Miesrekrytoijana palkkaisin mielummin kauniin kuin ruman
Vaikka ruma olisi pätevämpi.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:44"]
Mä en palkkaa yhtään naisia, vaikka olisivat kuinka kauniita. Luovat turhaa jännitettä miesten välille ja draamaa, sitä paitsi miehet ovat parempia ja omistautuneempia työn tekijöitä.
t. pienen 6 hengen mobiilisovellus-firman tj
[/quote]
En osta mitään tuollaiselta firmalta. Syrjit ja se on rikos.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:01"]
[/quote]
Ehkä kunnissa ja valtiolla ym. suojatyöpaikoissa, mutta en usko että yksityisellä puolella kukaan haluaa tehdä näin. Mitä paremman työntekijän löytää, sitä vähemmillä (palkattomilla) ylitöillä esimies pärjää.
Miksi kerrot meille itsestäänselvyyden? Kyllä me naiset se jo tiedetään, että kauniit naiset on teille miehille arvokkaampia ihmisiä kuin rumat naiset. :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:07"]
Siksi haenkin aina yrityksiin, joissa rekrytoijana toimii mies. Nainen kun ei palkkaa itseaan kauniimpaa naista.
[/quote]
Tämä.
[/quote]
Joku ruma katkera nainen alapeukuttaa :D Toki tää totuus, että miehet palkkaa mieluiten kauniita naisia on kova pala niellä, etenkin kun sitä ei ole koskaan omatoimisesti kokenut :)
[/quote]
Ja tässä kommentoi ruma, pottunokkainen pojanruipelo joka fantasioi siitä että kaikki kauniit naiset ovat olemassa tehdäkseen häneen vaikutuksen ulkonäöllään.
Mä en taas tajunnut ees olevani nätti, ennen ku yks mies rupes herjaa millä kyvyillä olin päässyt työpaikkaani...
Olen ruma ja saanut lähes jokaisen hakemani paikan, oli haastattelija sitten mies tai nainen. Tämähän tarkoittaa sitä, että mun täytyy olla ihan saatanan pätevä. Sopii minulle.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:21"]
Naisrekrytoijana palkkaisin mieluummin hyvännäköisen miehen kuin ruman. Jos pätevyysero ei olisi kauhean suuri niin hyvännäköinen saisi paikan. Tietenkin sitten jos hyvännäköinen olisi tosi paljon epäpätevämpi, niin silloin ei saisi paikkaa. Eiköhän ap:llakin ole pakko olla jotain muitakin vaatimuksia työntekijälle kuin vain ulkonäkö eli varmaan sama tilanne siinäkin. Ja kaikki nyt varmasti tajuavat että toki sekin vaikuttaa millaisen kuvan itsestään antaa. Jos nainen on tosi epämiellyttävän oloinen niin tuskinpa ap sitä palkkaisi vaikka olisi kuinka hyvännäköinen.
[/quote]
Tässä taas nähdään miten pinnallisia naiset oikein ovat mutta tuskin tämä tulee kenellekään kovinkaan suurena yllätyksenä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:01"]
[/quote]
Potkusi on kaunista katsottavaa ;)
Tää on vähän sama kuin:
Kaksi naista on hukkumaisillaan ja vain toisen voi pelastaa. Toinen on kaunis kuin aamun ensisäteet, mutta tyhmä. Toinen on ruma, mutta lahjakas kirurgi joka on pelastanut monen ihmisen elämän ja jolla on kyky vielä tulevaisuudessakin pelastaa elämiä. Mies pelastaisi sen kauniin naisen, ja perustelut olisivat "noh, kaunis". Sen pituinen se.
Minkälaista metriikkaa te ulkonäön perusteella päätökset tekevät oikein käytätte rekryissä? Itse haastattelen tiimiin mahdollisesti tulevia rekrytoijan ohella ja meillä käytetään ns. scorecardia, jossa on painotetut osa-alueet ja sopivuus lasketaan noiden keskimäärän perusteella. Mikään, jota ei kirjoiteta järjestelmään, ei vaikuta rekryyn. Rekrytointiin palataan joka kerta, jos joku osoittautuu epäpäteväksi ja muuten sopimattomaksi ja metriikkaa muutetaan. Huonoja rekryjä jatkuvasti tekevät saavat kyllä lähdöt hyvin pian. Yleensäkään rekrystä harvemmin nykyaikana päättää yksi henkilö.
Ja sinä mobiilifirman tj: Rekryssä auttaa, jos osaa kirjoittaa sanan työntekijä oikein. Lisäksi kannattanee miettiä, että onko ne lafkan miestyöntekijät niin kovin vakaita, jos yksi hameniekka pystyy panemaan koko työpaikan sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:07"]
Siksi haenkin aina yrityksiin, joissa rekrytoijana toimii mies. Nainen kun ei palkkaa itseaan kauniimpaa naista.
[/quote]
Tämä.
[/quote]
Joku ruma katkera nainen alapeukuttaa :D Toki tää totuus, että miehet palkkaa mieluiten kauniita naisia on kova pala niellä, etenkin kun sitä ei ole koskaan omatoimisesti kokenut :)