Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko hamstrannut kaapit täyteen ruokaa ennen kuin hinnat nousee pilviin?

Vierailija
13.02.2022 |

Inflaatio on lähtenyt nousuun ja pahin on vasta edessä. Oletko sinäkin varautunut jo tulevaan ostamalla kaapit täyteen hyvin säilyvää ruokaa? Mitä kaikkea olet hamstrannut?

Olen itse ostanut n. 60 kg kuivattuja herneitä, linssejä ja papuja, 20 kg soijarouhetta, 30 kg säilykepapuja, 100 prk valmishernekeittoa, 200 kg tomaattimurskaa, 50 kg kookosmaitoa, 100 prk säilykejalapenoja, 30 kg kuivattuja keittokasviksia, 30 kg hilloja, 40 kg sokeria, 20 kg riisiä, 20 kg makaronia ja 60 kg hapankorppuja.

Lisäksi pienemmät erät soijakastiketta, erilaisia chilikastikkeita, muita kastikkeita, rypsi- ja oliiviöljyä, kahvia (jo ennen kuin hintoja nostettiin), teetä, kaakaojauhetta, maitojauhetta ym.

Jos kotona on ylimääräistä varastotilaa tai jonkun seinän vierustalle mahtuu kasa ruokaa, kannattaa käyttää tilaisuus hyväksi. Ruoka on tällä hetkellä paljon tuottoisampi sijoitus kuin osakkeet.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep

Vierailija
2/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut EU-ruokakasseja kerran viikossa jo useamman vuoden ajan. Niistä on kertynyt hyvä varasto nötköttiä, purkkihernekeittoa, makaronia, juustopastaa, perunasosejauhetta, hapankorppuja ja keksejä, eikä ole maksanut mitään. Aikaakin on kulunut minimaalisen vähän, koska kassin haku onnistuu tekemällä alle 100 m poikkeaman työmatkalla eikä jonoa ole ollut melkein koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hullu?!

En hullu vaan säästeliäs ja etsin aina rahoilleni parasta sijoituskohdetta.

Vierailija
4/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo liian myöhäistä ostaa kahvia varatoo vai nouseeko hinnat vielä?

Vierailija
5/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuta kun wc paperia.

Vierailija
6/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta kun wc paperia.

Tämä ainakin säilyy. Saatat tehdä hyvän tilin vessapaperilla.

Vierailija
7/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakevään vessapaperihulluus sai riittää. En ole vieläkään päässyt vessapaperivarastoistani eroon...

Vierailija
8/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronakevään vessapaperihulluus sai riittää. En ole vieläkään päässyt vessapaperivarastoistani eroon...

Kukahn hullu sitäkin hamstrasi? Hyllyt tyhjenivät, mutta vain näiden hullujen takia!

Vierailija
9/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalaukkuun säilykkeitä, kuivattuja hedelmiä, rusinoita leipää, sekä kuivaruokia, joihin lisätään vaan vesi

Vierailija
10/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronassa oli aikaa jahkailuun. Sodassa sitä aikaa ei ole!

Vierailija
11/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin saat varastoitua moiset määrät? Itsekin olen ostanut varastoon, mutta 10 kertaa pienemmät määrät.

Vierailija
12/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan vuokrattu varastokin. 

Vierailija
13/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin saat varastoitua moiset määrät? Itsekin olen ostanut varastoon, mutta 10 kertaa pienemmät määrät.

Asun kaksiossa johon kuuluu myös tilava varastokoppi.

Vierailija
14/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä varauduttu. Myytiin auto pois ja ostettiin autotalliin 5000 purkkia jalostajan hernekeittoa.

Vierailija
15/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ajatellut varastoida. Ostan sillä hinnalla millä sitä ruokaa myydään milläkin hetkellä.. Kahvia saatan ostaa tarjouksesta useamman paketin.

Vierailija
16/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 18 neliön yksiössä, joten mulle ei paljon ruokaa mahdu. Ostin kuitenkin vuodenvaihteen tienoilla ison kasan säilykkeitä, karkkia, suklaata, keksejä, kahvia ja vähän muutakin. Karkit ja suklaat sai joulun jälkeen hyvästä alennuksesta, joten olisin ostanut niitä muutenkin, mutten ehkä ihan yhtä paljon kuin nyt. 🙃

Vierailija
17/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jo liian myöhäistä ostaa kahvia varastoon vai nouseeko hinnat vielä?

Kahvin hinta nousi jo  loppusyksyllä ja ilmeisesti vielä vähän alkuvuonna .Ainakin se  Lidlin kahvi, jota itse ostan. Sen hinta nousi vuodessa noin 85 centtiä. Kiina kehotti syksyllä 2021 kansalaisiaan ostamaan ruokaa varastoon. Huolestuin silloin ja ihmettelin tietävätkö he jotakin, mitä me emme tiedä. Aloittajan kuvailema valtava varasto kuulostaa liioitellulta. Mutta on selvä, että nettotulomme eivät nouse siinä tahdissa kuin ruuan hinta jatkossa.

Vierailija
18/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta olen alkanut varastelemaan

Vierailija
19/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuta kun wc paperia.

Kerrostalossa ei tosiaan pysty elämään ilman sitä.  Monissa maissa pilkattiin niitä, jotka hamstrasivat vessapaperia pandemian alussa. Minusta se oli järkevää.

Vierailija
20/46 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen hyvissä ajoin lihottanut itseni niin, että vararavinto kulkee aina kätevästi mukana. Me pullukat voitamme tämän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä