Miksi pitää tulla mökille ilmoittamatta?! Argh!
Mä vihaan ihmisiä, jotka vaan tulevat mökille mitään ilmoittamatta (mökki on mun oma). Sitten nämä vieraat odottavat tietysti ruokaa ja saunomista. Olen kaikille sanonut moneen kertaan, että SOITTAKAA jos olette tulossa käymään. Ei vaan mene jakeluun, v*ttu!
Kaikkein pahimpia ovat eräät sukulaiset, jotka tulevat aivan tyhjin käsin ja odottavat saavansa pihviä, makkaraa, salaattia, kahvia yms. Muutenkin inhoan yllätysvieraita, voi prkl! Sori, oli pakko avautua.
Kommentit (65)
Taas on nostetti iänikuinen aihe ja vanha ketju.
Minä en ole ikinä elävässä elämässä kuullut tuollaisesta, että joku tuppautuisi toisten mökille kutsumatya.
Ehkä tämä on niitä wt-juttuja, jotka liittyvät alhaiseen sosioekonomiseen asemaan ja koulutustasoon. En voisi des kuvitella kenenkään sukulaiseni tai ystäväni tekevän moista. Onhan se nyt herranen aika aika kamalaa vastaanottaa vieraita ilman mitään tarjottavaa, kenties kesken pihatöitä tai remonttia.
Kaupungissa kotona on pesukoneet, puhtaita lakanoita kaappi täynnä, kaaissa vierasvaraa ja kauoat auki likellä - eikä kaupungissaKAAN useimmat katso yllätysvieraita hyvällä.
Jos jollakin todella on noin suuria moukkia tuttavapiirissä, niin karskit konstit käyttöön vaan. Sanotte suoraan, että "muuta ei ole tarjota kuin kahvia, muut ruuat on varattu omalle väelle, olisitten kertoneet etukäteen tulostanne. Itse asiassa teillä on ennenkin ollut tapana tuppautua kylään kutsumatya, mitäpä jos vihdoin opettelisitte soittamaan ja kysymään luvan etukäteen?"
Juu, voi tulla välirikko, mutta mitä väliä? Paskiaisista on hyvä päästäkin eroon.
Ja aikuisen ihmisen on jossain iässä syytä opetella olemaan topakka ja pitämään puolensa. Eli opiksi elämässä tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Itä-Suomessa ilmoittamatta kyläily on normaalia elämää, ei mikään töykeyden osoitus. Lännen ja etelän kireät ihmiset asia erikseen.
No ei kyllä ole. Itsehän usutan koirat kimppuun tai ammun kutsumattomat vieraat parhaimmassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Taas on nostetti iänikuinen aihe ja vanha ketju.
Minä en ole ikinä elävässä elämässä kuullut tuollaisesta, että joku tuppautuisi toisten mökille kutsumatya.
Ehkä tämä on niitä wt-juttuja, jotka liittyvät alhaiseen sosioekonomiseen asemaan ja koulutustasoon. En voisi des kuvitella kenenkään sukulaiseni tai ystäväni tekevän moista. Onhan se nyt herranen aika aika kamalaa vastaanottaa vieraita ilman mitään tarjottavaa, kenties kesken pihatöitä tai remonttia.
Kaupungissa kotona on pesukoneet, puhtaita lakanoita kaappi täynnä, kaaissa vierasvaraa ja kauoat auki likellä - eikä kaupungissaKAAN useimmat katso yllätysvieraita hyvällä.
Jos jollakin todella on noin suuria moukkia tuttavapiirissä, niin karskit konstit käyttöön vaan. Sanotte suoraan, että "muuta ei ole tarjota kuin kahvia, muut ruuat on varattu omalle väelle, olisitten kertoneet etukäteen tulostanne. Itse asiassa teillä on ennenkin ollut tapana tuppautua kylään kutsumatya, mitäpä jos vihdoin opettelisitte soittamaan ja kysymään luvan etukäteen?"
Juu, voi tulla välirikko, mutta mitä väliä? Paskiaisista on hyvä päästäkin eroon.
Ja aikuisen ihmisen on jossain iässä syytä opetella olemaan topakka ja pitämään puolensa. Eli opiksi elämässä tuokin.
Ja tätä wt-tunkeilua harrastetaan ympäri Suomea. Jos et ole siihen törmännyt, hyvä onni on ollut. Varsinkin ne kaupunkilaiset jotka kaupungissa eivät taatusti menisi kutsumatta kylään, katsovat että maalla on toiset säännöt. No ei ole, törpöt!
Isäntä menee ottamaan vieraat vastaan yllään hymy. Pelkkä hymy, ja näyttää vieraille paikan, mihin ripustaa vaatteensa. Kaikki vaattensa. Ellei auta, niin jakaa vieraille työt: miehet huusin tyhjennykseen, naiset tekemään ruokaa tuomistaan aineksista ja lapset kitkemään ojan reunoja.