Marraskuiset alkuviikkoon!
Kommentit (54)
Eli mekin odotimme ja yritimme tätä lapsukaista 3 vuotta. Lopulta hoitojen avulla sitten onnistuimme hänet saamaan. Tuo ihana pieni ihme=) Minulla myös menkat aina olleet miten sattuu, säännöllistä kiertoa (tai menkkoja yleensäkään) ei ilman hormoneja eikä ovulaatiota ole ns. luomuna lainkaan (todettu PCO).
Olen pessimistinen, että menkat tuskin alkavatkaan nyt, odottelen muutaman kuukauden ja sitten lääkäriin hormonien hakuu. Eilen tosiaan sitten kumminkin tuli ihan hentoa tuhrua, mutta tänään ei mitään. Kerkesin jo iloita. Imetyksen lopettamisesta nyt 1,5kk.
Nyt takaisin hellan ääreen. Poika nukkuu ja mulla on kolmessa kattilassa tulossa hänelle kerralla sapuskaa=)
Manna
Meillä on pimeä sade päivä, joten luultavimmin sisällä keksimme puuhaa.
Tv ei meilläkään juurikaan ole päällä päivällä. Aamusella aamutv:tä kuuntelen ja vakkariohjelman jälkeen kiinni laitan. Lastenohjelmille avataan. Fanny yleensä ne kattelee, Perttua ei juurikaan kiinnosta. Perjantaisin tulee Lilli ja siinä on jotain, joka Perttua kiinnostaa. =)
Ei:stä ja älä:stä auringonkukkanen kirjoitit. Yritän kyllä ettei tarvitsisi koko ajan olla kieltämässä. Fannylla kiellot sanon yleensä positiivisesti, esim jos juoksee sisällä niin sanon että ole hyvä ja kävele, rimpuilee pöydässä niin istu ja näin edes päin. Nämä pikku kaverithan on tietysti asia erikseen. Olen kyllä huomannut, että nätisti puhumalla myös asiaa menee perille helpommin.
Nyt ukko heräsi, joten lounaat kehiin.
Hilda ja ukko tasan 10kk
Olen tippunut aivan kärryiltä! Pinot on niin hurjan pitkiä, kun illalla olisi aikaa lukea niin sitten ei voimat riitä :) olen kaivannut teitä. Olen varmaan ennen juhannusta viimeksi kirjoittanut. Miehen kesäloman aikana ei paljon koneella ehitnyt olla, joten myös lukemiset jäi.
Olen siis pojan kanssa kotona ja seurana meillä on kaverin lapsi (samanikäinen) joten päivät menee kahden kanssa touhutessa hurjan nopeasti. Mukava kyllä kun on kaveri, koska meillä poitsu tylsistyy tosi helposti jos ollaan kahdestaan.
Onko muilla vielä rikkonaisia öitä? MEILLÄ ON! ja tulee varmaan olemaan vielä pitkään. Poitsu syö jopa kaksi kertaa yössä, välillä kerran. Ajattelin jos joululomalla huudattais, sitten sais loppua tuo maidon litkiminen yöllä.
Me harjoitellaan siirtymistä yksiin päiväuniin, ja eilen en olikin kolmen tunnin mittaiset ja yöunet n.12 tuntia.
Poitsu kävelee reippaasti tukea vasten, seisoo ilman tukea. Kolhuja tulee usein, mutta kun on " vilkas" poika niin ei voi mittään, aina ei perässä pysy.
Oliskos täällä muita painontarkkailijoita? Äitykkä tms. meillä myös miehen kanssa lasketaan pv:n pisteitä, hurjan hitaasti vaan paino laskee ja herkkuja tekee miele. Ollaan nyt vähä yli kuukaus oltu, itseltä lähteny kyllä jo 4,3kg. Mutta vielä on tavoitteeseen matkaa.
Jaahas, jos jois kahvit rauhassa kun pienokaiset nukkuu.
Tosiaan, voiko siis jo alkaa pikkuhiljaa harjoittelemaan tavallista maitoa? Se on minulle vähän epäselvä asia..
Kivaa oli ja Nooaakin laulatti kovasti.
Telkkarista oli puhetta - meillä se ei kiinnosta yhtään, paitsi ne kaikki nappulat ja johdot mitkä siihen littyy. Päivällä töllö ei oo päällä, mutta illalla vähän liiaksikin...
Eit kuuluu kyllä meidän perussanastoon. Ja saa mun mielestä kuuluakin, jos jotain muutakin puhutaan niiden lisäksi ;) Tosin musta tuntuu, että niiden teho on tällä hetkellä ihan nollissa ...
Manna kyseli lapsen alkutaipalesta ja mä ilmottaudun kans tähän joukkoon, jolla kaikki ei käynyt käden käänteessä. Syynä oli mun todella epäsäännöllinen kierto ja ovulaatiota ei aina ollut ollenkaan, vaikka kuukautiset oli tullukin. Clomifenilla saatiin kiertoon jotain tolkkua ja sit oli vielä yks hormoonipiikki, ennenkun ihmeistä tuli totta. Mutta yks tuttu on lapsettomuuslääkäri, niin lähdettiin tutkimaan asiaa jo aika varhaisessa vaiheessa ja niinpä koko " projektissa" ei mennyt kun vuosi. Tai pitkä aika sekin, mutta muiden kolmeen vuoteen verrattuna ei.
Tähän peilaten olinkin tosi onnelinen kun kuukautiset alko itekseen 3 kk sitten. Ja nyt mennään taas Clomifenilla, että pikkukakkosella olis edes jotkut mahkut päästä perheeseen ;) Mikään kiirehän ei vielä ole, mutta ei ainakaan estellä.
Mutta nyt kahvinkeittoon ja omenapiirakan mussutukseen. Ja pelinaisten viimenen jakso nauhalta = aivot narikkaan.
Piti tulla potemaan huonoa omaatuntoa telkkarista. Nimittäin meillä vissiin aina päällä. Ja päivisin vielä Voice kanava, kun muilta ei tule mitään katottavaa. Ja illalla taatusti jos katon salkkareita, niin kyllä toi 5v ja 10 kk on siinä mukana. Ysin jälkeen vahditaan ukon kanssa, ettei esikko pääse kattomaan, kun usein esim keskiviikkoisin CSI on jo aika raakaa. Mielestäni noi sarjat sais alkaa vasta kymmeneltä.
Hyi mua paha äiti (läpsäyttää itseään poskelle:)).
Ite voisin kertoa sen verran lapsentekoprosessista, että eka napsahti ekalla kierrolla. Toista tehtiin vuosi, ja se olikin sitten kohdun ulkoinen :(. Siitä vuosi, ja tämä marrasvauva sai alkunsa. Mulle henkilökohtaisesti nämä lapset ovat niiiin lahjoja, ja olen näistä niiiiiin kiitollinen, etten enempää enää pysty vaatimaan. Omassa lähipiirissäni on paljon lapsettomuutta, ja siinä vieressä on hirmu vaikea tukea toista, kun sanoja ei oikein ole :( Iloisian uutisiakin on. Eräs tuttavapariskunta yritti kolmisen vuotta lasta, oli myös joitakin hoitoja, mutta ei onnistunut. Sitten vaan ihan luomusti onnistikin. Kun tämä äitykkä päätti imetyksen lapsen ollessa noin vuoden, niin seuraavasta kierrosta alkoi uusi raskaus :)) Kohta heillä toinenkin lapsi ja ikäeroksi tulee 1v 10kk. Eli älkääs olko niin varmoja, etteikö se kakkonen sieltä piankin ilmoittelisi............
Missäs on NOEMA??????????????
Koko viikonlopun täällä kaikki ovat odottaneet kuulumisia ja nyt jo tiistai. Huhuileeeeee..................
Eipä muuta tällä kertaa. Piti vaan ripittäytyä tosta telkun kattomisesta, kun tuntuu että muilla se on niin sujuvasti kiinni. Ei meilläkän sitä päivisin siis kukaan kato, kunhan on sellaisena älämölönä tuossa taustalla.
t. Tiituliitu
Pakko oli tulla Tiituliitulle vertaiskaveriks, kun on meilläkin tv lähestulkoon aina auki, enkä oo edes ajatellut että se ois lapselle pahaks? No, jokaisessa perheessä tavallaan.
Tänään käytiin jo perhekerhossa ja nyt odottelen että tyttö kävis päikkäreille.
Meidän lapsenteko oli vähän semmoista että tulee jos on tullakseen, ja puol vuotta kerettiin olla ilman ehkäisyä ennen kuin tärppäsi. Nyt mennään taas samalla ajatuksella...
