Ylisuojelevat aikuisen vanhemmat
Olen jo yli 30v.ja edelleen mitä tahansa olen elämässä keksinyt ja kerron siitä vanhemmilleni niin saan vastaukseksi "kannattaako, oletko varma, ehkä sinun ei kannata, älä tee sitä kun se tuskin onnistuu". Ja teen kuitenkin aina järkeviä ja tarkkaan harkittuja juttuja.
Miksi vanhempien on joskus niin vaikea vain tukea lastaan? Olisi kiva kuulla kannustava kommentti heiltä kuten "hienoa että olet päätynyt tuohon ja varmasti onnistut tässä kun olet niin hyvin asioista ottanut selvää!"
Monta asiaa olen lapsesta asti jättänyt tekemättä näiden kommenttien vuoksi ja siksi on monta asiaa mitä nyt aikuisena en osaa. He ovat ajatelleet nämä kommenttinsa suojellakseen minua satuttamasta itseäni ja epäonnistumiselta mutta eivät ymmärrä että ovat itse epäonnistuneet vanhempina tässä asiassa.
Tein yhden suuren päätöksen elämässäni tässä hiljattain mitä olin monta kuukautta valmistellut ja tietoisesti päätin olla kerrankin puhumatta asiasta mitään vanhemmilleni koska halusin kerrankin tehdä tämän suuren muutoksen ja olen tästä muutoksesta 100% varma ja onnellinen että sen tein. Nyt vihdoin kerroin vanhemmilleni asiasta pohjustaen että päätös on jo tehty ja asia toteutunut/toteutassa parhaillaan ja silti sain nämä kommentit.
Ja vihaan tätä että ne kommentit pisti mut taas alas.