Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkokeiluun

Vierailija
30.06.2022 |

Olen aloittelemassa töihin paluuta pitkän sairasloman jälkeen työkokeilun kautta. Ala on eri kuin miltä jäin pois. Olo on aivan lannistunut ja olen ihan varma, että en onnistu. Kertokaahan yhtälailla niin hyviä kuin huonoja kokemuksia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio on kaiken a ja o. Jos asenne on oikea, kokeilu voi jatkua palkkatyönä vaikka eläkkeeseen asti. Hyvin se menee. Alku voi tuntua hankalalta mutta hetken päästä se helpottaa. Tsemppiä

Vierailija
2/13 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen lannistu siksi, että saat mahdollisuuden oppia jotain uutta.

Työkokeilun tarkoitus on selvittää, olisiko se työ sellaista jota voisit tehdä. Ihan varmasti siis onnistut.

Ota seikkailuna. Yksi ovi on sulkeutunut ja toinen avautunut, nyt on aika jättää mennyt taakseen ja astua uudesta ovesta sisään.

On ihan ymmärrettävää että sinua jännittää, koska et ole aiemmin tehnyt sitä työtä. Ei sinun tarvitse olla valmis ja täysin ammattitaitoinen työssä, joka ei ole tuttu.

Normaaleja tunteita, koeta silti siirtää hetkeksi kiinnostus sisäisistä tuntemuksistasi ulos.

Sano peilin edessä: Olen utelias ja innostunut, mitä kaikkea hyvää tästä uudesta asiasta voi tulla. Minulla on vielä mahdollisuus. En taatusti hukkaa sitä, otan siitä kaiken irti nyt. Olen hyvä tyyppi, ja opin kyllä kaiken mitä pitää.

Jos työ tuntuu ei-niin-omalta, sano se. Silloinkin kokeilu on onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha olet luuseri. Vain surkimukset menee työkokeiluun. Työstä kun kuuluu saada aina palkkaa.

Kyllä työkokeilustakin maksetaa palkka, sen vaan maksaa Keva, ei työnantaja. Ja sinunlaisesi luuseri-huutajat ovat kyllä itse niitä pahimpia luusereita.

Vierailija
4/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä ei ole joku SPR tai kaupungin puisto-osasta, ja et ole oikeutettu palkkatukeen, on ennuste kehno. Toki aina joku 0,2% saattaa työllistyäkkin ja saahan siitä sen 9€ päivässä millä voi juoda joka päivä six-packin kaljaa

Vierailija
5/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut huippuja työkokeilujoita, osa lähtenyt opiskelemaan alaa ja osa todennut että tämä ei ole heitä varten. Yhdelle tehty oppisopimus ja nyt meillä vakkari. Jos itse joutuisin vaihtamaan ammattia ilman muuta työkokeilu olisi hyvä tapa nähdä uusi ala tai työnantaja.

Älä stressaa, tämä on hyvä juttu

Vierailija
6/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä ei ole joku SPR tai kaupungin puisto-osasta, ja et ole oikeutettu palkkatukeen, on ennuste kehno. Toki aina joku 0,2% saattaa työllistyäkkin ja saahan siitä sen 9€ päivässä millä voi juoda joka päivä six-packin kaljaa

Sä et millään malttanut. Joka ikinen vtttun päivä samaa pssskaa. Kasva aikuiseksi vtttun kermaperce.

Vierailija
7/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se hyvä kokemus: menin ensin työkokeiluun ja sitten palkkatuella sijaiseksi työpaikkaan, johon tarvittiin pikaisesti työntekijä. Nyt viimein vakinaistettiin siihen samaan paikkaan.

Toivottavasti sinunkin työkokeilusi on sellaiseen paikkaan, johon on mahdollista saada pitempiaikainen työ.

Vierailija
8/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha olet luuseri. Vain surkimukset menee työkokeiluun. Työstä kun kuuluu saada aina palkkaa.

170 cm lyhyt pikkumies on luuseri, vaikka olisi toimitusjohtaja. Varo vaan voin kysyä kuinka lyhyt olet koko työpaikan kuullen.

Joten muistathan tarjota minulle työkokeilussa kahvia, avata ovet ja kohdella kuin kuningatarta ettei tule ikäviä kysymyksiä kaikkien kuullen.

Vierailija
9/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin keväällä työkokeiluun alalle, joka on päinvastainen mun koulutuksiin nähden. Olin tyhjän päällä ja valmis mihin vaan. Sain kokeilun päätteeksi puolen vuoden pestin ja rakastan olla täällä töissä, joka päivä opin jotain uutta. Näe se mahdollisuutena eikä uhkana.

Vierailija
10/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko itseesi. Otavat sinut avosylin vastaan.Varmasti on firma tai järjestön työt. Jotka pitävät ihmisiä juuri työ harjoittelu kokemus! Osaavat suhtautua sinuun oikein ja tietävät eka päivä jännität.Järjestöt kun työtä teette ihmisten kanssa kuin työ paikat.Koiranne sinne tuojat:Muistakaa koira pelkoiset ihmiset,koira allergiat ja se totuus monissa uskonnoisa koira on saastunut eläin.Kuin missä ihmisiä tarjoilut : kahvi ,pulla,leipä Elintarvike laki kieltää TYÖ PAIKALLA ei pidä ihania ystävälisiä koiria tuoda!

Vierailija
11/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se hyvä kokemus: menin ensin työkokeiluun ja sitten palkkatuella sijaiseksi työpaikkaan, johon tarvittiin pikaisesti työntekijä. Nyt viimein vakinaistettiin siihen samaan paikkaan.

Toivottavasti sinunkin työkokeilusi on sellaiseen paikkaan, johon on mahdollista saada pitempiaikainen työ.

Työkokeilu ei ole palkaton koeaika, joten työkokeilijaa ei edes pitäisi palkata vakkariksi. Työkokeilijan on tarkoitus tutustua alaan tai ammattiin ja lähteä opiskelemaan sitä, ei jäädä usein pelkällä peruskoulutodistuksella töihin.

Vierailija
12/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös ammatillisen kuntoutuksen selvittelyt meneillään. On kyllä haastavaa. Hienoa jos on jo tuossa vaiheessa että on löytynyt jotain mitä voisi kokeilla. Mulle mietitään opintoja koska näyttää siltä että nykyisillä tutkinnoilla ei löydy riittävän kevyttä työtä. Sitten pitäisi vielä päästä sinne opiskelemaan, se on kaikkein haastavinta tässä omassa tilanteessa. Voi olla etten ikinä pääse.

Vierailija
13/13 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Rakas sukulaiseni kärsii harviaisesta sairaudesta, minkä vuoksi on ollut vuosikaudet pois  työelämästä. Toista vuotta sitten pääsi työkokeiluun ja sitten työskentelemään palkkatuella, ja nyt tosiaan toista vuotta samassa paikassa töissä. Ja nyt  aloittaa oppisopimuskoulutuksen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä