Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rasisti (yms.) puoliso

Vierailija
26.06.2015 |

Viime aikoina on tullut tunne, että minulla ei ole mitään puhuttavaa puolisoni kanssa maailman asioista. Näkemyksemme ovat todella erilaiset ja olen huomannut, että minun näkökulmiani hän ei yleensä voi ymmärtää. Sen sijaan saan itse kuunnella sellaista sontaa jota en haluaisi kuulla, rasismia (yleensä siteeraten keltaista laatulehdistöä ei esim. omia aivojaan) ja jossain määrin homofobisiakin kommentteja. Itselläni ei ole samanlaisia mielipiteitä. Olen päätynyt olemaan hiljaa, kun toinen suoltaa, koska vastakommentointini menee täysin kuuroille (lue:fanaattisille) korville. Toinen ei edes halua ymmärtää.

Tilanne on alkanut rasittamaan. Tuntuu, että meidän välillämme on iso kuilu enkä enää löydä sitä ihmistä johon alunperin tutustuin. Suljen ajatukset omaan päähäni, se on helpompaa kun kuunnella naljailuja niistä tai yliolkaisia "hällä väliä"-kommentteja.

Yksinäinen olo. Muita?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:01"]Samantapainen ongelma minullakin, mies hyväksyy kuulemma lesbot muttei homoja, kannattaa persuja, ihailee Breivikiä ja kuuntelee äärioikeistolaista metallia. Yleensä ollaan vaan puhumatta näistä asioista, koska muuten meillä synkkaa hyvin eikä nuo sinänsä vaikuta arkeen mitenkään. Vähän ristiriitainen olo silti. [/quote] Miten sä voit olla tuollaisen kanssa? Huh vain suomessa tuommoista voisjoku pitää normaalina [/quote] En kai mä sitä normaalina pidäkään. Toisaalta omatkin elämänarvoni ehkä aiheuttaisivat kauhistelua suuressa osassa ihmisiä, vaikken tuollaista junttiutta edustakaan. Mies puolestaan hyväksyy mun omituisuudet, joten mä koitan sietää sen satunnaista urpoilua, eipä se noista asioista juuri koskaan puhu ja on kuitenkin älykäs ja empaattinen tyyppi. Lapsia ei aiota hankkia. 15

[/quote]

No ei kuulosta kovin empaattiselta jos diggaa natsimetallista ja breivikistä. Vai onko empaattinen vain valkoisia heteroita kohtaan? Yök mikä tyyppi!

Vierailija
2/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä...homofoobisuus loukkaa minua syvältä myös henkilökohtaisella tasolla...Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne jos toinen tulee vaikkapa uskoon. Kyllähän silloinkin ihmiset voi erota jos toinen muuttuu liiaksi.

Vierailija
4/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko teidän on keskustella noista jutuista? Hanki suvakkikavereita ja höpöttele niiden kanssa

Vierailija
5/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ei oo lapsia. Ota ja lähde, ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta.

Vierailija
6/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä haluaisia puolisonsa kanssa keskustella myös ns. aikuisten asioista, ei pelkästään sopivan neutraaleista jutuista. Yhteiskunnalliset asiat, ihmiset jne. kiinnostavat minua ihan oman alankin puolesta. 

Minulla ei ole juurikaan ystäviä joiden kanssa höpötellä, harmillinen juttu sekin, koska tämä on sellainen parisuhde jossa puoliso on ollut aika hallitseva myös sillä rintamalla (kuten ehkä voitte arvata).

Ap.

Vierailija
7/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Varamode?

Ketju on poistettava välittömästi!

Vierailija
8/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vaan kertoisit hänelle että puolisosi on muutttunut homofoobiseksi rasistiksi ja että sinä et ole, joten jos aiotte yhdessä olla et jaksa kuunnella em. juttuja. Helpompaa tosin on erota koska eihän näihin palstapersuihinkaan mikään järkipuhe auta.

Vierailija
9/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sellainen "persu-uskovainen" hän taitaa pitkälle ollakin. Ahdistaa...

Ap

Vierailija
10/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lomaa! Lähde Ranskaan Calaisiin tai Lyoniin!

Tai vapaaehtoistyöhön tänne:

http://mvlehti.net/2015/06/25/homosertifioitu-keskus-ei-ole-tulijoiden-mieleen/

Vierailija
11/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos kuuntelisit miestäsi oikeasti, miltä hänen huolensa henkilökohtaisella tasolla tuntuu?

Mitä hän tuntee, kuinka hän kokee tilanteen, mitä hän pelkää, mitä hän toivoo.

Kannattaisi kuunnella omaa miestään, muuten on vaarana, että menetät miehesi samoin ajattelevalle naiselle.

Vierailija
12/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätäkseni vielä, myös todella mustasukkainen (turhaan) ja toisinaan humalassa arvaamaton. Toisaalta todella välittävä. Olen jotenkin puun ja kuoren välissä tässä tilanteessa. 

Enkä voi kellekään tutullekaan kertoa totuutta (vaikka enpä paljon tuttujani näe, jos näen, niin yleensä seuraa kotona kuulustelu).

Ap.

Vierailija
13/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä olette? Ihmisen aivot kehittyvät fyysisestikin vielä pitkälle 20-30 ikävuosien välille ja ajattelun kehitykselle ei ole ikärajaa. Onko tilanne ns. toivoton. Noista kahdesta näkisin homofobian vieläkin ankeampana ja juurikin täysin hyödyttömänä ajattelumallina. Rodullinen rasismi kyllä myös, mutta sen määrittely on harmaampaa aluetta.

Vierailija
14/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, en ihan ymmärrä mitä tarkoitat (vikan lauseen vain). Minähän nimenomaan olen se kuunteleva osapuoli. Ap.

Vierailija
15/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapainen ongelma minullakin, mies hyväksyy kuulemma lesbot muttei homoja, kannattaa persuja, ihailee Breivikiä ja kuuntelee äärioikeistolaista metallia. Yleensä ollaan vaan puhumatta näistä asioista, koska muuten meillä synkkaa hyvin eikä nuo sinänsä vaikuta arkeen mitenkään. Vähän ristiriitainen olo silti.

Vierailija
16/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, valitettavasti tuo kertomasi asia on tiedossa...Senpä takia tilanne tuntuu niin toivottomalta, koska ikää on.

Ap.

Vierailija
17/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:59"]

Lisätäkseni vielä, myös todella mustasukkainen (turhaan) ja toisinaan humalassa arvaamaton. Toisaalta todella välittävä. Olen jotenkin puun ja kuoren välissä tässä tilanteessa. 

Enkä voi kellekään tutullekaan kertoa totuutta (vaikka enpä paljon tuttujani näe, jos näen, niin yleensä seuraa kotona kuulustelu).

Ap.

[/quote]

TOISTAN vaikka sainkin alapeukkuja (miksi ihmeessä?): 

Toivottavasti teillä ei oo lapsia. Ota ja lähde, ei tuollaisella suhteella ole tulevaisuutta.

Vierailija
18/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 täälläkin vähän tilanne haiskahtaa siltä, että lesbot on ok. Trans-ihmiset ja homot taas jotenkin, hmm, naurettavia, epäuskottavia, karikatyyrimaisia...yms. Omissa tutuissa niitä kuulemma ei ole (heko heko).

Vierailija
19/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies muuttuu äärimuslimiksi tai natsiksi niin joko siedät sitä tai eroat. Jos elämä menee vaikeaksi niin teet itse johtopäätökset, ei sen kummempaa. Oli syy uskonto, rasismi, mustasukkaisuus, väkivalta, kommunismi, jne.

Vierailija
20/44 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:01"]

Samantapainen ongelma minullakin, mies hyväksyy kuulemma lesbot muttei homoja, kannattaa persuja, ihailee Breivikiä ja kuuntelee äärioikeistolaista metallia. Yleensä ollaan vaan puhumatta näistä asioista, koska muuten meillä synkkaa hyvin eikä nuo sinänsä vaikuta arkeen mitenkään. Vähän ristiriitainen olo silti.

[/quote]

Toivottavasti teillä ei ole lapsia. Olisi nimittäin kamala kohtalo jos miehesi kasvattaisi lapsistasi uusnatseja ihailevia rasisteja.