Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?
Hyviä pointteja
Kommentit (4664)
Ai noiko köyhiä? Ei meillä ollut tatskoja ja isoa asuntoa, autoakaan. Kunnan vuokralla. Eukko hyvin syönyt ja kaikki parturissa käyneitä, pari koiraakin. Pskat mitään köyhiä, laiskoja. Naurettava dokkari, tekijä ei edes älyä millaista on olla oikeasti köyhä.
Tommosella läskillä ei okw varaa sanoa, että on köyhä! Söisi vähemmän! Hirvee ketku akka ja ukko kans.
Kun putin tulee loppuu kelan tuet
Vierailija kirjoitti:
Onpa lihava äiti
ja köyhä😛
Vierailija kirjoitti:
tosi tosi laiha
Äiti söi miehen vanukkaat
🇺🇦🇮🇱
Katson juuri kyseistä dokumenttiä ja odotin, että palstalla olisi liioiteltu tai jotenkin paisuteltu perheen tilannetta. Pakko sanoa, että hirveä myötähäpeä tuli tuota katsellessa. Niin puhelimen kanssa laskettiin ostoksia ja tehtiin budjettia. Kuitenkin sisustus oli viimeisen päälle, merkkivaatteita ja -tennareita (ainakin addut ja vansit vilahti) ja muutenkin uudenoloisia vaatteita, useita tatuointeja molemmilla vanhemmilla, koiria... Siis mitä noilta puuttuu muka?
Vierailija kirjoitti:
Onpa lihava äiti
Ei hän ole lihava, hänessä on vain nestettä sydänsairauden vuoksi (tirsk)
Juu tämä rouva on vissiin syönyt tuon hintelän puolisonsa ruoka-annokset.
Oma uima-allas varmaan puuttuu.
Itkuvirsi. Minulla on oikeus tehdä lapsia niin paljon kun haluan mutta minä en osallistu heidän elättämiseen!
Yleensä en arvostele mutta kyllä on laiskan oloiset vanhemmat. Nainen liiankin hyvissä mitoissa, samoin pari lasta reilusti ylipainoisia. Oikeasta köyhyydestä eivät tiedä mitään. Hyvin pärjäävät etuuksilla. Jospa perheessä syödään liikaa? Ja tuskin isä päiviä syömättä, nainen on kyllä syönyt jo tämän vuoden ruuat
Vierailija kirjoitti:
Katson juuri kyseistä dokumenttiä ja odotin, että palstalla olisi liioiteltu tai jotenkin paisuteltu perheen tilannetta. Pakko sanoa, että hirveä myötähäpeä tuli tuota katsellessa. Niin puhelimen kanssa laskettiin ostoksia ja tehtiin budjettia. Kuitenkin sisustus oli viimeisen päälle, merkkivaatteita ja -tennareita (ainakin addut ja vansit vilahti) ja muutenkin uudenoloisia vaatteita, useita tatuointeja molemmilla vanhemmilla, koiria... Siis mitä noilta puuttuu muka?
Heiltä puuttuu elämänhallinta. Heiltä puuttuu halu tehdä palkkatyötä. Heiltä puuttuu halu elättää itsensä.
Heiltä puuttuu järki. Heiltä puuttuu häpeäntunne.
Tuo pariskunta nyt tuolla Perjantai-ohjelmassa mukana, ja äiti räkätaudissa, kirnuaa räkää koko ajan. Kaksi vuotta puhuttu, että kipeänä ollaan k o t o n a!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa lihava äiti
Ei hän ole lihava, hänessä on vain nestettä sydänsairauden vuoksi (tirsk)
Juu tämä rouva on vissiin syönyt tuon hintelän puolisonsa ruoka-annokset.
Miltä tuntuu olla k-pää?
Tekis mieli ihan kiroilla kun näin tämän dokkarin ja äidin kommentit. SIIS MITÄ HEILTÄ PUUTTUU?????
Heillä on vimpan päälle talo, merkkivaatteita, auto, rotukoirat. Miten he kuvittelee että muut ihmiset elää??? Kaviaaria syöden?
Katsoin just ohjeman ja olen sanaton!
Tuo perhe ei ole köyhyyttä nähnytkään, onko tämä tämän päivän köyhyyttä? Vai onko tämä jokin vitsi?
Työssä käyvänä ei ole minulla varaa heidän elintasoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät tekevät toimistotyötä työmarkkinatuella työkokeiluna ja kuntouttavana työtoimintana esim. sairaalat, sosiaalitoimistot, museot, taidemuseot, sivistyskeskukset, kansalalaisopistot, vapaa-aikatoimi eli esim. nuorisotalot, ympäristötoimi, hautausmaan toimistot, seurakuntien toimistot, vesilaitokset, sähkölaitokset jne.
No sehän on hyvä, että tekevät. Kyllä työtön saa tehdäkin yhteiskunnan eteen jotain, eikä vain maata kotona ja nostaa tukia.
Työttömät näkevät asiakkaiden henkilötunnukset, osoitteet jne. töissä
Työttömiä haukutaan täällä palstoilla, mutta hyvin kelpaavat asiakkaiden asioita hoitamaan toimistotöissä.
Näkevät kaikki samat tiedot mitä vakituiset.
Taasko sinun on pakko jankuttaa näistä joka ainoassa ketjussa?
Vierailija kirjoitti:
Tuo pariskunta nyt tuolla Perjantai-ohjelmassa mukana, ja äiti räkätaudissa, kirnuaa räkää koko ajan. Kaksi vuotta puhuttu, että kipeänä ollaan k o t o n a!!
Äidiltä puuttui nenäliina, häntä itketti.
Minäkin olisin köyhä, jos minulla olisi viisi lasta...kaikki on suhteellista. Siksi minulla on vain yksi lapsi, jonka olen elättänyt palkkatuloilla 13 vuotta yksin.
Minä olen tehnyt omat valintani ja tämä monilapsinen perhe omansa.
En osaa sääliä heitä... Oman kuoppansa ovat kaivaneet
tosi tosi laiha