Sienissä ei ole mitään makua, miksi syöt niitä?
Kommentit (42)
On minusta niin hyviä. Kyllä ne sieniltä maistuu. Kevyttä ravintoa.
Voitaisiin kerätä tähän lista ruuista joita syöt sellaisenaan yksin, ilman, että esim. maustat jollain tai syöt jonkun kanssa :)
Voihan niitäkn maustaa. Hyvä kastike tulee.
Sulla ilmeisesti puuttuu makuaistista jotain reseptoreja.
Sienten maku on umamia. Lihaa kun en syö niin sienillä saa samanlaista täyteläisyyttä ja ruokaisuutta. Plus että ne ovat hyvä proteiinin ja vitamiinien lähde.
Sulla on makuaistissa vikaa. Sienet on hyviä.
Ei makua!? Kuule onkohan sulla ollut korona joka on vienyt makuaistin..?
Makuaistissa täytyy olla perustavanlaatuista vikaa jos pitää sieniä mauttomina.
Mulla on kaapissa monta purkkia ilmaisia sieniä. Pakkasessakin vielä pari pussia. Nam nam.
Jaa'a, et ole koskaan maistanut tai edes haistanut tryffelisientä?
Ap koronatestiin. Sienissähän vasta makuja onkin.
Minä en ole koskaan maistanut tryffelisieniä, miten tai minkä kanssa niitä syödään?
Kyllähän suppilovahveroissa, lampaankäävässä, haperoissa ja kumppaneissa on oma makunsa. Viime syksynä Viljellyt sienet on totta kyllä mauttomampia, mutta kyllä herkkusienet on hyviä ja sopii moneen. Peltoherkkusieni on muuten yksi herkullisimpia sieniä mitä olen koskaan syönyt, heti keltavalmuskan jälkeen, joka oli ihan taivaallista sellaisenaan pannulla paistettuna vain pienen soijakastikelorauksen kanssa. Sienissä myös rakenne on osa viehätystä. Ja onhan ne terveelllisiäkin. Kannattaa opetella tuntemaan sieniä niin voi yllättyä mitä kaikkia makuja sieltä löytyykään.
Olet ilmeisesti syönyt vain herkkusieniä, ne eivät tosiaan maistu miltään. Maistapa mustia torvisieniä, suppilovahveroita tai kantarelleja. Kyllä maistuu, vaikkapa kastikkeeseen pastan kanssa.
Purkkiherkkusienet eivät tosiaan maistu miltään. Ovat kumia.
Oletko koskaan kerännyt esim. kanttarelleja, joissa on todella juhlava maku. Tarvitsevat tosin ainakin suolaa, että maku tulee esiin paremmin. Mutta niin tarvitsee moni muukin ruoka suolaa ;)
Sienet on pahoja, paitsi korvasieniä tykkään syödä. Jopa kehutut kanttarellit on minusta vaan melko pahoja nekin. Tatit on ällöjä limalötköjä. Sieniä ois kiva kerätä, niistä saa äkkiä kopan täyteen.
Tulee kiva olo.