Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt 18 TV Areena yle.fi

Vierailija
14.02.2022 |

Kommentit (1165)

Vierailija
981/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiani ovat heidän puolellaan. He ovat uhreja. Sama myös syrjäytyneisiin miehiin. Yhteiskunta on epäonnistunut, kun suomalaiset lähinnä ajavat vain omaa ja lähipiirin etua.

Kenen ”uhri” tuo sisälle linnoittautunut tyttö on, jolla on ihana perhe, ja joka kyllä piristyy aina siinä kohtaa kun se itselle sopii? Halveksuu myös työssäkäyviä ja yhteiskuntaa?

Kaikki minun tietämäni tuollaiset ovat "ihanista" keskiluokkaisista perheistä, jossa tavaralla tai ruoalla on hemmoteltu ja välittämistä on todisteltu. Samalla aina rivien välistä vertailtu lasta negatiivisesti muihin lapsiin tai lapsen kuullen kehuttu muiden onnistumisia, mutta lapsen itsensä onnistuessa ei ole iloittu vaan kerrottu mitä olisi vielä pitänyt tehdä lisää. Vanhemmilla on ollut periaate, että lasta ei kannusteta, ettei joudu pettymään jos yrittää jotain mitä ei osaakaan. Lapsi ei ole ikinä ollut tarpeeksi hyvä vanhemmilleen. On riidoissa haukuttu että miksi et ole kuten naapurin Miia, joka on fiksu ja kaunis. Lisäksi on peloteltu, että jos teet sitä tai tätä tai pukeudut muihin kuin muotivaatteisiin niin ihmiset nauravat tai katsovat oudosti. Tai ei kukaan sinuun ikinä rakastu jos et tee jotain itsellesi. Kun tätä on kuunnellut 18 vuotta, niin se on sisäistynyt ja itsekin puhuu itselleen näin. Ahdistaahan sellainen maailma jossa voi vain epäonnistua.

Eiköhän tuo Miki ole pikemminkin elänyt lapsuuden ja nuoruuden, jossa häneltä ei ole vaadittu mitään. Oppinut manipuloimaan ja käyttämään muita hyväkseen. Miksi suotta vaivautua edes pakkaamaan muuttoa varten, vaikka olisi ollut kuukausi aikaa. Senkin ajan voi vaan maata kotona kun voi luottaa siihen, että muut tekevät senkin sinun puolestasi. Prinsessa makaa ja pelaa, muut kantaa hänelle ruuankin kotiin ja puoliso turruttaa itsensä yöksi lääkkeillä jottei vaan prinsessan yörällästäminen häiriinny.

Mikille tekisi hyvää, että muut lopettaisivat tuon perseilyn mahdollistamisen. Oppisi kyllä tekemään nopsasti asioita jos tarvisi, mutta miksi suotta kun ei tarvitse.

Prikulleen sama mielikuva ja mielipide syntynyt minullekin sarjan myötä. On kyllä harvinaisen itsekäs ja laiska p*ska koko mimmi, oikea mestarimanipulaattori. En usko että hän tulee ikinä kokemaan viisastumisen ja selkärangan kasvatuksen ahaa-elämystä näillä spekseillä. Rahaa tulee mitään tekemättä joten miksipä muuttumaan ja muuttamaan asioiden tilaa. 

Tällaisille tekisi niiin hyvää joutua vähän pakolla johonkin työhön, josta ei voi luistaa ja johon on mentävä. Jossa näkee työnsä jäljen ja on työyhteisö. Siinä alkaa nähdä itsensä merkityksellisenä ja tarpeellisena, mitä hän selvästikään ei tunne olevansa.

Vierailija
982/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää niin paljon tuo töissä raatava sitkeä thaikkuäiti, jonka tyttö tulee kerjäämään synttärilahjaa. Tyttö saa suuren rahamäärän ja tuhlaa kaiken samana päivänä😥 En tiedä mikä muhun meni, itkin ääneen siinä kohtaa. Äiti tehnyt varmasti monta kuukautta töitä tuon rahan eteen ja ajatellut tukevansa aikuistuvan tyttären elämää parempaan suuntaan. Mitä vielä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tämän thaikkuäidin molemmat lapset on näitä ongelmanuoria?

Vierailija
984/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että yhteiskunta näkee tytöt uhreina jos syrjäytymistä yms., mutta pojat ja miehet on aina syyllisiä, jos sama tilanne.

Vierailija
985/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti raataa työssä 24/7, lapset heitteillä?

Vierailija
986/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaminenhan ainakin mainittiin

Vierailija
987/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oulusta ja nyt kun sarja tuli, kuullut huhuja että sunisan äiti on tullut sunisan kanssa suomeen näinä thaivaimoina joihin tutustutaan lomalla. Tottakai ukko paljastui väkivaltaiseksi juopoksi. Sunisan veli on siis suomiukon ja äidin yhteinen.

Nyt sitten omaa spekulaatiotani miksi kumpikin sisaruksista on ongelmanuoria:

Näiden thaivaimojen lapsilla paljon ongelmia, koska valitettavasti monet miehet jotka näitä vaimoja hakevat ovat väkivaltaisia ja ns. alaluokkaa suomessa. Normaalit keskiluokkaiset ns. kunnon miehet harvenmin tekee nitään sinkkureissuja (eli seksinostomatkoja) thaikkuihin, ja tuo vaimoa parin tutustumiskerran jälkeen suomeen. Lapset, myös suomessa syntyneet, kasvavat alkoholin ja väkivallan keskellä, koulutusta ei arvosteta eikä äiti tietenkään osaa auttaa koulujutuissa ihan kielen puolesta. Tähän pakollinen eivät toki kaikki-litania. Toki on hyviäkin miehiä joilla puoliso on tuotu aasiasta.

Tästä on ihan tutkimusdataa, kuinka moni aasiasta tuotu vaimo elää väkivallan uhan alla. Tässä yksi linkki.

https://yle.fi/uutiset/3-5252651

Vierailija
988/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on vain tulevia av-mammoja, mitä te oikein mesoatte?

Tulisikin.

T. Akateemisesti koulutettu äitiyslomalla oleva neljän lapsen äiti

Vierailija
989/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistuet... Tuet... Kela.... Opintolaina.... Pikavipit..... Näinkö tosiaan nykyään menee nuorison elämä. + Viina ja huumeet

Kyllä. Kaikilla Suomen nuorilla. Kyllä.

Vierailija
990/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää niin paljon tuo töissä raatava sitkeä thaikkuäiti, jonka tyttö tulee kerjäämään synttärilahjaa. Tyttö saa suuren rahamäärän ja tuhlaa kaiken samana päivänä😥 En tiedä mikä muhun meni, itkin ääneen siinä kohtaa. Äiti tehnyt varmasti monta kuukautta töitä tuon rahan eteen ja ajatellut tukevansa aikuistuvan tyttären elämää parempaan suuntaan. Mitä vielä...

Minua harmitti tämä kohtaus myös kaikista eniten. Tietää, miten järkyttävän paljon äiti on joutunut tekemään fyysistä työtä saadakseen kerättyä tuon rahasumman lapselleen. Kuukausien sijasta on saattanut rehkiä jopa vuosia tuon summan säästääkseen.

Tuskin itsekään olin paras mahdollinen rahankäyttäjä tuossa iässä, mutta se nyt on päivän selvää, että en olisi millään ilveellä saanut tuota summaa tuhlattua noin nopeasti. Pelkästään jo siksi, että mulla olisi tullut todella paha mieli, jos olisin käyttänyt holtittomasti jonkun läheisen ja tärkeän ihmisen antamia rahoja. Tuo summa vastasi silloisen elämän yli puolen vuoden palkka- ja tukituloja.

991/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oulusta ja nyt kun sarja tuli, kuullut huhuja että sunisan äiti on tullut sunisan kanssa suomeen näinä thaivaimoina joihin tutustutaan lomalla. Tottakai ukko paljastui väkivaltaiseksi juopoksi. Sunisan veli on siis suomiukon ja äidin yhteinen.

Nyt sitten omaa spekulaatiotani miksi kumpikin sisaruksista on ongelmanuoria:

Näiden thaivaimojen lapsilla paljon ongelmia, koska valitettavasti monet miehet jotka näitä vaimoja hakevat ovat väkivaltaisia ja ns. alaluokkaa suomessa. Normaalit keskiluokkaiset ns. kunnon miehet harvenmin tekee nitään sinkkureissuja (eli seksinostomatkoja) thaikkuihin, ja tuo vaimoa parin tutustumiskerran jälkeen suomeen. Lapset, myös suomessa syntyneet, kasvavat alkoholin ja väkivallan keskellä, koulutusta ei arvosteta eikä äiti tietenkään osaa auttaa koulujutuissa ihan kielen puolesta. Tähän pakollinen eivät toki kaikki-litania. Toki on hyviäkin miehiä joilla puoliso on tuotu aasiasta.

Tästä on ihan tutkimusdataa, kuinka moni aasiasta tuotu vaimo elää väkivallan uhan alla. Tässä yksi linkki.

https://yle.fi/uutiset/3-5252651

Sunisa puhui puhelimessa veljensä isän kanssa, tällä veljen isällähän oli ravintola. Taisivat puhua thaita? Joten tuskin tämän veljen isä on suomalainen.

Vierailija
992/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan näistä tytöistä saa ekana lapsen? Minä veikkaan että Sunisa hyvinkin piakkoin.

yllätys yllätys sunisa on tällä hetkellä raskaana

Perustuuko tämä faktaan? Lähde?

993/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua harmitti tämä kohtaus myös kaikista eniten. Tietää, miten järkyttävän paljon äiti on joutunut tekemään fyysistä työtä saadakseen kerättyä tuon rahasumman lapselleen. Kuukausien sijasta on saattanut rehkiä jopa vuosia tuon summan säästääkseen.

Tuskin itsekään olin paras mahdollinen rahankäyttäjä tuossa iässä, mutta se nyt on päivän selvää, että en olisi millään ilveellä saanut tuota summaa tuhlattua noin nopeasti. Pelkästään jo siksi, että mulla olisi tullut todella paha mieli, jos olisin käyttänyt holtittomasti jonkun läheisen ja tärkeän ihmisen antamia rahoja. Tuo summa vastasi silloisen elämän yli puolen vuoden palkka- ja tukituloja.

Sitten näissä ongelmaporukoissa tuntuu olevan tapana se, että sitä rahaa syydetään sitten näille muillekin saman ringin reppanoille silloin kun rahaa sattuu olemaan. Ei olisi tullut mieleenkään 18-vuotiaana rahoittaa silloiselle poikaystävälle puhelimia jne. Naurettava ajatuskin. 

Vierailija
994/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläpäs tuomihe. Molemmat ihan normaaleita.

Vierailija
995/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten näissä ongelmaporukoissa tuntuu olevan tapana se, että sitä rahaa syydetään sitten näille muillekin saman ringin reppanoille silloin kun rahaa sattuu olemaan. Ei olisi tullut mieleenkään 18-vuotiaana rahoittaa silloiselle poikaystävälle puhelimia jne. Naurettava ajatuskin. 

Mutta susta on ok, että mies ostaa "perinteisesti" naisille lahjoja?

Tiedän paljon kanssasisaria, jotka jopa odottavat, että poikaystävä maksaa heidän ulkomaan matkat ja heidän ei tarvi muuta kuin näyttää näteiltä.

N18, tasa-arvon kannattaja

Vierailija
996/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Äiti joka on lapsensa hylännyt laitoksiin, useamman, eikä edes synttärilahjaa voinut siinä antaa.

997/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta susta on ok, että mies ostaa "perinteisesti" naisille lahjoja?

Tiedän paljon kanssasisaria, jotka jopa odottavat, että poikaystävä maksaa heidän ulkomaan matkat ja heidän ei tarvi muuta kuin näyttää näteiltä.

N18, tasa-arvon kannattaja

Väitinkö jossain kohtaa, että miesten tarvitsee ostaa naisille "perinteisesti" lahjoja? Ei tosiaankaan tarvitse. Jokainen ostakoon rihkamansa itse.

Vierailija
998/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläpäs tuomihe. Molemmat ihan normaaleita.

Paitsi että tytär harrasti silmitöntä väkivaltaa ja "savutteli". Hyvää fiilistä uuteen naapurustoon, kun muidu istuu jättibongin kanssa parvekkeella. "mä tarvii ulkoilmaa" :D

Zakilla tuntui olevan hyvä pää harteilla, mutta niin vaan sekin joutui kesälomaksi laitokseen "opettelemaan vuorokausi rytmiä". Eikä hän uskonut, että enää pääsee sieltä pois.

Näillä jutuilla kumpikin on mun silmiini ongelmanuoria. Kummallakin ongelmat sellaisia, jotka kasvatuksella ja länsäolevalla vanhemmuudella kitketty ajat sitten.

Vierailija
999/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, että yhteiskunta näkee tytöt uhreina jos syrjäytymistä yms., mutta pojat ja miehet on aina syyllisiä, jos sama tilanne.

Jep. Eipä kuullut tämmöistä säälittelyä Logged In-sarjaa koskevissa keskusteluissa.

Vierailija
1000/1165 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kommentoin sitä ja jopa annoin ohjeita miten ehkä selvitä jos joutuu sellaiseen tilanteeseen.Joo, komenttini poistettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän