Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
741/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on varsinainen empatiakuilu!

Toivon kyseiselle perheelle kaikkea hyvää ja toivottavasti tämä julkisuus toisi perheen isälle työpaikan, hyvin yritteliäältä hän vaikutti jutun perusteella. Ja varsinkin henkilöltä, joka osaisi arvostaa ensimmäisen askeleen mahdollisuutta palkkatyöhön ja sitä kautta parempaan elämään.

Perheen äidille toivon sydämeni pohjasta terveyttä, jotta lapset saavat pitää mahdollisimman pitkään hyvän äidin. Ja jaksamista koko perheelle, myös lapsille tässä tilanteessa.

Mainittakoon nyt vielä, että he tekevät perheenä arvokasta ja tärkeää työtä, sillä moni tällä palstalla kommentoinut ja tuominnut ei taida edes ymmärtää mitä on henkisesti mutta myös fyysisesti jaksaminen tuossa tilanteessa ja lisäksi lapsen kanssa, joka tarvitsee apua nyt ja tulevaisuudessa kuin oman ikäisensä ikinä. Se on jo asia, johon ei edes moni muutoin elämässään ”menestynyt” pysty.

Toivon teille iloa ja uskoa parempaan huomiseen, apua ja lähimmäisen rakkautta.

Mitä työtä he tarkalleen ottaen tekevät?

Onko tuo äiti IKINÄ ollut töissä? Tietääkö edes mitä se tarkoittaa? Onko ikinä kantanut vastuuta mistään? Viisi lasta ja "stressaantuu raha-asioista"?

Hehän on vain tehtailleet lapsia ja se nuorinhan on täys lottovoitto tuollaiselle porukalle. Ikuinen tekosyy olla tekemättä mitään.

Täysin asiaton kommentti varsinkin vetää lapsia tähän! Melkein sanoisin että toivoisin että sinä saisit sellaisen lapsen tai lapsen lapsen niin sittenpä tietäisit mitä se on niin saattaisi ääni kellossa muuttua! Miten ihmeessä luulet että tässä nyky-yhteiskunnassamme molemmat vanhemmat ylipäätään voivat olla muka normaalisti töissä jos pitää olla samalla omaishoitajana? Olet ihan vieraantunut yhteiskunnasta jos niin luulet! Ei yhteiskunta tue riittävästi ei todellakaan!

Jos tuollainen ”lotto” käy niin se on kuule toiselta vanhemmalta heipat työuralle ihan sama missä ammatissa olet, (jos et ole joku hitosti tienaava yritysjohtaja jolla on varaa palkata se hoitaja 24/7).

Lopettakaa tällainen jauhaminen täällä palstalla, oksetatte miten vähä-älyisiä olette!

Vierailija
742/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjametsään ja sienestämään ensi syksynä vaan koko poppoo.  Ilmaisia leiriytymispaikkoja löytyy, ja on lapsillekin ilmaista tekemistä, kun kerran rahaakaan ei ole harrastuksiin. Tekee marjoista mehuja, hilloja ja pakastaa tuoreena. Samoin sienet voi ryöpätä ja pakastaa. Ja myy ylimääräiset, niin pääsee perhe Särkänniemeen. Vaan kun ei viitsi eikä jaksa.

1. Mehut ja hillot ovat täynnä sokeria, ja sokerin syöntihän oli synneistä kauhein.

2. Pakastin maksaa, ja noin iso perhe tarvitsisi useamman pakastimen,

3. Kuka hitsi ostaa sieniä aloittelevilta sienestäjiltä?

Kyllä tuon perheen emäntä ainakin sokeria syö. Mutta sen uskon etteivät marjat ja terveellinen ravinto ole maistunut, muuten ei olisi tuossa kunnossa.  Laihdutus olisi tarpeen,naiselle, helpottaisi vajaatoimintaakin!!

Ja tuntuupa suklaata ja karkkia lapsille ostavan, mutta eihän terveelliset marjat käy, eikä sellaisiin voi lapsia totuttaa, kun SOKERI

Onhan tuossa pientä komiikkaa, kun puoli porukkaa käskee perhettä laihduttamaan ja puoli porukkaa keittämään hilloja.

Marjat toki pakkaseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älkää viitsikö kommentoida perheen äidin ulkonäköä! Ihan sama missä asiassa nainen on julkisuudessa niin heti alkaa hirveä vääntö naisen ulkonäöstä! Todella törkeää. Ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. 

