Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää tulla mökille ilmoittamatta?! Argh!

Vierailija
28.06.2015 |

Mä vihaan ihmisiä, jotka vaan tulevat mökille mitään ilmoittamatta (mökki on mun oma). Sitten nämä vieraat odottavat tietysti ruokaa ja saunomista. Olen kaikille sanonut moneen kertaan, että SOITTAKAA jos olette tulossa käymään. Ei vaan mene jakeluun, v*ttu!

Kaikkein pahimpia ovat eräät sukulaiset, jotka tulevat aivan tyhjin käsin ja odottavat saavansa pihviä, makkaraa, salaattia, kahvia yms. Muutenkin inhoan yllätysvieraita, voi prkl! Sori, oli pakko avautua.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos koittaisit tyyliä: tarjolla vaan pelkkää (mustaa) kahvia, ei mitään syömistä ja "pahoittelua" kun en tiennyt mitään varata...

Vierailija
2/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superepäkohteliasta tulla kylään ilmoittamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ne hittoon sun mökiltä. Mä en edes pahoittelis, näyttäisin että tuossa menee tie  ja tulijat kanssa. Ihan sama vaikkeivat enää mulle puhuis sen jälkeen. Ei se ole niin vaikeaa saada se suu auki.

Vierailija
4/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan et anteeks nyt ei sovi, oli nut tämän kerran tarkoitus olla omalla porukalla tms. Ja sanot voelä et ku kauheeta kun ei ole ruokaakaan mitä tarjota kun olet ostanut vain omien tarpeiden mukaan, kun et odottanut vieraita saapuvaksi. Sit sanot vielä et niitten tunkeutujien pitää nyt kyllä varmaan käydä kaupassa.

Vierailija
5/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarjoat mitään? Ota ystävällisesti vastaan, mutta älä tee elettäkään edes kahvinkeiton suuntaan. Kerro, mitä kaikkea sinulla oli tänään ohjelmassa (tontin risukon poistamista, kivienkeruuta, rannan kaislikon niittoa jne.) ja kysy, että ovatko vieraat vain käväisemässä vai jäämässä, jolloin voidaan tehdä yhdessä. Jos jäävät, niin lähetä yksi kaupoille ostamaan ruokaa ja jaa lopuille työt. Jos matkassa on lapsia, ilmoita, että ne lähtee kaupalle mukaan, koska et uskalla ottaa vastuuta siitä, jos kyykäärme tulee ja iskee.

Harva jää. Ja jos jää, on töiden jälkeen aterian ansainnut (jonka tietty tekee itse).

Vierailija
6/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:05"]

mitä jos koittaisit tyyliä: tarjolla vaan pelkkää (mustaa) kahvia, ei mitään syömistä ja "pahoittelua" kun en tiennyt mitään varata...

[/quote] Näin mä tekisin. Ja lopun aikaa lukisin jotain kirjaa jossain aurinkotuolissa omissa oloissani.

Vierailija
7/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ole nykyään niin törppö, että tunkee mökille tai kotiin ilmoittamatta!!?? Kysyn aina etukäteen anopilta ja apiltakin, sopiiko tulla käymään mökillä tai kotonaan. Tunnettu yli 20 v. On kyse toisten kodeista ja siitäkin, ovatko edes kotona.

Vierailija
8/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllätysvieraille isket kaupppalistan käteen ja käsket käydä kaupassa, varsinkin niille, jotka odottavat tarjoilua. Tai sitten pidät muutamaa makkarapakettia jääkaapissa varalla ja yllätysvieraille isket kyrsät grilliin ja kerrot, että muuta ei ole, koska ette  osanneet varautua vierailuun.

Itse tekisin niin törkeästi, etten tarjoaisi mitään, surkuttelisin vain, että voi voi, meillä on nyt vain varattuna ruokaa omalle väelle ja sitäkin vähän.

Yllätysvieraat voi myös laittaa hommiin, erityisesti sellaisiin, jotka ovat raskaita tai likaisia hommia. Iloisesti "voi kiva kun tulitte, me tarvitsemmekin apua x-hommaan".

Yllätysvieraita ilman tuomisia pelmahtaa paikalle tasan niin kauan, kun te otatte heitä vastaan ja tarjoatte ruokaa. Osa ihmisistä on törkeitä ja käyttävät tilannetta hyväkseen niin kauan kun voivat. Jokainen voi itse päättää, haluaako pilata oman mökkeilynsä vai sanooko / toimiiko suoraan ja saa rauhassa mökkeillä rauhassa :)

Vierailija
9/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää edes tarjonnut kuin kahvia ja keksejä. Ap

Vierailija
10/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka läheisiä/kaukaisia sukulaisia tuollaiset ovat?

Vierailija
11/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ulkovessa? Kun yllätysvieraita tulee, niin yksi hyvä puuha on vessan tyhjennys, vieraat varmaan jatkaa vikkelästi matkaansa.

Vierailija
12/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:03"]Mä vihaan ihmisiä, jotka vaan tulevat mökille mitään ilmoittamatta (mökki on mun oma). Sitten nämä vieraat odottavat tietysti ruokaa ja saunomista. Olen kaikille sanonut moneen kertaan, että SOITTAKAA jos olette tulossa käymään. Ei vaan mene jakeluun, v*ttu!

Kaikkein pahimpia ovat eräät sukulaiset, jotka tulevat aivan tyhjin käsin ja odottavat saavansa pihviä, makkaraa, salaattia, kahvia yms. Muutenkin inhoan yllätysvieraita, voi prkl! Sori, oli pakko avautua.
[/quote]
Älä ruoki niitä. Lähde just muka pois tms.
Mutta joo. Tyhmiä ovat ihmiset

Vierailija
13/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökille tuli kutsumatta eräs vanhempi miessukulainen jonkun naikkosen kanssa. On eronnut muutama vuosi sitten, enkä ole koskaan edes tavannut tätä uutta naisystävää. Kerrottiin, että nyt ollaan ihan oman perheen kanssa täällä, mutta sukulainen sanoi, että jäävät vain vähäksi aikaa. Parin päivää meni kuunnellessa pariskunnan kännisiä riitoja, mutta kun tämä sukulainen alkoi haastaa riitaa mieheni kanssa, päätimme lopulta kutsua poliisin. Meni pari viikkoa ja sukulainen soitti nolona pyydellen anteeksi. Sanoin, että meidän mökille ei ole enää asiaa eikä muutenkaan tarvi soitella.

Vierailija
14/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:06"]

Superepäkohteliasta tulla kylään ilmoittamatta.

[/quote]

Tää on joku suomalaisten vamma että kuvitellaan että ollaan tervetulleita kunhan tullaan vaan ja aletaan odottaa ruokatarjoiluja ja juominkeja vaikka tuliaisina ei ollut muuta kuin omat rääkyvät kakarat. Eikä edes ilmoitettu.

Vierailija
15/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökllä harvemmin on mitään vierasvaraa, sinne on yleensä viety just omat sapuskat.

Meillä oli aikoinaan yhteismökki korvessa, 40km lähimpää kauppaan. Sukulaisperheellä oli tapana pöllähtää sinne yllättäen käväisemään ja näkäiset kakarat söivät meidän kaikki leivät, murot, makkarat yms. Ei auttanut muu kuin lähteä käymään uudestaan kaupassa, siihen aikaan kaupat ei ollu koskaan sunnuntaisin auki, eikä se lähin kauppa ollut lauantaisinkaan auki kuin klo 14 asti, eikä arkisinkaan kuin klo 18 asti. Monesti mentiin nälissään aamulla kauppaan näiden vierailun jälkeen. Annettiin lopulta oma osuus pois.

Jos menette mökille kylään, niin viekää ruuat ja tarjottavat mukananne.

Vierailija
16/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:05"]

[/quote] Näin mä tekisin. Ja lopun aikaa lukisin jotain kirjaa jossain aurinkotuolissa omissa oloissani.

[/quote]

En tarjoaisi edes kahvia.

Anoppi kitisee aina kun mökille tulee kutsumattomia vieraita, mutta sitten kun niitä tulee niin taikoo heti pöydän koreaksi. Neuvoin että älä tarjoa mitään, niin eivät tule enää, mutta ei voi kun se olisi epäkohteliasta, pitää olla hyvä emäntä. Siinäpä kärsii sitten.

Jos meidän perhe on kyseisellä mökillä, niin ei siellä kävijät kauon norkoile, kun tietävät että tarjoilu ei silloin pelaa.

Vierailija
17/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun porukka tulee mökin pihaan, menet avosylin vastaan "Onpa hauska nähdä pitkästä aikaa ja mukava kun tulitte." Ja seuraavaan hengenvetoon sanot, että "Harmi kun ei tiedetty teidän tulosta kun me ollaan luvattu mennä tunnin päästä Matille ja Maijalle ja viivytään siellä pari päivää." (Ja tätä varten nappaat jonkun ison kassin olkapäällesi.)

Vierailija
18/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella töykeätä käytöstä! Luulisi aikuisten ihmisten käsittävän, että ruoka maksaa rahaa! Ja sinne mökille tosiaan mennään useinmiten olemaan rauhassa, ei tapaamaan koko helvatan sukua! Hyviä vinkkejä olet saanut kyllä, tosiaankin rupeat jakamaan töitä, ja pyytelet anteeksi ettei ole kahvia kun et itse juo, kun on näitä töitäkin tässä. Ja jos selittelevät nälkäänsä, toteat että tuollahan tuo kauppa lienee, x kilometrin päässä.

Ihmiset ovat niin törkeitä. Luotetaan siihen, ettei toinen KEHTAA sanoa. Ollaan niin sokeita ja kuuroja mukamas toisen pikku vihjeille.

Vierailija
19/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:15"]

Ei kai kukaan ole nykyään niin törppö, että tunkee mökille tai kotiin ilmoittamatta!!?? Kysyn aina etukäteen anopilta ja apiltakin, sopiiko tulla käymään mökillä tai kotonaan. Tunnettu yli 20 v. On kyse toisten kodeista ja siitäkin, ovatko edes kotona.

[/quote]Toisen kotiin ei juuri enää mennä ilmoittamatta kylään, mutta mökin suhteen ollaan vähemmän muovollisia ja sinne voidaan piipahtaa kun ollaan menossa ohi. Mökillä ollaan viettämässä vapaa-aikaa, joten oletetaan että jos siellä ollaan, niin on aikaa ottaa vieraita vastaan.

Vierailija
20/65 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi mökki saaressa, ja jos joku ajaa mantereelle rantaan, niin venen moottri on rikki ja matka on senverran pitkä, että ei jaksa soutaa.

Itse menein kerran ihan kutsuttuna kaverien mökille ja vein fileet ja viinit ym herkut, mutta ne pantiin piiloon ja syötiin jauhelihaa, ei iha ryöpättynä, mutta melkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä