Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tulla mökille ilmoittamatta?! Argh!

Vierailija
28.06.2015 |

Mä vihaan ihmisiä, jotka vaan tulevat mökille mitään ilmoittamatta (mökki on mun oma). Sitten nämä vieraat odottavat tietysti ruokaa ja saunomista. Olen kaikille sanonut moneen kertaan, että SOITTAKAA jos olette tulossa käymään. Ei vaan mene jakeluun, v*ttu!

Kaikkein pahimpia ovat eräät sukulaiset, jotka tulevat aivan tyhjin käsin ja odottavat saavansa pihviä, makkaraa, salaattia, kahvia yms. Muutenkin inhoan yllätysvieraita, voi prkl! Sori, oli pakko avautua.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:03"]

Mä vihaan ihmisiä, jotka vaan tulevat mökille mitään ilmoittamatta (mökki on mun oma). Sitten nämä vieraat odottavat tietysti ruokaa ja saunomista. Olen kaikille sanonut moneen kertaan, että SOITTAKAA jos olette tulossa käymään. Ei vaan mene jakeluun, v*ttu!

Kaikkein pahimpia ovat eräät sukulaiset, jotka tulevat aivan tyhjin käsin ja odottavat saavansa pihviä, makkaraa, salaattia, kahvia yms. Muutenkin inhoan yllätysvieraita, voi prkl! Sori, oli pakko avautua.

[/quote]

Tämä on jokavuotinen urbaanilegenda. Oikeassa elämässä näitä mökille tulijoita ei oikeasti näy. Huvittaa, kun jotkut muka valittaa, että heillä koko kesän juoksee laumoittain kutsumattomia vieraita lenkkimakkara kädessä. No, onhan se keino saada huomiota 

Vierailija
22/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat osti huvilan parikymmentä vuotta sitten. Kertoivat siitä sitten tietysti tuttaville ja sukulaisille heitä tavatessaan ja sijainninkin suurinpiirtein. Yksi sukulaistäti sitten kerran soitteli, että kävin siellä teidän mökillä kurkkimassa ikkunoista, mutta ette olleet paikalla. Vanhempien huvila on saaressa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä törkimyksiä on ihan oikeasti olemassa. Sitä jotenkin luullaan, että toisen mökille voi tuppautua tuosta vain kutsumatta. Ap

Vierailija
24/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niinpäin, että talven aikana yksi ja toinen tuttu tavatessa kertoo, että ajeltiin kesällä siellä teilläpäin ja ihan ohikin, nähtii auto pihassa, mutta ei sitten arvattu tulla käymään, kuin ei huomattu soittaa... Miksi ihmeessä kertoa, että olitte melkein pihassa, jos ette viitsineet tulla käymään (etukäteen ilmoittaen).

Vierailija
25/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas voi olla onnellinen siitä, että meillä on mökki saaressa. Vain harvoilla tutuillamme on venettä, joten yllätysvieraita tulee harvemmin. Välillä tulee soittoa, että tulkaa hakemaan rannasta (matkaa rantaan pari kilsaa) mutta yllättäen ollaan juotu alkoholia, huollamme perämoottoria jne. 

Vierailija
26/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:52"]

Kun porukka tulee mökin pihaan, menet avosylin vastaan "Onpa hauska nähdä pitkästä aikaa ja mukava kun tulitte." Ja seuraavaan hengenvetoon sanot, että "Harmi kun ei tiedetty teidän tulosta kun me ollaan luvattu mennä tunnin päästä Matille ja Maijalle ja viivytään siellä pari päivää." (Ja tätä varten nappaat jonkun ison kassin olkapäällesi.)

[/quote]

Tässä on se riski, että idioottivieraat toteavat, että: "Ai voi harmi. Mutta ei se mitään, kyllä me pärjätään täällä tutulla mökillä keskenämmekin!" 

Vierailija
27/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:13"]

[/quote]

Tämä on jokavuotinen urbaanilegenda. Oikeassa elämässä näitä mökille tulijoita ei oikeasti näy. Huvittaa, kun jotkut muka valittaa, että heillä koko kesän juoksee laumoittain kutsumattomia vieraita lenkkimakkara kädessä. No, onhan se keino saada huomiota 

[/quote]

Näinpä.

Tai täsmennän, minä kyllä uskon, että moukkia on olemassa. Mutta en kauheasti valittaisi asiaa muille, koska siinä tulee ilmaisseeksi, että on täysin käytöstavattomasta suvusta. Eikä osaa panna tuollaisia kuriin. Minä ainakin osaan ihan suoraan sanoa, että pyysin teitä soittamaan etukäteen, koska meillä ei välttämättä ole täällä ruokaa ja juomaa yllätysvieraille. Koska ette soittaneet, en tarjoa mitään. Kiitos käynnistä.

ihmistä hyväksikäytetään juuri niin kauan kuin hän antaa sen tapahtua.

Vierailija
28/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä tuntuu olevan hirveän iso sosiaalinen verkosto. Meillä on ihan kiva rantamökki syrjemmässä Itä-Suomessa ja ollaan kyllä kutsuttu tuttavia ja mies työkavereita mutta kukaan ei koskaan tule kun on niin pitkä etäisyys. Vanhemmat ja veljen perhe käy joskus, mutta eivät jaksa joka vuosi ajaa sinne asti. Joskus tuntuu että tulee mökkihöperöksi kun kukaan ei käy. Lapsillekin olisi kiva kun kävisi vieraita.

Vierailija
29/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:42"]

[/quote]

[/quote]

Näinpä.

Tai täsmennän, minä kyllä uskon, että moukkia on olemassa. Mutta en kauheasti valittaisi asiaa muille, koska siinä tulee ilmaisseeksi, että on täysin käytöstavattomasta suvusta. Eikä osaa panna tuollaisia kuriin. Minä ainakin osaan ihan suoraan sanoa, että pyysin teitä soittamaan etukäteen, koska meillä ei välttämättä ole täällä ruokaa ja juomaa yllätysvieraille. Koska ette soittaneet, en tarjoa mitään. Kiitos käynnistä.

ihmistä hyväksikäytetään juuri niin kauan kuin hän antaa sen tapahtua.

[/quote]

Itse koen enemmän ongelmaksi sen jatkuvan mökille tahtomisen. En keksi mitään muuta tylsempää tapaa viettää lomaa, kuin olla mökillä ja en todellakaan halua sinne. Mutta kun jokainen mökinomistaja luulee sen heidän korpeen raivatun tönön olevan onnen autuus ja sinne pitää tulla ja jos ei tule, niin loukkaannutaan.

Omasta suvusta ja tuttavapiiristä en tiedä kenenkään kärsivän kutsumattomista vieraista. 

Vierailija
30/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Tässä nyt ei ole kyse siitä etteikö olis kiva kun vieraita käy. Kutsumattomat vieraat on asia erikseen.

Vierailija
31/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ihan kaikkien seuraan ei sitä tunkua ole muutenkaan.

Vierailija
32/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 12:29"]

Kyllä näitä törkimyksiä on ihan oikeasti olemassa. Sitä jotenkin luullaan, että toisen mökille voi tuppautua tuosta vain kutsumatta. Ap

[/quote]

Todellakin on. Varsinkin nämä paikkakuntalaiset kuvittelee voivansa marssia toisen pirttiin kuin omaansa ihan milloin hyvänsä. Vietä siinä sitten vapaa-aikaa ja rentoudu, kun koska tahansa pihaan voi tulla auto tai traktori ja pahimmillaan vielä sama tyyppi monta kertaa päivässä. Töykeyskään ei tällaista tunkeilijaa karkoita.

Vierailija
33/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä ei ole lapsia niin seuraavan kerran kun kuulette auton kaartaa pihaan niin alkaa heitellä vaatteita pois ja sitten kiihkeästi suutelemaan ja lääppimään. Ei varmana tule uudestaan soittamalla jos kävelevät tuohon tilanteeseen sisään

Vierailija
34/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole sitä mieltä, että on kiva saada yllätysvieraita? Itselläni ei mökkiä ole, mutta tykkään kun etenkin kesäisin vähän etäisempiäkin sukulaisia pöllähtää kotipihaan. Ei niillä välttämättä ole mun numeroakaan, kunhan ovat ajelemassa ja piipahtavat kahville.

Yöpyminen on tietysti asia erikseen... Muistan kun lapsena isän vanha opiskelukaveri perheineen maapallon toiselta puolen tuli kerran ylättäen "kylään", ja viipyikin sitten koko kesän. 

Vierailija
35/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele, jos tuollainen käytös ärsyttää varsinkin olet suoraan sanonut, että pitää soittaa ensin. Lähetät seuraavan kerran tyhjin käsin tulijat ensimmäiseksi listan kanssa kauppaan, jos oppisivat ettei mökillä ole vierasvarana ruokia kymmenelle yllätysvieraalle.

Vierailija
36/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätysvieraat on parhaita vieraita. Jos tiedän etukäteen jonkun olevan tulossa, niin stressaan ja mietin mitä kaikkee pitää varata ja olla ja .... Yllätysvieraille ei tarvii olla mitään. Yhessä sitten mietitään, et kuis tässä nyt toimitaan :)

Vierailija
37/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä vieläkin tapahtuu, että auto pörähtää yllättäen mökin pihalle juuri sopivasti vähän ennen oletettua ruoka-aikaa. "Me oltiin perheen kanssa sunnuntaiajelulla, kun lapsille alkoi tulla kuuma / nälkä / jano / paha olo/ ripuli ... Sitten me muistettiin, että teillähän on mökki ihan lähellä ja että varmasti olette täällä, niin päätettiin yllättää teidät." Tuliaisina vain kitisevät ripuloivat, oksentelevat ja muutenkin kärttyisäty kakarat. Siinä saa todella panna mielikuvituksensa liikkeelle, että yllätysvieraat jatkavat matkaansa, kun ovat saaneet vettä juodakseen ja ripulisen pepun pestyä. Niin, ja joillakin mökeillä ei ole edes kaivoa, vaan vesi kuljetetaan kauempaa vesipisteeltä. Osaisivatpa vieraat tuoda edes sen kymppilitraisen vesipänikän!

Vierailija
38/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia oma isäni laittoi mökkitien päähän sellaisen ison portin, jossa on lukko. Portilta mökille on matkaa n. kilometri. Tällaiset pummivat lokkivieraat eivät yleensä jaksa kävellä perille asti. Toki tämä ei ole monessa paikassa mahdollista että noin pitkä yksityinen tie... Esim. veljeni vaimon vanhemmilla on tapana tukkia mökille vierailulle kutsumatta useaksi tunniksi jos vanhempani ovat siellä. Toki ilman mitään tuomisia ja nälkäisinä.

Vierailija
39/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalla ketään joka näitä yllätysvierailuita tekee? Olisi kuva kuulla heidän näkemys

Vierailija
40/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokkisukulaiset tulee lokkeilemaan vain jos niiden antaa tulla. Meillä ei ole ollut koskaan tätä ongelmaa, kun ei olla annettu niiden pesiytyä nurkkiin, mutta joiltain sukulaisilta kuulee aina valituksia näistä yllätysvieraista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän