Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin tänää kun nainen hyppäsi metron alle

Vierailija
26.06.2015 |

Huh. Lamaannuin ja jäin vaan tuijottamaan. Kuski huitoi käsiään ja löi ikkunaa paniikissa. Ihmiset vaan huusi ja lapset itki.

Uskomatonta mutta tämä nainen selvisi. Nyt oli kyllä aikamoinen tuuri tai suojelus. Toivottavasti saa asiat kuntoon sillä harva selviää tosta. Sai uuden mahdollisuuden. 

Usein mietin että muuttuukohan joskus itsemurhan tekijän mieli ennen kuolemaa. Esim jos hyppää, iskeeköhän paniikki että ei helvetti en mä haluakaan kuolla... No kuitenkin. Älkää jooko ihmiset tappako itseänne. Tässä maailmassa on jo niin tarpeeksi kuolemaa. Jossain joku taistelee, jossain joku luovuttaa. Älkää luovuttako jooko. :(

Outo olo. 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö pöpö. Nainen putosi raiteille eikä metro edes törmännyt häneen.

Vierailija
42/60 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 09:25"]

Mikähän siinä on ongelmana, että asemille ei saada turvaovia. Kustannus ei todellakaan ole suuri, kun ajatellaan yleistä turvallisuutta ja kuljettajien mielenrauhaa. Ymmärrän kyllä, että jossakin Pariisissa kustannus olisi aika hurja, koska asemia on valtavasti ja osalla linjoista on todella pitkät junat ja laiturit, mutta Helsingissä se maksaisi max. 10milj €

[/quote]

Ongelma on siinä, että ihmistä ei voi loputtomiin suojella itseltään. Turvaovien ja varsinkin niiden väliin tulevien turvaseinien tehtävä on pääasiassa estää erilaiset horjahdukset raiteille ihmisruuhkassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:50"]Itse olin laiturilla ja katsoin tätä naista kun ensimmäisen kerran tuli laiturin reunalle ja katsoi alas. Epäilykseni heräsi, mutta siirtyi sitten kuitenkin kauemmas seisomaan. Junan valojen näkyessä siirtyi seisomaan aivan siihen raiteen loppuun kulmaan, seisoi ja odotti siinä aivan suorana ja tärisi kauttaaltaan. Olin niin kaukana etten olisi kerennyt juosta estämään ja lamaannuin täysin, etten tajunnut edes huutaa mitään yms. Hyppäyksen jälkeen näytti että horjahti, kaatui selälleen ja metro meni päältä, mikään jäsen ei siis osunut itse raiteelle.
[/quote]

Sä mitää näit.

Vierailija
44/60 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:30"]

Usein mietin että muuttuukohan joskus itsemurhan tekijän mieli ennen kuolemaa. Esim jos hyppää, iskeeköhän paniikki että ei helvetti en mä haluakaan kuolla...

[/quote]

Kyllä, useilla muuttuu. Aiheesta artikkeli englanniksi, jos kiinnostaa: http://www.newyorker.com/magazine/2003/10/13/jumpers

Lainaus mieheltä joka päätti hypätä golden gate sillalta, mutta jäi henkiin. Löytyy ylläolevasta uutisesta.

“I instantly realized that everything in my life that I’d thought was unfixable was totally fixable—except for having just jumped."

Voin vain kuvitella.. miten helvetillinen tilanne tuo on ihmiselle.

Sillon ku tuntuu todella pahalta niin:

a) Puhu jollekki, auttaa ihan sikana. Toivottavasti löydät jonku jolle puhua. Kaikilla ei oo. Soita ammattilaiselle. Mene sairaalaan, mitä tahansa.

b) Muista, että todennäköisesti sua rakastetaan enemmän ku sä edes itse tiedät.

c) Älkää vihatko mua tän takia, mutta ennen ku teet lopullisen päätöksen, niin koita rukoilla. Mua se on auttanu. Et voi ainakaan hävitä mitään.

Vierailija
45/60 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on täysin normaalia nähdä jonkun liiskaantuvan metron tai junan alle? business as usual!

Vierailija
46/60 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko metro paikoillaan vai liikkeessä?

Vierailija
47/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko metro paikoillaan vai liikkeessä?

Oli juu.

Vierailija
48/60 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulostetukos kirjoitti:

Mun mielestä on täysin normaalia nähdä jonkun liiskaantuvan metron tai junan alle? business as usual!

Sain tästä kirjoituksesta erektion.

Vierailija
49/60 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upupup.

Vierailija
50/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upupup.

Näin juuri.

Vierailija
51/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se pelkästään hyvä asia, jos tappaa itsensä jossain piilossa niin ettei kukaan näe. Kun siinäkin on puolensa, että ihmiset näkevät ihan konkreettisesti sen totuuden, että mitä se on. Tietysti joku voi pahoittaa mielensä, mutta onhan syytäkin mielen pahoittamiseen.

Vierailija
52/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrolaiturin alla on noin metrin leveä syvänne, jonka alle voi mennä, jos alkaa siinä raiteilla vielä kaduttaa muttei pysty hyppäämään ylös.

Vierailija
53/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä asemalla?

Vierailija
54/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän siinä on ongelmana, että asemille ei saada turvaovia. Kustannus ei todellakaan ole suuri, kun ajatellaan yleistä turvallisuutta ja kuljettajien mielenrauhaa. Ymmärrän kyllä, että jossakin Pariisissa kustannus olisi aika hurja, koska asemia on valtavasti ja osalla linjoista on todella pitkät junat ja laiturit, mutta Helsingissä se maksaisi max. 10milj €

Nämä olis kyllä hyvät. Lontoossa ainakin on jo monella asemalla. Eivät aukea ennen kuin juna on pysähtynyt.

Vierailija
55/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mä näin sen tilanteen myös ja kyllä se hyppäsi. Sanoki vielä siinä jotain "menoa" tms.

Noloa vastata itselleen ja uutisissa ei tuosta ollut joten älä viitsi jauhaa pskaa.

Vierailija
56/60 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:30"]

Huh. Lamaannuin ja jäin vaan tuijottamaan. Kuski huitoi käsiään ja löi ikkunaa paniikissa. Ihmiset vaan huusi ja lapset itki.

Uskomatonta mutta tämä nainen selvisi. Nyt oli kyllä aikamoinen tuuri tai suojelus. Toivottavasti saa asiat kuntoon sillä harva selviää tosta. Sai uuden mahdollisuuden. 

Usein mietin että muuttuukohan joskus itsemurhan tekijän mieli ennen kuolemaa. Esim jos hyppää, iskeeköhän paniikki että ei helvetti en mä haluakaan kuolla... No kuitenkin. Älkää jooko ihmiset tappako itseänne. Tässä maailmassa on jo niin tarpeeksi kuolemaa. Jossain joku taistelee, jossain joku luovuttaa. Älkää luovuttako jooko. :(

Outo olo. 

Mun kaveri oli tos kuskina ja sano ei oo mitää haknnu suritti jarrutukse ja ym.

Siis mitä sanoi?

Vierailija
57/60 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:11"]Mistä tieto ettei kuollut? Miten kävi, paiskautuiko vaan syrjään?Keksisivät parempia tapoja, ettei tarvisisi toisia traumatisoida. Esimerkiksi yksi tuttava meni talvella junan raiteille valkoisen liinan alla, ettei kuljettaja voi mitenkään huomata.Kukaan ei nähnyt mitään, talviyönä juna meni päältä, ei lähelläkään asemaa.Jos on pakko jonkun alle jättäytyä niin 1. ei koskaan autoapäin2. ei koskaan katsekontaktia kuskiin3. MAKAA huomaamattomasti siinä raiteilla, ja pysy poissa asemien läheltä.Kylläpä onkin järkevää seisoa pönöttää keskellä raidetta ja pilata kymmenien ihmisten päivä siinä samalla.

Kyllä se silti traumatisoi vaikka ihminen makaisi raiteilla.
Kyllä, mutta ei syyllistä niin paljoa jos ei voi havaita makaavaa mitenkään, esim pimeässä.Plus että haastatellut kuskit kertovat usein juuri viimeisestä katseesta uhrin kanssa paiskautuessa. Ei näin.Maatessa ei ole katsekontaktia, eivätka kasvot näy.

Ja luulet ihan aikuisten oikeasti, että itsemurhaa hautova miettii tuollaisia???

Ei todellakaan mieti.

Vierailija
58/60 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä olis kyllä hyvät. Lontoossa ainakin on jo monella asemalla. Eivät aukea ennen kuin juna on pysähtynyt.

Eikä olis.

Kyllä hulluillakin pitää olla jotain harrastuksia.

Vierailija
59/60 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutan ja olisi kaikille mukavempi jos tässä maassa saisi sen eutanasian nii ei tarvitse traumatisoida muita.

T. 26 N

Vierailija
60/60 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän sillä naisella nykyään menee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi