Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomon käytös ahdistaa

Vierailija
26.06.2015 |

En tiedä onko minulla vai herkkä mieli vai mitä, mutta pomoni käytös on alkanut ahdistamaan, ja on pakko kysyä mitä mieltä olette, kuvittelenko vain. Pomoni on alkanut heittämään vitsejä, kuinka nukkuisimme teltassa kahdestaan, kuinka voisin näyttää hänelle jotakin (ei siis avannut asiaa sen enempää?) ja esim. Kerran kun pyysin häntä menemään kauppaan hakemaan kahvimaitoa, tokaisi hän siihen, että :no etkös sinä voi lypsätä sitä maitoa meille." Hän on myös alkanut koskettelemaan minua olkapäille yms jos jutellaan jostakin. Ei siinä muuten mitään, mutta olen 18 ja pomoni on reilusti yli 50. En tiedä mitä teen, kuvittelenko teistä vain? :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:56"]Mä jouduin sanomaan entiselle pomolle, että "älä koske. En tykkää kun muhun kosketaan.". Ei ollut luonteeltaan "seksuaalista" koskettelua, mutta koin sen epämukavana. Otti asian vakavasti kun sanoin siitä ja korjasi toimintatapojaan ainakin mun suhteen. Mun mielestä pitää opetella se, että pystyy sanomaan jos jonkun käytös häiritsee. Mä yleensä sanon, vaikka saisinkin tiukkapipon maineen. [/quote] saitko kumminkin pitää työpaikkasi?

[/quote]

Jep, tää tapahtui ihan työsuhteen alussa ja olin siellä töissä monta vuotta. Mutta tietenkään en tiedä miten olisi käynyt, jos pomo olisi oikeasti kiusaajaluonteinen. Mä olen entinen koulukiusattu ja nykyään mulle on tärkeää pitää puoliani, kunhan sen tekee asiallisesti. Mutta myönnän myös, että työelämässä mitään narsisteja tai ehdoin tahdoin ilkeitä ihmisiä ei ole pomoiksi tai edes läheisiksi työkavereiksi sattunut, mikä tekee siitä helpompaa.

Vierailija
2/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis auttakaa joku!
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeää häirintäähän tuo on, onko mitään tahoa jolle voisit asiasta ilmoittaa?

http://www.tyosuojelu.fi/fi/kohtelu

Vierailija
4/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi? Kuulostaa pervolta mikäli on totta. Tuo on jo ahdistelua!

Vierailija
5/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomollakin on pomo. Otapa häneen yhteyttä.

Vierailija
6/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sinä heräsit...

Vierailija
7/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti asiatonta käytöstä pomolta. tuo on seksuaalista häirintää. onko työpaikalla luottamushenkilö jolle voisit ensi puhua ja kysellä, miten kyseisellä työpaikalla toimitaan tuollaisessa tilanteessa? 

Jos tilanne ahdistaa etkä itse uskalla pomolle asiasta puhua, mikä olisi kyllä ihan ymmärrettävää, hankkiudu vaikka sairaslomalle pariksi päiväksi, mene lääkärin vastaanotolle ja kerro tuo, mitä kerroit täällä. Ja kysy toimintaohjeita. Älä vaan anna tuon jatkua!!

Vierailija
8/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 50v nainen lähestyisi 18v, se olisi puuma :)

Vierailija
9/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo selvästi asiatonta, mutta...

Eniten pisti nyt silmään se, että sinä 18 v. pyydät 50 v. pomoasi hakemaan kaupasta kahviin maitoa... ?!?!?!?

Vierailija
10/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetko koskaan ajatellut jos lehmät ihan oikeasti lentäisivät niin eikö silloin lokinkakka otsalla on aika pikkujuttu.

Vierailija
11/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteellinen tarina on kuvittelua!

Vierailija
12/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono!

Vierailija
13/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on äijälle iskenyt 5-kympin villitys pahasti päälle.

Onko työpaikallasi mahdollista hakeutua toisen esimiehen alaisuuteen?

Mahdollista hakea toista työpaikkaa, tai lähteä opiskelemaan? 

Pomosi käytös muuttuu todennäköisesti jatkossa vain vielä pahemmaksi, enkä oikein usko, että asian voisi ratkasita puhumalla ja jatkaa sitten työskentelyä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Itsekin olen +50v mies ja potuttaa v.....i puolestasi esimiehesi käytös. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tuollaista!

Vierailija
14/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:39"]Pomollakin on pomo. Otapa häneen yhteyttä.
[/quote] Kuinka saisin selville tämän pomoni pomon? On ehkä hieman läpinäkyvää kysyä sitä suoraa pomolta, vai mitä luulet?
Ap

Vierailija
15/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:45"]Onhan tuo selvästi asiatonta, mutta...

Eniten pisti nyt silmään se, että sinä 18 v. pyydät 50 v. pomoasi hakemaan kaupasta kahviin maitoa... ?!?!?!?
[/quote] Mitäs väärää siinä on, kukaan muu ei suostunut menemään?
Ap

Vierailija
16/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:56"]Siinä on äijälle iskenyt 5-kympin villitys pahasti päälle.

Onko työpaikallasi mahdollista hakeutua toisen esimiehen alaisuuteen?

Mahdollista hakea toista työpaikkaa, tai lähteä opiskelemaan? 

Pomosi käytös muuttuu todennäköisesti jatkossa vain vielä pahemmaksi, enkä oikein usko, että asian voisi ratkasita puhumalla ja jatkaa sitten työskentelyä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Itsekin olen +50v mies ja potuttaa v.....i puolestasi esimiehesi käytös. Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan tuollaista!

[/quote] Toista työpaikkaa olen yrittänyt etsiä, mutta ei ole vielä napannut. Opiskelemaan lähden syksyllä,mutta oli tarkoitus tehdä viikonloput töitä. Kiitos, että ymmärrät ja uskot! En haluaisi lopettaa töitä, kun rahaa tulen tarvitsemaan, mutta en haluaisi olla töissä missä tuntee olonsa ahdistuneeksi.
Ap

Vierailija
17/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:39"]Hyi? Kuulostaa pervolta mikäli on totta. Tuo on jo ahdistelua!
[/quote] On totta, valitettavasti.. Kuulostaa varmaan monen korvaan provolta, mutta ei ole tietenkään pakko uskoa. Kiitos kaikille jotka ovat jo antaneet neuvoja!
Ap

Vierailija
18/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:21"]

En tiedä onko minulla vai herkkä mieli vai mitä, mutta pomoni käytös on alkanut ahdistamaan, ja on pakko kysyä mitä mieltä olette, kuvittelenko vain. Pomoni on alkanut heittämään vitsejä, kuinka nukkuisimme teltassa kahdestaan, kuinka voisin näyttää hänelle jotakin (ei siis avannut asiaa sen enempää?) ja esim. Kerran kun pyysin häntä menemään kauppaan hakemaan kahvimaitoa, tokaisi hän siihen, että :no etkös sinä voi lypsätä sitä maitoa meille." Hän on myös alkanut koskettelemaan minua olkapäille yms jos jutellaan jostakin. Ei siinä muuten mitään, mutta olen 18 ja pomoni on reilusti yli 50. En tiedä mitä teen, kuvittelenko teistä vain? :(

[/quote]

huono trolli

Vierailija
19/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:39"]Hyi? Kuulostaa pervolta mikäli on totta. Tuo on jo ahdistelua! [/quote] On totta, valitettavasti.. Kuulostaa varmaan monen korvaan provolta, mutta ei ole tietenkään pakko uskoa. Kiitos kaikille jotka ovat jo antaneet neuvoja! Ap

[/quote]

sano ettet pidä tuon suuntaisesta vitsailusta.

vaikka mies ei koskaan uskoisi että pääsisi sänkyyn asti niin joidenkin huumorintajulla luullaan että tuo on yksi kohteliaisuuden tapa kertoa että toinen on hyvän näköinen.

koita sanoa niin ettet menetä työpaikkaasi.

1. esitä että käsität asian vitsinä ja sano ettet pidä tuonlaisesta vitsailusta.

jos ei lopu niin sitten uhkailu käyttöön.

2. asia menee pomollensa (jos ei ole pikkufirman korkein henkilö)

3. asia menee poliisille

Vierailija
20/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:21"]

[/quote]

huono trolli
[/quote] Sun maailmas on aika mustavalkoinen..