Synnytin eilen 4,9-kiloisen vauvan, kysyttävää?
Antaa palaa!
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:00"]Repeskö pillu?
[/quote]
Ei, ihme kyllä
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:01"]Koska kakkasit viimeksi
[/quote]
Perjantaina
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:01"]Miten voit? :)
[/quote]
Kiitos hyvin, vielä aika heikko olo mutta ihanaa kun ei ole enää raskaana!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:00"]Kävitkö ultrassa loppuraskaudessa vai saitko tietää lapsen ison koon vasta synnyttäessä?
[/quote]
Kävin ultrassa ja painoarvio oli n. 4kg
[/quote]
Millä viikoilla oli arvio 4 kiloa? Miksei sillon käynnistelty?
Oliko ensimmäinen lapsesi yhtä iso syntyessään? Oliko sinulla raskausdiabetesta? Tarvitsiko lapsi tehohoitoa?
Inhottaa että ap ylpeilee sillä että lapsi on noin iso syntyessään. Kuulostaa että hoitamaton raskausdiabetes taustalla..
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 13:57"]Mitä teetä juot
[/quote]
vahinko alapeukku
Mun toinen oli yli 5kg, ei kysyttävää. Potra poika, ei diabetestä. Onnea pienokaisesta :-)
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:00"]Kävitkö ultrassa loppuraskaudessa vai saitko tietää lapsen ison koon vasta synnyttäessä?
[/quote]
[/quote]
Millä viikoilla oli arvio 4 kiloa? Miksei sillon käynnistelty?
[/quote]
Miksi olisi käynnistetty, ei 4kg ole edes ison vauvan rajaa lähellä? Ei synnytystä käynnistetä ilman hyvää syytä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:05"]Oliko ensimmäinen lapsesi yhtä iso syntyessään? Oliko sinulla raskausdiabetesta? Tarvitsiko lapsi tehohoitoa?
[/quote]
Eka lapsi oli 4kg, ei ole radia, ei tarvinnut tehohoitoa äly hoi :D
Pakko ihmetellä miten negatiivisia kommentteja täällä on, mikä teitä ihmiset vaivaa? Suomessa vauvojen keskipaino on 3,8kg eli puolet on yli ja puolet alle. Äidin syömiset ei vauvan kokoon vaikuta jollei ole raskausdiabetes.
Huhhuh mitä ilkeitä vastauksia! :o Ensinnäkin, onnea ap! <3 Oliko tyttö vai poika? Kauanko synnytys kesti? Oliko sulla erityisen iso vatsa? Nyyh, itsellä 2-vuotias "vauva" joka näillä näkymin jää ainoaksi, kaiholla muistelen synnytystä :')
Onnea vauvasta! Tuliko tyttö vai poika :)? Onpas täällä ilkeitä vastauksia :(...
Kävitkö sokerirasitustestissä raskausaikana? Itse olen synnyttänyt 4,3 kg painavan vauvan. Sokerirasitustestejä ei tehty, kun en kuulunut riskiryhmiin. Itse olen kuitenkin jälkikäteen hieman miettinyt, että olikohan sokereissa sittenkin jotain häikkää. Noh. Eipä kait sillä muuta väliä kuin että jos oli häikkää, niin on muutenkin suurempi riski sairastua diabetekseen. Se olisi tavallaan kiva tietää.
Mun oli 4,3kg. Neljä eri ihmistä arvioi noin 3kg tai vähän yli. Sokerirasitus ok. Mahakaan ei mikään iso. Jotkut ei edes olleet tajunnut mun raskautta kun jäin äitiyslomalle. Sain kolmannen asteen repeämät. Lapsi nyt vuoden ja keskikäyrällä pituus, paino vähän alle. Onnea vauvasta!!!!!
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 13:55"]Antaa palaa!
[/quote]
Kuinka pitkä ja paljonko paino? Olihan se poika?
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 14:00"]Kävitkö ultrassa loppuraskaudessa vai saitko tietää lapsen ison koon vasta synnyttäessä?
[/quote]