Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Top 5 -aiheet, jotka toistuvat unissasi?

Vierailija
13.02.2022 |

1. Joudun palaamaan kouluun, kun tajuan, että kokeita tai tehtäviä, joskus jopa kokonainen vuosikurssi, on suorittamatta.

2. En saa kodin ulko-ovea kunnolla kiinni, vaikka kuinka räpeltäisin lukon ja kahvan kanssa.

3. En saa autoa pysähtymään, vaikka lyön jarrun pohjaan ja käsijarrunkin päälle, auto liikkuu siltikin jopa tasaisella maalla.

4. Muutto on jäänyt kesken, palaan johonkin vanhoista asunnoista hakemaan tavaroita tai siivoamaan (usein salaa, kun uusi asukas on jo muuttanut tilalleni).

5. Kotonani onkin ylimääräinen huone (tai jopa monta huonetta), jota en ole aiemmin huomannut.

Nuo varmaan ovat yleisimmät. Mistä te näette toistuvasti unta?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen painajaisia. Paitsi että niissä on juonenkäänne, että en pelkää vaan olen "vttu taas tätä" -asenteella. Kummituksia? Menen jahtaamaan niitä. Ihmissyöjäsusia? Menen silittämään. Ajan autokolarin? Jaaha, tällainen päivä tänään.

Vierailija
2/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ole ajanut autollani pitkään aikaan ja pitää lähteä sillä töihin tms. Mietin vaan, että moottoriöljyjä ei ole vaihdettu vuosiin ja että se on varmasti ihan tervamaista.

2. Juoksen karkuun jotain eläimiä. Hirviä tai susia. Yritän ehtiä sisälle taloon turvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen valmistunut ylioppilaaksi, mutta silti jäänyt lukioon kirjoille. Minulla kursseja suorittamatta, mutta en ole käynyt koulussa kuukausiin tai lintsaan tunneilta. Ahdistaa ja tunnen huonoa omatuntoa. Sitten yhtäkkiä tajuan, että minähän olen jo ylioppilas, eikä minun tarvitse suorittaa mitään ja voin jättää sen taakseni.

Oikeasti olen valmistunut ylioppilaaksi 18 vuotta sitten. Silti näen näitä unia.

Vierailija
4/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lukiovuodet. Unessa usein koulun sisätila. Saattaa olla sellainen että olen ikäänkuin huvikseni jäänyt "luokalle" lukioon roikkumaan. Olen monesti pähkäillyt mitähän minä sieltäkin oikein kaipaan. No, ystäviä tietysti. (todellisuudessa lukiovuoteni olivat prseestä ja olin erittäin sulkeutunut&yksinäinen.

2. Jokin vaino/syyllisyyskuvio. Olen tehnyt jonkin kauhean rikoksen jonka paljastuminen on liki varmaa. Viime yönä esimerkiksi ajoin auton mereen.

3. Painajaistunnelmia kotitalosta. Ihan faktuaalinen paikka maaseudulla, unessa toki muuntunut. Usein tilanne se että yritän saada sieltä korvesta kyytiä kaupunkin. Eli halu ihmisten ilmoille ja turvaan jotenkin.

Tosielämässä isäni oli alkoholisti, ei sentään väkivaltainen mutta rikkinäinen ihminen kuitenkin. Mitä tietysti sitten kannoin eteenpäin.

4. Sitten toistuu jokin teatteriaihe. Eli näyttelen lavalla jonkun pääroolin tai esiinnyn elokuvassa, elokuvaa tehdään. Kaukana arjestani, joka on yksinäistä. Mutta tuo on varmasti jokin piilossa oleva ekstrovertti puoli minua. Tykkään noista unista. Niistä tulee aina iloinen olo eikä niihin liity mitään esittämistä huonossa mielessä. Luovaa tunteiden ilmaisua ennemminkin.

5. Viimeisenä palataan taas koti-aiheeseen. Ajan autolla usein kotiseudulleni,moottoritietä, unessa on yö. Junallakin olen sinne unessa mennyt monet kerrat.

Katkaisin siteeni kotipaikakuntaani nuorena aikuisena ja tuota menneisyyteni osaa työstän nyt keski ikäisenä selvästi. Monesti tähän liittyy surua ja kaipaustakin.

bonuksena kaikenlaiset matkaunet ulkomaille. Nuorena olin kielikurssilla Englannissa ja siellä olen unissani seikkaillut myöhemminkin. Nykissä olen myös käynyt. Suosikkimatkailutapani :)

Vierailija
5/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.teiniaikojen ihmiset

2.kalat/vesistöt

3.myöhästyminen lennolta/passi hukassa

4.sotaunet

5.olen taas lukiossa, vaikka tiedän, että olen jo saanut paperit

Nainen40v

Vierailija
6/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Juoksen, mutta en pääse oikein mihinkään

2. Autolla ajo on outoa. Jarrut ei meinaa pysäyttää, tai vauhtia pitää polkea polkupyörätyyliin.

3. Jokin jahtaa ja saa minut kiinni, jolloin herään paniikissa

4. Seksi. Toteutan ihan ihmeellisen irstaita juttuja ja ne tuntuvat jotenkin järkevältä unessa.

Vierailija
7/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olen valmistunut ylioppilaaksi, mutta silti jäänyt lukioon kirjoille. Minulla kursseja suorittamatta, mutta en ole käynyt koulussa kuukausiin tai lintsaan tunneilta. Ahdistaa ja tunnen huonoa omatuntoa. Sitten yhtäkkiä tajuan, että minähän olen jo ylioppilas, eikä minun tarvitse suorittaa mitään ja voin jättää sen taakseni.

Oikeasti olen valmistunut ylioppilaaksi 18 vuotta sitten. Silti näen näitä unia.

Minäkin näin joskus toistuvasti unia, että en ole edes aloittanut päättötyöni tekemistä teknillisessä oppilaitoksessa vaikka kevät lähestyy ja luokkakavereilla on hommat jo valmiina. Oikeasti valmistuin jo 1997 teknikoksi.

Vierailija
8/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen töissä. Toisinaan jotain muuta työtä kuin mitä oikeasti teen.

2. Lentounia

3. Ajan autoa ja vaikka painan kaasua niin auto matelee (mulla ei ole ajokorttia)

4. Joku uhkaa enkä pääse karkuun. Yritän huutaa mutta ei tule ääntä ja jalat ei toimi

5. Romanttisia kohtaamisia jonkun mieen kanssa

Vierailija
9/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Juoksen, mutta en pääse oikein mihinkään

2. Autolla ajo on outoa. Jarrut ei meinaa pysäyttää, tai vauhtia pitää polkea polkupyörätyyliin.

3. Jokin jahtaa ja saa minut kiinni, jolloin herään paniikissa

4. Seksi. Toteutan ihan ihmeellisen irstaita juttuja ja ne tuntuvat jotenkin järkevältä unessa.

Mulla 1, 2, 3, 4444 :)))

Vierailija
10/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olen vielä opiskelija. Selailen yliopiston tarjontaa ja sitä kurssia joka minulta puuttuu ei enää järjestetä.

2. Oon töissä (opettajana) ja en löydä luokkaa johon piti mennä, lisäksi en ole suunnitellut koko tuntia eikä ole mitään materiaalikaan mukana.

Vierailija
11/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-5 . Olen aina menossa johonkin,mutten pääse. Paikka vaihtelee,mutta aina suurinpiirtein tiedän missä olen ja miten jonnekkin pääsee,mutten pääse unen aikana mihinkään.

Vierailija
12/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen usein unia, joissa ihastukseni/tapailukumppanini tai jopa tuleva aviomieheni ignooraa minut täysin. Olen yleensä vanhempieni luona, ja mies pölähtää sinne tietämättäni (eikä yleensä ole edes tavannut vanhempiani aiemmin) ja juttelee vanhempieni kanssa ja tulee hyvin toimeen heidän kanssaan.

Itse yritän kiinnittää miehen huomion tai jutella jotain, mutta mies ei sano mitään minulle tai katso päinkään. Minä ärsyynnyn, loukkaannun ja tunnen itseni petetyksi.

Joskus on tiedossa, että menen naimisiin jonkun kanssa (vähän kuin järjestetty liitto ilmeisesti), mutta olen silti kuin ilmaa miehelle.

Aika ankeita unia nämä.

Vierailija
13/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin henkisesti todella huonossa kunnossa lukion kolmannen vuoden ja yo-kirjoitusten aikaan. Pelkäsin ihan hirveästi etten pääse matikasta läpi (kaikessa muussa olin luontaisesti hyvä mutta matikkaa olisi pitänyt jaksaa laskea/harjoitella tietenkin. Opettaja meillä oli vielä sellainen että kattokaa siitä kirjasta miten nää menee, mies keskittyi opettamisen sijaan flirttailemaan meille teinitytöille.) 😬 Näen n. kerran vuodessa painajaista siitä etten pääse kirjoituksista läpi. Mikä olisi ollut katastrofi, kotiolot oli vaikeat ym. pashaa ja oli jo aika kriittiset hetket päästä tuosta kyläsestä pois.

Vierailija
14/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein alasti julkisella paikalla

Harrastan seksiä miespuolisten työkavereiden kanssa (olen itse mies)

Juoksen karkuun

Putoan

Vierailija
15/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alasti jossain väärässä paikassa. Tai harrastan seksiä niin, että kaikki ohikulkijat näkee ja sitten jossain vaiheessa havahdun, että täähän on tosi kiusallista.

Toinen on nuo opiskelujutut. Olen opiskelemassa ja tajuan, että minulta puuttuu joku iso kokonaisuus, mitä en millään tule saamaan läpi.

Vierailija
16/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Tajuan koulussa, että tehtävät jääneet tekemättä, kirjat jääneet kotiin. Tai koe alkaa ja tajuan, etten ole opiskellut lainkaan koko kurssin aihetta..

2) Havahdun siihen, että olen jättänyt lemmikkimarsuni täysin heitteille, unohtanut sen häkkiinsä. Häkki aivan täynnä ulosteita, ei puhtaita kuivikkeita, ei heiniä tai ruokaa, ei vettä, ei mitään. Eläimet kurkottelevat minua kohti ja yritän pelastaa tilanteen lappamalla häkkiin ruokaa ja siivoamalla minkä ehdin. Hirmuisen laiminlyönnin häpeä ja syyllisyys on unessa raastava..

3) Olen töissä ja yritän suoriutua parhaani mukaan, mutta mitä kovemmin suoritan en saa töitä eteenpäin. Aina tulee jotain lisää, ja työkaveri saattaa huomauttaa, että miksi en tajunnut jotain asiaa.. Oman ammattitaitoni ja osaamiseni epäily hiipii mieleen, että olen todella huono työssäni.

4) Yritän pysäyttää autoa, mutta vaikka kuinka survon jarrua auto liukuu edelleen hiljaa eteenpäin

5) Minua loukataan ihmissuhteessa ja yritän selittää toiselle miten hänen käytöksensä on minua satuttanut, mutta minä ja selitykseni ovat kuin ilmaa. Huudan, mutta toinen vain kävelee pois. Olen unessa mitätön ja mitätöity.

Semmoista.. :D

Vierailija
17/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Työt

2. Pleikkapelit

3. Julkkikset joita en ole koskaan tavannut

4. Seksi

5. Autolla ajo (en omista edes ajokorttia)

Vierailija
18/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Tajuan koulussa, että tehtävät jääneet tekemättä, kirjat jääneet kotiin. Tai koe alkaa ja tajuan, etten ole opiskellut lainkaan koko kurssin aihetta..

2) Havahdun siihen, että olen jättänyt lemmikkimarsuni täysin heitteille, unohtanut sen häkkiinsä. Häkki aivan täynnä ulosteita, ei puhtaita kuivikkeita, ei heiniä tai ruokaa, ei vettä, ei mitään. Eläimet kurkottelevat minua kohti ja yritän pelastaa tilanteen lappamalla häkkiin ruokaa ja siivoamalla minkä ehdin. Hirmuisen laiminlyönnin häpeä ja syyllisyys on unessa raastava..

3) Olen töissä ja yritän suoriutua parhaani mukaan, mutta mitä kovemmin suoritan en saa töitä eteenpäin. Aina tulee jotain lisää, ja työkaveri saattaa huomauttaa, että miksi en tajunnut jotain asiaa.. Oman ammattitaitoni ja osaamiseni epäily hiipii mieleen, että olen todella huono työssäni.

4) Yritän pysäyttää autoa, mutta vaikka kuinka survon jarrua auto liukuu edelleen hiljaa eteenpäin

5) Minua loukataan ihmissuhteessa ja yritän selittää toiselle miten hänen käytöksensä on minua satuttanut, mutta minä ja selitykseni ovat kuin ilmaa. Huudan, mutta toinen vain kävelee pois. Olen unessa mitätön ja mitätöity.

Semmoista.. :D

Oletko minä? Tuo eläinten heittellejättö on myös yleinen teema minulla. Olen yleensä lapsuudenkodissa ja yhtäkkiä havahdun siihen, että meillähän on (esim.) hevosia! Onko kukaan muistanut ruokkia hevoset? Ja eläimet ovat saattaneet olla oman onnensa nojassa jopa vuosia. Ihan hirveää. Eikä meillä ole oikeasti koskaan ollut hevosia...

Myös kohta 5 on tuttu. Ap

Vierailija
19/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo tuonne ylemmäs, mutta muistin nyt myös lentounet ja putoamisunet.

Putoamisunessa saatan pudota jostain hirvittävän korkealta mereen.

Nyt nuo on jääneet pois. Olen ollut aikaisemmin melko epävakaa ja tunnistan itsessäni masennuksen ja hypomaanisuuden. Ajattelen että ehkä nuo korkeusunet liittyvät johonkin tietoisuuden kerroksiin ja torjuntaan. Lentäessä hallitsee "mieltä". Putoamisen ovat jotenkin pelottavia vääjäämättömyydessään.

Korkealla liitelyn sanotaan usein liittyvän grandioosiin suojautumiseen, yli muut eivät saa kiinni. Saattaa hyvinkin olla omalla kohdalla jotain tuollaista. Salaisia suuruuskuvitelmia. Tunnustan, sen verran epävarma olen ollut arvostani.

Vierailija
20/68 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kouluun palaaminen, koska jotain on suorittamatta.

2. Kiire, mutta en pääse lähtemään.

3. Salahuone, joka löytyy vahingossa

4. Likainen julkinen vessa: Pönttö vuotaa, ja sen vesi tulvii kengilleni. Oloni unessa on sietämättömän saastainen.

5. Alasti julkisella paikalla.

Bonuksena nuoruuteni usein toistuva stressiuni, jossa yhdistyi sekä julkinen vessa että osittainen alastomuus: Unessa istuin wc-pöntöllä, ja yhtäkkiä huomasin pöntön olevan jossain keskellä vilkasta toria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi