Näin tänää kun nainen hyppäsi metron alle
Huh. Lamaannuin ja jäin vaan tuijottamaan. Kuski huitoi käsiään ja löi ikkunaa paniikissa. Ihmiset vaan huusi ja lapset itki.
Uskomatonta mutta tämä nainen selvisi. Nyt oli kyllä aikamoinen tuuri tai suojelus. Toivottavasti saa asiat kuntoon sillä harva selviää tosta. Sai uuden mahdollisuuden.
Usein mietin että muuttuukohan joskus itsemurhan tekijän mieli ennen kuolemaa. Esim jos hyppää, iskeeköhän paniikki että ei helvetti en mä haluakaan kuolla... No kuitenkin. Älkää jooko ihmiset tappako itseänne. Tässä maailmassa on jo niin tarpeeksi kuolemaa. Jossain joku taistelee, jossain joku luovuttaa. Älkää luovuttako jooko. :(
Outo olo.
Kommentit (60)
Jos asia jää pyörimään, niin hakeudu tk:hon tai työterveyshuoltoon purkamaan sitä. Joskus läheltä piti tilanteen näkeminen voi olla tosi traumatisoivaa.
Jep ja jos nyt ei näe mitään muuta pakotietä niin voisi tehdä sen niin ettei muiden, varsinkaan lasten, tarvitse nähdä. Todella itsekästä. Kuulin eilen ensimmäistä kertaa kun puoli tuttu alkoi kännissä uhkailla itsemurhalla ja oli kyllä outo tilanne, en oikeen löytänyt sanoja
Luovutan. Mutta en hyppää metron tai junan tai minkään kulkupelin alle juurikin sen takia että sivullisille ei tulisi mitään traumoja tai muuta.
Ja tuo tapaus oli ihan vahinko, onneksi ei käynyt pahemmin.
Kukaan vittu vahingossa horjahda raiteille. Halusko se oikeasti tappaa ittensä vai oliko tämä ns. Avunhuuto?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:38"]Kukaan vittu vahingossa horjahda raiteille. Halusko se oikeasti tappaa ittensä vai oliko tämä ns. Avunhuuto?
[/quote]
Niin, eihän Liveleak ole kuin täynnä videoita junan alle horjahtavista ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:38"]
Kukaan vittu vahingossa horjahda raiteille. Halusko se oikeasti tappaa ittensä vai oliko tämä ns. Avunhuuto?
[/quote]
Vai ihan helvetin kännissä/aineissa?
Siis mä näin sen tilanteen myös ja kyllä se hyppäsi. Sanoki vielä siinä jotain "menoa" tms.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:53"]Siis mä näin sen tilanteen myös ja kyllä se hyppäsi. Sanoki vielä siinä jotain "menoa" tms.
[/quote]
Mistä syystä juna joutui seisomaan asemalla noin 40 minuuttia?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:55"]Millaista jälkeä siitä tuli? Oliko verta paljon tai lensikö sisäelimiä? Metroasemallahan junan vauhti on usein melko pieni kuitenkin. Joskushan näiden hyppääjien ruumiita syttyy tuleen niistä kiskojen sähkövastuksista.
[/quote]
Olisit nyt edes lukenut aloituksen.
Loukkaantui kuulemma lievästi, joten tuskin edws tahtoi listiä itseänsä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:30"]
Huh. Lamaannuin ja jäin vaan tuijottamaan. Kuski huitoi käsiään ja löi ikkunaa paniikissa. Ihmiset vaan huusi ja lapset itki.
Uskomatonta mutta tämä nainen selvisi. Nyt oli kyllä aikamoinen tuuri tai suojelus. Toivottavasti saa asiat kuntoon sillä harva selviää tosta. Sai uuden mahdollisuuden.
Usein mietin että muuttuukohan joskus itsemurhan tekijän mieli ennen kuolemaa. Esim jos hyppää, iskeeköhän paniikki että ei helvetti en mä haluakaan kuolla... No kuitenkin. Älkää jooko ihmiset tappako itseänne. Tässä maailmassa on jo niin tarpeeksi kuolemaa. Jossain joku taistelee, jossain joku luovuttaa. Älkää luovuttako jooko. :(
Outo olo.
[/quote]
Jos sä puhut nyt siitä mitä tapahtui tänään Stadissa niin sä et ollut paikalla. Mitään tollasta ei tapahtunut. Nainen horjahti raiteille eikä kukaan huutanut, itkenyt tai hakannut ikkunaa. Sä katot liikaa telkkaria.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:53"]
Siis mä näin sen tilanteen myös ja kyllä se hyppäsi. Sanoki vielä siinä jotain "menoa" tms.
[/quote]
Oliko vaalea nuori nainen?
Olin menossa Itiksen suuntaan mutta se oli jo tapahtunut. Ihmettelin kun taulussa luki 15 min. seuraavaan junaan.
Näin kun naapurin Jorma kusi muuntajaan. Kukaan ei itkennyt, mutta Jorman temmi oli pitkän tovin sinipunainen.
Mistä tieto ettei kuollut? Miten kävi, paiskautuiko vaan syrjään?
Keksisivät parempia tapoja, ettei tarvisisi toisia traumatisoida. Esimerkiksi yksi tuttava meni talvella junan raiteille valkoisen liinan alla, ettei kuljettaja voi mitenkään huomata.
Kukaan ei nähnyt mitään, talviyönä juna meni päältä, ei lähelläkään asemaa.
Jos on pakko jonkun alle jättäytyä niin
1. ei koskaan autoapäin
2. ei koskaan katsekontaktia kuskiin
3. MAKAA huomaamattomasti siinä raiteilla, ja pysy poissa asemien läheltä.
Kylläpä onkin järkevää seisoa pönöttää keskellä raidetta ja pilata kymmenien ihmisten päivä siinä samalla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:11"]Mistä tieto ettei kuollut? Miten kävi, paiskautuiko vaan syrjään?
Keksisivät parempia tapoja, ettei tarvisisi toisia traumatisoida. Esimerkiksi yksi tuttava meni talvella junan raiteille valkoisen liinan alla, ettei kuljettaja voi mitenkään huomata.
1. ei koskaan autoapäin
Kylläpä onkin järkevää seisoa pönöttää keskellä raidetta ja pilata kymmenien ihmisten päivä siinä samalla.
[/quote]
Kyllä se silti traumatisoi vaikka ihminen makaisi raiteilla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:11"]Mistä tieto ettei kuollut? Miten kävi, paiskautuiko vaan syrjään?
1. ei koskaan autoapäin
Kylläpä onkin järkevää seisoa pönöttää keskellä raidetta ja pilata kymmenien ihmisten päivä siinä samalla. [/quote] Kyllä se silti traumatisoi vaikka ihminen makaisi raiteilla.
[/quote]
Kyllä, mutta ei syyllistä niin paljoa jos ei voi havaita makaavaa mitenkään, esim pimeässä.
Plus että haastatellut kuskit kertovat usein juuri viimeisestä katseesta uhrin kanssa paiskautuessa. Ei näin.
Maatessa ei ole katsekontaktia, eivätka kasvot näy.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:11"]
Mistä tieto ettei kuollut? Miten kävi, paiskautuiko vaan syrjään?
1. ei koskaan autoapäin
[/quote]
Siinä vaiheessa jos tosiaan ajaudun siihen tilanteeseen etten jaksa enää elää, niin mietin korkeintaan muita sen verran että montako saan vietyä mukanani.
[/quote]
No sinähän se sankari olet! Vitun pelle!
Itse olin laiturilla ja katsoin tätä naista kun ensimmäisen kerran tuli laiturin reunalle ja katsoi alas. Epäilykseni heräsi, mutta siirtyi sitten kuitenkin kauemmas seisomaan. Junan valojen näkyessä siirtyi seisomaan aivan siihen raiteen loppuun kulmaan, seisoi ja odotti siinä aivan suorana ja tärisi kauttaaltaan. Olin niin kaukana etten olisi kerennyt juosta estämään ja lamaannuin täysin, etten tajunnut edes huutaa mitään yms. Hyppäyksen jälkeen näytti että horjahti, kaatui selälleen ja metro meni päältä, mikään jäsen ei siis osunut itse raiteelle.
Ei hypännyt. Horjahti raiteille. . Älä viitsi puhua asiasta ja lisätä omia juttuja mukaan.
Kiitos