Jalka kasvoi raskauden myötä...
Onko jollakulla jalka pienentynyt raskautta edeltävään kokoon painon laskun myötä? Nimim. ikuisesti 41?
Kommentit (33)
Ei se painon lasku auta mitään. Jalka kasvaa raskauden aikana koska jalkapöytä laskeutuu, joten se on pysyvä ilmiö.
Onneksi nykyään saa kauniitakin kenkiä suurikokoisina, nuorten naisten jalat ovat kokoa, kahta suuremmat kuin äitiensä, minkä sisäänostajat tietävät hyvin.
41 nyt ei ole vielä paha. Itselläni on 42 ja joudun ostamaan miesten osastolta kun naisten kengät loppuvat aina 41:een. Siksi siirryin käyttämään pääasiassa korkkareita, ne kun voivat olla numeron pienempiä.
Ohis
On pienentynyt takaisin, tosin siihen meni pari vuotta.
Todella ärsyttävää kun juuri saat kenkävalikoiman uusittua niin sit ne onkin taas väärää kokoa.
Kai se nyt jumalauta palautuu. Ei ne varsinaisesti kasvaa voi! Jotain pöhötystä.
Tätä en raskaudesta tiennytkään. Kuulostaa hurjalta ja kurjalta jos ei voi lapsen saannin jälkeen käyttää enää suosikkikenkiään :(
T. 16-v
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:41"]Ei se painon lasku auta mitään. Jalka kasvaa raskauden aikana koska jalkapöytä laskeutuu, joten se on pysyvä ilmiö.
Onneksi nykyään saa kauniitakin kenkiä suurikokoisina, nuorten naisten jalat ovat kokoa, kahta suuremmat kuin äitiensä, minkä sisäänostajat tietävät hyvin.
[/quote]
Miksi nuorilla naisilla olisi isommat jalat? Ovat ylipainoisia tms?
Äidilläni 39, minulla oli 37 ennen raskautta ja nyt 39.
Hormonit aiheuttaa tuon jalkapöydän laskeutumisen, joten ei painolla ja turvotuksella ole mitään tekemistä sen kanssa. Eikä se jalka siten myöskään lyhene vaikka kuinka laihduttaisi.
Mä oisin toivonu et vähä ois kasvanut, mutta ei.
Toinen jalka vähän päälle 35 ja toinen vähän alle 36. On hitusen vaikeaa löytää kenkiä ja jos löytää, niin eihän se sovi kuin jompana kumpaan jalkaan. Ehkä seuraavassa raskaudessa! :D
Monessa liikkeessä on sanottu että nykynaisilla kun on niin iso jalka niin ei kokoa 36 tilata aina ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:44"]Tätä en raskaudesta tiennytkään. Kuulostaa hurjalta ja kurjalta jos ei voi lapsen saannin jälkeen käyttää enää suosikkikenkiään :(
T. 16-v
[/quote]
Siispä tässä yksi asia joka kannattaisi mainita terveystiedon tunnilla ;) saisi ehkä teiniraskauksia vähenemään, edes yhden?
(Suosittelen myös peräsuolen repeämisestä, 9kk pahoinvoinnista jne tavallisista kertomista, tämäkin tapahtui minulle).
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:39"]
Eipä ole. Jalan koon kasvu johtunee jalkaholvin laskeutumisesta.
[/quote]
Eikö voi jumpata, jos näin on? Eikö jalkaholvin laskeutuminen ole yhtä kuin ns. lättäjalka?
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:44"]Tätä en raskaudesta tiennytkään. Kuulostaa hurjalta ja kurjalta jos ei voi lapsen saannin jälkeen käyttää enää suosikkikenkiään :(
T. 16-v
[/quote]
Siispä tässä yksi asia joka kannattaisi mainita terveystiedon tunnilla ;) saisi ehkä teiniraskauksia vähenemään, edes yhden?
(Suosittelen myös peräsuolen repeämisestä, 9kk pahoinvoinnista jne tavallisista kertomista, tämäkin tapahtui minulle).
[/quote]
Saisi kyllä kertoa kaikesta ihan rehellisesti ja kiertelemättä. Se palvelisi kaikkia.
Tuntuu siltä, että koulussa annetaan todella ruusuinen kuva koko raskaudesta. (Silloinkin kyllä jätkät ovat irvistelleet :D)
T. 16-v.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:49"]
Kasvoi 41>42. Vinkiksi esim. Zalandossa on paljon 42 kokoa.
[/quote]
Ei lohduta, kun lempikorkkarit on 40. :( ap
Mulla kasvoi ekassa raskaudessa oikea jalka ja toisella kerralla vasen jalka. Lisää lapsia en uskalla tehdä :D eikä ole mistään painonnoususta kyse, olin laiha ennen raskauksia ja sitä olen edelleen.
Aiemmin 39, kaksi raskautta myöhemmin 41. Ei palautunut. Kaamee kavio
Minulla kasvoi molemmissa jalka puolella numerolla. Ekan raskauden jälkeen vanhat kengät just ja just meni, mutta ei enää toisen.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:53"]Mulla kasvoi ekassa raskaudessa oikea jalka ja toisella kerralla vasen jalka. Lisää lapsia en uskalla tehdä :D eikä ole mistään painonnoususta kyse, olin laiha ennen raskauksia ja sitä olen edelleen.
[/quote] vahinko alapeukku!
Eipä ole. Jalan koon kasvu johtunee jalkaholvin laskeutumisesta.