Minkälaisia etätyömalleja teille jää, pakollista toimisto-oloa, ei mitään vaatimuksia?
Kerro myös yrityksen/työn tyyppi. Ja vaikuttaako omaan sitoutumiseen yritykseen.
Itse isossa asiantuntijaorganisaatiossa, odotellaan tietoa. Mutta ei ole vaikuttanut että tehtäisiin muuta kuin suositeltaisiin läsnäoloa pari kertaa viikossa.
Kommentit (8)
Olen tehnyt viimeiset 5 vuotta monipaikkaista työtä eli työkaverit on pitkin Suomea, toimistolla on 50 työkaverista kolme. Meillä saa jatkaa 100% etänä tai olla 100% toimistolla tai mitä tahansa siltä väliltä, kunhan huolehtii siitä, että maanantaina klo 8:30 - 10:30 on yhteisissä palavereissa.
Tämä on iso asiantuntijaorganisaatio, josta olemme yksi yksikkö. Osalla porukasta ei edes koronan pahimpana aikana ollut etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä siirryttiin ns-hybridimalliin siinä vaiheessa, kun etätöitä viimeksi purettiin. 2pv viikossa saa olla etänä. Nyt ollaan oltu pari kk täysin etänä, odottelen uutta tietoa. Mun sopparin jatkaan. Tekisi mieli ehdottaa edes 3pv viikossa etänä eli päivä enenmmän kuin firmassa yleisesti. Asun kaukana ja bensan hinta noussut.
Meillä nostettiin sama esille eli matkakulut tulevat nousemaan kaikilla, nyt aluksi omalla autolla töihin tulevilla. Samaan aikaan julkista liikennettä ajetaan alas ja töihin on pakko tulla omalla autolla. On keskusteltu siitä, että jokainen saisi valita etätyönsä, kuukausitasolla työpaikalla pitäisi olla vähintään 3 päivää.
Meillä ennen omikronia tehtiin hybridimalli, joka vahvasti suositti/vaati (tämä riippui esimiehestä että mikä tulkinta) 2päivää vko toimistolla. No ei siellä kukaan ollut silloin kun itse, ihmiset väitti tulevansa ja perui aamulla, tulivat ja sitten kuitenkin puhelinkopissa koko päivä jne jne.
Toivottavasti linjataan jotain jämäkämpää.
Olen töissä kunnalla. Syksyllä otettiin käyttöön hybridimalli, jossa etätyötä saa tehdä max. 3pv/vko, eli 2 päivää toimistolla. Tätä ei ehditty montaakaan viikkoa tehdä, kun siirryttiin taas täysin etätöihin. Luulisin, että maaliskuun alusta taas alkaa tämä hybridimalli.
Itse pystyn tekemään työni lähes täysin etänä. Todella harvoin työ vaatii toimistolla oloa (skannausta, postitusta tms.). Osalla työkavereistani taas työ vaatii välillä toimistolla käyntiä, jokaisella kun on oma tehtävänkuvansa.
En ymmärrä, miksi tätä ei voisi katsoa työtehtävien mukaan ja sopia yksilöllisesti jokaiselle sopiva malli tehdä töitä. Olen viihtynyt etätöissä todella hyvin, saan paljon enemmän etänä aikaankin. Tämä tulee kyllä vaikuttamaan omiin ratkaisuihini, sillä aion etsiä uuden työn, jossa työnantaja suhtautuu etätöihin sallivammin.
100% konttorilla, kuten tähänkin asti.
Tehdään etätöitä vielä 100 % koronan takia, mutta tulevaisuudessa saa tehdä 60 % entisen tavallisen 50 %:n sijaan.
Meillä siirryttiin ns-hybridimalliin siinä vaiheessa, kun etätöitä viimeksi purettiin. 2pv viikossa saa olla etänä. Nyt ollaan oltu pari kk täysin etänä, odottelen uutta tietoa. Mun sopparin jatkaan. Tekisi mieli ehdottaa edes 3pv viikossa etänä eli päivä enenmmän kuin firmassa yleisesti. Asun kaukana ja bensan hinta noussut.