Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alhainen leposyke ja masennus

Vierailija
26.06.2015 |

Hei!

Tietääkö joku liittyykö alhainen leposyke (40) masennukseen jollakin tavalla? Olen kestävyysurheilija. Minun pitäisi mennä alhaisen leposykkeen takia uudelleen ekg-tutkimukseen. Lähetteen olen saanut psykologilta. Tuntuu jotenkin niin vaan turhalta mennä sinne ekg:hen uudelleen, kun tiedän että sydän on terve ja monesti kestävyysurheilijoilla on pieni leposyke.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yleensä liity masennukseen. Mulla liittyi ahdistusvoittoiseen masennukseen päinvastoin korkea leposyke, sydän hakkasi koko ajan kuin olisin akuutissa vaarassa ja pitäisi paeta jotain villipetoja. Todella ahdistava tila muuten, kun yötä päivää sydän hakkaa ahdistuksen takia.

Vierailija
2/2 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetteen olet varmaankin saanut psykiatrilta eli lääkäriltä. EKG:n tarkastus voi liittyä mahdollisen lääkityksen harkintaan, koska esim SSRI-lääkkeet voivat (harvemmin kyllä) aiheuttaa joko nopeaa tai hidasta sykettä. Lääkäri haluaa tietää,  mikä on perustilanne, jotta mahdollisten sydänvaikutusten ilmetessä hän osaa yhdistää sen lääkkeeseen ja vaihtaa toiseen. Ole vain iloinen, että sinulla on huolellinen lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi