Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 vuotias ei vastaa viesteihin ja ollut viimeksi paikalla 00.09

Vierailija
13.02.2022 |

Yleensä se puhelin on aina päällä ja vastaa melkein heti ja se mua pelottaakin. On isällään ja laitoin jo pari tuntia sitten viestiä haenko hänet vai tuoko iskä, mutta vieläkään ei ole nähnyt koko viestiä, vaikka se on mennyt perille. Eksälle soitin, mutta ei tiennyt missä poika tarkalleen on. Kaverille oli kuulema mennyt yöksi. Olen varmaan ylihuolehtivainen, mutta mua ahdistaa ja eksä vaan sanoi, että varmasti pian tulee kotiin ja hän voi sitten heittää hänet tänne. Ei kuulostanut olevan yhtään huolissaan, mutta mua huolettaa ja paljon.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailma on paljon julmempi kuin ennen ( Huumeet, alkoholi, hyväksikäyttäjät jne). Ehkä ennen uskalsi jättää nuoren yksin jonnekin. Minä ainakin haluaisin selonteon missä nuori on yötä.  Se ei ole ylihuolehtimista. 

Väkivalta ja alkoholin käyttö ovat vähentyneet vuosikymmenien ajan.

Huumeiden käyttö lisääntynyt

Vierailija
102/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ois vaan puhelin hukkunut ja poika on etsimässä sitä tai pelkää saarnaa eikä uskalla tulla vielä kotiin.

Ja ne olisi luuhanneet tuohon aikaan yöstä jossakin kylillä? Tähän en usko, valitettavasti.

Nykypäivän kakarat maleksii ulkona vaikka keskellä yötä.

Joo tämä. Vasta perjantaina ihmettelin, että mitähän hittoa täällä oikein tapahtuu, kun tuttuun tapaan hoidin kauppareissun myöhään illalla. Käyn siis Prismassa joka on auki lähes yötä myöten. Kun silloin menee on yleensä hyvin hiljaista eikä mitään ruuhkia ja jonoja.

No nyt oli kunnon joukkio poikia rymyämässä ilman aikuista. Näin kun tulivat kauppaan sisään, huusivat, rynnivät ja tekivät käsimerkkejä toisilleen. Varmaan jotain 10-14 -vuotiaita. En tiedä olivatko humalassa myös.

Tuollaiset pitäisi ilmoittaa poliisille.. vaan mahtaako poliisia kiinnostaa ?

Prismassa huutaminen ei ole rikos.

No eihän se olekaan, vaan pelkästään huonotapaista. Ja silloin kun minä olin lapsi, oltiin siihen aikaan jo kotona nukkumassa, ei laumalla riehumassa ja huutamassa marketissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ois vaan puhelin hukkunut ja poika on etsimässä sitä tai pelkää saarnaa eikä uskalla tulla vielä kotiin.

Ja ne olisi luuhanneet tuohon aikaan yöstä jossakin kylillä? Tähän en usko, valitettavasti.

Nykypäivän kakarat maleksii ulkona vaikka keskellä yötä.

Joo tämä. Vasta perjantaina ihmettelin, että mitähän hittoa täällä oikein tapahtuu, kun tuttuun tapaan hoidin kauppareissun myöhään illalla. Käyn siis Prismassa joka on auki lähes yötä myöten. Kun silloin menee on yleensä hyvin hiljaista eikä mitään ruuhkia ja jonoja.

No nyt oli kunnon joukkio poikia rymyämässä ilman aikuista. Näin kun tulivat kauppaan sisään, huusivat, rynnivät ja tekivät käsimerkkejä toisilleen. Varmaan jotain 10-14 -vuotiaita. En tiedä olivatko humalassa myös.

Tuollaiset pitäisi ilmoittaa poliisille.. vaan mahtaako poliisia kiinnostaa ?

Prismassa huutaminen ei ole rikos.

Alaikäisten alkoholin käyttö on.

Poliisia ei kiinnosta jos jossain on 14-vuotias joka saattaa olla humalassa tai olla olematta. Jos nuoriso menee rannalle vetämään pään täyteen niin vain väkivaltaan puututaan.

Vierailija
104/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti huolestunut äiti tule vauvapalstalle heti kertomaan, jos oma lapsi kadonnut. Miksi uskotte näitä aloituksia? Vai tulisitteko te vastaavassa tilanteessa tänne??

Et ole koskaan kuullut vertaistuesta? Kyllä se vaan helpottaa, että saa sanottua huolensa ääneen ja peilata sitten saamiaan kommentteja omaan tilanteeseen. Avartaa kummasti ajattelua, tai rauhoittaa. Tai jäsentää ajatuksia sen verran että tietää mistä päästä lähtee toimimaan.

Toivottavasti ap:n tilanne on jo selkiytynyt ja poika tallessa. 

Tämä. 💗 Itsekin olen näin tehnyt. 

Vierailija
105/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykymaailma on paljon julmempi kuin ennen ( Huumeet, alkoholi, hyväksikäyttäjät jne). Ehkä ennen uskalsi jättää nuoren yksin jonnekin. Minä ainakin haluaisin selonteon missä nuori on yötä.  Se ei ole ylihuolehtimista. 

Väkivalta ja alkoholin käyttö ovat vähentyneet vuosikymmenien ajan.

Nykymaailma on ihan nynnerösettiä verrattuna 1800-luvulle. Tosin silloin ihmiset olivat mukavempia toisilleen ja Suomessa oli oikeasti paremmat olot, vaikka toisin väitetään.

Vierailija
106/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään uutta?

Vierailija
107/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan oikeasti huolestunut äiti tule vauvapalstalle heti kertomaan, jos oma lapsi kadonnut. Miksi uskotte näitä aloituksia? Vai tulisitteko te vastaavassa tilanteessa tänne??

Et ole koskaan kuullut vertaistuesta? Kyllä se vaan helpottaa, että saa sanottua huolensa ääneen ja peilata sitten saamiaan kommentteja omaan tilanteeseen. Avartaa kummasti ajattelua, tai rauhoittaa. Tai jäsentää ajatuksia sen verran että tietää mistä päästä lähtee toimimaan.

Toivottavasti ap:n tilanne on jo selkiytynyt ja poika tallessa. 

No mun mielestä on kyllä huolestuttavaa, että tulisi hakemaan vertaistukea täältä.

Vierailija
108/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään uutta?

Voitaisiin organisoida av-etsintäpartio hakemaan ap:n poika kotiin. Ketähän sinne tulisi? Äitihullu, holvikaari ja hopeakettu kenties.

Voisi olla viimeinen kerta vähään aikaan kun poika lähtee karkuteille.

Vierailija
109/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoli s a a t a na!

Vierailija
110/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin, poika löytyi ❤️ ap

Vierailija
111/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu ap, onko mitään kuulunut?

Vierailija
112/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! 💗

Vierailija
113/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Missä oli?

Vierailija
114/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin joutunut joskus pelkäämään, kun lapset eivät ole vastanneet puhelimeen. Onneksi kaikki on hyvin, ap! ❤️

Vierailija
115/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Missä oli?

Kavereilla ihan niinkuin oli sanonutkin, mutta ei mulle tutuilla. Tutut kaverit eivät tienneet, mutta yksi poika oli laittanut snäppiä ja saanut pojan kiinni. Pojalla oli ollut kuulema aamulla huono olo eikä ollut jaksanut lähteä isälle niin oli jäänyt nukkumaan. Väitti ettei ollut nähnyt mun viestejä ja soittoja ja huono olokin oli siitä, ettei ollut syönyt mitään illalla.. Sellainen ilta ollut. Pääasia kuitenkin, että on kunnossa. Pitää jutella pojan kanssa myöhemmin vielä. Luulen, että nyt ei ole oikein juttutuulella. ap

Vierailija
116/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Missä oli?

Kavereilla ihan niinkuin oli sanonutkin, mutta ei mulle tutuilla. Tutut kaverit eivät tienneet, mutta yksi poika oli laittanut snäppiä ja saanut pojan kiinni. Pojalla oli ollut kuulema aamulla huono olo eikä ollut jaksanut lähteä isälle niin oli jäänyt nukkumaan. Väitti ettei ollut nähnyt mun viestejä ja soittoja ja huono olokin oli siitä, ettei ollut syönyt mitään illalla.. Sellainen ilta ollut. Pääasia kuitenkin, että on kunnossa. Pitää jutella pojan kanssa myöhemmin vielä. Luulen, että nyt ei ole oikein juttutuulella. ap

Valehtelee teille

Vierailija
117/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Missä oli?

Jos tää on totta, niin tuo, että on ihan uusien ja entiselle kaveripiirille tuntemattomien "kavereiden" luona on erittäin huolestuttavaa. Jos teinillä kaveripiiri vaihtuu ja vanhat jää, niin sen myötä saattaa tulla vaikka minkälaista ongelmaa. Ap, sinua saatetaan nyt vedättää oikein kunnolla. Teinin isällä on myös peiliin katsomisen paikka. 

Vierailija
118/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että kaikki on hyvin, vaikka nyt sitten olisikin hieman muunneltua totuutta esim. tuon huonon olon aiheuttajasta. Ap varmaan käsittelee asian parhaaksi katsomallaan tavalla. Isälle tämä oli toivottavasti opetus jatkoa ajatellen.

Klassinen tilanne, joka onneksi yleensä päättyy onnellisesti kuten nytkin. 💗 Mutta se hätä ja huoli on kyllä armoton joka ikinen kerta, ei siitä mihinkään pääse. 

Vierailija
119/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Missä oli?

Jos tää on totta, niin tuo, että on ihan uusien ja entiselle kaveripiirille tuntemattomien "kavereiden" luona on erittäin huolestuttavaa. Jos teinillä kaveripiiri vaihtuu ja vanhat jää, niin sen myötä saattaa tulla vaikka minkälaista ongelmaa. Ap, sinua saatetaan nyt vedättää oikein kunnolla. Teinin isällä on myös peiliin katsomisen paikka. 

Tästä olen samaa mieltä.

Vierailija
120/143 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono olo, eli vetänyt joko alkoholia tai huumeita. Kummassakin tapauksessa asia on syytä selvittää huolella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi