Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkeviä selityksiä, miksi pariskunta voi muuttaa erilleen?

Vierailija
26.06.2015 |

Utelias juoruämmä tässä moi. Väittelen juuri, mikä voi olla syynä siihen, että yksi ei-niin-läheinen-mutta-kiinnostaa-kuitenkin tuttavapariskunta on muuttanut eri asuntoihin. Tai siis mies jäi alkuperäiseen asuntoon, mutta nainen muutti eri asuntoon samassa kaupungissa.

Tuo toinen tuossa väittää, että selvästi ovat eronneet. Minä väitän, että ei se nyt välttämättä tarkoita, että ovat eronneet, mutten keksi kyllä tähän hätään mitään muutakaan järkevää syytä erilleen muuttamiselle.

Keksisikö täällä joku? Olisi nimittäin aikamoinen pettymys, jos tuo aiemmin niin onnellinen pariskunta olisi eroamassa. Plus menin sitten lyömään tästä vetoa, enkä halua hävitä paria kymppiä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia kuuluu sinulle, koska...?

Vierailija
2/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:40"]

Ja asia kuuluu sinulle, koska...?

[/quote]

Kuten sanoin, olen utelias juoruämmä ja löin asiasta vetoa. Siksi kuuluu minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupiirishoppailua?

itse oon muuttanut parikin kertaa miehestäni erilleen, mutta silloin on menty eri paikkakunnalle töihin. Koulupiiriinkin hankittiin kakkosasunto, mitta sinne muutettiin yhdessä.

Vierailija
4/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän todennäköisin syy on tunteiden viileneminen.

Muita edes jollain tapaa mahdollisia selityksiä voisi olla:

-Vaimo tahtoi muuttaa lähemmäksi työpaikkaansa, koska työmatka on hankala/pitkäkestoinen. Voisi liittyä erityisesti tilanteisiin, jossa työhön liittyy päivystystä (pitää olla esim. työpaikalla 15min sisällä hälytyksestä, jos koti sitä kauempana niin joutuu päivystämään työpaikalla)

-Jommalla kummalla joku (henkinen) sairaus, jonka vuoksi tarvitsee "omaa tilaa"/on sietämätöntä seuraa, ainakin siksi aikaa kunnes lääkitys saadaan kohdalleen (esim. valvoo vuorokausia putkeen ja nukahtaa sitten satunnaiseen aikaan ja ei siedä toisen normaaleja elämisen ääniä nukkuessaan)

-Jommalla kummalla joku kriisi, jonka vuoksi tarvitsee tilapäisesti "tilaa ympärilleen"

-Epäilevät nykyisessä asunnossa hometta/kosteusvauriota (tai muuta terveysongelmia aiheuttavaa). Oireileva vaimo muuttanut tilapäisesti pois, jotta näkee helpottaako oireet. Eivät kuitenkaan halua kokonaan luopua kämpästä, koska ovat sihen muuten tyytyväisiä. Tai vaimo epäilee saavansa oireita perheen lemmikistä ja muuttaa kokeeksi pois lemmikin vaikutuspiiristä.

Vierailija
5/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko Suomessa koulushoppailua? :O
Entäs jos ne on jotain uskovaisia jotka ei hyväksy avioeroa vaan saavat ottaa pelkän asumuseron?

Vierailija
6/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien saamisen takia, jos toinen on työtön.

Vierailija
7/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida muita syitä olla kuin toinen tehnyt rikoksen tai muun vastaavan ja omaisuus lähtee alta molemmilta kohta. Tai sitten toinen jäänyt työttömäksi ja saavat paremmat tuet erillään.

Vierailija
8/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan, jonka molemmilla vanhemmilla on omat asunnot. Siis toinen isompi, jossa vietetään enemmän yhteistä aikaa ja toinen pienempi. Syy: Tarvitsevat omaa tilaa ja rauhaa. Elävät ihan sovussa ja perheenä, mutta ovat todenneet että tulevat vielä paremmin toimeen, kun on mahdollisuus välillä "vetäytyä". Toimii heillä. Arvostan, että joku uskaltaa tehdä tällaisiakin, erilaisia, ratkaisuja, jos kokee sen hyväksi parisuhteelle.

Vierailija
9/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on järkevä selitys?

Mun mies sai työpaikan toiselta paikkakunnalta ja vuokrattiin asunto arkipäiviksi. Vähän tämän jälkeen minä sain töitä ulkomailta ja ostettiin sieltä asunto/kesäpaikka. Lapset jäivät suorittamaan lukiota ja peruskoulua alkuperäiseen asuntoomme, jonne muuttivat isovanhemmat avuksi. Myöhemmin lapsista kaksi muutti ulkomaille kanssani, joskin menivät opiskelemaan rajan läheisyydessä olevaan isompaan yliopistokaupunkiin. Itse muutin takaisin Suomeen ja perustin yrityksen pääkaupunkiin. Mies sai EU-pestin ja muutti Belgiaan.

Elämä heittää.

Vierailija
10/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 7. Asuimme puolisoni kanssa jonkin aikaa erillään, kun opiskelin enkä saanut töitä. Mieheni tulot vaikuttivat tukiini ja olisin joutunut elämään täysin hänen siivellään, mutta siihen en suostunut.

Vierailija
11/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo. Myyntivoittovero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi