Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasisti (yms.) puoliso

Vierailija
26.06.2015 |

Viime aikoina on tullut tunne, että minulla ei ole mitään puhuttavaa puolisoni kanssa maailman asioista. Näkemyksemme ovat todella erilaiset ja olen huomannut, että minun näkökulmiani hän ei yleensä voi ymmärtää. Sen sijaan saan itse kuunnella sellaista sontaa jota en haluaisi kuulla, rasismia (yleensä siteeraten keltaista laatulehdistöä ei esim. omia aivojaan) ja jossain määrin homofobisiakin kommentteja. Itselläni ei ole samanlaisia mielipiteitä. Olen päätynyt olemaan hiljaa, kun toinen suoltaa, koska vastakommentointini menee täysin kuuroille (lue:fanaattisille) korville. Toinen ei edes halua ymmärtää.

Tilanne on alkanut rasittamaan. Tuntuu, että meidän välillämme on iso kuilu enkä enää löydä sitä ihmistä johon alunperin tutustuin. Suljen ajatukset omaan päähäni, se on helpompaa kun kuunnella naljailuja niistä tai yliolkaisia "hällä väliä"-kommentteja.

Yksinäinen olo. Muita?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:10"]

Mun miehellä ei ole homofobiaa eikä ole rasistikaan. Mutta sillä on ikävä tapa mitätöidä mun mielipiteet ja saada mut tuntemaan itseni tyhmäksi. Monesti jälkeenpäin on tullut täysin selväksi, että minä olin oikeassa ja mies väärässä eli en oikeasti ole tyhmä. Mies se idiootti oli. Tuo on selkeästi opittu tapa, miehen isä tekee samaa. Anoppi on oikeassa ja silti appi antaa ymmärtää että anoppi ei tiedä mistään mitään. Mieheni voi tuossa tilanteessa dissata äitiään isänsä mukana. Siinä perheessä on siis selvä asia että miehet tietää ja naiset ei. Muutaman kerran on ollut pakko puuttua asiaan ja laittaa faktat pöytään. Onneksi puhelimessa on netti :)

Ja lisäksi ei miestä edes kiinnosta jutella mun kanssa mistään, se tekee omia juttujaan. Jos yritän jutella niin se mulkaisee mua silleen että pidä turpas kiinni, ei kiinnosta, on peli kesken. 

Joten aika yksinäinen sitä välillä on :(

[/quote]

Ja jumitat tuollaisen mulkun kanssa, koska...?

Vierailija
42/44 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tällaisen ihmisen piirteisiin sellainenkin ominaisuus, että jos kertoo jonkin itseään surettavan asian, niin lohdutuksen sijaan seuraakin entistä pahempi mieli? Eli empatiakyky on aika alhainen? Esim. surun aiheita vähätellään tai niistä syytellään jos kertoo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisista halventavin termein puhuvat rasistit usein möykkäävät lastensa aikana näistä asioista ja lapset toistelevat samoja sanoja ulkona. Naapurissa asuu tällainen perhe, ja jos olisin noiden neekeriä ym huutelevien kakaroiden vanhempi,häpeäisin.

Vierailija
44/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tuo tarttuu lapsiin. Kamala ajatus.