Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden puoliso kuorsaa

Se tosi huono vaimo_
14.02.2022 |

Mitä ihmettä enää voi tehdä? 20 aviovuoden jälkeen kuorsaaminen, törinä, tukkoinen ja tukehtuva kaikenlainen ähke on riistäytynyt aivan uusiin sfääreihin.

Uniapneatestaus tehtiin, mutta sattui erittäin huonolle yölle, jona perhesyistä ei kukaan nukkunut häävin silmäystäkään. Testiä ei ainakaan julkisella puolella lähivuosina uusita.Somnofittiä ei pysty pitää, kun nenä tukossa. Nenän tukkoisuuteen on kaikki avaavat suihkeet kokeiltu, mutta edes reseptillisiä ei voi käyttää jatkuvasti. Nukkuma-asennolla tai tyynyjen korkeudella ei vaikutusta.

Kotona voin paeta toiseen päähän taloa, mutta nyt hiihtoloma koko perheen voimin lähestyy. Koko loma on omalta kohdalta murehdittu pilalle jo etukäteen, kun tietää millainen yöllinen helvetti odottaa kun päivät on ulkoiltu ja uni oikein raskaasti maistuu.

Vaikka tietää, että se toinen ei voi yhtään mitään kuorsaamiselleen, niin silti ärsyttää niin maan perusteellisesti. Tämä siis syö jo ihan avio-onnea, sillä toki myös päivisin mieheni on väsynyt tehtyään koko kropalla töitä hengityksensä eteen yöt pitkät. Oma ärsyyntyneisyys myös harmittaa, mutta ongelma on kyllä ihan todellinen. Yksi lapsistamme juoksi kerran mm yläkerrasta alas, kun luuli kavereiden tulleen traktorilla pihaan eräänä iltayönä. Siinä hiukan vertailupohjaa äänekkydelle.

Mutta, onko kohtalotovereita, tai vaikka minkälaisia positiivisia kokemuksia vaikka vaihtoehtolääketieteen saralta ?

Kommentit (252)

Vierailija
201/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottorisaha pärisee kaiket yöt makuukamarissa kun ukko kulta kuorsaa.

Nukun toisessa päässä taloa, mutta pärinä tulee ovista läpi.

Vittusaatana sunkin kanssa. Pärjäile.

Vierailija
202/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkussa on piste, jota painaa. Se toimii, vaikkei ole eettisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuorsasi vuosia. Äitini joutui nukkumaan lukuisat yöt patjalla olohuoneen lattialla. Vanhempieni makuuhuoneen sijainti oli kuitenkin sellainen, että sen ovi avautui olohuoneeseen, ja kuorsauksen pahentuessa myös olkkarissa nukkuminen kävi mahdottomaksi. Äiti joutui usein tuomaan patjansa minun huoneeni lattialle.

Asiasta kärsi myös veljeni, jonka makuuhuone oli vanhempien makuuhuoneen seinän takana. Veli hakkasi öisin seinää.

Kun minä muutin pois kotoa, äitini siirtyi käytännössä minun vanhaan huoneeseeni nukkumaan.

En ymmärrä miten äitini jaksoi vuosikaudet sitä, että hän ei saanut nukkua omassa sängyssään.

Isäni lähetettiin uniapneatutkimuksiin vasta noin kuusikymppisenä, ja hän sai CPAP-laitteen. Hänestä on tullut kuin uusi ihminen. Paljon virkeämpi ja leppoisempi. Ja äiti nukkuu vihdoin yönsä hyvin, omassa sängyssä.

Tämä vaiva pahimmillaan romuttaa koko perheen terveyden. Univaje kuihduttaa.

Miehen pitää mennä yksityiselle, jos julkiselle puolelle ei pääse. Älä anna tilanteen jatkua vuosikausia.

Vierailija
204/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L1t kirjoitti:

Juominen kun loppu, niin loppui samalla myös kuorsaaminen. Eli korkki vaan kiinni puolisolta.

Ei pidä lainkaan paikkaansa. Mies hoikka eikä ole 15 vuoteen juonut pisaraakaan alkoholia ja kuorsaa kuin katujyrä, ettei samassa huoneessa voi nukkua kukaan.

Juuri näin. Kuorsaaminen voi johtua myös nielun ja nenän rakenteesta tai mm. polyypista nenässä, jolloin sillä ei ole mitään tekemistä ylipainon tai alkoholinkäytön kanssa.

Vierailija
205/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurkussa on piste, jota painaa. Se toimii, vaikkei ole eettisistä.

On pari akupistettä kaulassa. Jos niitä painaa, pystyy hallitsemaan kroppaa.

Vierailija
206/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun jatkuvasti sohvalla kuorsaaminen takia.

Vierailija
207/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten useat kuorsaajat ovat niin välinpitämättömiä muun perheen unettomuudesta? Vaikka niiden kamalaa jyrisevää kuorsausta esittelisi niille videolta?

Vierailija
208/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei se ole lähes koskaan se kuorsaaja ite joka nukkuu jollain varapatjalla kellarissa?

Vierailija
209/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä,kuorsaamista,yhtään. Mun kanssa ei kannata puhua aiheesta.

Vierailija
210/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sohva on Natuzzin sohva ja saan nukkua lampaantaljoilla.

Vierailija
211/252 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat makkarit, toimi ja aviossa 45vuotta hyvin toimii . toisen luona voi käydä" kyllässä " ;).Ollut muutaman vuoden ,mies kuorsaa ja varmaan minäkin , mies kävi kurkun ja nenän leikkauksessa ei auttanut ei uniapeaa todettu .

Vierailija
212/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalastaja kirjoitti:

Meillä omat makkarit, toimi ja aviossa 45vuotta hyvin toimii . toisen luona voi käydä" kyllässä " ;).Ollut muutaman vuoden ,mies kuorsaa ja varmaan minäkin , mies kävi kurkun ja nenän leikkauksessa ei auttanut ei uniapeaa todettu .

Up

Vierailija
213/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitäkin, jotka kuorsaamme ja ehdotamme eri makkareita. Siinä vaiheessa puoliso, joka on kuorsauksestani valittanut, katsoo minua kuin jotain ufoa ja sanoo, että eihän me nyt sellaista.

No mitäs sitten.

Vierailija
214/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuorsaa aivan hirveästi. Se vielä korostuu potenssiin sata, kun on juonut alkoholia.

Matkustamme paljon, eikä mitkään pikku hotellihuoneet tule kyseeseenkään. Aina oltava yksi makkari minulle ja lapselle - mies koriskoon vuodesohvalla.

Apnea tutkittu. Veljensä on leikattu - ei apua. Hyväkuntoinen ja hoikka/normaali - ei ylipainoa.

Olen nukkunut eri huoneessa viimeiset 6 vuotta. Muuten olisin tullut hulluksi

Vierailija
215/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se ole lähes koskaan se kuorsaaja ite joka nukkuu jollain varapatjalla kellarissa?

Hyvä kysymys! Meillä mies nukkuu työhuoneessa ikeapatjalla, minä parisängyssä Unikulman patjalla. Niin kauan kun ei tee MITÄÄN asialle, nukkukoon ikeassaan

Vierailija
216/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuulokkeila pärjää jotenkin.

Vierailija
217/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilliset makuuhuoneet ainoa ratkaisu! Olen erittäin herkkäuninen enkä siedä muiden kuorsausta yhtään! Ei yhteistä hotellihuonetta vaan huoneisto jossa ovella kiinni toinen makuuhuone. Ainoa ratkaisu lomamatkoilla.

Vierailija
218/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastamelukuulokkeila pärjää jotenkin.

Mä en kyllä haluaisi nukkua mitkään kuulokkeet päässä. Pelkät korvatulpatkin on epämukavat. Lisäksi on terveellistä käyttää niitä jatkuvasti.

Vierailija
219/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö melatoniinia? Meillä melatoniini aiheuttaa ihan jäätävän kuorsauksen.

Vierailija
220/252 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea selvästi. Tutkimuksen vou tehdä myös yksityisellä puolella ja esim. Synlabissa kohtuuhintaan.