Ei tainu meille vesirokkoa tulla, no tulee varmaan sitten myöhemmin.
Mä oon ikuisella dieetillä, oon saanu nyt 5kg pois siitä, kun tulin raskaaks, odotusaikana painoa ei tullut kuin 9kg niin ne oli aika helppo karistaa. Nyt onkin sitten hankalampaa :(
Mutta Noemaa odotellessa...
Siis aivan hurja hulabaloo ollut meillä, enkä kertakaikkiaan ole ehtinyt koneelle.
Aluksi, testi oli negatiivinen, joten vauvaa ei ole tulossa. Menkatkaan eivät ole alkaneet. Ovat ilmeisesti alussa epäsäännölliset. Sorry kun jouduitte odottamaan ja ihan turhaan jännittämään. Jännää, miten sitä jotenkin oli kuitenkin pettynyt negatiiviseen tulokseen, vaikka päässä järki sanoo, että näin on paras opintojen ja muun kannalta.
Gerdalle paljon jaksamisia koiraystävän kuoleman johdosta. Ovat ne kuin perheenjäseniä. Koville ottaa koiran kuolema. Hyvä, että karhunpoika on päässyt kuumeen kourista.
Me saatiin se talo!!!! Jee! Tänään aamulla vasta selvisi :) Voi jee! Marraskuun alusta aletaan remppaamaan, tehdään sellainen pikaremppa (katon maalaus, seinien maalaus ja lattioiden uusinta) ennen kun muutetaan sisään, sitten remppaillaan rauhassa loput, eli koko elämä :) Päästään viettämään Onnin ykkösiä uuteen taloon :)
Telkkaria katsellaan meillä vasta Onnin mentyä nukkumaan. Helppoahan se on tällaisen yksilapsisen kontoloida television katselua, katsellaan sitten jos näitä taivaan lahjoja siunaantuu lisää :)
Meillä Onni sai alkunsa noin puolenvuoden yrittämisellä, aika nopeasti siis. Multa löydettiin sektion yhteydessä kuitenkin endometrioosia, joten enpä tiedä kuinka helposti raskautuminen käy jatkossa. Ilmeisen sutjakasti lapset kannattaisi endosta kärsivän hankkia.
Nyt ruoanlaitoon, illalla palailen paremin!
Noema
Ollin äiti, meillä ainakin on vielä rikkonaisia öitä. Tällä hetkellä nukkuu max. 3 tuntia yhteenmenoon ja sit taas herää. Ei meillä oo koskaan juuri sen pitempään nukuttukaan putkeen. Meillä syödään myös vielä öisin, nyt olen koittanut sitä vähentää, että antaisin vasta lähempänä aamuyötä maitoa, enkä heti yhdeltätoista illalla kun poika ekan kerran ponnahtaa ylös.
sankku kyseli lukemisesta. välillä poikaa kiinnostaa kirjat ja koittaa itse kääntää sivua, mutta ei tuo kyllä minuuttia kauempaa jaksa paikallaan olla saati odottaa niin kauan sivun kääntämistä että ehtis jotain lukea :) mainoksia tykkää kattella, tai enimmäkseen rapistella ja repiä niitä katselun sijaan.
telkkari on meillä kyllä melkein joka ilta auki jossain vaiheessa. ja samoin aamuisin lastenohjelmia tai aamuteeveetä kattellaan. tai jos ei kattella niin on tuossa taustamölynä.
me ollaan kielletty poikaa ihan sanomalla " ei" ja jos vaan muistetaan niin selitetään miksi jotain ei saa tehdä.
mihinkähän noema on kadonnut? minä myös jäin mielenkiinnolla odottelemaan testin tulosta...
mistä tuli vauvantekopuheet mieleen, meillä tupsahti tämä poika hiukan nopeasti. tai siis olihan se tiedossa että mahdollisuus on kun ei käytetty ehkäisyä ja ajateltiin että tulee kun tulee, mutta sitpä tulikin ihan samantein. ei keretty kauaa suunnitella eikä varsinaisesti alkaa ees tekemään kun jo ilmoitti tulostaan vähän yllätyksenäkin meille. uutta vauvakuumetta ei ole vieläkään, mutta nyt on kyllä alkanut mieleen hiipiä että kyllä sitä vielä toisenkin vauvan haluaa. ei vain ihan vielä ole siihen valmis. jännittääkin uusi raskaus ja synnytys, synnytyksestä paraneminen...sen verran rankalta viimeksi tuntui ja toivuin hitaasti.
Gerda
Tulin piipahtamaan netissä, kun neiti näköjään nukkuu ennätys päikkärit. Ihanaa, omaa luksus aikaa..
Meillä kans telkku aina auki, jos sieltä jotain tulee. Kyllä se hiukan laittaa välillä mietityttämään, et voiko siitä olla lapsoselle haittaa. Neiti on kiinnostunut telkusta tulevasta musiikista ja mainoksista, jammailee heti mukana, jos jotain rytmiä kuuluu, joskus jaksaa katsoa hetken lastenohjelmia.
Meidän kaveripiirissä on kanssa lapsettomuutta ollut ja sitä kautta olen myötäelänyt asioita. Ja tämä vaikuttaa myös minuun niin, että seuraava lapsi on tervetullut vaikka heti. Vaikka tämä esikko tärppäsi heti ekasta kierrosta niin silti voi käydä niin, että seuraava antaa odottaa itseään..
Tämän päivän suunnitelmissa vielä lähteä äitini kanssa kaupungilla käymään ja aamupäivällä meillä kävi kaveri kylässä lapsensa kanssa.
Jaahas nyt loppui rauha ja meno alkaa, tyttö heräsi.. Heipat vaan ja tervetuloa Manna joukkoon!
olitkin samaan aikaan koneella :) ei ollut sitten vielä vauva tulossa, mutta oikein isot onnittelut uudesta kodista!! ihanaa että pääsette sinne asumaan ennen onnin ykkösiä :) me ollaan laittamassa pojalle omaa huonetta, ja on kans haaveissa et saadaan tehdyksi ennen kuin poikanen täyttää 1-vee.
gerda
Löysin tälläisen porukan, ja ajattelin tulla esittäytymään :) Elikkäs olen 24- vuotias neitokainen, ja pian 11kk Aatu- pojan onnellinen äippä. Meille on jo pikkusisarus tulossa, laskettu aika on huhtikuussa. Nopeasti selailin noita teidän tekstejä, eiköhän kaikkiin täällä ajan mittaa sitten tutustu. Onpas kiva kun on tälläinenkin pino, oon lähinnä kirjotellut tuonne huhtikuisiin(07). Mut onhan se hienoa vaihtaa kokemuksia/ajatuksia saman ikäisten lasten vanhempien kanssa! Jep jep, nyt vaunuissa heräillään, kuullaan taas! :)
Sanna
Tälleen töissä olevana sitä vaan aika johonkin katoaa... ja mikäli se ei lopu kesken, ni tulee keksittyä aina jotai tekemistä et ajan saa loppumaan kesken :( Yritän kuitenki pysyy teiä tahdis, älkää ainakaa unohtako meikäläistä!!
Telkusta oli jotai juttuu... Kun mä olin koto, ni meil oli telkku koko päivän auki ja radiota siitä kuunneltii. Meil ei oo mitää " ratioo" muute et vois kuulustel. Nyt se laitetaa päälle ku kotii tullaa ja sammutetaa ku nukkumaa mennää. Miroo ei telkku kiinnosta juur lainkaa. Häne lelut ja muut " ryjät" o toises pääs olkkarii ja yleens hän painele pisi huusholli nii ettei kerke lainka pysähtymä telkkarin etee.
Noemalle onnea uudesta kodista! Ja harmittelut negasta...
Kenen hauva oli menny pois? En muista, mut otan osaa. Multakin on menny ja se ei ollu kivaa :(
En muista enää lainkaa mitä muuta sitte olitte jutustellu ku pikaseen lueskelin, mut jos hiukan omaa napaa sitte...
Miro kävelee jo iha kympil! :D Siis edellispäivänä alotti ja hurjaa kehitystä on tapahtunu ja nyt tuo painelee jo kun vanha tekijä. Kivan näköstä ja pirun kiireellistä ;) Kerkee enempi joka paikkaa, höh! Eile jo tassuteltii pihallaki ja se oli vähä ontuvaa ku häne jaloissaa on jotai ihmeellistä ja painavaa (kengät siis!!) ja niit o pakko istuu riisumaa ain vähä aja välei... no mutta tänää tuokin jo sujui paremmin!
Ja vihdoinkin sain ostettua hänel kunnon pipon tähän aikaan sopivaks!! Ihana!! Ja siihen kuuluu samaa settii tumputki. Mä en vaa oo iha varma et pitäskö leikkaa niist se naru pois!? Tumppuje välis o semne lanka/naru mink saa sit tost kaulan takaa ettei ne putoo... Mut en tiä uskallanko sen siihe jättää!?!?! Apuuva!!
Nyt mä lähen taas hihhuloimaa. Tarttis saad aikaseks ne tehtävät tost harjottelust ja perjantaina ois meiän mammakerhon kaunistautumispäivä ;)
Mut kyl mää tule sit jälles, ette minust nii vaa pääsekkä. Ny tämä emänt otta ittiäs niskvilloist ja raahautu viä lakanitte vaihtoho :) Nährän taas! -Jonsku-
Kiva ilta takana, Jesse tykkäsi kun oli nättejä tyttöjä kylässä. :-) Yhtään ei vierastanut ja viihtyi hienosti myös äidin kavereiden sylkissä. Ja huomenna tulee poitsun kummitäti kylään. Jippii, lisää leikkikavereita Jesselle ja aikuista juttuseuraa minulle. Miehestä kun ei aina niin henkevää juttuseuraa saa. Ikuisia lapsia nuo äijän retaleet. ;-)
Manna: Meillä sai poika ihme kyllä alkunsa ihan luomuna. Ei mulla kyllä mitään järeämpää hoitoa ollutkaan kuin että lugeilla yritettiin saada kiertoa säännöllisemmäksi ja sitä ovulaatiota aikaiseksi. Tuli vaan niin pahat PMS:t hormoneja popsiessa että kypsyin niihin aika nopeasti.
On se vaan ihanaa että saatiin nämä meidän pikkuiset, rakkaat ihmeet. :-)
Ollin_äiti: Kiva kun kävit kirjuuttelemassa! Huhuilinkin sinua tuossa muutama viikko takaperin.
Noema: Isot, lämpimät onnittelut että saitte sen huvikumpunne! Mahtavaa!!! :-) Niitä uutisia oonkin täällä jännännyt sen toisen ohella. Harmi ettei se toinen juttu vielä tärpännyt. Ehkä se oli tarkoitettu niin, kun nyt teillä on niin paljon muutakin ajateltavaa remontin ja muuton parissa. Fatalisti täällä kommentoi. ;-)
Aatun_äippä: Tervetuloa joukkoon mukaan ja onnittelut uuden vauvan odotuksesta!
Jonskulle tsempit Miron perässä pysymiseen ja muihin kiireisiin. Kuulostat kyllä aina ihailtavan tarmokkaalle. Äläkä suotta ota stressiä tänne ehtimisestä, on ymmärrettävää että työt vie oman aikansa ja kotonakin on paljon puuhaa töiden jälkeen. Ei me sua unohdeta!!! :-)
Nyt popsimaan salaatin tähteitä, nam ja rouskis.
Eli mitä talvivarusteita olette lapsille jo hankkineet? Entä mitkä on suosikkilelunne tällä hetkellä?
Meillä on talvivaatteet vielä ostamatta, äp:n haalaria aion kyllä pitää kun sellainenkin on, mutta joku kosteussuojattu haalari pitäisi kyllä ostaa lisäksi + siihen asusteet ja kengät. Tietäis vaan millaiset olis hyvät. Varsinkin nuo popot. Meillä kun törötellään vielä ulkona villasukissa lähinnä kun on istuskellut rattaissa. (nyt tuli kyllä huono omatunto kun mietin ettei poika ole ollut ulkona maassa aikoihin.... huono minä)
Leluista meillä ehkä tällä hetkellä kiinnostavin on se Bonan kampanjasta saatu Legon lennokki+ukko jotka tuli postissa hiljattain sekä kaikki satunnaiset kodintavarat mitä saa käsiinsä. Myös leikkikännykkä on mieleinen. En ole ostellut leluja aikoihin, kun tuntuu ettei mikään kiinnosta paria päivää enempää.
Ai niin, ja vielä synttäreistä ja joulusta, joko ootte miettineet / ostelleet lahjoja? Mulla on kaapissa ostettuna muutama paketti Duploja jotka on ostettu kaupasta 50% alennuksella, niitä sitten lahjaksi joskus ainakin.
Nyt puuhaamaan jotain tuon nuhanenän kanssa (nuha ollut jo viikon, oliskohan hampaita tulossa?)
Manna
Meillä on Onnin ääni käheänä. Eilen alkoi ja nyt on jo aikas raspikurkku, suloisen kuuloista. Kuumetta ei onneksi ole.
Vastailen kyssäreihin: Synttäreitä olen suunnitellut sen verran, että ne vietetään uudessa talossa :) Jee! Äitini on Fazerilla töissä ja tilataan kakut aina sieltä juhliin. Nyt sain kuitenkin hullun idean yrittää itse vääntää kakkua pojalle. Ostin sellaisen kunnollisen kermanpursottimenkin :) Täytyy tehdä testiversio ja jos näyttää onnistuvan, niin sitten teen kakut itse. Turussa vieraillessani löysin söpöjä Auran leipomon sydämenmuotoisia pipareita, joissa on vaaleansininen kuorrutus (löytyi myös vaal.pun, lim.vihr.). Ostin niitä valmiiksi. Ostetaan varmaankin yksi lahja, ei montaa. Lahjoja tulee sukulaisilta, kummeilta ja ystäviltä jo varmasti ihan " liikaa" .
Joulua olen kanssa jo fiilistellyt. Ostan joulumusiikkia ja tehdään perheen kesken kunnon joulumätöt. Pyrin luomaan joulun tunnelman, enkä niinkään keskity lahjoihin. Nautitaan toistemme seurasta ja syödään pitkään. Jokunen paketti pojalle ostetaan (ja niitä tulee varmasti jo muualtakin niin hurjasti), mutta toivon joulun merkitsevän lapselleni jotain muuta kuin lahjoja. Meillä oli omassa lapsuuden kodissani pari joulua, jotka vietettiin sovitusti ilman lahjoja, juuri tämän materialistisen hössötyksen takia ja kyllä pitää sanoa, että ihanat muistot jäi.
Talvihaalariksi ostin Onnille Reimatecin baby-haalarin, jossa on lämmikkeet pylyssä. Saman sarjan fleecepipon ja lämpörukkaset ostin myös. Eiköhän me näillä mennä tämä talvi. Niin ja talvikengät on vielä ostamatta. Pitkävartisilla syyskengillä ollaan vielä pärjätty mainiosti.
Poika päikkäreillä, joten nyt mamma rupeaa jumppaamaan :) Päivän jatkot kaikille!
Noema, jossain määrin fatalisti myös
yöntää palikoita rummun sisään.
Kiva lelu on myös puuvasara.
Kaikkein mukavinta Onnista on kuitenkin tehdä kaikkea mitä ei saisi tehdä :) Välillä kyllä kiristelee päänupissa, kun koko päivä menee siihen, että käy poistamassa pojan allaskaapista, keittiönkaapista, syömästä kummilusikoitani, vetämästä imuria kaapista, nuolemasta suihkun viemäriä, repimästä johtoja seinistä, kiipeilemästä mitä hurjemmista paikosta, vetämästä koiria hännästä jne...
Onpas synkän oloinen päivä, väsyttää kun on niin hämärää. Poikanen onkin jo ekoilla päikyillä, kova räkätauti ei meinaa hellittää ollenkaan.
Ollin_äiti: Joo, kyllä on alettu miehen kans painoa pudotella. ei lasketa pisteitä, van ollaan kevennetty; kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä paljon, vaalea leipä pois jne..Ja lisätty liikuntaa. Olo on ihan erilainen kun syö noita kevyempiä juttuja! Kunpa tää innostus vaan kestäis!!!!!
Tsemppiä teille painon pudotukseen!!!!
Tervetuloa Aatun-äidillekin joukkoon mukaan!! Ja onnea uuteen odotukseen:)
NOema: Onnea uudesta kodista, tosi hienoa et saitte sen!!!! Kyllä se oma koti on vaan kullan kallis:)
Meillä on telkkari päivisin melkolailla kiinni. Mut isommat muksut aukaisee sen alkuillasta kun lastenohjelmat alkaa.sitten se taitaakin olla loppuillan auki, mut eipä tuo poika sitä juurikaan kato. Joskus lastenohjelmia hetken, ilmeisesti värit ja äänet kiinostaa.
Talvivaatteet on kaikki vielä hankkimatta. Esikoisen vanhan äitiyspakkaus haalarin otin nyt käyttöön, kun on olllu tuossa nollan kieppeillä aamuisin lämpötila. Kauppaan pitäis marssia koko katraalle hankkimaan kaikki mahollinen ...huokaus taas tästä aiheesta..
Meillä esikoinen ja keskimmäinen ovat saaneet alkunsa ekoista kierroista, siis todella helposti. Mutta tää kuopus ei niin helpolla tullutkaan. Puoli vuotta odoteltiin, yksi varhainen keskenmenokin oli. Mutta eihän se ollut vielä pitkä aika noihin aikoihin verrattuna,mitä joillain ollut, jopa 3 vuotta. Kyllä lapset saadaan lahjana, niitä ei todellakaan noin vaan tehdä.
Me kokeiltiin eilen poikasen kans pyöräilyä. Ja poika tykkäsi kovasti istua pyörän kyydissä. Nyt on tämän äitykän persluut niin kipeet..Varmaan meni 3 vuotta viime pyöräilystä! No jospa sitä nyt innostuttais uudelleen.
Pyykkiä pitäis laittaa kaappeihin, odottaa varmaan tollaset 5 koneellista kuivaa puhdasta pyykkiä lajittelijaansa.. Hoh hoijaa, ei kyllä nappais yhtään. Mut kai se on pakko...
heipati hei vaan ja mukavaa päivän jatkoa!
Itse katselin myös kaupasta tuota Reimatecin haalaria (olisittepa nähneet miehen ilmeet kun katsoi hintaa ja kun vielä totesin ettei puku varmaankaan menisi kuin yhden talven, mies oli ihan pihalla...)... niin sitä piti kysymäni että Noema minkä kokoinen teidän Onni on ja minkä kokoisen haalarin ostit?
Meillä kans poikaa kinnostaa (tottakai) kaikki kielletty: Verhojen repiminen, johtojen kiskominen, kenkien syöminen, kiipeily kaikkialle, uunin luukut, roskis, vessanpönttö (uitti siellä eilen oman pottansa), eteisen liukuovelliset vaatekaapit (miten ne saa kiinni?) jne. jne. Joskus on lähdettävä ulos rattaiden kanssa ihan vaan siksi, että saisi edes hetken olla kantamatta poikaa jostain pois...
Leluista vielä sen verran, että meillä myös ykkösleluna on äidin papiljotti ja pyykkipoika, suosittelen lämpimästi jos haluatte lapsellenne uusia leluja=) Nyt muistin että meilläkin on kaapissa sellainen lelu jossa reikiä ja voi pudotella palikoita, taidan mennä ottamaan sen esille... loppuu tuo verhojen kiskominen joka juuri kuuluu olevan olkkarissa käynnissä=)
Synttäriasioista palaan vielä porisemaan myöhemmin (olen niistä lievästi sanottuna innoissanim heh)
Manna
Mä ostin Lennen talvihaalarin kokoa 80. Maksoi 87,50 eur, ja vieläkin kirvelee toi hinta vaikka paljon Reimatecia halvempi onkin. Itse suosittelisin kohtuuhintaista Jonathania, joka maksaa 55 euroa, mutta on todella laadukas, peppusauma teipattu ja kosteussuojahaalari siis. Minä nipona en vaan tänä vuonna pitänyt siitä tyttöjen väristä.
Kengät vielä hankkimatta. Yhden käytetyt 20 koon coretexit on. Hattu ja hanskat pitäisi vielä ostaa myös. Ja anoppia pitää houkutella kutomaan villahaalari. Niin, ja haluaisin ostaa Richterin kengät koska ovat aivan mielettömän kevyet. (Ja sikakalliit vaihteeksi) Kuomat olisivat edullisimmat mutta kun eivät tue yhtään nilkkaa :(
Leluja meillä vissiin liikakin, kun esikolta jäänyt ja ite on tullu ostettua. Kovasti työntelee ihan taaperokärryä, ja kovin tuttuja olivat nuo vessanpöntöt, johdot, viemärikaivot yms. Kattilakaapista on myös ihana repiä kattiloita alas.
Olen muuten aika pihalla kun sukulaiset jo nyt kyselee että mitä 1 vuotis lahjaksi. No mielestäni leluja ei tarvita. Vaatteet ja erityisesti jotkut järkevät hankinnat oisivat tervetulleita, mutta jostain ihmeen syystä kun sellaisia ehdottelee, niin ne ei olekaan sitten mieluisia ideoita. Näin on ollut koko ajan esikonkin kanssa ja sen vuoksi meille on varmaan tota lelua kertynytkin. Aina jos olen koettanut vihjaista vaatteista, luistimista, ulkokengistä, haalareista tai suksipaketeista, niin ei. Kyllä ne hankinnat on aina saanut ite tehdä.
Mutta ideoita 1 v lahjaksi otetaan vastaan. Itellä kun pää lyö aika tyhjää. Meillä todennäköisesti joudutaan viettämään synttärit mummilassa, koska meillä ei tämä remppa ole edennyt aikataulun mukaisesti. Täytyy varmaan siirtää sitä valmistumistavoitetta jouluun.
Hyvää päivänjatkoa!
Taas vain pikainen piipahdus kun Jesse on hereillä. Tällä hetkellä häärii kiltisti tuossa vieressä, mutta veikkaan että kohta on taas hippulat vinkuen menossa tekemään pahojaan johonkin mihin äidin katse ei täältä ulotu. ;-)
Vähän huvittaa kun anoppi kovasti kehoittaa meitä olemaan käyttämättä " ei" ja " älä" -sanoja pojalle, pitäisi jollain muulla keinolla ilmaista asiat joita ei saa tehdä. Nuo kieltosanat ovat niin negatiivisia. Hän ei ole kuulemma koskaan käyttänyt " älä" -sanaa omille pojilleen. Niinpä niin, taitaa vähän aika kullata muistoja. :-) Mieheni ainakin totesi että ihan hevonkukkua äitinsä höpöttää.
Tv ei ole päivisin päällä, iltaisin avaan sen vasta kun poika on nukkumassa. Isinsä kanssa poika katselee joskus urheilua eli meidän tapauksessa golffia. ;-) Lastenohjelmia oon joskus poitsulle näyttänyt muttei ole niistä vielä kiinnostunut. Pikkukakkosen alkutunnari kiinnostaa, mutta siihen se jääkin. Vähän sama juttu lukemisen suhteen, ei jaksa oikein vielä keskittyä kirjoihin. Joskus hieman väsyneenä jaksaa olla kauemmin sylissä katsomassa kuvia. Tykkää myös itse käännellä sivuja.
Meillä oli vaikeuksia saada Jesse aluille, melkein kolme vuotta siinä vierähti. Mulla on aina ollut todella epäsäännöllinen kuukautiskierto, joten siinä varmasti suurin syy miksi kesti niin kauan. Olin kyllä osannut henkisesti valmistautuakin siihen etten tule helposti raskaaksi, mutta kyllä se silti koville otti kun mitään ei tapahtunut. Olin jo oikeastaan luopunut toivosta, kun sitten yllättäen totesinkin olevani raskaana. Kolme plussaa näyttävää raskaustestiä ja varhaisraskauden ultra siihen tarvittiin ennen kuin uskoin ilouutisen todeksi. ;-)
Mullakaan ei ole muuten tullut vielä ensimmäisiäkään menkkoja raskautumisen jälkeen. Pari kertaa jotain pientä tuhrua puolipäivää, mutta siinä se. Imettämisenkin lopetin jo yli 3kk sitten, joten olisi voinut kuvitella että olisivat jo alkaneet. Taitaapa jatkua sama epäsäännöllinen linja kuin aina ennenkin. Parikymppisenä mulla oli pahimmillaan menkat puolitoista vuotta pois, hormoneilla niitä sitten käynnisteltiin. Harrastin kyllä silloin todella paljon urheilua ja taisi olla rasvaprosentti vähän liian alhainen. Enää ei ole ainakaan sitä ongelmaa. ;-)
Voi miten hienosti Jesse on viihtynyt tuossa omissa touhuissaan -kerrankin. :-) Nyt vien pojan lounaalle ja sitten lähdetään vaunuttelemaan. Aurinkokin alkoi juuri kivasti paistaa.
Niin joo, Gerda kyseli päivän tekemisiä. Meille on tulossa iltasella muutama mun työkaveri kyläilemään. Päivän aikana pitäisi siis vähän siivoilla, käydä kaupassa ja järkätä tarjoilua. Paistan varmaan pari patonkia ja teen fetasalaatin.
Kivaa tiistaita kaikille!