Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marraskuiset alkuviikkoon!

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen noeman tilannetta jännäillen =)

Neuvolaan pika puoliin lähdemme!

Tulen sen jälkeen takaisin.

Hilda ja ukko huomenna 10kk

Vierailija
42/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas siellä viileetä näin aamusta kun käytiin koiran ja pojan kanssa lenkki tekemässä. Oli tarkotus vaan kärrytellä, mutta löydettiinkin sattumalta kavereita ja Nooa pääsi " pyhähousuissansa" maahan möyriin. Nyt sitten uni maittaakin.

Mutta huoh... yöllä ei maittanu. Muutama tunti nukahtamisen jälkeen meni mukavasti, mutta sitten alkoi ihme show (tätä jatkunut jo monta yötä). Alkaa itkemään, rauhottuu helposti tutilla ja tassutuksella ja nukahtaa uudelleen - herätäkseen taas vartin päästä uudelleen. Sitä kesti viime yönäkin pahimmillaan melkein kaks tuntia. Aina kun pääsee ite uneen, niin sitten taas kutsutaan. Maitopullo auttais (vesi ei), mutta ei millään viittis totuttaa takasin yösyönteihin, kun ne on käytännössä ollu poissa jo monta kuukautta. Kaipa tää on jotain ohimenevää... Hope so!

Kuinkas paljon teillä muilla menee korviketta päivässä (tai oikeaa maitoa)? Oon vaan alkanu tuumia, että voisko meidän syömättömyyden takana olla yhtenä syynä tuo maidonlitkiminen. Sitä kun menis niin paljon kun antais. Aattelin tänään pitää oikein päiväkirjaa siitä mikä se määrä ihan oikeasti on, mutta olis kiva vähän vertailla, että onko se sit paljon vai vähän. Joka tapauksessa ajattelin, että nyt siirrytään samoihin ruokiin. Turhaa tässä raahaa valmisruokia kaupasta tai tekee ite vauvan soseita, kun ei kerran maistu. Suunta on siis vain ylöspäin!

Mutta nyt kellahdan vaakatasoon hetkeksi, kun vielä on tilaisuus!

Pikku-pupunen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia kyllä nuo vaavien uniongelmat. Meillä myös Jesse on ollut yleisesti ottaen aika levoton nukkuja, mutta nyt on viikon verran sujunut kyllä aika mukavasti. Tai oikeastaan kaksi viikkoa. Noin kerran yössä joutuu tutittamaan, mutta se on tosi vähän se. Aamuisinkin pojalla on saattanut maittaa uni jopa melkein kahdeksaan saakka kun pitkään heräsi aina jo kuuden hujakoilla. Tarvii nyt nauttia näistä hyvistä öistä kun melkein veikkaan että se hulinavaihe alkaa taas jossain vaiheessa, tehdään lisää hampaita, opitaan jotain uutta hienoa mitä pitää yölläkin treenata tms.

Meillä menee korviketta n.7-8dl päivässä. Kerrallaan yleensä 140ml, teen myös korvikejauheesta puuroa ja jogurttia.

Nyt tuolla herralla meni hermot, joten tarviipa lähteä viihdyttämään.

Vierailija
44/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puheli maidon määrästä. Meillä maitoa menee ehkä noin 500-600ml päivässä (meille joskus terkkari sanoi että sen verran päivässä pitäisikin mennä). Aamulla ja illalla tarjotaan 150ml ja muulloin (3x päivässä) 120ml. Joskus juo kaiken mitä antaa ja joskus ei.

Meillä on muksu elämänsä ensimmäistä kertaa nuhassa. Kirkas räkä valuu jo monetta päivää. Kuumetta tai yskää ei ole, mutta on kyllä vähän normaalia kiukkuisempi. Touhuaa paljon kuten yleensäkin, mutta sitten välillä vain itkeskelee ja hakeutuu syliin. Peruttiin kaikki menot tältä päivältä ja ollaan vain kotona.

Manna ja nuhanenä

Vierailija
45/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jotain hyvääkin välillä kertoisin kaikkien surujen ja murheitten keskeltä, niin poikanen on vihdoin terve. kuumeen laskettua tuli hentoa ihottumaa, vähän hikinäppylän tapaista. Eli se oli sitten vauvarokko mitä vähän uumoilinkin kun ei mitään flunssaoireita ollut.

jollain oli yöt aika risaisia, meillä on myös jääneet sairastelun jälkeen rikkoinaisiksi. tai no, ei meillä koskaan mitään hyviä öitä oo ees vielä ollutkaan :) niitä odotellessa....

hyvää alkavaa viikkoa.

gerda

Vierailija
46/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vieläkin väsyttää viikonloppuinen ulkonakäynti. Aika pipariks meni kun tuli otettua vähän liikaa siideriä...

Gerdalle iso hali, aika vaan auttaa ja kyllä minä olen itkenyt lapsen nähden kun elämäähän tämä on.

Synttäreitä en ole pahemmin miettinyt, juhlitaan eka ne meidän häät ja sit maanantaina tyttöä.

Korviketta menee n6dl päivässä, tosin vaihdellen jonkun verran.

Noeman tulosta odotellaan täälläkin jännittyneenä. Itsellä alkoi menkat torstaina joten kuumeilua jatketaan.

Jokos teille on veroilmoitukset tulleet? Mä saan kerrankin ihan kivasti takaisin, eli saan katettua puolet noista tulevista häistä...Toivottavasti isäntäkin sais samanverran niin ei tarvitsis enää murehtia siitä.

Mutta nyt jatkuu meno täällä, palaillaan vielä ehkä illalla!

Vierailija
47/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola siirtyikin huomiselle.

Uniongelmat on kyllä erittäin kiusallisia. Ei voi muuta kuin toivoa kaikille parempia unia kaipaileville parempia unia!!! On kyllä itsellä niin erilainen fiilis hyvin nukutun yön jälkeen. Ja se vaikuttaa niin koko päivän touhuihin ja omaan jaksamiseen.

Pertullakin oli hippasen aikaa sitten vaihe, että kolmelta yöllä heräs eikä missään oikeen ollu hyvä. No annoin sitten olla omassa sängyssä, siellä kun parhaiten nukkuu ja kumosin vaan uudelleen ja uudelleen makuulle, tassutin/silittelin ja siihen kolmen kriisi loppui. Enää tarvii tuttimetsällä käydä parisen kertaa per yö. Ja samalla harson kainaloon sujautan.

Täällä oli taasen uusi äiti, tervetuloa Mannalle! Mukaan kyllä mahtuu =)

Nannia menee päivässä semmonen 6dl ja ymmärtänyt olen, että sopiva määrä. Ruuan seurana nokkamukista juo. Pertulle maistuu kyllä niin kaupan kuin oma tekoset sapuskat. Muutenkin kyllä hyvä syömään on.

On se vaan ilo syöttää, kun maistuu.

gerda, olipas kiva uutinen, että poikanen on terve!!! Kuumeet häipyneet muille maille! Muskariinkin pääsette tällä viikolla =)

Lapset taisivat uinahtaa, kun tuli niin hiljaista.

Oli kyllä ihanan kirpakka syyspäivä! =)

Kaunista päivää kauniille naisille!!! Ja murusille, ja muistakaahan nukkua hyvin!

Hilda

Vierailija
48/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs se Noema nyt meitä piinassa pitää...

Gerda: Me jouduttiin myös lopettamaan toinen koiristamme kesällä, se oli vasta viisi vuotias. Näkö lähti, eikä sokea koira meidän perheessä olisi kyllä koiran arvoista elämää viettänyt :( Kova paikka oli päätös tehdä, mutta koiraa siinä piti ajatelle. En olisi uskonut miten pahalle tuntuu lemminkin lopettaminen. Joten paljon voimia sinne ja muistoissa ne karvakuonot aina elää...

Maidon määrästä ollut puhetta. Meillähän pojat juo jo tavallista maitoa ja sitä menee noin puoli litraa päivässä per poika. Lisäksi piimää toisella ruokailulla, maitoa puuroon ja jugurttia tai viiliä. Luulisin että riittävästi maitotuotteita saavat. Nyt kun imetys on loppu niin illalla menee nokkamukillinen maitoa ennen unille menoa.

Lukevatkos teidän taaperonne minkä verran? Meillä pojat on ihan viime päivinä alkaneet tutkia kirjoja vähän tarkemmin. Aiemmin ne vaan tungettiin suuhun ja pureskeltiin, mutta nyt jo katselee kuvia ja vähän kait yrittää sivujakin käännellä. Täytyisi varmaan lähteä kirjakauppaan, kun meillä on tasan kaksi vauvakirjaa...Ja nekin jo aika pahasti syöty. Meillä kun ei leluja eikä näköjään kirjojakaan ole hankittu juuri yhtään. Ne mitä ollaan saatu ja joitain mun ja miehen vanhoja. Mä kun en oikein haluaisi opettaa poikia siihen muovikrääsän paljouteen mikä tuntuu olevan niin muotia nykyisin. Pitää olla jos jonkin moista soivaa härveliä ja vempainta. Meillä leikitään eniten keittiön tavaroilla, puuleluilla, autoilla ja oikeastaan ihan kaikella mitä nyt kotoa sattuu löytymään...

Pojat on molemmat päiväunilla ja koiratkin nukkuu joten kämppä on hiirenhiljainen. Nautin kyllä näistä hetkistä aikalailla. Muuten tuota menoa päivisin riittää aika lailla! Lähdenkin siis sohvalle lukemaan urheilulehteä ja nauttimaan hiljaisuudesta.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille,

Sankku ja pojat

Vierailija
49/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noema: alappa tulle kertoon testituloksia!!!!!

Gerda: Kiva, et poika on parantunu!

Jonkun muksulla oli räkätauti..en muista kenen, mut niin on meilläkin karmee räkätauti. aivan vihreetä paksua räkää tulee koko ajan. Kuumetta ei ole vielä ollu, toivottavasti ei tuukkaan.

Maitoa meillä menee puurossa ja juoden varmaan puolisen litraa. Poikanen ei juo pullosta enää ollenkaan, joten teen puuron maitoon ja ruuan kans sit juo nokkamukista. Lisäks annan A-jugurttia. Viiliä tarjosin, mut ei maistunu. ajattelin siirtyä puuron suhteen tavalliseen maitoon kans pikkuhiljaa, jospa jo synttäreillä juotais kokonaan tavallista maitoo.

Hampaita tulla tupsahti viikonlopun aikaan kaksi poikaselle! Nyt niitä on siis 7kpl.

Me " muutettiin" lauantaina miehen kans työhuoneeseen nukkumaan. Annettiin kuopukselle talon suurin huone:) Olin aivan kypsä lauantaiaamuna, kun poika herää jokaikiseen rapsahdukseen yöllä ja aamuyöllä. eikä tietty sit enää oikein nuku kunnolla herättyään. Noh, la-su välinen yö oli taivaallisen rauhallinen! Poikanen nukkui 13,5 tuntia katkeamatonta yöunta ja äitikin nukkui todella hyvät unet sitten ties kuinka pitkään aikaan. Eli kannatti siirtyä eri huoneisiin. Me ei häiritä enää pojan nukkumista, enkä mä heräile sen pyörimisiin enkä hyörimisiin. Vähän ahdastahan nyt on täällä meidän huoneessa, mut eiköhän tää nt jonkun aikaa mene näin.

Mitäs vielä..Ai niin tää meidän " uusi elämä" miehen kans, mies oli pudottanu painoa viikon aikana 5 kg! On kyllä siis painoa josta pudottaakin...:) Ja multa oli lähteny 1,2 kg! Jospa se tästä lähtis kunnolla vaan vauhtiin, meinaa multa välillä lopahtaa:( Mut en oo retkahtanu karkkeihin, sipseihin enkä niin kovasti rakastamaani coca-colaan.

nyt ruuanlaittoon..Oikein kivaa alkanutta viikkoa!!!

äitykkä ja poikanen

Vierailija
50/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti haluan Gerdalle haleja lähettää paljon ja voimasäteitä, kun koira jouduttiin lopettamaan. Myös Sankku tietää mille se tuntuu. =( Itse siis en tiedä, koska meillä on koira hyvässä kunnossa, 4,5v, mutta olen joskus jo iteknyt kun se sitten kuolee. Niin rakkaita nuo kotieläimet on. Paljon vieläkin sinulle voimahaleja.

Mutta onneksi poikanne on tervehtynyt!!

Rikkonaiset yöt ei ole kivoja kun niitä joillain on. Meilläkin herätään yhä ainakin sen 2 kertaa yössä. Pitäisi sitä vettä koittaa tissin sijaan, mutta kun en ikinä muista sitä yöllä tai illalla laittaa valmiiksi.

Minäkin odotan noeman tulosta jännittyneenä, kerro jo.. =)

Oltiin tänään käymässä pojan kanssa vanhassa työpaikassani kun ovat sinne paljon pyytäneet meitä. Vanha pomoni (siis mulla ei ole sinne enää työsopimusta) nappasi poijjaan ja heillä olikin hauskaa. =) Mahsdanko päästä sinne enää ikuna töihin, jaa-a.

JOskos keittäisi kahvia enne kuin poika herää. Nukkuu vasta päikkäreitä.

-puhihaa-

Vierailija
51/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisesta kysyttiin. Niin kauaa ei jaksa poika kuunnella kun hänelle luetaan. Itse tutkiskelee kirjoja joskus aina ja kivaa jos niissä on painettavia nappuloita.

Miten teillä töllöä katotaan? Meillä joskus aika kauankin jotain lastenohjelkmaa. =)

Vierailija
52/54 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja raportoin että pino on luettu! En jaksa nyt tän enempää tänää, aamuvuoros olin töis, päiväl hääräsin koto ja tunti sitte tulin jumpasta. Nyt mä oon iha dööd!

Hyvää yötä ja nukkukaa hyvin!

-Väskä OnskuJonsku-

Vierailija
53/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama rivi poika sylissä. hää tahtois ite kirjoittaa ja naputtaa näppiksellä :) koittaa syrjäyttää mun sormet :)

tänään tavataan pari vauvakaveria kivaa. ja torstaina päästään toisiaan toista kertaa muskariin ku on parannuttu. jippii.

mitäs muilla on tänään suunnitelmissa? mä meinasin mennä illalla vielä jumppaan.

tällaisin lyhykäisin terveisin,

gerda ja poikanen

Vierailija
54/54 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisiköhän minullakin kertoa jotain pientä itsestäni, nyt kun olen ajatellut tänne kirjoitellakin taustailun sijaan... Eli itse olen 26v kasvatusalan ihminen ja tällä hetkellä vielä kotosalla tämän esikoispoikamme kanssa, jolla ikää ihan pian 10kk. Eli iän puolesta hän on ihan varmasti tämän porukan kuopuksia.

Kaveri on erittäin vilkas ja touhukas tapaus (välillä pelottaa että on sitä liiankin). Ei paljon sylissä viihdy. Kävelee tukea vasten ja seisoskelee ilman tukea.

Meillä tosiaan vaivaa pienokaista nyt tuo nuha, eilenkin nukkui päiväunia jopa 4h, joka on meillä paljon ja illalla simahti ennen klo 20 kuin saunalyhty. Taitaa olla aika vetämätön olo (nyt kyllä touhuaa tuossa ihan täysillä).

Onkohan täällä muuten joukossa ketään, jolla lapsukainen olisi hyvin pitkän yrityksen tulos tai ihan hoidoilla alulle saatu? Meillä siis näin. Millaiset ajatukset teillä on toisen lapsen suhteen? Yritystä? Ehkäisyä? Vauvakuumetta? Toki saatte kertoilla muutkin. Itse olin eilen varma, että kuukautiseni alkaisivat tänään ekaa kertaa, mutta eipäs nyt mitään näykään. Miehellä taitaa nyt olla vauvakuume, höpöttää siitä koko ajan että jos masussa onkin jo vauva (hän jaksaa uskoa vielä ihmeisiin) ja melkein onnistuu sekoittamaan minunkin pään....

TV-asiaa vielä kun joku siitä jutteli..... Meillä TV ei yleensä ole auki lapsen valveilla ollessa, aamuisin saatan katsoa kyllä Huomenta Suomea touhujen lomassa... Muuten avataan vasta lapsen nukahdettua ja meille tämä on ehdottoman hyvä juttu.

Terkuin Manna joka miettii olisiko vielä tänäänkin nuhanenän kanssa vain sisällä