Marraskuiset alkuviikkoon!
Kommentit (54)
kun Anni tutkii pahvilaatikkoa.
Meillä Anni sai alkunsa reilun vuoden yrittämisen ja yhden keskenmenon jälkeen. Keskenmenosta meni 10kk ennen uutta plussaa. Meillä oli aika jo lapsettomuustutkimuksiin varattuna, mutta ei tarvinnutkaan mennä. Enpäs odota pikkukakkosenkaan saavan alkuaan kovin helposti (vaikka salaa niin toivonkin...). Tuntuu, että lähipiirissä kaikki on tulleet ennemmin pikaisesti raskaaksi, paitsi minä, joten siinämielessä mukava lukea, että kotalotovereita löytyy. Tosin eihän reipas vuos ole mitään kolmen vuoden rinnalla.
Annin lempileluja on tyhjä pahvilaatikko =), pallo, kattila ja kaappien avaaminen ja sulkeminen. Palapelit ja kaikki palikat on myös ihan jees.
Kaikki talvitamineet on vielä hankkimatta. ÄP:n puku mahtuu vielä, mutta sellasen kosteussuojatun puvun meinasin hankkia. Mites kenkiä? Pärjääkö yksillä, vaiko pitäiskös olla vaihtokengät varalta? Kattelin yksiä Pionin ensiaskeltalvikenkiä (ovat tosi tukevat ja vetskarilla varustetut joten helppo pukee) en vaan raskinut vielä ostaa, hintaa 49 euroa ja kun käyttöaika on niin lyhyt... tai aina kai se lapsella, mutta kuitenkin. Kuomia mietin myös, ovat hyvälestiset ja -pohjaiset. Mutta täytynee vielä pohtia.
Mitäs veilä kyseltiin.. nyt pätkii ja kohta pätkii tietokone, Anni konttas nappuloiden viereen täytyypi lähteä laittaan unille pieni neiti.
Hertta ja Anni
Eli meillä ei lelut tällä hetkellä myöskään kiinnosta vaan kaikki muu pahanteko :) välillä innostuu leikkimään/syömään pitkäksikin aikaa jotain, esim. dublo-ukkoa/muovi eläintä, mutta useimmiten touhuaa ilman leluja. Yhdessä luetaan paljon kirjoja tai siis katsellaan kuvia ja rakennellaan. Pyykipojat meillä kanssa kovassa käytössä :)
Manna: Ai olet saanut jo sen nestle bonan lentokoneen? Kun olen keränny kauheasti niitä pisteitä ja sitten luin ohjeesta, että ne lähetetään 2-3 vk. kuluttua keräysajan päättymisestä.. niin ajattelin kerätä molempien lelujen pisteet. Mutta jos sen saa jo nyt, niin laitan äkkiä postiin sen 150 pojoa :)
Ostin kirpparilta viime keväänä remun kosteussuoja haalarin 80cm, pikkasen oli kulumaa polvissa, maksoi 7¿! ja se kuluma näkyy kun kattoo tosi läheltä, eli haalari on kuin uusi. Luulen, että mun äiti ostaa kengät synttärilahjaksi poitsulle. Villapuku, sukkia ja lapasia on, kun mun mummi taas niitä kutoo urakalla. Hanskoihin en ole tutustunut, joku toppalaki on laatikossa, mutta en ole varma mahtuuko se enää. Luulen että äp:n pukua käytetään tänä talvena vaunuissa nukkuessa.
Mikä se kolmas nyt oli siinä gallupissa, unohtui tietysti jo... mutta vielä synttäreistä. Heh, meillä jo 6.11., vietetään 5.11. Samana päivänä saapi tulla kaikki vieraat, mutta vähän eri aikaan. Tilasin eilen kutsukortit extrafilmiltä. Laitoin kuvan ja tekstin, näytti ainakin kivalta.
Minkälaisia kakkuja olette ajatelleet? Olen ihan himoleipoja (nyt ei voi kun laihduttaa) niin sen takia odotan juhlia, kun sitten voi leipoa. Olenkin kakkua kovasti miettinyt, sen kun pitäisi olla sellainen mitä Ollikin voi maistaa :)
Joo meidän lennokki +äijä tulivat postissa toissapäivänä. En ihan tarkalleen muista milloin laitoin pisteet postiin, olisko siitä se pari viikkoa... Ja on ollut mieluinen, aattelin että se on tietenkin joku ihan pieni ja rimpula, mutta olikin ihan kiva tuommonen vähän isompi vauvojen lego.
Nyt meillä keräillään sitä toista juttua, pisteitä kasassa siihen nyt 80 (ihmeellisellä tavalla niitä kumminkin kertyy, vaikka meillä syödään pääasiassa omatekoista sapuskaa).
Eli ei muuta kuin kerätkäähän muutkin, jos Bonan sapuskoita ostatte (meistä ainakin ne 8kk ruoat ovat olleet hyviä, jopa jonkun makuisia)
Jaahas nyt siellä heräillään, 1,5h nukkui....
Manna
Joku kyseli maidonmäärästä ja meillä menee 500-1000 ml / päivä velli mukaan lukien. Ja korviketta annetaan kun ei olla vieläkään maitotuotteita aloiteltu !
Hyvin ollaan nukuttu vaikka kuumetta oli 40 astettakin ja tuntui että päivät menivätkin nukkuessa. Nukuttaa ei tyttöä edelleenkään tarvitse vaan annetaan maito sängyssä / vaunuissa ja sitten tutti perään ja sinne sitten jää ilman eri kommervenkkejä ;o). Meil edelleen syödään muuten niitä 5-6 kuisen mössölihasoseita.... Ei osaa syödä vieläkään muita...Nyt sitten taas neiti kutsuu......
T : Rapuäiti ja Amalia 10½ kk sekä katras
Synttäreistähän sitä piti kommentoida. Vähän olen suunnitellut. Kaikki vieraat saapi tulla samana päivänä elikkäs 5.11. Lahjoja olen kovasti pohtinut. Talvitamineet olis hyvä idea, mutta tiedän etten saisi Annille sitten mieleisiäni (vähän kranttu olen joo.) joten ostan itse. Varmaan jotain vaatetta ja lelua, pulkka jotain sellasta. Kakun meinaan tehdä itse. Tein myös Annin ristiäisiin ja hyvin näytti vieraille maistuvan.
Ollin äiti: Teillä on pienellä hyvä synttäripäivä. Anni on syntynyt samana päivänä =)
Hertta
Jos meidän Olli olis ollu tyttö, hänestä olisi tullut Anni!
Ehkä meille joskus vielä Anni tulee... välillä on hurja vauva kuume ja välillä fiilikset taas, että ei ikinä enää (johtuu yleensä huonosti nukutuista öistä) mutta opiskelut on hoidettava pois alta ennen seuraavaa..
Vielä piti siihen kommentoida, että hurjan vaikea sanoa niitä lahjavinkkejä kun kummit haluaisi ostaa jotain säilyvää tms. Itse mietin jos ostais tällaisen vuosikuvataulun, on aika nätti
http://www.saunalahti.fi/merona/taulut_t.html (sori, en osaa tehdä linkkiä)
Mitä säilyvää vois kummeille sanoa? Onko vinkkejä?
Tää on kumma juttu kun eilen palasin tänne pitkän tauon jälkeen niin tällähän minä sitten istun! Kotityöt jää tekemättä kun koko ajan pitää käydä.. vähä tossa pyykkejä laittelin, mutta siihen se jäi.. heh!
Harmaa ja tihkusade päivä täälläkin on. Päätä meinää vähän jomotella.
noemalle superonnittelut uudesta kodista!!! Ihana sinne päästä viettämään ykkösiä ja laittamaan joulua =) Harmitus negasta, mutta eiköhän Onni vielä kaverin saa =) Toivemme niin!
Aatun_äipälle tervetuloa joukkoomme!! Aika jännää toisaalta, että meitä lukee muutkin kuin vain kirjotteluporukka =)
Mukava juttu, jos olemme kiinnostavaa seuraa! =)
Monilla on kyllä meno vilkastunut! Meinaan konttailuja, kävelyjä ja joillakin pian juostaan!!!
Ja totta, mitä noema totesikin päänupin kiristyksestä...kun poika kerkiää olla joka paikassa yhtä aikaa tutkimuksiaan tekemessä. ja ne tutkailut kun pitää juuri olla sähköjohtoja, vessanpönttöjä....ym.
Ollin äitykästä oli mukava kuulla pitkästä aikaa!
Talvivarusteista oli kysymystä.
Haalarit on molemmille jo jemmassa. Kellarista kävin penkoileen pusseja ja sovittelin esikoiselle viime talven kenkiä ja menevät vielä varmaan tämänkin talven. Niinpäs tahtoo olla ettei välttämättä edes kahtaa talvea varusteet mene. Kaverin kanssa vitsailtiin, että jospa ostais poijaalle het nelikakkoset ja muuutamat villasukat laittais, niin useemman talven menisivät :)
Pertulle aattelin kuoman talvisaappaat ostaa. Niitä meillä on ollut ja olen tykännyt. Paksumpi pipo ja talvi ja syyshanskat hankintalistalla.
Ja yhdet kengät saa kyllä piisata. Ja villavaatteita tulee omista puikoista.
Lahjoista. Samoilla linjoilla. Ei mitään krääsä vuorta vaan vähän ja hyvää. Olen koittanut anopin päähän tallentaa, että jos tuo jotain tuliaista (yleensä aina jotain mukanaan tuo, ei sillä että pitäisi) niin jotain järkevää. Ja muistaa, että hänellä on kaksi lastenlasta.Inhoon semmosta krääsää, joka menee het rikki ja roskiinhan ne sitten päätyy. Ja pehmolelut on yksi kammotukseni!!! Ei ei ei kiitos meille.
Eli toiveita meillä.
*Myös arabian muumilautanen. Niistä tykätään ja mukit meillä jo on.
*kirjoista tykkäämme kaikki paljon, ja mauri kunnaksia keräämme. Ihania kirjoja!!!
*Jotain leluakin, Perttu ei vielä omia oikein omistakaan. Siskon leluilla on ja niistäkin suurin osa on joko meidän tai meidän sisaruksien vanhoja. Semmonen vasarahakkaus systeemi ok. Melkeen pitäisi oikeen tutustua leluhyllyjen valikoimaan.
Minusta hyvä juttu antaa vähän rahaa just vaikka sitä talvipukua tai kenkiä varten. Ja itsekin mielelläni ostan lahjaksi jotain hyödyllisen tarpeellista.
Esikoiselle pyydettiin viime jouluna miehen vanhemmilta suksia ja minun vanhemmat teki ihanan nukkekodin!!
Nyt kyllä pitää joutaa muihin hommiin =)
Tapaamisiin!
Hilda
Meillä ollaan kerrankin oltu ajoissa näiden ostosten kanssa! Elikkä ostin Aatulle Lassien talvihaalarin, oli tosi hyvässä tarjouksessa mammuttimarkkinoilla. Meillä poju on sen verran äijän kokoinen etten usko että äitiyspakkauksen talvihaalari enää pakkasilla menisi, pitää toki kokeilla, olisi sitten semmoinen " varapuku" . Ja ensiaskeltalvisaappaat ostin prismasta, oli kovin tukevan oloiset, niinkuin tietysti pitääkin. Kauhistelin niitä lasten kenkien hintoja, tuntuu ettei omatkaan maksa niin paljoa, heh :)
Olipa kiva saada noita synttärilahjaideoita täältä! Moni niitä on meiltä kysynyt, enkä oikein ole osannut vastata mitään. Mitään hirmuista tavararöykkiötä en tahtoisi, tuntuu että paikat pursuaa nyt jo.. Yksi varma olisi nuo Dublo- legot, ne isot. Eikös ne ole sellainen kestosuosikki!
Noemalle onnittelut talon hankinnasta. Muistan sen onnen tunteen kun puoltoista vuotta sitten löydettiin tämä oma ja kuinka päivä sopparin allekirjoittamisen jälkeen tein plussatestin :)
Meil on joitain saatuja talvipukuja, en oo sen tarkemmin niihin vielä tutustunut, ellokselta tilasin tosiaan sen vuorellisen kurapuvun. Välikausihaalari nyt käytössä ja menee varmaan koko syksyn. Kengät on täälläkin ongelmana, mut eiköhän ne tule hankittua ennen talvea, hope so!
En oo vielä toivonut tytölle mitään 1v lahjaksi, mennään eka ne meidän häät ja mietitään sitten. Mutta mieluiten jotain järkevää.
Mutta nyt tyttö heräs ja isäntäkin jäi ylitöihin joten taas täytyy mennä!
Meillä ei oo talvikamppeita vielä hankittu, ei yhtään mitään. En usko että äitiyspakkauksen haalari enää mahtuu päälle. Jotkut kengät tarttis ostaa, ei mitään hajua millaiset. Kuomista on moni puhunut ja kehunut, ehkäpä siis sellaiset vaikken kyllä ees tiiä miltä ne näyttää :) Onks ne sellaiset perinteiset toppasaappaat?
Joulu- ja synttärilahjoja oon kans vähän mielessäni pyöritellyt. En mä mitään aio pyytää muita ostamaan, mutta jos kysyvät toiveita niin sitten. Mieleen on tullut ainakin pulkka, lastenkirjoja, lastenmusiikkia, dubloja, semmonen laatikko mihin voi tiputella erimuotoisia palikoita.
Leluja meillä on aika vähän kun on ensimmäinen lapsi, enkä oo halunnutkaan niitä paljoa haalia. Hyvin noi on tuntunut piisaavan ja lisäksi keksiihän tuo poikanen kaikkea muutakin kivaa puuhaa kuten monen muunkin kotona...kiskotaan verhoja ees taas, vedetään sähköjohdoista, käydään " paijaamassa" kissaa, katotaan kun pesukoneessa pyörii pyykit, painellaan stereoitten nappuloita (heh osaa jo laittaa radion päälle eli painaa virtanappulaa), tutkitaan ja " luetaan" lehtiä, painellaan ja syödään kaukosäätimiä ja puhelinta jne.
En oikein tiedä ketä kutsuisi pojan synttäreille. Jo lähisukulaisista, jotka varmaan itsestäänselvyytenä odottaa synttärikutsua, kertyy parikymmentä vierasta. Siinä on aikalailla kestitsemistä. Noihin laskettu meidän sisarukset perheineen ja isovanhemmat. Kakkua kiinnostaisi itse leipoa, mutta aika vähän olen tehnyt niitä.
Gerda, joka on myös jäänyt koukkuun big brotheriin vaikkei mun pitänyt alkaa sitä katsomaan... :D
Meillä vauvan teko puuhassa meinasi välillä jo usko loppua. " Yllätysraskaus" päättyi keskenmenoon 12/2003 -> sit puol vuotta oli sellaista ett halusi keskittyä kaikkeen muuhun kuin vauvaan toipuessa henkisesti keskenmenosta , sit annettiin vauvalle lupa tulla, niin kyllä siinä lähes vuosi meni. Raskaus oli raskas odotin keskenmenoa lähes raskauden puoleen väliin asti.
Ostin reimateckin baby haalarin kokoa 86 cm, Minttu oli 10 kk neuvolassa 77cm ja 10,7 kg. Eccon goretexit (mites toi nyt kirjoitetaan) olivat Sokoksella S-tarjouksessa 59,90 ¿. Ostin koon 21.
Minttu otti eilen ensimmäiset askeleet ilman tukea. Taaperokärryn kanssa painellaan ympäri kämppää.
Meilläkin EI on tällä hetkellä lähinnä Mintun mielestä kehoitus tehdä jotain. Sähköjohtoja revitään jne. täysi termiitti.
Ei vieläkään ole hampuja. Mutta öisin on jotain ihmeellistä kränkkää, herää puol neljän aikaan ja ei millään nukahtais omaan sänkyyn, ärsyttää -> joka aamu taas itsellä päänsärkyä huonosti nukutuista öistä.
Ensimmäinen korvatulehdus myös sairastettu viime viikolla.
Nyt kahvipöytään :)
Tänään noustiin vissiin molemmat väärälllä jalalla kun ei kummallakaan ole oikein kulkenut tämä elämä tänään. Jospa näiden päiväunien jälkeen alotettas päivä " alusta" oikealla jalalla.
Talvivaatetta en ole vielä hommannut, jotenkin ei aivot pysty aatteleen moista, kun ulkona on taas +20 :) Talvilakki on, mutta haalari ja kengät & kunnon hanskat puuttuu. Ajattelin ehdotella niitä lahjaksi, mutta samaa olen huomannut kuin muutkin, ettei kukaan niitä mielellään lahjaksi osta... Nielevät vaan rahaa sen verran, että mieluinen lahja olisi.
Leluista oli puhe, eli sama täällä, kaikki kielletty kiinnostaa. Mitään ehdotonta suosikkilelua ei tunnu tällä hetkellä olevan. Keittiön kaappien sisällöllä saa aina tyytyväiseksi...
Mutta nyt herättiin, katotaan kumpi jalka lähtee viemään!!
P-p & Nooa
Minä ainakin olen riipuvainen teistä =)
Kyllä maailma on niin epäreilu joka asiassa, kuten tässä vauvojen alku asiassa. Meidän kumpainenkin on alkunsa saanut nopeasti.
Lempparilelua ei oikeen taida olla. Kipot, kauhat ja kattilat on kivoja ja siskon huoneessa leikkii millon milläkin. Potalla istuessa leikkii pyykkipojilla ja täälläkin papiljotit on jonkun muun kuin äidin käytössä. ;)
Semmosia siskon leikkiruokia kyllä usein kantaa suussaan, nytkin ranskalaisen kanssa menee ympäri kämppää. =)
Keittiössä yhdessä laatikossa on Fannyn piirustus juttuja ja sinnepä on Perttu tiensä löytänyt ja voi kun kiva tiputella kyniä =) Täytyy keksiä uusi paikka.
Minttu ja Perttu taitaa pitää hampaattomien kerhoa yllä. :))
Taidanpa tuon tokaluokkalaisen ottaa lakanoita vetään tädin kanssa.
Oma mies on siinä aika laiska, niin joutuu käyttään lapsityövoimaa.
MarraspinoRiippuvainen Hilda
Auringonkukka: kiitos kivasta tekstistä :) Piristi kovasti! Tarmokas? No yritän kovasti ainakin saada kaikki aina valmiiksi :)
Manna: Talvihaalarit puuttuu ja tumput. Kuomat löysin kirpparilta ja paksu myssy löytyy. Koitan jostai suht edullisen ja hyvän/kestävän haalatin löytää!
Suosikkileluina on kaikki mikä on kiellettyä :) Ja nimpparikutsujen saldo toi myös paljon uusia leluja, välillä nekin jaksaa innostaa, autot eniten... poika ;)
Sisällä ei kenkiä pidetä, ei hän niitä paljon ulkonakaan tykkää pitää.
rapuäiti: Koittakaa parantua! On se inhottavaa kun pieni sairastaa, mut kyllä ne siitä parantuu. **haleja vaan**
Ääh... mitäs vielä. Jäljellä vaan oma napa! Poika tais nukahtaa kun isi lähti viemää hänt sänkyy. Toivottavasti ois taas hyvä yö, jotenki ittel kauhee " yleisväsymys" :(
Mul työharjotteluu jäljel enää tää ja ens viikko. Perjantaina mammakerho tulee meil kaunistautumaa. Sai se projekti muuten uskomattoman hyvän vastaanoton ;) Viikonloppuna pitäs tehä harjottelun tehtävät valmiiksi, blaah! Ja ilmesesti tarttis ikkunoitten kimppuunki hyökätä viel ennen talven tuloo, mun äite kävi kyläs ja puheli Mirol et pitäsköhä meiä pestä noi ikkunat kohta... *vink vink* voin ne kyl itekki!! Meil asennettii uudet Tiivi-ikkunat alkuvuodesta ku tää talo ostettii ja ne pestii sillo asennuksen jälkee nii hyvi... ajattelin niitten kai olevan ikuisesti puhtaat kun uudet ovat ;)
Nyt meen viel laittaa pesukonee pääl ja tyhjentää astiakonee. Ja vaihtaa ne lakanat mitä jo eilen illal lähin tekee (matkalla sinne keksisin jotain muuta...).
Ootte ollu reippaita kirjottelemaan, kiva! Koitan pysyy jutuissa mukana :) -Jonsku-
Olen ollut lapsukaisen kans tíiviisti päivät ja illat jo kolmatta viikkoa kun isänsä tekee ylitöitä ja tänään vihdoin sain illalla sitä omaa aikaa ja pääsin shoppailemaan... Tarkoitus oli ostella itselle kaikkea kivaa (vaatteita, laukku, meikkejä, kaulahuivi yms.), mutta kuinkas kävikään, taas kerran....
Tuloksena vain uusi yöpuku tuolle pikkuiselle (raukka nukkunut siinä äp:n kettupuvussa jo monta viikkoa ja siinä lahkeetkin alkaneet olla polvipituiset) jotenkin itelle ei vaan löytynyt mitään. Ei huvittanutkaan sovitella eikä niin katellakaan itelle mitään. Lapselle kyllä aina löytyy jotain=) Kotimatkalla kun tajusin taas tilanteeni pakottauduin ostamaan itselle hiusvärin ja huulikiillon. Jotain sentään=) Mutta oli ihana vain kävellä kaupungilla ja katella näyteikkunoita. Ihan rauhassa, ilman nelipyöräistä uloketta (=rattaat) siinä edessäni=)
Iskä tuolla iltatoimissa kärttyisen pojan kanssa, taitaa olla aika väsynyt. Mutta ihana kun sai pitkästä aikaa puuhailla koko illan iskän kanssa. Miten kovasti minä noita rakastankaan, vaikka iskä ei ollut muistanut koko iltana vaihtaa vaippaa ja siellä oli ainakin 8h pissit=) Ette varmaan koskaan ole nähneet niin märkää vaippaa.
Manna
Heipähei marrasmammat pitkästä aikaa! Viime kirjoituksista on aikaa kulunut jo vaikka kuinka kauan. Mies oli neljä viikkoa yhdistetyllä vanhempain- ja bonusisyysvapaalla, jolloin netissä roikkuminen jäi kaikinpuolin vähemmälle enkä sen jälkeen ole saanut itseäni aktivoitua..seli seli. Lueskellut olen pinoja, mutta kaikenkaikkiaan olen yrittänyt pitää itseäni hieman erossa tästä koneelta, kun tuntui ettei mitään saa aikaiseksi täällä kotona.
Meidän pojulla oli eilen 10kk neuvola, joka täällä meillä oli ryhmätapaaminen. Lapset leikkivät ja vanhemmat keskustelivat terveydenhoitajien kanssa mm. ravinnosta, kodin vaaroista, unesta ym. päivän polttavista asioista. Ja nippu esitteitä tuli mukaan. Lopuksi otettiin pituus ja paino. Meidän poju menee sitten vaihteeksi painon puolesta miinuskäyrällä. Eipä uskois, kun poskia katsoo :o)
Elämä pojun kanssa on yhtä hässäkkkää =D Hän oppi ryömisen perään aika pian kiipeämisen ja meillä asustaakin pieni apina :/ Verhot ovat suosikki kiipeämiskohde, samoin portaat, kenkäteline, kasvit...mihin nyt vain sattuu käsi tarttumaan! Tukea pitkin kävely sujuu myös, eikä pojulla taida olla minkäänlaista itsesuojeluvaistoa. Saattaa nimittäin vaihtaa lennossa tukea, vaikka etäisyys ei aina sopiva olisikaan. Yksin ei viihdy nanosekuntiakaan eikä lelut voisi vähempää kiinnostaa. Joten äitillä on elo aika hengästyttävää, varsinkin kun mies opiskelee töiden ohessa, on siis joitakin iltoja viikossa opiskelemassa ja niinä iltoina kun ei ole, niin töissä sitten on tekemistä senkin edestä.
Yöt ovat aika vaihtelevia, mutta harvoin kovin rauhallisia. Menin ja opetin pojun sitten vielä yömaitoon, kun en enää jaksanut nousta viiden aikaan puuron keittoon. Nyt mellä sitten saatetaan nukkua jopa 7 asti (maidon juo yleensä 5 aikoihin, joskus aikaisemmin).
Nopeasti myös kommenttia tämän pinon puheenaiheisiin:
Talvitamineet meillä alkaa olla kasassa. Tykkään kierrellä kaupoissa ja hyödynnän yleensä alet ja tarjoukset :o) niinpä meillä on jo ensi kevääksikin vk-haalaria ja rukkasta! Talveksi siis Reimatecin 80cm babyhaalari ja Reiman rukkaset ja Richterin tec talvikengät sekä toppatakki kyläilyyn. Pipoa, hattua, kypärämyssyä, kaluluria, lapasta ym. löytyy sekalainen määrä. Mutta saapi nähdä, joutuuko päähineosastoa täydentämään, on tuo pojun pää aikas iso, eikä taida nuo jo hankitut/saadut päähineet mahtua. Villahaari pitäisi vielä hommata. Ja jos poju oppii kävelemään, niin sitten varmaan täytyy toiset kengät hommata, ei vissiin hyvä yksillä kengillä tepastella. Äp:n toppapukua käytetään mahdollisesti rattaissa, jos mahtuu. Se hattu ja toppatöppöset ja rukkaset ovat jo pienet, jäivät meiltä siis käyttämättä :( Sellaista lämpöpussia rattaisiin harkitsen, olis varmaan kätsy ostoskeskuskäytössä :o) Tykkään siis kävellä paljon ja matkalla piipahtaa shoppailemaan...
Synttäreitä olen mietiskellyt ja sopivaa " teemaa" etsin. Kutsukortit ostin tänään. En halua Nalle Puhia, mikä tuntuu olevan ainoa pojille sopiva näiden prinsessojen ja spidermanien ym. joukossa. Jotain nalleaiheista tai muu eläinaihe olisi mukava, mutta sellaista " ei minkään merkkistä" rekvisiittaa on hankala löytää.
Vauvansaannista oli ollut myös puhetta. Meillä poju sai alkunsa yllätykseksemme jo toisesta kierrosta, olin syönyt lugeja jo useamman kuukauden kiertohäiriöiden vuoksi. Olimme varautuneet siihen, että raskautuminen ei olisi helppoa. Toista kuumeillaan, yrityksen voisi sanoa alkaneen kesällä, mutta vielä ei mitään kuulu. Tosin eipä tuota toimintaakaan ole siinä määrin kuin aikanaan esikoisen " tekoaikana" , joten syy lienee siinä, että peitto ei heilu riittävän usein ja otolliseen aikaan. Mutta tulee siis, kun on tullakseen, jos tulee. Ja kun ennen kärsin turhan lyhyestä kierrosta, niin nyt kierto on ollut pitkä kuin nälkävuosi.
No kovasti tuli omaa napaa, mutta toivottavasti joku jaksoi lukea. Nyt taidan lähteä silittämään ja katsomaan nauhoitettuja lemppariohjelmia, kun pojukin nukahti.
Terkkusin marrasfantti ja nukkuva poju
Ei kuulu ei, hampaita tälle neidille!
hyvää yötä muksut ja mammat
Hertta
Ai että lapsilisät tuli ja meni :)
Ukko oli lekurissa Sellossa niin me tytöt sitten ohimennen käytiin Bobossa ostamassa tohon Lennen pukuun kuuluva ihana karvamyssy ja toppahanskat. Sit paineltiin K-kenkään ja ostettiin ne Richterin uudet coretexit. Kun olivat tarjouksessa sen 59,90. Ostettiin koko 21, koska siinä oli jo nyt kovasti kasvunvaraa.
Myyjä muuten kertoi että Kuomat ovat lämpimämmät kuin noi Richterit, mutta kävelemään aloittelevalle täytyisi olla nilkkaa tukevat ensiaskelkengät. Joten ensi vuoden puolella sitä saapi vielä ehken ostaa Kuomatkin, kunhan tuo tyty oppisi ensin kävelemään.
Taaperokärryä työntelee todella kovaa mutta vasta kerran ihan vahingossa on seisonut ilman tukea. En siis usko että ihan lähiaikoina vielä kävelemään ryhtyy.
Ihanan paljon viestejä tänään! oli kiva tulla kotiin kun pääsi lukemaan näitä.
Nyt kun vielä muistan niin paljon onnea Noemalle talosta! Muistakaa tehdä ylipitkä remonttiaikataulu. Se on nimittäin uskomattoman vähän mitä arkena saa aikaiseksi kun ukko töissä ja ite pystyy osallistumaan vain päiväuniaikaan. Tai sitten palkatkaa tekijä :)
Rapuäidin Amalialle parantavia nettihaleja täältä.
Ite saan huomenna mun bestiksen ja sen lapset tänne. Tulevat Nääslandiasta ( =) Tampere) ja ihan yön yli lupasivat olla. No nyt tämä kanava hiljenee.............
Tätä aloitustapa en ole tainnut ikinä tehdä. Mutta kerta se on ensimmäinenkin =)
Anni on vielä yöunilla ja itse heräsin jo tunti sitten, ei vaan uni tullut enää silmään. Aamukahvin jälkeen heti sitten koneelle. Toisaalta ihana rauha näin aamusta kirjottaa.
Annin nukuttaminen oli taas illalla yhtä tuskaa. Normaalisti menee max. puol tuntia, niin neiti on unilla, nyt puoltoista. Noh, jokuhan sitä nyt häiritsee sitä nukahtamista siis.
Gerda (toivottavasti olit sinä =) jolta rakas koirulemmikki oli kuollut): tiedän kuinka raskasta rakkaan lemmikin lopettaminen on. Me jouduttiin ennen Annin syntymää luopumaan toisesta koirasta. Salla oli jo 14 vuotias ja " muuttanut mun kanssa pois kotoa" ja reissannut mun mukanan koko mun nuoruuden. Kaihin takia meni näkö ja kroonisen korvatulehduksen takia kuulo, ei enää voinut pitää elossa. Eli siis
voimahali sinulle, ihan tuli tippa linssiin.
Meilläkin on kokeiltu maitotuotteita: jugurttia, viiliä, rahkaa, piimää, raejuustoa, kermaa. Tällä viikolla meinasin laittaa ruokakermaa ruokaan ja sitten parin viikon päästä ruveta oikeaa maitoa lisäämään puuroon ja muuhun ruokaan ja sitten vähitellen lopetella imetystä ja siirtyä suoraan maitoon.
Noh, palailen myöhemmin vielä lukemaan kuulumisianne. Jos vaikka Noema päästäs meidät piinasta...
Hertta ja edelleen uinuva Anni
Mekin yritämme pitää lapsen lelumäärän kurissa ja leluissakin satsata määrän sijasta laatuun ja kehittäviin leluihin (legot, kirjat yms.), mutta silti tuntuu että kaikkea roinaa varmasti alkaa vuosien varrella sataa ovista ja ikkunoista. Ihmisistä kun on niin kiva ostaa aina " jotain pientä kivaa" lapselle, sitten sitä pientä kivaa tilpehööriä on laatikkokaupalla muutaman vuoden päästä=(
Sama laatuun panostaminen on meillä ajatuksena vaatteissa (järki toki mukana, koska vaatteiden käyttöikä on vielä niin kovin lyhyt), mutta esim. isovanhempien kanssa ei olla tässä oikein samoilla linjoilla. Eivät todellakaan ymmärrä liki 100e talvipukua tai kalliita kenkiä, meistä kun olisi ihan hyvä lahja jos vaikka muutamalla kympillä osallistuisivat noihin. Siinä olisi synttärilahjaa vallan.
Mutta tässä jotain mitä ajatuksia mulla on synttäri/joululahjaksi (kaikkea ei toki itse osteta), ja meillä siis esikoinen eli tavaraa ei entuudestaan ole:
-pulkka
-potkukelkka
-lumilapio
-muumiastiasto (arabia) + sekä Koko:n pieni kahvikuppi ja asetti
-petivaatteet
-Legoja, kirjoja, Brion junarataa, jotain muita klassikkoleluja
-vaatteita (hoitoon menoakin silmällä pitäen)
KENKÄASIAA vielä (huomaa että olen ihan hukassa noiden popo-juttujen kanssa, alkaa ärsyttää itseäkin).... eli onko teidän muksuilla sisällä jalassa jonkinlaiset ensikengät?
Manna (poika nukkuu päikkäreitä)