Entinen pomo suuttui kun pyysin yhteistyötä
Olen nykyään johtavassa asemassa. Pyysin mainostarjousta toimistosta, jossa ennen työskentelin opiskeluaikanani.
Viihdyin työpaikassa niin hyvin, että olemme edelleen kavereita monen kanssa ja pidämme yhteyttä; yksi ko.yrityksestä on paljon tekemisissä kanssani.
Nyt siis pyysin tarjousta (isoa) yhteistyökumppanille, eli olin ikään kuin välikädessä oman firmani kautta. Pyyntöön ei viikkoon kukaan reagoinut joten kysyin kaveriltani, onko tarjouspyyntöni tullut perille. Kyllä oli, kiirettä vaan. Olin että ok, ei mitään, odottelen.
Sattumalta törmäsin sitten tähän entiseen pomooni eräässä etäkoulutuksessa ja jäimme linjoille vaihtamaan kuulumisia. Siinä yhteydessä hän ripitti minua, etten olisi saanut kaveriltani kysyä tarjouspyynnöstä mitään vaan olisi pitänyt hänelle soittaa.
Vastasin, että koska näen tuota kaveria yhteisessä harrastuksessa viikottain, oli luontevaa kysyä onko tarjous tullut perille.
Ihmettelen hänen vahvaa reagoimista asiaan. Nyt hän on kuulema työpaikalla suureen ääneen kertonut, miten on minua puhutellut miten bisnes pitää hoitaa.
Hetkinen… ööö… siis mitä ihmettä!? Miten tähän tulee nyt reagoida?
Kommentit (12)
Oliko pomo jo epävakaa, kun olit firmassa töissä? Et kai voi muuta kuin kohauttaa olkiasi. Jos yhteistyö tökkii enemmän, nii sitten vain valitsemaan muita mainostoimistoja jonosta. Saattaa olla järkevää jo tämänkin kokemuksen jälkeen, jos mahdollinen huono työ tai epäasiallinen käytös voi haitata sinunkin mainettasi.
Pomosta tuntui että hänen ylitseen on kävelty. Jos myyminen ja tarjoustoiminta on hänenen töitään, niin hän on asemastaan huolissaan.
Jos firmasta ei kukaan ole vastannut tarjouspyyntöön viikon sisällä, ottaisin ehdottomasti yhteyttä muihin palveluntarjoajiin ja todennäköisesti unohtaisin ekan firman kokonaan. Jos on niin kiire, ettei voi vastata potentiaaliselle asiakkaalle, niin sitten pitääköön tunkkinsa. Ei vaikuta kovin ammattimaiselta touhulta.
Minulle jäi tästä todella paha mieli, en aikonut todella kävellä tässä kenenkään yli mutta minusta oli luontevaa kaverilta kysyä, onko tarjouspyyntö tullut perille - viikko on mielestäni pitkä aika vastata, itse vastaan 1-3 vrk sisään kaikkiin tulleisiin viesteihin (ymmärrän kiireen, toki silloin voi viestittää lyhyesti että kiitos palaamme pian, tms. asiakkaalle).
Olin iloinen voidessani tänä yrityksille kehnona aikana suositella entistä työnantajaani omalle kobtaktille tietäen, että sieltä saa priimaa.
Toki hoidan asian ammattimaisesti, mutta itselle jää huono maku ja paha mieli. :(
Ehkä eniten siitä, että minua on paneteltu selkäni takana.
Ap
On niin hankalaa kun ihmisillä on itse keksittyjä sääntöjä jotka on otetaan kuolemanvakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Pomosta tuntui että hänen ylitseen on kävelty. Jos myyminen ja tarjoustoiminta on hänenen töitään, niin hän on asemastaan huolissaan.
Jos myyjä ripittää potentiaalista ostajaa, niin sietääkin olla asemastaan huolissaan. Jos olisin pomon pomo, niin tästä seuraisi vakava puhuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Jos firmasta ei kukaan ole vastannut tarjouspyyntöön viikon sisällä, ottaisin ehdottomasti yhteyttä muihin palveluntarjoajiin ja todennäköisesti unohtaisin ekan firman kokonaan. Jos on niin kiire, ettei voi vastata potentiaaliselle asiakkaalle, niin sitten pitääköön tunkkinsa. Ei vaikuta kovin ammattimaiselta touhulta.
Aloittaja haluaa suosia entistä työpaikkaa. Täytyyhän pomon yläpuolella olla joku jolle voit tehdä valituksen.Ei tänä aikana mikään tilaus ole liian pieni!
Itse katsoisin että tämä pomo saisi ainakin haukut , kun ei voi sietää, että entisellä työkaverilla menee loistavasti!
Vierailija kirjoitti:
Minulle jäi tästä todella paha mieli, en aikonut todella kävellä tässä kenenkään yli mutta minusta oli luontevaa kaverilta kysyä, onko tarjouspyyntö tullut perille - viikko on mielestäni pitkä aika vastata, itse vastaan 1-3 vrk sisään kaikkiin tulleisiin viesteihin (ymmärrän kiireen, toki silloin voi viestittää lyhyesti että kiitos palaamme pian, tms. asiakkaalle).
Olin iloinen voidessani tänä yrityksille kehnona aikana suositella entistä työnantajaani omalle kobtaktille tietäen, että sieltä saa priimaa.
Toki hoidan asian ammattimaisesti, mutta itselle jää huono maku ja paha mieli. :(
Ehkä eniten siitä, että minua on paneteltu selkäni takana.Ap
Koet siis olevasi kiitollisuuden velassa entiselle pomollesi ja firmallesi. Ensinnäkään et ole, toisekseen työtehtäväsi on nykyisin edellyttää palveluntarjoajilta vain priimaa. Eli jos henkilökohtaisesti tuleekin paha mieli, mieti asiaa ammatillisesti. Pomoksi mokasi pahasti.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja haluaa suosia entistä työpaikkaa. Täytyyhän pomon yläpuolella olla joku jolle voit tehdä valituksen.Ei tänä aikana mikään tilaus ole liian pieni!
Itse katsoisin että tämä pomo saisi ainakin haukut , kun ei voi sietää, että entisellä työkaverilla menee loistavasti!
Jos ja kun kyseessä yksityisyrittäjä, eipä ole pomoa hänen yläpuolellaan…
Vierailija kirjoitti:
Ehkä eniten siitä, että minua on paneteltu selkäni takana.Ap
Kuulostat ihan lapaselta! Teit parhaasi, pyysit tarjousta. He eivät sitä halunneet antaa, vaan katsoivat, että heillä on varaa alkaa näpäyttelemään ja ojentamaan potentiaalista asiakasta.
Tietenkin valitset hommaan toisen toimiston. Kavereittesi kanssa voi tietenkin jatkaa vapaa-ajan juttuja niinkuin ennenkin.
Siitä viis, jos joku nobody sinua jossain panettelee. Kaikkia ei voi miellyttää ja tiedät, että et mokannut etkä tehnyt mitään väärin.
Mun mielestä Ap oli ihan fiksu kun antoi olla. Entinen esimies on nolo!
Toivottavasti Ap ei käytä enää heidän palveluitaan.
Jessus miten kateellinen sinun menestyksestä,
Miksi nautin sinun puolesta ,kun tuo pelle voi huonosti!
Onnea jatkossakin !