikkia.
siirry bussiin tai taksiin.
Ei ap tartte ruutua ollenkaan. Ketään ei 10 min haittaa vaikka auto olisi tuulikaapissa..
Minulla on aivovamma. Erään piittaamattoman autoilijan toimien seurauksena liikenteessä saatu. Ja invatunnus. Kävelen kahdella jalalla eikä minusta päällepäin heti näe, että todella tarvitsen sen invapaikan. On päiviä, jolloin kauppaan meno jopa siltä invapaikan etäisyydeltä on saavutus. Ei niitä invapaikkoja turhaan, huvin vuoksi ole järjestetty. Useasti olen nähnyt, että kaikki invapaikat on jo varattu, ihan laillisesti. Ei niitäkään aina tarpeeksi ole. Ei liene maailman suurin rikos, jos terve vie invapaikan - sillä tosin pystyy hankaloittamaan jonkun toisen, invapaikkaa oikeasti tarvitsevan elämää. Ja minun mielestäni on itsekästä parkkeerata invapaikalle, jos sitä invatunnusta ei ole.
Mulla on lähipiirissä ihminen, jolle on myönnetty inva-tunnus... eikä turhaan. Hänelle pitkien matkojen käveleminen on mahdotonta. Hänellä on aivokasvain, jota ei voida enää hoitaa. Mielummin hän olisi terve, kuin inva-tunnuksen tarvitseva.
mulla on pesismaila autossa tuollaisia varten. käsittelyn jälkeen nuo pysäköijät saavat sitten parkkeerata invapaikalle ihan luvallisesti ja kaikki ovat tyytyväisiä.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:29"]
[/quote]
Voisiko olla, että tänne on kyetty rakentamaan tietyntyyppinen, heikommista huolehtiva yhteiskunta, jossa ei tarvitse ryöstää saadakseen ruokaa eikä murtautua minnekään saadakseen katon päänsä päälle juuri siksi, että useimmilla suomalaisilla on tietynlainen mentaliteetti?
[/quote]
En usko kuule pätkääkään että välität heikommista. Sinä tai kukaan muu joka täällä itkee tollasten juttujen takija. Tää yhteiskunta on rakennettu niin että ihmiset on fyysisesti turvassa mutta henkisesti ihan kamalan oireilevia,kateellisia, piilovihaisia tökeröjä. Piste.
Jospa saisit AIVOinvatunnuksen.