Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pomon käytös ahdistaa

Vierailija
26.06.2015 |

En tiedä onko minulla vai herkkä mieli vai mitä, mutta pomoni käytös on alkanut ahdistamaan, ja on pakko kysyä mitä mieltä olette, kuvittelenko vain. Pomoni on alkanut heittämään vitsejä, kuinka nukkuisimme teltassa kahdestaan, kuinka voisin näyttää hänelle jotakin (ei siis avannut asiaa sen enempää?) ja esim. Kerran kun pyysin häntä menemään kauppaan hakemaan kahvimaitoa, tokaisi hän siihen, että :no etkös sinä voi lypsätä sitä maitoa meille." Hän on myös alkanut koskettelemaan minua olkapäille yms jos jutellaan jostakin. Ei siinä muuten mitään, mutta olen 18 ja pomoni on reilusti yli 50. En tiedä mitä teen, kuvittelenko teistä vain? :(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jouduin sanomaan entiselle pomolle, että "älä koske. En tykkää kun muhun kosketaan.". Ei ollut luonteeltaan "seksuaalista" koskettelua, mutta koin sen epämukavana. Otti asian vakavasti kun sanoin siitä ja korjasi toimintatapojaan ainakin mun suhteen.

Mun mielestä pitää opetella se, että pystyy sanomaan jos jonkun käytös häiritsee. Mä yleensä sanon, vaikka saisinkin tiukkapipon maineen.

Vierailija
22/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:39"]Hyi? Kuulostaa pervolta mikäli on totta. Tuo on jo ahdistelua! [/quote] On totta, valitettavasti.. Kuulostaa varmaan monen korvaan provolta, mutta ei ole tietenkään pakko uskoa. Kiitos kaikille jotka ovat jo antaneet neuvoja! Ap

[/quote]

sano ettet pidä tuon suuntaisesta vitsailusta.

vaikka mies ei koskaan uskoisi että pääsisi sänkyyn asti niin joidenkin huumorintajulla luullaan että tuo on yksi kohteliaisuuden tapa kertoa että toinen on hyvän näköinen.

koita sanoa niin ettet menetä työpaikkaasi.

1. esitä että käsität asian vitsinä ja sano ettet pidä tuonlaisesta vitsailusta.

jos ei lopu niin sitten uhkailu käyttöön.

2. asia menee pomollensa (jos ei ole pikkufirman korkein henkilö)

3. asia menee poliisille

[/quote]

Tämä on hyvä ohje. Jotain työpaikkaoppaita joskus luin, ja niiden mukaan seksuaalinen ahdistelu on  seksuaalisa ahdistelua 'virallisesti' en jälkeen, kun kohde on sanonut ahdistelijalle kokeansa käytöksen häiritsevänä ja pyytänyt lopettamaan. Jos se jatkuu tämän jälkeen, käytös katsotaan ahdisteluksi. Ja siihen sitten kuuluu työsuojelu ja on omat prosessinsa.

Se tuntuu ihan typerältä, totta kai se on häiritsevää, että työpaikalla vanhempi esimies puhuu seksuaalissävytteisiä juttuja, mutta periaatteessa tuossa on kai se idea, että on mahdollisuus korjata käytöstään. Kun puheet on tulkinnanvaraisia ja ihmiset erilaisia ja niin edelleen.

Tilanne on kyllä todella kurja. Älä ainakaan ala lyömään asiaa leikiksi tai muuta, se voi johtaa vielä ikävämpiin tilanteisiin, jos pomo tulkitsee, että sä olet mukana ja kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:56"]

Mä jouduin sanomaan entiselle pomolle, että "älä koske. En tykkää kun muhun kosketaan.". Ei ollut luonteeltaan "seksuaalista" koskettelua, mutta koin sen epämukavana. Otti asian vakavasti kun sanoin siitä ja korjasi toimintatapojaan ainakin mun suhteen.

Mun mielestä pitää opetella se, että pystyy sanomaan jos jonkun käytös häiritsee. Mä yleensä sanon, vaikka saisinkin tiukkapipon maineen.

[/quote]

Tämä olisi ansainnut toisenkin peukun, mutta kun en voi sitä antaa, sanon ääneen: Loistavaa toimintaa! Hienoa kuulla tällaisesta onnistumisesta :)

Vierailija
24/24 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:56"]Mä jouduin sanomaan entiselle pomolle, että "älä koske. En tykkää kun muhun kosketaan.". Ei ollut luonteeltaan "seksuaalista" koskettelua, mutta koin sen epämukavana. Otti asian vakavasti kun sanoin siitä ja korjasi toimintatapojaan ainakin mun suhteen.

[/quote] saitko kumminkin pitää työpaikkasi?