Lääkäri 24 780 €/kk, hoitaja 2 478 €/kk. No onko tuo nyt ihan kauhea ero, lääkärin palkassa vain yksi nolla enemmän????
Hoitaja joutuu tekemään töitä kaksi viikkoa, että saa saman rahan kuin lääkäri yhdessä päivässä. >:) Elämä on.
Kommentit (64)
No nyt mä viimein tajusin, miksi hoitajat narisee aina huonosta palkasta. Ne vertaa näköjään itseään lääkärin koulutuksen saaneisiin, eikä suinkaan vastaaviin tutkintoihin kuin itsellään on (ammattikoulu/amk)...?!
Vierailija kirjoitti:
No nyt mä viimein tajusin, miksi hoitajat narisee aina huonosta palkasta. Ne vertaa näköjään itseään lääkärin koulutuksen saaneisiin, eikä suinkaan vastaaviin tutkintoihin kuin itsellään on (ammattikoulu/amk)...?!
Puolisoni tykkää kiusoitella lähihoitaja-anoppiaan, joka pitää miniänsä yrittäjyyttä lähinnä minun rahoittamanani puuhasteluna, mainitsemalla usein että kyllä tällä terveyskeskuslääkärin palkoille pääsee. Epäuskoisesta ilmeestä päätellen miettii juuri noita aloittajan 25 000 e/kk palkkoja.
Milloin tuli yksityiset lääkäriasemat Suomeen. Ne romuttivat suomalaisten terveydn ja sairaanhoidon. Köyhät kyykkyyn vaan. Rikkaat ja hyvissä työpaikossa olevat pääsevät näihin yksityisiin keskuksiin ja saavat sieltä heti hyvän hoidon, jopa leikkaukset. Me köyhät jonotetaan julkiselle, joudumme yleensä opiskelijalääkäreiden koekaniineiksi ja siitäkin joudumme maksamaan. Lääkkeitä pihistellään että saadaan lisää opiskelijoille potilaita. Olen tämän todennut, hoitoa ei tahdo saada ja kun saa, se on ala-arvoista. Lääkkeitä ei määrätä, käytössä olleita lääkkeitäkään ei enää saa. Kuka kertoo mitä lääkäri tienaa oikeasti, ja senkin he tienaavat tekemällä osa-aikatyötä. Ylipitkiä päivystyksiä-ei mitään järkeä että lääkäri nukkuu päivystyksessä eikä häntä saa herättää.
Ei peruslääkärit saa tuollaisia liksoja todellakaan. Joku neurokirurgi voi tienata tuollaista määrää ja joku lääkäri, joka omistaa oman klinikan.
T. Sukulaisissa eläin- ja ihmislääkäreitä