Olitteko aina hiljaa, kun vauvanne nukkuivat päiväunia?
Kommentit (9)
Ihan normaalia melua. Ensimmäisen kohdalla laitoin usein tarkoituksella radion päälle että ei olisi liian hiljaista.
2 jatkaa. Muistan kun kolmas lapsemme nukkui noin kuukauden ikäisenä päiväunia keittiössä vaunuissa. Isommat kiersivät pöydän ja vaunujen ympäri potkuautoilla ja tietty kovaa päristen ja selittäen.
Kaksi vanhempaa nukkuivat päikkäreitä vaikka rakennettiin vinttiä ja sirkkelillä sahattiin vintissä unien aikana.
Onneksi nukkuivat edes päivisin hyvin kun öisin sitten heräilivät paljon.
Oppi nukkumaan niin hyvin melussa, että alkoi heräillä jos oli liian hiljaista. Piti laittaa sitten melua taustaääneksi hyville päiväunille.
Kyllä esikoisen kanssa aika rauhassa olin, ja nukuin itse paljon päikkäreitä. Toisessa huoneessa juttelin kaverin kanssa, jos oli kylässä.
Minä jopa imuroin ihan vieressä, kun vauva nukkui. Eipähän tule herkkäuninen aikuisenakaan.
En muista enää. En usko tuohon teoriaan, että meluun erityisesti voi totuttaa. Siihen reagoiminen on yksilöllinen ominaisuus. Esikoinen oli ja on edelleen erittäin syvä nukkuja. Vauvana koira sai haukkua vieressä ja hän vain jatkoi unia. Ei ole minun tietääkseni edelleenkään herännyt mihinkään ääniin (on nyt 10), mutta sähkökatkoksiin heräsi pienempänä. Kuopus taas oli pienenä erittäin herkkä heräämään ääniin, eikä häntä voinut nukuttaa ulkona, koska ohi ajavat autot herättivät hänet. Herkkyys äänille alkoi vähetä siinä yhden ikävuoden tienoilla.
Meillä on ylipäätään yleensä aika hiljaista, radio tai telkkari ei ole päällä muuten vain. Arvosta hiljaisuutta, ja niin arvostavat muutkin perheeni jäsenet.
Normaalia elämää eletään, mutta toki otetaan huomioon, kun toinen nukkuu, eli mitään bileitä ei sentään laiteta pystyyn. Tässä on meilläkin ollut halu tehdä lapsista hyväunisia ja näyttää toimivan. Ei heidän tarvitse sitten aikuisena mennä kognitiiviseen psykoterapiaan opettelemaan nukkumista.
Täydelliset mamit taas kilpaa kehuvat miten leipoivat vauvasta sikeäunisen räjäyttämällä pommeja korvan juuressa.
Nukuin itsekin.