MIKSI kaikkia muita pitää suvaita, paitsi uskovaisia?
Miksi kaikilla muilla on oikeus mielipiteeseensä, paitsi uskovaisilla? Homoseksuualisuutta hehkutetaan ja suvaitaan ja kerrotaan , että onpa hienoa kun uskaltavat olla omia itsejään. Uskovaisia ei hehkuteta, eikä kerrota, että onpa hienoa kun uskallat olla oma itsesi ja seisot sen takana mihin uskot. Miksi on näin?
Kommentit (136)
Suvaitsemattomin tuntemani ihminen on homoseksuaali, akateemisesti koulutettu kasvissyöjä joka avoimesti halveksii kaikkia jotka eivät mahdu samaan lokeroon hänen kanssaan. Duunarit ovat paskasakkia, sekasyöjät moukkamaisia maailmantuhoajia ja heterot ahdasmielisiä seksuaalisuutensa suhteen. Uskovaisia hän haukkuu aina tilaisuuden tullen. Tuntemani uskovaiset saattavat olla sitä mieltä että homot eivät ansaitse adoptio-oikeutta, mutta he sentään pitävät sen omana tietonaan tai ilmaisevat sen diplomaattisesti eivätkä räkytä pahoittaen kuuntelijoiden mielen.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:04"]
Miksi kaikilla muilla on oikeus mielipiteeseensä, paitsi uskovaisilla? Homoseksuualisuutta hehkutetaan ja suvaitaan ja kerrotaan , että onpa hienoa kun uskaltavat olla omia itsejään. Uskovaisia ei hehkuteta, eikä kerrota, että onpa hienoa kun uskallat olla oma itsesi ja seisot sen takana mihin uskot. Miksi on näin?
[/quote]
ehkä usko pelottaa.
toisaalta monet uskikset ovat käyttäytyneet niin törpösti että huonoja kokemuksia voi ola.
kolmanneksi: Jeesuksen neuvot ovat aika lailla erilaisia, mitä ihmiset normaalisti haluavat noudattaa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:23"]
Suvaitsemattomin tuntemani ihminen on homoseksuaali, akateemisesti koulutettu kasvissyöjä joka avoimesti halveksii kaikkia jotka eivät mahdu samaan lokeroon hänen kanssaan. Duunarit ovat paskasakkia, sekasyöjät moukkamaisia maailmantuhoajia ja heterot ahdasmielisiä seksuaalisuutensa suhteen. Uskovaisia hän haukkuu aina tilaisuuden tullen. Tuntemani uskovaiset saattavat olla sitä mieltä että homot eivät ansaitse adoptio-oikeutta, mutta he sentään pitävät sen omana tietonaan tai ilmaisevat sen diplomaattisesti eivätkä räkytä pahoittaen kuuntelijoiden mielen.
[/quote]
ehkä "äärisuvaitsevaisto" ei olekaan niin suvaitsevaista.
vähän niinkuin venäjällä bolsevikit: ovat oikeassa, ja väärässä olevat voidaan vangita, kiduttaa ja tappaa. ja se on heidän mielestä tietysti oikein. oikeassa olevat jäävät jäljelle.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:10"]Ap, turha vaivata päätä tässä maailman ajassa. Antaa ihmisten pilkata ja haukkua ja elää Jumalatonta elämäänsä. Se onni kun ei heillä ikuisesti kestä :)
[/quote]
Juuri tästä syystä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 00:29"]
Koska uskovaiset ovat syy suvaitsemattomuuteen.
[/quote]Aivan varmasti. Jos ei olisi uskovia ei maailmassa esiintyisi suvaitsemattomuutta. Voi elämän kevät!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:56"]
Olen homo. Yleisesti ottaen minulla ei ole mitään uskovaisia vastaan, mutta rasittaa että 9/10 uskovaisesta yrittää "käännyttää" tai "eheyttää" minua mikäli seksuaalisuuteni selviää heille. Aina pitää jauhaa sitä että minulla on vielä mahdollisuus säästyä helvetiltä, jos eheydyn homosta heteroksi tms roskaa. Eli jos suurin osa uskovaisista ei hyväksy minua tälläisenä niin ei minultakaan jaksa irrota kamalasti ymmärrystä heille. En ymmärrä mikseivät he voi kunnioittaa minua ihmisenä vaan aina takertuvat tuohon eheyttämiseen?
[/quot
Koska homous on synti, Raamatun mukaan. Uskon, etta he yrittavat kunnioittaa sinua henkilona, mutta haluavat, etta saisin osan siita ilosta, jonka vain Jeesus voi antaa.
P.s Jokainen meista tarvitsee eheytymista, oli kyse esim. Eroperheessa elaminen, sairaus, paihteet tms. Ja, muista, Jeesus ei tee meista taydellisia, sen takia uskovatKIN tekevat virheita, ja helposti ne virheet huomataan helpoiten. Kukaan meista ei ole taydellinen. Me uskovatkin tarvitsemme Jumlan anteeksiantoa ja armoa.
No hienoa että uskallat olla uskis. Toivottavasti nyt piristin päivääsi.
Kaksi ensimmäistä vastausta.. Oletteko oikeasti noin tyhmiä, vai esitättekö vaan? :D
Jospa hihhulit lakkaisivat käännyttämästä. Käännytys ei ole mielipiteen ilmaisua vaan käännytystä. Sitä ei kannata tehdä yleisillä palstoilla. Hihhulointi nyt vaan on niin noloa.
Koska uskovaiset ovat ahdasmielisiä ja syrjivät muita. Tee se muille mitä haluat itsellesi tehtävän.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:06"]Jospa hihhulit lakkaisivat käännyttämästä. Käännytys ei ole mielipiteen ilmaisua vaan käännytystä. Sitä ei kannata tehdä yleisillä palstoilla. Hihhulointi nyt vaan on niin noloa.
[/quote]
Ihan samalla tavalla minun mielestäni on noloa tuo, että marssitaan homoseksuualisuuden puolesta. Mutta en minä sen takia mene heitä haukkumaan.
Miksi ihailla joidenkin syitä syrjiä muita? Homoseksuaalisusu ei ole oma valinta, kuten uskonto on.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:04"]Miksi kaikilla muilla on oikeus mielipiteeseensä, paitsi uskovaisilla? Homoseksuualisuutta hehkutetaan ja suvaitaan ja kerrotaan , että onpa hienoa kun uskaltavat olla omia itsejään. Uskovaisia ei hehkuteta, eikä kerrota, että onpa hienoa kun uskallat olla oma itsesi ja seisot sen takana mihin uskot. Miksi on näin?
[/quote]
Tottakai jokainen saa uskoa mihin haluaa. Siitä tulee vain yksinkertaisen ihmisen vaikutelma, jos nykyaikana uskoo mielikuvitushahmoihin ja ihmisten kirjoittamiin satuihin.
Koska uskikset varsinkin vl:t ovat sairaita ja ahdasmielisiä. Jos he olisivat suvaitsevaisempia niin ehkä heitäkin hehkutettais.
T. Ex vl
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:06"]Jospa hihhulit lakkaisivat käännyttämästä. Käännytys ei ole mielipiteen ilmaisua vaan käännytystä. Sitä ei kannata tehdä yleisillä palstoilla. Hihhulointi nyt vaan on niin noloa.
[/quote]
Ihan samalla tavalla minun mielestäni on noloa tuo, että marssitaan homoseksuualisuuden puolesta. Mutta en minä sen takia mene heitä haukkumaan.
[/quote]
Justhan haukuit
Ap, turha vaivata päätä tässä maailman ajassa. Antaa ihmisten pilkata ja haukkua ja elää Jumalatonta elämäänsä. Se onni kun ei heillä ikuisesti kestä :)
Pride on homoista lähtöisin, eikä kukaan estä uskiksiakaan perustamasta omaa marssiaan :) Mun mielestä uskovaisiakin pitää suvaita. En toitota teidän hienouttanne kuten en sen erikoisemmin homojenkaan. Ihmisiä kaikki siinä missä minäkin ilman mitään erityisyyttä. Tasa-arvoisen avioliittolain hyväksymistä juhli koska tunnen homoja ja se oli heille iso juttu. Samoin juhliin sitä että te saisitte luvan tunnustaa omaa uskintoanne (jos se siis olisi Suomessa kielletty) koska se olisi teille iso juttu, eikä multa pois mitenkään. Te vaan satutte jo omistamaan uskovapauden niin siinä ei siis ole mitään uutta ja mullistavaa juhlittavaa.
Ja kyllä, allekirjoittanut on ateisti.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:07"]
Koska uskovaiset ovat ahdasmielisiä ja syrjivät muita. Tee se muille mitä haluat itsellesi tehtävän.
[/quote]
Raamatussa ei sanota noin. Siellä sanotaan "rakasta lähimmäistäsi kuten itseäsi".
ohhoh mitä soopaa