Tuleeko syötyä tulista ruokaa?
Itse nautin suuresti. En mistään supertulisesta, mutta sellaisesta joka näemmä tottumattomalle nostaa hien pintaan.
Kommentit (24)
Joo, mulla on aina Meiran tulista chilijauhetta kaapissa. Tosi hyvä maku tulisuuden lisäksi. Semmoinen pieni potku pitää monessa ruoassa olla, ei niin että tulisuus peittää alleen kaiken muun. Se on täysin makuasia paljonko chiliä saa laittaa, toleranssihan tuohon nousee jatkuvassa käytössä.
No ei sitä nyt mitenkään "tule syötyä" niin ikään. Olen syönyt vuosi joka päivä, mutta vatsa ei kestä. Pitää rajoittaa vknlopuille.
Eipä oikeastaan. Saa mausteita olla reippaastikin, mutta tulisuus ei ole mun juttu.
Norminuudelien chilit ei tunnu enää kyllä missään. Muistan kun 90-luvun alussa ei uskaltanut laittaa chilipussista kuin osan, koska tuntuivat niin tulisilta. Ensi kosketus opiskelijana tuliseen ruokaan. Sitä ennen olin ehkä jossain nähnyt tabascopullon kerran.
Hotwingseistä mulla palaa peräreikkä aina.
Vierailija kirjoitti:
Norminuudelien chilit ei tunnu enää kyllä missään. Muistan kun 90-luvun alussa ei uskaltanut laittaa chilipussista kuin osan, koska tuntuivat niin tulisilta. Ensi kosketus opiskelijana tuliseen ruokaan. Sitä ennen olin ehkä jossain nähnyt tabascopullon kerran.
Sama täällä. Nyt on toleranssi tulisuudessa noussut huomattavasti.
Juu, eka reissu thaimaahan aloitti tuon touhun v. 1998.
Chiliä menee lähes joka ruokaan, (tuoretta tietenkin).
Ja thaimaan matkailuakin edelleen menee,vuosittain pari-kolme kertaa.
Tulee. Chilin käyttö on lähtenyt täysin lapasesta ja käytössä on jo Poppamiehen toiseksi tulisin chilikastike.
Itse tulee chilit kasvateltua niin ei tarvitse kaupan pahoja käyttää. Omat chilijauheetkin aivan eri planeetalta kuin kaupan. Sisältävät oikeasti makuakin pelkän poltteen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se chilijauhe on vaan muutettu miedommaksi.
Kyllä. Mutta tulisuutta tulee olla vain sen verran, ettei mikään maku häviä sen tulisuuden alle. Sen kuuluu korostaa makua, ei peittää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että se chilijauhe on vaan muutettu miedommaksi.
Tunnen ihmisiä jotka eivät edelleenkään voi laittaa koko pussillista sitä, niin epäilen ettei ole. Oma toleranssi ei tietenkään kerro enää mitään asiasta.
Kyllä. Thaimaalainen, intialainen ja meksikolainen keittiö. Suomessahan nämä kaikki on ravintoloissa yleensä miedosti maustettuja junttikansaa varten mutta aina silloin tällöin saa myös kunnolla tehtyä. Thaimaalainen nyt ei varsinaisesti mitään kovin tulista olekaan, tai riippuu mihin on tottunut. Ulkomaanmatkoilla aina kysyvät meiltä eskimoilta kuinka tulista laitetaan. Olen vastannut että tehkää sellaista kuin tekisitte omalle pojallenne ja yleensä on ollut ruuassa makua.
Tykkään kyllä mutta ei kuitenkaan liian tulista saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Mutta tulisuutta tulee olla vain sen verran, ettei mikään maku häviä sen tulisuuden alle. Sen kuuluu korostaa makua, ei peittää sitä.
Niin ja se taas on tottumiskysymys. Tottumattomalle suuta polttava ruoka maistuu vain tuliselle mutta pienen harjoittelun jälkeen siitä samasta ruuasta löytyy maut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Thaimaalainen, intialainen ja meksikolainen keittiö. Suomessahan nämä kaikki on ravintoloissa yleensä miedosti maustettuja junttikansaa varten mutta aina silloin tällöin saa myös kunnolla tehtyä. Thaimaalainen nyt ei varsinaisesti mitään kovin tulista olekaan, tai riippuu mihin on tottunut. Ulkomaanmatkoilla aina kysyvät meiltä eskimoilta kuinka tulista laitetaan. Olen vastannut että tehkää sellaista kuin tekisitte omalle pojallenne ja yleensä on ollut ruuassa makua.
Thaimaa, Intia ja Meksiko ovat nimenomaan kuuluisia siitä ettei niissä asu yhtäkään junttia.
Syön kyllä tulista mutta häiritsee se kun paskantaessa polttaa persereikää. Mikäli ei polta niin sitten ei ole ollut riittävän tulista.
Eikö.