Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingistä pois haluavien pitäisi antaa vapaasti muuttaa pois

Vierailija
14.02.2022 |

On ilahduttavaa että ne kaupungissa asuvat joilla on agraarijuuret pääsevät palaamaan takaisin heille mieluisaan ympäristöön. Aivan liian monet ovat joutuneet muuttamaan työn perässä ympäristöön joka ei ole ollut heille luontainen. Tämä tilanne on ollut ongelmallinen sekä kaupungin kantaväestölle että tulijoille. Näin ollen molemmat vaihtoehdot sekä maaseutu että kaupunki hyötyvät nykyisestä suuntauksesta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää muuttamasta pois Helsingistä? On niitä työpaikkoja muuallakin. Tai sitten voi ryhtyä yrittäjäksikin.

Vierailija
2/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pitää ainoastaan hautahoito enää Helsingissä. Voisin muuttaa vaikka heti, mutta velvollisuuksia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingistä kallista asua ja pitää tehdä töitä aamusta iltaa että saa vuokran maksettua, muualla olisi "ilmaista" asua mutta ei ole sitten niitä töitä, tässä sitä oravanpyörää pyöritellään

Vierailija
4/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää muuttamasta pois Helsingistä? On niitä työpaikkoja muuallakin. Tai sitten voi ryhtyä yrittäjäksikin.

monilla asiakkaat helsingissä tai sitten yht.työ yritykset joissa pitää fyysisesti käydä, harvalla onnistuu

Vierailija
5/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pitä

ä ainoastaan hautahoito enää Helsingissä. Voisin muuttaa vaikka heti, mutta velvollisuuksia on.

PS: Hautojen hoidon voi ostaa seurakunnan paikoista useaksi vuodeksi,ei ole pakko jäädä....

Vierailija
6/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukan ei estä Helsingistä muttoa pois. Jos muutat työtömänä ja asunnon hankkinut joku muu kunta, kaupunki.Toimentulo tukea et saa.Lähetävät takas Helsinkiin rasitamaan yhteiskunnan menoja.

Vierailija
7/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä arvasin, että avauksen jälkeen tulee vain tekosyitä miksi ei voida muuttaa pois Helsingistä. Ja uhriutumista, ihan kuin jämähtäminen Helsinkiin olisi jotenkin Helsingin vika.

Vierailija
8/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin jo ilman ongelmia enkä ole tulossa takaisin. Voit tehdä saman.

Vierailija
9/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap asuu pääkaupunkiseudulla niin milloin ajattelit itse muuttaa muualle ? Minä asun pienellä paikkakunnalla enkä Helsinkiin ikinä muuttaisi. t. Hesassa syntynyt

Vierailija
10/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pois Helsingistä, mutta olen pitkäaikaistyötön ja luottokelvoton. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia lähteä.

Vierailija
11/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pitä

ä ainoastaan hautahoito enää Helsingissä. Voisin muuttaa vaikka heti, mutta velvollisuuksia on.

PS: Hautojen hoidon voi ostaa seurakunnan paikoista useaksi vuodeksi,ei ole pakko jäädä....

Tiedetään, kun kyseessä on oma veli, niin on ollut vaikea vaan lähteä ja jättää hauta muiden hoidettavaksi. On piristävää itse käydä ja hoitamassa hautavelvollisuudet, kun suvussa kukaan muu ei sielä käy.

Vierailija
12/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat sos.palvelut. En muuta.

Vierailija
13/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pois Helsingistä, mutta olen pitkäaikaistyötön ja luottokelvoton. Minulla ei ole mitään mahdollisuuksia lähteä.

Pikku paikkakunnille pääsee luottotiedoton ja tulotonkin.

Vierailija
14/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pitä

Tiedetään, kun kyseessä on oma veli, niin on ollut vaikea vaan lähteä ja jättää hauta muiden hoidettavaksi. On piristävää itse käydä ja hoitamassa hautavelvollisuudet, kun suvussa kukaan muu ei sielä käy.

Ei se sinun veli siellä kuopassa ole. Siellä on sen mätänevät luut. Veli on sinun mukanasi geeneissäsi, piirteissäsi ja sydämessäsi muistoina. Ne kulkee aina sinun mukanasi ja ovat eläviä sinussa.

Vierailija
15/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Noinhan se on.

Vierailija
16/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku paikkakunnille pääsee luottotiedoton ja tulotonkin.

Tarkoitin asuntoa, joka ei ole mätä ja jonka ympärille ei ole koottu paikkakunnan juopporinkiä.

Vierailija
17/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua pitää ainoastaan hautahoito enää Helsingissä. Voisin muuttaa vaikka heti, mutta velvollisuuksia on.

Tuskin hautoja viikoittain pitää hoitaa, tekosyy. Hautojenhoitosopimuksen voi tehdä seurakunnan kanssa tai kesäaikana matkustaa Helsinkiin viikonloppuisin vaikka kerran kuussa, yöpyä hotellista, käydä haudalla ja lähteä takaisin kotipaikkakunnalleen. Mikä tahansa tekosyy kelpaa jos ei kykene isoihin ratkaisuihin.

Vierailija
18/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ole mikään Pohjois-Korea, kyllä täältä pääsee pois jos haluaa.

Vierailija
19/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ei ole, eikä etätöitä voi vieläkään tehdä kunnolla.

Vierailija
20/34 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua pitä

Minun veljeni on isäni kanssa sukuhaudassa toisella puolella Suomea, siellä isän kotipaikkakunnalla.

En muuttaisi haudan vuoksi sinne, eikä hauta olisi este minulle muuttaa kotikaupungista pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi