Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?
Kommentit (1638)
Haen uutta työpaikkaa missä parempi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Eineshyllyillä käy nyt puhuri. Sieltä puuttuu jo puolilta päivin useita tuotteita.
Hamstraajat ovat iskeneet edullisimpiin tuotteisiin! Siinä olisi hutkivalle journalistille jutuntynkää.
Ahne Miljonääri kauppias siellä unelmoi.
Kompensoin sanomalla vain, että no mutta että tuota niinni näinhän se taitaapi sitte varmaankin oleskella se asia ihan tässä kohtapuoliin että tuota niinni ei sen puoleen varmaankaan tässä sitte paljoa sen kummallisempia
Oton eväät töihin, työpaikkalounas 7€, omat eväät 2-4 €
Kirkosta erosin jo muutama vuosi sitten, kivasti säästynyt noin 300-800 euroa vuositasolla. Hyvä ja helppo raha ja muutenkin hyvä päätös.
Hintojen nousu on täällä kielletty puheenaihe, koska aloitukset poistuvat. Mutta kompensoin olemalla saikkupäivillä ja menemällä leipäjonoon.
Shoppailu kuriin. Mulla ja lapsella on tarpeeksi vaatteita. Sori kotimaiset vaatevalmistajat joita käytän. Ja sisustus loppuu. Nykyinen sisustus kodissa riittäköön.
Ravintoloissa vähemmän. Myös lounas. Sori ravintoloitsijat.
Tapahtumia vähemmän. Sori tapahtumajärjestäjät.
Matkoja jatkossakin pari kertaa vuodessa. Mutta enemmän ulkomaille kuin kotimaahan. Sori siitä.
Nettotulot 75 000 e vuodessa, mutta tingitään nyt, kun kaikki maksaa niin paljon ja rahan arvo on surkea.
Kuluttamisen vähentäminen sitäpaitsi hillitsee inflaatiota. Ylimääräiset voi laittaa rahastoihin.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta erosin jo muutama vuosi sitten, kivasti säästynyt noin 300-800 euroa vuositasolla. Hyvä ja helppo raha ja muutenkin hyvä päätös.
Mulla säästyy tuolla tonni vuodessa. Lapsi kuuluu, voi erota sitten kun tahtoo, kun ei tuo lapselta mitään maksakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla säästyy tuolla tonni vuodessa. Lapsi kuuluu, voi erota sitten kun tahtoo, kun ei tuo lapselta mitään maksakaan.
Minä maksan mielelläni kirkollisveroa, mutta liitosta erosin kyllä, kun on muutenkin niin munaton liitto se oaj
Varhaiskasvatuksen opettaja
Vierailija kirjoitti:
Hintojen nousu on täällä kielletty puheenaihe, koska aloitukset poistuvat. Mutta kompensoin olemalla saikkupäivillä ja menemällä leipäjonoon.
Mutta miksi on kielletty puheenaihe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi on kielletty puheenaihe?
Varmaan tulkitaan sannan haukkumiseksi, en tiedä.
Olen säästänyt satoja ja tuhansia sillä, että olen ostanut ruokaa kun se on ollut halpaa. Syön sitä vielä pitkään.
Olen hakemassa toista työtä. Se vain ottaa päähän, ettei siitä jää suhteessa oikein mitään käteen. Meillähän täällä saa raippaa ahkeruudesta. kiitos vasemmiston sekin. Ja joo, äänestän keväällä taatusti ja enkä todellakaan näitä hallituspuolueita.
Kompensointi alkaa olemaan vaikeaa. Mutta ostan vähemmän ja tulen pienemmällä toimeen. Kaikki hankinnat ovat jäissä.
Vierailija kirjoitti:
Ammattiliitosta kannattaa erota, siinä säästää monta sataa vuodessa, eikä menetä mitään.
Ostan kaiken alesta tai kirppikseltä mutta näin olen tehnyt jo kymmenen vuotta joten siitä ei tule mitään säästöä.
Jouluvaloiksi riittää tänä vuonna yksi kynttelikkö ikkunalle ja yksi valosarja parvekkeelle jotka laitan tavallista myöhemmin ja otan pois heti uuden vuoden jälkeen.
Käyn Lidlissä silloin tällöin. En ole koskaan nähnyt hukkalaatikoita, mihin aikaan ne tulee? Tai sitten ne menevät täällä pikkukaupungissa heti aamulla.
Olen ostellut tasaisesti osinkoja nostavien yhtiöiden osakkeita nyt tavallista enemmän. Varsinkin kuukausiosinko-osakkeita. Vielä ei ole tarvis tinkiä normikulutuksesta jonka olen jo vuosia pitänyt huomattavasti alle tulojen. T
Suomalainen lammaskansa auttaa vaikka pyöveliä pujottamaan hirttosilmukan kaulaansa kyseenalaistamatta mitään.