Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä painosi alkoi itsestään nousta?

Vierailija
14.02.2022 |

Vai alkoiko ollenkaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "alkoi nousta"? Nyt täytyy sanoa, että tämä on ollut tasaisesti nousujohdannaista. Ei mitään yllättäviä piikkejä. Nyt olen ollut pysähtyneessä tilassa jo useamman vuoden.

Vierailija
22/33 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuoden ikäsenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61-64v...tuossa ajassa 25kiloa lisää. Makeita en syö oikeastaan yhtään, mutta niin vaan painoa tullut. Harmittaa, kun aina ollut hoikka.

Voisko vetää johtopäätöksen ettei se sokeri ole ainoa joka lihottaa? Että voisula ruokajuomana on ihan ookoo, mutta suklaapalaa en suuhuni laita!? 

Jos tosiaan kolmessa vuodessa on taivaasta tipahtanut 25kg lisää elopainoa, kannattais varmaan tutkituttaa jotain. 

Vierailija
24/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

61-64v...tuossa ajassa 25kiloa lisää. Makeita en syö oikeastaan yhtään, mutta niin vaan painoa tullut. Harmittaa, kun aina ollut hoikka.

Voisko vetää johtopäätöksen ettei se sokeri ole ainoa joka lihottaa? Että voisula ruokajuomana on ihan ookoo, mutta suklaapalaa en suuhuni laita!? 

Jos tosiaan kolmessa vuodessa on taivaasta tipahtanut 25kg lisää elopainoa, kannattais varmaan tutkituttaa jotain. 

Se voisula kannattaa tosiaan juoda ilman sitä suklaata.

Vierailija
25/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

51 v, jalkaterät kipeyty joka vei motivaation kävelyyn. nyt 15 kg painoa lisää.

Kihti?

Kunnanvirka eli liikkumattomuus?

Vierailija
26/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40v kun poikani syntyi ja imetin häntä lähes 2 vuotta. Sen jälkeen painoni "karkasi" nousuun vaikkka työ- ja yksityiselämä hyvin hektistä ja vaativaa. Nyt lähenen 70 vuotta ja olen n. 5 vuoden aikana saanut painon laskemaan normaaliin (BMI). Liikun melko paljon ja käyn edelleen töissä, mutta tärkein on, että syön pienempiä määriä enkä hanki suklaapatukkaa tai muita herkkuja kuin aniharvoin. En koe jääväni paitsi mistään vaikka herkuttelen harvoin.

Vierailija
27/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä 15-20 v iässä tuli varmaan 30 kg ja 25-45 20 kg.

M50

Vierailija
28/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamisen jälkeen tapahtui ensimmäinen muutos. Olin silloin 34 v. Painoa tuli viitisen kiloa lisää. Söin silti vieläkin paljon.

Suurin muutos tapahtui 50 v. En yhtään usko siihen, että aineenvaihdunta pysyisi samana keski-ikäisenäkin. Pystyn tätä nykyä syömään vain 1200 kaloria, jotta paino pysyy samassa. Toki liikkuminen on vähentynyt ja se selittää paljonkin, mutta jotain perusteellista on elimistössä tapahtunut.

Vierailija
29/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 7-vuotiaana vähitellen ja 9-vuotiaana jo totesin, etten ole luonnostani yhtä hoikka kuin muut. Meillä syötiin kotona monipuolista ja terveellistä ruokaa, ei erityisen rasvaista tai sokerista eikä mitenkään ihmeellisen kevyttäkään. Join lapsena vettä. Olin normaalipainoinen, mutta paino alkoi lähennellä ylipainon rajaa jo 9-10-vuotiaana. Ai ja liikuin myös paljon pihalla ja harrastuksissa. Lihomistaipumus kuitenkin ilmeisesti aika kova. Aloin jo sitten 10-vuotiaana tarkkailla syömisiäni, jättää aterioita väliin ja hoikistuin paljon vuoden sisään. Sen jälkeen olen aina joutunut katsomaan vähän syömisiäni, en voi vetää napaa täyteen perusruokia vaan joka päivä on puputettava paljon energiaköyhiä vihanneksia, jotta pysyn hoikkana. Herkuttelu aika vähäistä ja liikun paljon. Raskauksissa painon pitäminen kurissa oli hankalaa, ensimmäisillä kolmanneksilla paino nousi jo reilut 5 kiloa vaikkei pitäisi periaatteessa. Ihan itsestään, ei syömällä! Olin kyllä tosi tarkka syömisistäni ja liikkumisista. Loppuraskauksissa paino ei onneksi noussut samaa tahtia, reilu 10 kiloa tuli joka kerta. Lähti imettämällä siten, että alkuimetyksen söin tosi niukasti, kaksi pientä ateriaa päivässä niin kyllähän se paino lähti imettämällä vaikkei vielä paljon voinut urheilla. Ei tosin olisi tarvinnut kiirehtiä, sen jälkeen kuihtui koko nainen. Lihoneena minulla vaan on niin äärettömän epämukava olo, oikein lapsuuden läskitakaumat nousee pintaan, etten kestä sitä yhtään.

Vierailija
30/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaana.

Vierailija
31/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

26-vuotiaana heti samaan aikaan kun alotin mielialalääkkeet. Tuota ennen painoni ei koskaan noussut yli 50 kilon, nyt painoa järkyttävät 70 kiloa enkä saa painoa laskemaan vaikka tekisin mitä niin kauan kun syön lääkkeitä ja niitä joudun valitettavasti syömään luultavasti loppuelämäni eli läskinä mennään.

Vierailija
32/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v, paino nousee tasaisesti. Syynä päivittäiset suklaansyönnit ja tupakoinnin lopettaminen. Sekä liikunnan vähyys näin talvella kun loskassa ei tee mieli lenkkeillä.

Vierailija
33/33 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 60-kymppisenä, mieheni sairastui ja oma liikkuminen loppui lähes kokonaan. Aloimme käydä kahviloissa monta kertaa viikossa ja kahvit aina pullan kera. En vähentänyt suklaan syöntiä ja niin alkoi paino nousta, lisää on tullut yli 20 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän