Oletko hamstrannut kaapit täyteen ruokaa ennen kuin hinnat nousee pilviin?
Inflaatio on lähtenyt nousuun ja pahin on vasta edessä. Oletko sinäkin varautunut jo tulevaan ostamalla kaapit täyteen hyvin säilyvää ruokaa? Mitä kaikkea olet hamstrannut?
Olen itse ostanut n. 60 kg kuivattuja herneitä, linssejä ja papuja, 20 kg soijarouhetta, 30 kg säilykepapuja, 100 prk valmishernekeittoa, 200 kg tomaattimurskaa, 50 kg kookosmaitoa, 100 prk säilykejalapenoja, 30 kg kuivattuja keittokasviksia, 30 kg hilloja, 40 kg sokeria, 20 kg riisiä, 20 kg makaronia ja 60 kg hapankorppuja.
Lisäksi pienemmät erät soijakastiketta, erilaisia chilikastikkeita, muita kastikkeita, rypsi- ja oliiviöljyä, kahvia (jo ennen kuin hintoja nostettiin), teetä, kaakaojauhetta, maitojauhetta ym.
Jos kotona on ylimääräistä varastotilaa tai jonkun seinän vierustalle mahtuu kasa ruokaa, kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi. Ruoka on tällä hetkellä paljon tuottoisampi sijoitus kuin osakkeet.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta kun wc paperia.
Kerrostalossa ei tosiaan pysty elämään ilman sitä. Monissa maissa pilkattiin niitä, jotka hamstrasivat vessapaperia pandemian alussa. Minusta se oli järkevää.
Järkevää? Itse en hamstrannut, ja hyvin olen pysynyt vessapapereissa pandemiasta huolimatta. Ja ruoissakin.
Tuo teidän hamstraamisenne aiheutti vain sen, että pari päivää olivat WC-paperihyllyt kaupoissa tyhjinä. Harmi sille, joka olisi juuri silloin sitä paperia oikeasti tarvinnut. Tuo on vain typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Myös energia kriisi on tulossa. Joko olet vaihtanut sähkölämmityksen ja öljylämmityksen muuhun.
Vaihdoin sähköhammasharjani perinteiseen käsikäyttöiseen
sekä sähköpartakoneeni partaveitseen.
50kg hiivaa ja 700kg sokeria. Pärjään jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Saunassa on viisi tonnia sokeria, toivottavasti lattia kestää. Autotallissa kuutioittain vessapaperia. Kutsutte vielä minua neroksi!
Hanki vielä parisataa kiloa hiivaa niin saat tuhansia litroja kiljua
jota voit käyttää vaihtovälineenä silloin kun rahan arvo romahtaa
ja pienessä kiljupöhnässä pula-aikakin kuluu rattoisasti.
Tuolla on siilossa muutama kymmenentuhatta kiloa ohraa. Ajattelin olla myymättä sitä turhan halvalla. Olut ei ole koskaan liian kallista ostajalle, joten eiköhän ohralla kannata osallistua inflaation kasvattamiseen.