Korona ja huimaus
Tein positiivisen koronatestin lauantaina ja on siitä asti ollut todella inhottava huimaus. Onko muilla ollut ja kuinka kauan kesti? Onkohan tuo ihan normaalia ja mikä siihen auttaisi? Olisiko syytä käydä lääkärissä?
Kommentit (31)
MInulla toista vuotta huimaus ja heikko olo.Joskus kun kävelee pitää ottaa kiinni seinästä yhtäkkiä.
Se on rokotevaurio joka aiheuttaa sen huimauksen eikä mikään korona.
Vierailija kirjoitti:
Se on rokotevaurio joka aiheuttaa sen huimauksen eikä mikään korona.
Sori ei oo rokotteita.
Sairastin viikko sitten koronan toisen kerran ja nyt on sellaista outoa huimausta ja "hönttiä" oloa päässä.
Onneksi on rokote, niin ei tule koronaa. Eiku, eihän se mennytkään sillai.
Huimauskohtauksia tulee vieläkin vaikka koronasta kuukausi. Toka korona oli mutta ekasta ei tämmöstä tullut. Kaikkea muuta kylläkin! Veto on vieläkin aivan poissa.
Puolitoista kuukautta on ollut huimausta. Kuumetta oli yhtenä päivänä. Huono olo pari viikkoa ja erilaisia tuntemuksia. Väsymys myös yhä.
Täällä 4 päivää järkyttävä kuume ja lihaskivut. Makasin vain enkä edes syönyt, alas meni vaan puolukkamehu ja särkylääkkeet.
Seuraavat 2 päivää hengenahdistusta, rohinaa, närästystä, yskimistä, limannousua myös ruoansulatuskanavasta. Korvaa särkee, hengästyn todella helposti. Rytmihäiriöitä. Kattellaan...
Kai se on uusiutunut korona, kun kova huimaus, ettei uskalla kotona liikuskella, kun pari kertaa voimalla nurin meno ja pää kolhittuna edestä takaa nyt. Ensin ajattelin, että korvasta johtuu, mutta ei korvassa vikaa ole.
Samat oireet kuin koronan Suomeen tullessa oli minulla. Olin todella sairas silloin. Huimaus, kaatuilu, ripuli, kokonaisvaltainen kova sairauden tunne. Oksentelu.
Nyt puuttuu vain oksentelu. Kai se on pelättävissä vielä. Liikuskelen pakollisen sänky-wessa välin tuettuna ostoslakulla, minkä painoa lisäsin kirjoilla.
Pienikin liikunta saa heikotushien nousemaan. Kuumetta on nipin napin, mutta on.
Sängyssä on hyvä olla, kun siihen pääsee, mutta pitkästyttävää, vaikka aika paljon olen saanut nukutuksikin. Syöminen on melkein jäänyt. Se on hyväkin, koska ylipainoa on.
Ensimmäiset kaatumiset keskiviikkona, joten kun nyt on sunnuntai, enköhän muutaman päivän päästä pääse tolpilleni, jos sellainen mahdollisuus vielä on.
Yksin asuvana ei ole menemistä postilaatikolle eikä roskia viemään. Muuten menettelee.
En yleensä ruikuta apua, nyt vähän yritin kolmelle jälkeläiselle, kun kaatumisen seurauksena tavarat ovat lennelleet pitkin poikin. Eivät ehdi. Ei se mitään. Kyllä tämä menettelee, kun ei mieti
tuollaista sivuasiaa ja pysyy pedissä.
Kun huimaus muuttui kovalla voimalla kaatuiluksi ilman holttia, ei mitään liukasrumista, vaan ennalta arvaamatonta pitkin pituutta lentelyä mm. kylppärin kivilattialle, ajattelin, että voisikohan paasto auttaa? Kun ylipainoakin on. keskiviikosta alkaen olenkin vain juonut vettä ja lievää yrttiteetä. Koska vatsakin on vastaanottamaton ja poistaa pikavauhtia kaiken, tuntui sopivalta paastonkin hoitamiseksi.
Yleensä ei tahdonvoima paastoon riitä, mutta nyt oli ruokahalukin lähes olematon. Raamatusta olen lukenut jollekin sairaalle Jeesuksen sanoneen, että tautisi on niin kova, ettei tähän ei auta kuin rukous ja paasto!
Huimaus oli hiipinyt jo pitemmän aikaa ennen tätä kovaa vaihetta ja kaatumisia. Vuoteeseen käydessä alkoi sellainen kokovartalosurffaaminen kuin laineilla tai pilvissä olisi edestakaisin liidellyt selällään. Tätä aina hetken aikaa kesti.
Nyt on viides päivä ruoatta. Tosin eilen popsin kaksi porkkanaa keitettyinä. Pitää varovasti jotain syödä, kun on monta päivää ollut syömättä ja vatsa on typötyhjä.
Olo on näin istuessa nojallisessa tuolissa aika o.k. Ilman tukea en voi kävellä, koska kaatumiset tulevat niin yllättäen. Ulos en ole astunut jalallanikaan ja varmaan vie aikaa sellainen uroteko.
Neljäs päivä menossa. Ei varsinaisesti huimaa, mutta ehkä vähän hutera olo. Järkyttävä kurkkukipu on ollut koko ajan, nenä tukossa ja kuume yli 38. Vois kohta loppua jo…