Totuus nyt vaan on se, ettei tuollaista ulkomuotoa saa ilman jatkuvaa herkkujen mässytystä tai alkoholin käyttöä. Niihin menee paljon rahaa. Ihan turhaan kitisevät rahan puutteesta. Jos ei ole rahaa ruokaan, niin ehkä 200-kiloinen rouva voisi välillä paastota eikä 60-kiloinen mies.

Ei se kuule välttämättä 10v aikana ole tullut, eikä kyse ole rahattomuudesta ja lihavuudesta. Jos et ole itse lihava tai ikinä sellaiseksi tullut syystä tai toisesta et voi ymmärtää mitä kilojen tiputtaminen vaatii. Vaikka olisi kaikki maailman rahat syödä terveellisesti, ei läskit välttämättä lähde koska se terveellisesti syöminen tai liikkuminen ei johdu rahasta. Vaan ihan muusta, päänsisällä ja ulkopuolella. Ja lisäksi, kun joku on vaikka saanut 5 lasta niin ei ole mikään ihme jos kiloja on kertynyt, se selittää jo osansa. Minullekin riitti vain kaksi raskautta ja hervoton väsymys, henkinen ja fyysinen, ja vieläkin on kiloja tallella. Miksi koska koen edes hetken hyvää oloa siitä että voin syödä suklaata vrt porkkanaa. Koska sitä hyvää oloa ei tässä tilanteessa tule muualta.. niin tuota, ymmärrän täysin miksi itse valitsen samalla rahalla kaupasta suklaan kuin salaattipaketin ja kurkun.

Tässä yhteydessä on todella typerää alkaa jankkaamaan köyhyydestä ja elinpainosta, ne ei ole mitenkään verrannollisia että vain laihat on oikeasti köyhiä.

No 5 suklaalevyä maksaa hieman enemmän kuin pussillinen porkkanoita. Joten kyllä se läskiytyminen vähän enemmän varoja vaatii. Meillä esim mies on hieman pulska ja saattaa syödä päivän aikana mäkkiaterian, pakastepitsan, leipää, kaljaa ja karkkipussin. Hinta jotain 20 euroa. Itse taas syön purkkihernarin, näkkäriä ja jugurttia. Hinta 2 euroa. Kyllä siihen ruokaan saa halutessaan kulumaan todella paljon rahaa. Suosittelen sinuakin kokeilemaan paastoamista ihan terveyssyistä.

Vierailija
744/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tavallaan hyvin toiveikas olo heidän suhteensa. Näytti olevan rakkautta, empatiaa, arvostusta. Mulla oli köyhä perhe ja tuollainen rakastava ja kannusstava ilmapiiri puuttui. Tällä,perheellä on kuitenkin paljon.

Mä myös ihailin kaunista kotia. Jotenkin kaikesta tästä tuli olo, että perheen asiat kyllä vielä kirkastuvat.

Pojat olivat tosi suloisia, hyvinkäyttäytyviä. Mä toivotan isälle voimia ja jaksamista. Hänen harteillaan näytti olevan aika paljon. Ja tietysti koko perheelle. Äidin huumori ja iloisuus oli myös mukavaa katseltavaa.

Ai jaa, miehestä kylläkin huokuu väsymys ja ehkä tympääntyminen. Vaimo on se joka ylpeänä poseeraa katraansa keskellä..aika usein hyväksikäyttö/rahankuppaus suhteissa on juurikin tämä kuvio. Sillä ei ole mitään väliä miten onnelliselle ne lapset näyttää kuvissa jos miehen elämä on täyttä hel vettiä kontrolloivan matroonan alaisuudessa. Oikeasti, tuo mies on ihan lytyssä, aistiiko muutkin tämän? 

745/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä artikkelissa on mennyt täysin ohi se mikä tätä köyhyysraivoa ja "moraalipaniikkia" aiheuttaa. Se, että julkisuudessa patsastellaan köyhinä sellaisella elintasolla, johon ei monella kahden työssäkäyvän aikuisenkaan perheessä ole varaa. Esimerkiksi perheen äiti kokee, että heillä on talousvaikeuksista huolimatta oikeus tehdä paljon lapsia muiden laskuun. Tätä artikkelia lukee joku työssäkäyvä äiti, jonka perheessä jäi kolmas ja neljäs lapsi tekemättä koska raha ei riittänyt. Se on se mikä tässä ärsyttää. Että ns. keskiluokka joutuu yhä useammin laskemaan joka sentin ja pohtimaan mihin rahat riittää, ja samalla heidän pitää elättää ihmisiä jotka eivät näitä pohdi. Ajatellaan, että miksi minun pitää kustantaa tuolle perheelle neljän lapsi, jos ei minulla ole itsellänikään varaa neljänteen?

Kovin usein keskiluokkaisille se "ei ole varaa lapseen" tarkoittaa sitä, että ei ole halua luopua lomareissuista, moottoripyörästä, maksukanavista jne

Aivan. Mutta jälleen haluaa säilyttää saman elintason ,ei perheeseen kannata hankkia lisää jakajia. Omalla kohdalla raja oli kolmessa lapsessa. Neljäs olisi vaatinut isomman auton ja asunnon ja ilmaiset harrastukset kaikille. Ei lasten pidä joutua huonompaan taloudelliseen asemaan sen vuoksi ettei vanhemmat tajua ehkäistä

Mutta vain työssäkäyvillä sen elintason kuuluu laskea lisälasten myötä. Noilla on keskiluokkainen kämppä ja auto, mutta ei heidän tarvitse tinkiä mistään vaikka väsäisivät kuinka monta lasta lisää, yhteiskunta maksaa.

TÄMÄ.

Yhteiskuntamme veronmaksajilla ei ole varaa tehdä kuin 1-2 lasta, kun he joutuvat maksamaan niidenkin alati lisääntyvät mukulat, jotka eivät tuota mitään muuta.

Ja minä, työssäkäyvä lapseton joudun maksamaan sinunkin mukuloittesi lapsilisät, neuvolat, päiväkodit, koulutukset...

Ja ne lapset aikanaan vaihtavat sinunkin paskaiseksi käyneen vaippasi, kun et ole omaa vanhuudenturvaa hankkinut.

Omat rahat olen säästänyt sille varalle, että tarvin ulkoista apua.En missään nimessä suostu siihen ,että minua kohdellaan kuin koiraa jossain hoitolaitoksessa.

Senpä takia tykkään että me ,joilla ei ole omia lapsia, saataisiin erityinen tuki eläkeiässä.Me olemme niin paljon rahaa laitettu toisten perseeseen, että joku palkkio meillekin kuuluu.

Ne setelitkö sinun vaipat vaihtaa? Ymmärrätkö että jokainen hoitaa/hoidattaa ensisijaisesti omat vanhempansa ja sukulaisensa rahasta piittaamatta, jos ne sukulaiset ovat jotenkuten ok ihmisiä. Siinä saat esittää toiveita kun käsipareja ei ole

Olen säästänyt rahaa että voin itse palkata avustajan jos se tarve tulee ! Sitä paitsi en aio kauaakaan asua täällä pohjolassa. Voin ostaa hoitopaikan all included esim,Bulgariasta 200 eurolla per kk. Tiesittekö sitä?

Vierailija
746/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon kyseiselle perheelle kaikkea hyvää ja toivottavasti tämä julkisuus toisi perheen isälle työpaikan, hyvin yritteliäältä hän vaikutti jutun perusteella. Ja varsinkin henkilöltä, joka osaisi arvostaa ensimmäisen askeleen mahdollisuutta palkkatyöhön ja sitä kautta parempaan elämään.

Perheen äidille toivon sydämeni pohjasta terveyttä, jotta lapset saavat pitää mahdollisimman pitkään hyvän äidin. Ja jaksamista koko perheelle, myös lapsille tässä tilanteessa.

Mainittakoon nyt vielä, että he tekevät perheenä arvokasta ja tärkeää työtä, sillä moni tällä palstalla kommentoinut ja tuominnut ei taida edes ymmärtää mitä on henkisesti mutta myös fyysisesti jaksaminen tuossa tilanteessa ja lisäksi lapsen kanssa, joka tarvitsee apua nyt ja tulevaisuudessa kuin oman ikäisensä ikinä. Se on jo asia, johon ei edes moni muutoin elämässään ”menestynyt” pysty.

Onko tuo äiti IKINÄ ollut töissä? Tietääkö edes mitä se tarkoittaa? Onko ikinä kantanut vastuuta mistään? Viisi lasta ja "stressaantuu raha-asioista"?

Hehän on vain tehtailleet lapsia ja se nuorinhan on täys lottovoitto tuollaiselle porukalle. Ikuinen tekosyy olla tekemättä mitään.

Täysin asiaton kommentti varsinkin vetää lapsia tähän! Melkein sanoisin että toivoisin että sinä saisit sellaisen lapsen tai lapsen lapsen niin sittenpä tietäisit mitä se on niin saattaisi ääni kellossa muuttua! Miten ihmeessä luulet että tässä nyky-yhteiskunnassamme molemmat vanhemmat ylipäätään voivat olla muka normaalisti töissä jos pitää olla samalla omaishoitajana? Olet ihan vieraantunut yhteiskunnasta jos niin luulet! Ei yhteiskunta tue riittävästi ei todellakaan!

Jos tuollainen ”lotto” käy niin se on kuule toiselta vanhemmalta heipat työuralle ihan sama missä ammatissa olet, (jos et ole joku hitosti tienaava yritysjohtaja jolla on varaa palkata se hoitaja 24/7).

Lopettakaa tällainen jauhaminen täällä palstalla, oksetatte miten vähä-älyisiä olette!

Olisi jätetty se lapsiluku max kahteen. Mieluiten ei yhtään kun ei kerran eväitä ole.

Vierailija
747/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää lisää SDP:tä ja Vihreitä, Vasemmistoa niin saadaan lisää näitä ruikuttajia Suomeen. Kun on lihava niin tietääkseni ruoka lihottaa, että heidän perheessään on näköjään varaa syödä. IHanaa olla suomalainen veronmaksaja ja maksaa näiden ruikuttajien elämää. Itse päädyin vain yhteen lapseen, halusin tarjota hänelle kunnon elintason. En kaipaa yhteiskunnan almuja, kotonani on opetettu ottamaan itse vastuu omasta elämästä, SE EI OLE YHTEISKUNNAN TEHTÄVÄ. Vaikka olisi kuinka rankka lapsuus sitä tätä, ota vastuu omasta elämästä. Itselläni ei ole ollut helppo elämä, en ole syntynyt kultalusikka suussa, mutta omalla asenteella olen pärjännyt.

Vierailija
748/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on muutakin kuin ansiotyötä.

Joskus pelkkä oleminen ja päivästä, jopa hetkestä toiseen selviytyminen käy työstä. Esim. jonkin sairauden kanssa näin.

Vierailija
749/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä artikkelissa on mennyt täysin ohi se mikä tätä köyhyysraivoa ja "moraalipaniikkia" aiheuttaa. Se, että julkisuudessa patsastellaan köyhinä sellaisella elintasolla, johon ei monella kahden työssäkäyvän aikuisenkaan perheessä ole varaa. Esimerkiksi perheen äiti kokee, että heillä on talousvaikeuksista huolimatta oikeus tehdä paljon lapsia muiden laskuun. Tätä artikkelia lukee joku työssäkäyvä äiti, jonka perheessä jäi kolmas ja neljäs lapsi tekemättä koska raha ei riittänyt. Se on se mikä tässä ärsyttää. Että ns. keskiluokka joutuu yhä useammin laskemaan joka sentin ja pohtimaan mihin rahat riittää, ja samalla heidän pitää elättää ihmisiä jotka eivät näitä pohdi. Ajatellaan, että miksi minun pitää kustantaa tuolle perheelle neljän lapsi, jos ei minulla ole itsellänikään varaa neljänteen?

Kovin usein keskiluokkaisille se "ei ole varaa lapseen" tarkoittaa sitä, että ei ole halua luopua lomareissuista, moottoripyörästä, maksukanavista jne

Aivan. Mutta jälleen haluaa säilyttää saman elintason ,ei perheeseen kannata hankkia lisää jakajia. Omalla kohdalla raja oli kolmessa lapsessa. Neljäs olisi vaatinut isomman auton ja asunnon ja ilmaiset harrastukset kaikille. Ei lasten pidä joutua huonompaan taloudelliseen asemaan sen vuoksi ettei vanhemmat tajua ehkäistä

Mutta vain työssäkäyvillä sen elintason kuuluu laskea lisälasten myötä. Noilla on keskiluokkainen kämppä ja auto, mutta ei heidän tarvitse tinkiä mistään vaikka väsäisivät kuinka monta lasta lisää, yhteiskunta maksaa.

TÄMÄ.

Yhteiskuntamme veronmaksajilla ei ole varaa tehdä kuin 1-2 lasta, kun he joutuvat maksamaan niidenkin alati lisääntyvät mukulat, jotka eivät tuota mitään muuta.

Ja minä, työssäkäyvä lapseton joudun maksamaan sinunkin mukuloittesi lapsilisät, neuvolat, päiväkodit, koulutukset...

Ja ne lapset aikanaan vaihtavat sinunkin paskaiseksi käyneen vaippasi, kun et ole omaa vanhuudenturvaa hankkinut.

Omat rahat olen säästänyt sille varalle, että tarvin ulkoista apua.En missään nimessä suostu siihen ,että minua kohdellaan kuin koiraa jossain hoitolaitoksessa.

Senpä takia tykkään että me ,joilla ei ole omia lapsia, saataisiin erityinen tuki eläkeiässä.Me olemme niin paljon rahaa laitettu toisten perseeseen, että joku palkkio meillekin kuuluu.

Ne setelitkö sinun vaipat vaihtaa? Ymmärrätkö että jokainen hoitaa/hoidattaa ensisijaisesti omat vanhempansa ja sukulaisensa rahasta piittaamatta, jos ne sukulaiset ovat jotenkuten ok ihmisiä. Siinä saat esittää toiveita kun käsipareja ei ole

Olen säästänyt rahaa että voin itse palkata avustajan jos se tarve tulee ! Sitä paitsi en aio kauaakaan asua täällä pohjolassa. Voin ostaa hoitopaikan all included esim,Bulgariasta 200 eurolla per kk. Tiesittekö sitä?

Pointti oli se ettei ole mistä palkata.... Bulgariassa voi ollakin, se kuulostaa hyvältä suunnitelmalta.

Vierailija
750/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marjametsään ja sienestämään ensi syksynä vaan koko poppoo.  Ilmaisia leiriytymispaikkoja löytyy, ja on lapsillekin ilmaista tekemistä, kun kerran rahaakaan ei ole harrastuksiin. Tekee marjoista mehuja, hilloja ja pakastaa tuoreena. Samoin sienet voi ryöpätä ja pakastaa. Ja myy ylimääräiset, niin pääsee perhe Särkänniemeen. Vaan kun ei viitsi eikä jaksa.

1. Mehut ja hillot ovat täynnä sokeria, ja sokerin syöntihän oli synneistä kauhein.

Sokeria ei ole pakko laittaa, mikäli tuotteet pakastaa, ja myöskin makeutusaineet on keksitty. Ja marjat voi, ja yleensä pakastetaankin sellaisenaan. Olet ilmeiseti  uusavuton "aloittelija "itse.

Noilla satavarmasti on pakstin, ellei useampiakin. Ja pyytäköt lahjoittajilta, tai ostakoot käytettynä.

Sadat "aloittelijat" myyvät netissä useillakin sivustoilla tse keräämiään sieniä ja marjoja.  Menekkiä on enemmän kuin ostettavaa.  Ostajat käyvät jopa kotoa noutamassa.   Olen itsekin myynyt mm. mustikkaa, puolukkaa, lakkaa ilmoittamalla tietyillä sivustoilla. Toki täytyy marjat ja sienet tunnistaa ensin, mutta onnistunee normaaliälyiseltä!!

En ole uusavuton aloittelija, tajuan valmis tahattoman komiikan siinä, että ihminen, jonka asenne on ”pyytäkööt ilmaiseksi pakastimen” on sormi pystyssä neuvomassa viiden lapsen vanhempia, kuinka nämä tienaisivat marjanpoiminnalla. Kumpi niistä sinne metsään menee, sydänvikainen vai omaishoitaja? Vai molemmat?

Eikös tämä äiti voisi olla omaishoitajana ja isä mennä töihin?

No eihän se nyt käy, sehän olisi työntekoa. Sitä paitsi hän on kolumbialainen katulapsi mikä estää työnteon Suomessa;) 

Vierailija
751/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä perheen äidillä menee ihan hyvin nähden rankan laitos-ja katulapsuuden sekä epäonnistuneen adoption. Noilla kokemuksilla hänellä on silti ilmeisen hyvä parisuhde ja ovat rakastavia vanhempia lapsilleen. Päihdeongelmaa ei näytä olevan.

Miehestä kerrottiin aika vähän. Se jäi epäselväksi, miksi ei ole vaihtanut alaa.

Hän on narsisti. Kerää lapsia omia traumoja paikatakseen.

Kaikki tehdään minäminäminä-asenteella, myös nämä julkiset marinat jotka on lapsille todella ikäviä.

On otettava huomioon kulttuurierot. Vaikka P on asunut Suomessa lapsuudestaan asti, geneettisesti hän on kolumbialainen (vai oliko Boliviasta, en jaksa tarkistaa.)

Heillä on erilainen tapa suhtautua asioihin kuin kantissuomalaisella.

Onhan P huumorintajuinen ja varmaan aika suurisydäminen ihminen. Mies lienee jo toinen, vanhimmat lapset ovat edellisestä suhteesta. P on selvästi napannut mukavannäköisen J:n. Ei ole eteläamerikkalaista machotyyppiä.

Napannut. Ryöstänyt väkisin.Muuten en saa ymmärrystä miten heistä tuli pari.

Miehestä tulee aika voimakkaat palstan k-mies -vibat. Luulenpa, ettei ole ulkonäöstä huolimatta ollut isommin valinnanvaraa. Jotenkin sellainen synnynnäinen aisankannattaja.

Mietityttää aina mitä on dynamiikan taustalla parisuhteissa, joissa hoikka komea mies ja suohirviönainen ovat yhdessä. Mies maksaa laskut ja nainen sanelee, mihin rahat käytetään. Samaa toki epäilemättä ihmetellään minunkin parisuhteeni osalta.

Vierailija
752/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei älkää viitsikö kommentoida perheen äidin ulkonäköä! Ihan sama missä asiassa nainen on julkisuudessa niin heti alkaa hirveä vääntö naisen ulkonäöstä! Todella törkeää. Ei sillä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. 

Totuus nyt vaan on se, ettei tuollaista ulkomuotoa saa ilman jatkuvaa herkkujen mässytystä tai alkoholin käyttöä. Niihin menee paljon rahaa. Ihan turhaan kitisevät rahan puutteesta. Jos ei ole rahaa ruokaan, niin ehkä 200-kiloinen rouva voisi välillä paastota eikä 60-kiloinen mies.

Ei se kuule välttämättä 10v aikana ole tullut, eikä kyse ole rahattomuudesta ja lihavuudesta. Jos et ole itse lihava tai ikinä sellaiseksi tullut syystä tai toisesta et voi ymmärtää mitä kilojen tiputtaminen vaatii. Vaikka olisi kaikki maailman rahat syödä terveellisesti, ei läskit välttämättä lähde koska se terveellisesti syöminen tai liikkuminen ei johdu rahasta. Vaan ihan muusta, päänsisällä ja ulkopuolella. Ja lisäksi, kun joku on vaikka saanut 5 lasta niin ei ole mikään ihme jos kiloja on kertynyt, se selittää jo osansa. Minullekin riitti vain kaksi raskautta ja hervoton väsymys, henkinen ja fyysinen, ja vieläkin on kiloja tallella. Miksi koska koen edes hetken hyvää oloa siitä että voin syödä suklaata vrt porkkanaa. Koska sitä hyvää oloa ei tässä tilanteessa tule muualta.. niin tuota, ymmärrän täysin miksi itse valitsen samalla rahalla kaupasta suklaan kuin salaattipaketin ja kurkun.

Tässä yhteydessä on todella typerää alkaa jankkaamaan köyhyydestä ja elinpainosta, ne ei ole mitenkään verrannollisia että vain laihat on oikeasti köyhiä.

No 5 suklaalevyä maksaa hieman enemmän kuin pussillinen porkkanoita. Joten kyllä se läskiytyminen vähän enemmän varoja vaatii. Meillä esim mies on hieman pulska ja saattaa syödä päivän aikana mäkkiaterian, pakastepitsan, leipää, kaljaa ja karkkipussin. Hinta jotain 20 euroa. Itse taas syön purkkihernarin, näkkäriä ja jugurttia. Hinta 2 euroa. Kyllä siihen ruokaan saa halutessaan kulumaan todella paljon rahaa. Suosittelen sinuakin kokeilemaan paastoamista ihan terveyssyistä.

Yhdessä suklaapatukassa on enemmän energiaa kuin mitä kuluu puolen tunnin kävelyyn. Ei lihomiseen viittä suklaalevyä tartte. Siihen riittää reilumpi öljyn käyttö päivittäisessä ruoanlaitossa tai ne muodikkaat pähkinät, joita parikymppiset puputtaa kourakaupalla fitnessin nimissä :D

Vierailija
753/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäkää lisää SDP:tä ja Vihreitä, Vasemmistoa niin saadaan lisää näitä ruikuttajia Suomeen. Kun on lihava niin tietääkseni ruoka lihottaa, että heidän perheessään on näköjään varaa syödä. IHanaa olla suomalainen veronmaksaja ja maksaa näiden ruikuttajien elämää. Itse päädyin vain yhteen lapseen, halusin tarjota hänelle kunnon elintason. En kaipaa yhteiskunnan almuja, kotonani on opetettu ottamaan itse vastuu omasta elämästä, SE EI OLE YHTEISKUNNAN TEHTÄVÄ. Vaikka olisi kuinka rankka lapsuus sitä tätä, ota vastuu omasta elämästä. Itselläni ei ole ollut helppo elämä, en ole syntynyt kultalusikka suussa, mutta omalla asenteella olen pärjännyt.

Rankka lapsuus taitaa näkyä sulla esim. empatian puutteena ja ymmärtämättömyytenä, kovasydämisyytenä -  tunnevammaisuutena näin "suomeksi" ja suoraan sanottuna. Ja sun kaltaisia on tässä maassa paljon.

Asia ei olisi ongelma, jos te itse ymmärtäisitte olevanne avun tarpeessa, ja hakisitte sitä. Mutta kun te täysin valheellisesti kuvittelette olevanne "pärjääjiä" ja "menestyjiä".  Surullista.

Vierailija
754/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä perheen äidillä menee ihan hyvin nähden rankan laitos-ja katulapsuuden sekä epäonnistuneen adoption. Noilla kokemuksilla hänellä on silti ilmeisen hyvä parisuhde ja ovat rakastavia vanhempia lapsilleen. Päihdeongelmaa ei näytä olevan.

Miehestä kerrottiin aika vähän. Se jäi epäselväksi, miksi ei ole vaihtanut alaa.

Veikkaan että tukikuukaudet on käytetty ensimmäiseen tutkintoon ja jos haluaisi opiskella uuden alan, vaatisi se käytännössä työkkärin hyväksynnän asialle. Sitä taas on vaikea saada jos ensimmäinen tutkinto on alalta jonka periaatteessa pitäisi työllistää.

Noh, kyllä jo parin vuoden työttömyyden jälkeen on hyvä mahdollisuus opiskella työkkärin tuella uusi tutkinto. Nopeamminkin jos hakemassa työllistävälle alalle, esim lähihoitajaksi. Kyllä niitä Nokialta työttömäksi jääneitä on todella paljon uudelleenkoulutettu. Jos sulla on tutkinto kahdenkymmenen vuoden takaa ja kymmenen vuoden työttömyys, saat varmaan luvan opiskella lähes mitä vain, koska tuossa tilanteessa mikä vain parantaa mahdollisuuksia työllistyä (toisin kuin kuntouttava).

Siellä taas buumeri vinkuu palvelijoiksi nuorempia polvia. Jos nyt sitten sadat tuhannet työttömät kouluttauituis lähihoitajiksi. Niin miten tuokin perhe pärjäisi lähihoitajan 1200 euron nettopalkalla? Kerro. Entä työttömät lähihoitajat, niitäkin on. Toivoittavasti saat työttömyyden / leikataan eläkkeitä osaksesi katsotaan sitten miten patistelet kaikkia ammattitaidon omaavia lähihoitajiksi.

Menipä tunteisiin. Tuolla aiemmin ehdotettiin myös putkimiestä ja sähköasentajaa jos nyt lähihoitajasta puhuminen nosti karvat pystyyn. Niissä ammateissa on paremmat palkatkin, joten kerro nyt miksi ne eivät käy.

Putkimies ja sähkäri alkavat olla yrittäjiä nykyään. Eli tarvitset koulun jälkeen pakun ja läjän työkaluja, että pääset tienaamaan ja niitähän et persaukisena saa mistään.

EI pidä paikkaansa! Paljon on työtekijöinä yrityksissä ko. ammattikuntien edustajia!

Vierailija
755/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mistä on tullut käsitys, että velat vanhenee x-vuodessa? Kyllä minulle on tullut jopa 20-25 vuoden takaisten maksamattomien laskujen perintäkirjeitä ja lopulta menneet ulosottoon, jos en ole perintälaskuja maksanut.

Ulosotossa oleva velka vanhenee 15 vuotta ulosottotuomion jälkeen. Sellainen velka, joka ei ole ulosotossa, vanhenee, jos kolmeen vuoteen siitä ei ole muistutettu tai jos sitä ei ole lyhennetty. Sen velan vanhenemisen voi estää siis lähettämällä siitä muistutuksen aina kolmen vuoden välein. Lopullisesti tällainen velka vanhenee 20 vuotta sen erääntymisestä. 

Jotkut perintätoimistot toimivat kyllä epärehellisesti ja perivät velkoja, jotka ovat lain mukaan jo vanhenneet. Tässä pitäisi siis hieman sen velallisenkin olla hereillä ja tuntea lainsäädäntöä, ettei lähtisi tällaisiin vedätyksiin mukaan. 

Vierailija
756/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko näillä köyhillä kaksi koiraa, no sepäs sattui. Onhan nyt köyhällä varaa vielä elukatkin ruokkia. Ei jumalautasentään tätä Suomen nykymenoa.

Vierailija
757/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rankka lapsuus taitaa näkyä sulla esim. empatian puutteena ja ymmärtämättömyytenä, kovasydämisyytenä -  tunnevammaisuutena näin "suomeksi" ja suoraan sanottuna. Ja sun kaltaisia on tässä maassa paljon.

Asia ei olisi ongelma, jos te itse ymmärtäisitte olevanne avun tarpeessa, ja hakisitte sitä. Mutta kun te täysin valheellisesti kuvittelette olevanne "pärjääjiä" ja "menestyjiä".  Surullista.

Sinun empatiasi riittää kaikille muille paitsi suomalaisille. Niin tavallista teille antisuomi vassareille. Kyllä suomi auttaa nyy h nyy h ja oman maan kansalaiset saavat seisoa ulkona lumisateessa kodittomana kun on väärän värinen iho. 

Missään muussa maassa ei vihata oman maan kansalaisia niin kuin Suomessa, jokin geneettinen mielenterveyshäiriö. 

Vierailija
758/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen herkkuja tai viinaa tarvitse. Ihan vaan ruokaa: lasagnea, hernaria siankyljellä höystettynä, voikkareita juustolla ja makkaralla. Kesällä ankaraa grillaamista jne.

Vierailija
759/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taatusti ne ruokarahat tuossakin perheessä menee kaikkeen muuhun kuin kunnon perusraaka-aineisiin.

Hernekeittoakin he saisivat itse helposti ja purkkikeittoa edullisemmin tehtyä jos vaan vähän viitsisivät nähdä vaivaa.

Molemmat vanhemmat kotona, joten käyttäisivät sen ajan edes terveellisen ruoan valmistukseen. Elleivät osaa, niin ei muuta kuin opettelemaan.

Vierailija
760/4664 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeria ei ole pakko laittaa, mikäli tuotteet pakastaa, ja myöskin makeutusaineet on keksitty. Ja marjat voi, ja yleensä pakastetaankin sellaisenaan. Olet ilmeiseti  uusavuton "aloittelija "itse.

Noilla satavarmasti on pakstin, ellei useampiakin. Ja pyytäköt lahjoittajilta, tai ostakoot käytettynä.

Sadat "aloittelijat" myyvät netissä useillakin sivustoilla tse keräämiään sieniä ja marjoja.  Menekkiä on enemmän kuin ostettavaa.  Ostajat käyvät jopa kotoa noutamassa.   Olen itsekin myynyt mm. mustikkaa, puolukkaa, lakkaa ilmoittamalla tietyillä sivustoilla. Toki täytyy marjat ja sienet tunnistaa ensin, mutta onnistunee normaaliälyiseltä!!

En ole uusavuton aloittelija, tajuan valmis tahattoman komiikan siinä, että ihminen, jonka asenne on ”pyytäkööt ilmaiseksi pakastimen” on sormi pystyssä neuvomassa viiden lapsen vanhempia, kuinka nämä tienaisivat marjanpoiminnalla. Kumpi niistä sinne metsään menee, sydänvikainen vai omaishoitaja? Vai molemmat?

Eikös tämä äiti voisi olla omaishoitajana ja isä mennä töihin?

Ilmeisesti tätä oli kokeiltu ja äiti joutui osastohoitoon. 😕

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän