Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku joka ei koskaan käy kampaajalla?

Vierailija
26.06.2015 |

Mitä ajattelette tällaisesta ihmisestä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:34"]

Eivät osaa yleensä käsitellä luonnonkiharia, joten teen kaiken itse.

[/quote]

Samoin täällä. kerrotko, mitä teet yleensä hiuksillesi? Mä kosteutan ja kosteutan, mutta olis kiva joskus jotain muutakin tehdä. kampaukset ei oikein pysy mun kuontalossa, kihara on niin voimakas.

[/quote]

Etsi kampaaja, joka osaa neuvoa. Niin minä tein. Musta nainen ja kikkarampi tukka kuin kellään. Häneltä saa loistavia neuvoja! 

Vierailija
22/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:12"]

Hyvällä hiusten leikkauksella saadaan kasvot näyttämään sopusuhtaisemmilta. Hiustyyli kannattaa valita aina omien kasvonmuotojen mukaan. Oikealla hiustyylillä voi helposti tasapainottaa sydämenmuotoisia kasvoja ja häivyttää tiettyjä kasvon piirteitä kuten pitkulaisuutta, pyöreyttä ja kulmikkuutta sekä otsan, leuan ja nenän suurta kokoa.

Omatoimikampaajilla on yleensä pitkät, ohuet hiukset, jotka eivät sovi henkilölle yhtään. 

[/quote]

Jos ne ammattikampaajat viitsisivät joskus kuunnella ohjeet, voisin taas harkita. Ilmeisesti on liian vaikea ymmärtää mitä tarkoittaa kun asiakas sanoo että hiukset pitää saada kokonaan kiinni ponnarilla. Joka saatanan kerta saa silti pari kuukautta viritellä kaikenlaisia pinnejä, kun "mä otan tästä vielä vähän". Miksi maksaisin paskasta palvelusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt kampaajalla ja parturissakaan en ole käynyt ainakaan kuuteen vuoteen. Leikkaan itse lyhyen siilitukan ja joskus kaljun. Koen päässeeni jonkinlaisesta turhamaisuudesta eroon.

t.mies

Vierailija
24/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla käynti on melkein aina pettymys. Pitäisi lopettaa kokonaan.

Vierailija
25/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt kuin kaksi kertaa elämässäni kampaajalla/parturissa. Ekan kerran lapsena, olisinko ollut jotain 5v. Tukka leikkautettiin ihan samalla tavalla kuin mitä vanhempani tekivät mutta siitä joutui maksamaan. Ei järkeä.

Sen jälkeen olen aina leikannut tukkani itse, ja voin sanoa olevani siinä melko hyvä! Paitsi kerran sorruin menemään kampaamoon kun sanottiin, ettei hiuksia missään nimessä saisi blondata itse. Ja ketut! Lopputulos oli niin ja näin, hinta kauhea. Itse olen tuon jälkeen kampaamotuotteilla blondannut ja parempaa tulosta saanut aikaan.

Miksi tuhlata rahaa jos jotain voi tehdä itse? Vai onko kyse siitä, että ihmiset ovat niin avuttomia nykyään etteivät edes viitsi kokeilla? Taitaapi olla. Monilta kampaajalla kuukausittain ravaajilta olen kysynyt, että oletko itse koittanut lyhentää tukkaasi ja vastaus on aina "En." Kuinka kädetön voi olla!?

Vierailija
26/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn muutaman vuoden välein. Siinä välissä tukka kasvaa pitkäksi. Sitten on taas vähän aikaa lyhyt malli, ja taas alusta... En vain jaksa ravata kampaajalla enkä välitä itseni laittelusta muutenkaan. Kunhan tukka pysyy poissa silmiltä, minulle kelpaa. Yleensä vedän hiukset nutturalle ja joskus letitän.

Vierailija
27/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään pyytänyt miestä tai kaveria tasaamaan latvoja, mulla on luonnostaan kauniin väriset hiukset ja keskipitkä suora leikkaus, joka sopii kasvoihin, eikä paljon kikkailuja kaipaa. Viime aikoina olen alkanut käymään myös kampaajalla vain pesettämässä ja föönaamassa ja ehkä napsimassa latvoja pois. Ihana 20min pikahemmottelu ja tämä lysti kustantaa asuinmaassani vain muutaman euron. Harmi tosiaan, että Suomessa kampaajalla käynti varsinkin kaupungissa tuntuu maksavan aivan valtavasti, eikä pesu ja pikakampaus palveluita tarjota kaikkialla.

Vierailija
28/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:12"]

Hyvällä hiusten leikkauksella saadaan kasvot näyttämään sopusuhtaisemmilta. Hiustyyli kannattaa valita aina omien kasvonmuotojen mukaan. Oikealla hiustyylillä voi helposti tasapainottaa sydämenmuotoisia kasvoja ja häivyttää tiettyjä kasvon piirteitä kuten pitkulaisuutta, pyöreyttä ja kulmikkuutta sekä otsan, leuan ja nenän suurta kokoa.

[/quote]

Näinhän se ois, mutta miten saatais kampaajat leikkaamaan noita hyviä ja kasvonmuotojen mukaan valittuja hiusmalleja? Mun kokemuksen mukaan ne vetää liukuhihnalta saman mallin joka päähän.

Aikani itse pystyvää kampaajaa etsittyäni päätin, että en maksa lystistä enää seitsemää kymppiä kuussa, kun tulos on surkeampi kuin se oma pitka ohut tukkani, jonka voin laittaa haluamalleni nutturalle.

Vierailija
29/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt vuosiin. En voi värjätä tukkaa, enkä halua leikata.

Vierailija
30/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista jos ei käy edes kerran vuodessa. Mä käyn puolen vuoden välein leikkauttamassa huonot latvat pois. On kivempi kun on siisti tukka. On parempi kun ammattilainen tekee sen. Multa se ei onnistu.

Vierailija
31/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy, en ole käynyt teini-iän jälkeen. Sillon annoin ekaa kertaa siskon kokeilla ja siitä lähtien hän on ne leikannut. Olis ainesta kampaajaks mutta päätyi ihan toiselle alalle.

Vierailija
32/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:39"]

Minä en ole käynyt kuin kaksi kertaa elämässäni kampaajalla/parturissa. Ekan kerran lapsena, olisinko ollut jotain 5v. Tukka leikkautettiin ihan samalla tavalla kuin mitä vanhempani tekivät mutta siitä joutui maksamaan. Ei järkeä.

Sen jälkeen olen aina leikannut tukkani itse, ja voin sanoa olevani siinä melko hyvä! Paitsi kerran sorruin menemään kampaamoon kun sanottiin, ettei hiuksia missään nimessä saisi blondata itse. Ja ketut! Lopputulos oli niin ja näin, hinta kauhea. Itse olen tuon jälkeen kampaamotuotteilla blondannut ja parempaa tulosta saanut aikaan.

Miksi tuhlata rahaa jos jotain voi tehdä itse? Vai onko kyse siitä, että ihmiset ovat niin avuttomia nykyään etteivät edes viitsi kokeilla? Taitaapi olla. Monilta kampaajalla kuukausittain ravaajilta olen kysynyt, että oletko itse koittanut lyhentää tukkaasi ja vastaus on aina "En." Kuinka kädetön voi olla!?

[/quote]Moni varmaan kokee kampaajallakäynnin hemmotteluna itseään kohtaan tai piristyksenä, se järki, luulisin. Itse olen näitä jotka eivät kampamopalveluita käytä.

Vierailija
33/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska a) olen köyhä ja b) kasvatan.

Vierailija
34/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt yli kymmeneen vuoteen kampaajalla. Hassua kyllä, mutta tykkään nyt jo hiukan harmaantuneesta "liimatukastani". Olen onneksi vielä sellaisessa työpaikassa, jossa lähes kaikilla naisilla on luonnolliset, pitkät tai puolipitkät hiukset. Olen myös huomannut, että kun vuosia leikkaa omia hiuksiaan, niin vähitellen löytää sen sopivan mallin ja on teknisesti taitavampi kuin aloittaessaan.

Vierailija
35/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:53"]

Omituista jos ei käy edes kerran vuodessa. Mä käyn puolen vuoden välein leikkauttamassa huonot latvat pois. On kivempi kun on siisti tukka. On parempi kun ammattilainen tekee sen. Multa se ei onnistu.

[/quote]

Multa leikkaa pitkän tukan latvat mies. Kyllähän sen järjelläkin ymmärtää että tukan leikkaaminen saksilla tasapitkäksi ei todellakaan ole niin vaikeaa, ettei sitä osaisi kuka tahansa tehdä. Märkä tukka, sakset käteen, nipsnaps menee ehkä 3 minuuttia. Mitään kerrostuksia sun muita en halua, ja tukka on hieman luonnonkihara/laineilla ja ilmava joten tasainen leikkaus on ihan hyvä. En halua maksaa tuosta noin 30 euroa ja vielä nähdä vaivaa ajanvarauksissa ja ajamalla kampaajalle. Mitään rentouttavaa en siinä näe.

Vierailija
36/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi 20v. sitten

Vierailija
37/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:00"]

Moni varmaan kokee kampaajallakäynnin hemmotteluna itseään kohtaan tai piristyksenä, se järki, luulisin. [/quote]

Joku kampaajalla käynnistä pitävä voisi selventää tätä: tykkäättekö te ihan oikeasti siitä käsittelystä? Olen kyllä testaillut useita kampaajia, ja ikinä en ole siitä tykännyt. Joku repii päänahkaa kammalla, toinen föönää tulikuumalla, kolmas kalauttelee sillä föönillä päätä, seuraava päästää tukkaa pestessä shamppoota silmiin, jne jne. En vaan ymmärrä miten joku voisi nauttia moisista "hoidoista" kun ainakin itselle ne on olleet ihan fyysisestikin tuskallisia. Eli ymmärrän kyllä jos joku tykkää lopputuloksesta, mutta että siitä kampaajan käsittelystä... 

Vierailija
38/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt yli kymmeneen vuoteen. Minulla on paksut, vyötärölle ylettyvät hiukset. Mies leikkaa latvat pari kertaa vuodessa, ja on muuten helläotteisempi kuin yksikään kampaaja jolla olen käynyt. Mitä kampaajat edes voisivat hiuksilleni tehdä? En halua värjätä, en leikata lyhyttä mallia, permanentti ei edes pysyisi hiuksissa. Pidentämiseen tai tuuhentamiseen ei ole tarvetta. Kosteutushoidon osaan tehdä itse. Arkena pidän yleensä helppoa ja nopeaa nutturaa. Jos haluan vaihtelua, voin avata hiukset, laittaa jotain lettiä tai poninhäntää tai valita kivan hiuskorun. Lisäksi minulla on kasvojen ympärillä luonnostaan lyhyempiä haituvia jotka voin joko silottaa siistiksi, pöyhiä pehmentämään kampausta tai kehystämään kasvoja. Hiuksissani on enemmän vaihtelumahdollisuuksia kuin kampaajareissussa, sillä erotuksella ettei muutosten poistamisessa mene montaa kuukautta. Hemmottelua kaivatessani käyn jalka- tai vartalohoidossa.

Jos kampaajat ovat niin taitavia loihtimaan ihmisille upeita hiustyylejä, miksi kaikki vastaantulijat kadulla näyttävät ihan tavallisilta kananperseineen, palaneine vaalennuksineen ja mummokypäröineen? 

Vierailija
39/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tukka on niin ohut hiirenhäntä että kerran kampaaja ei kehdannut ottaa täyttä maksua sen leikkaamisesta. :)

En ole käynyt kampaajalla 10 vuoteen. Sisko leikkaa joskus kun satutaan samaan paikkaan. 

Vierailija
40/41 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri väittää, ettei ole 15 vuoteen käynyt. Sillä on kuitenkin tosi hyväkuntoiset, mutta selvästi värjätyt hiukset, joten en oikein usko...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi