Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö jotain näistä koiraroduista?

Vierailija
25.06.2015 |

norfolkinterrieri, schipperke, kääpiö-/toyvillakoira, japaninpystykorva, bolognese, bichon frise, coton de tulear, kääpiöpinseri, englanninkääpiöterrieri, lancashireheeler, papillon ja shetlanninlammaskoira.

Onko sinulla kokemusta/tietoa näistä roduista? Olen hankkimassa koiraa, mutta olen rodun kanssa ihan hukassa... Etsin seurakoiraa, joka on energinen, mutta viihtyy myös sylissä. Olen 23-vuotias opiskelija ja asun yksin kerrostalossa. Olen valmis laittamaan turkkiin paljon aikaa, jos rotu on muuten täydellinen minulle. Olisi hyvä, jos rotu kestäisi edes jotenkin kylmää säätä, sillä asun pohjoisessa.

Mitkä yläpuolella mainituista roduista sopisivat mielestäsi minulle? Jos keksit vielä jotain rotuja, niin ehdota ihmeessä :-) 

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australianterrieri

Vierailija
82/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:06"]

norfolkinterrieri, schipperke, kääpiö-/toyvillakoira, japaninpystykorva, bolognese, bichon frise, coton de tulear, kääpiöpinseri, englanninkääpiöterrieri, lancashireheeler, papillon ja shetlanninlammaskoira.

Onko sinulla kokemusta/tietoa näistä roduista? Olen hankkimassa koiraa, mutta olen rodun kanssa ihan hukassa... Etsin seurakoiraa, joka on energinen, mutta viihtyy myös sylissä. Olen 23-vuotias opiskelija ja asun yksin kerrostalossa. Olen valmis laittamaan turkkiin paljon aikaa, jos rotu on muuten täydellinen minulle. Olisi hyvä, jos rotu kestäisi edes jotenkin kylmää säätä, sillä asun pohjoisessa.

Mitkä yläpuolella mainituista roduista sopisivat mielestäsi minulle? Jos keksit vielä jotain rotuja, niin ehdota ihmeessä :-) 

[/quote]

Itse olen miettinyt hieman samankaltaisia rotuja, jos joskus tulevaisuudessa hankimme koiran. 

Tässä mitä minulle tulee mieleen tuttujen koirista: Bischon friset melko helppoja kouluttaa, ei lähde karvaa, pesemiseen ja trimmaamiseen menee aikaa mutta toisaalta ei haise koiralle vaan vaikka mansikkashampoolle..., papillon: söpöjä koiria ja varmaan suht helppoja kun vanhempien ihmisten suosiossa, sheltti: lähtee karvaa, voi olla arka

sitten mielikuvia: Bolognese kivempi kuin bichon frise ja harvinaisempi, norfolkinterrieri omapäinen ja voi olla kova haukkumaan, villakoira vaikuttaisi ihanalta ja fiksulta mutta trimmaaminen mietityttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta schipperkeistä, aika vaativa rotu ensikertalaiselle. Vaatii paljon liikuntaa ja virikkeitä, tosi älykäs rotu. Meidän uros on erittäin kovapäinen tapaus, ei tule muiden urosten kanssa toimeen lainkaan.

Vierailija
84/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koiran omistamisesta todella paljon. Monella sukulaisellani on koira (serkkuni osti 20-vuotiaana ensimmäisen koiransa ja hänellä ja koiralla menee hyvin) ja olen jutellut heidän kanssaan asiasta paljon. Olen halunnut koiran noin 15 vuotta eli koiran hankkiminen on harkittu todella perinpohjaisesti. 

Ap

Vierailija
85/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bichonsekoitus. Aivan ihana koira. Todella leikkisä, seurallinen, sopeutuva, kulkee usein mukana, kiltti ja helppo koulutettava, vaikka joskus vähän hömelö. :) Jos koira ei joudu olemaan pitkiä aikoja yksin, suosittelen. Mutta mun koira on ainakin niin sosiaalinen, että en jätä yksin paljon.

Vierailija
86/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Westie on ihana rotu. Allergioita saattaa esiintyä, mutta tarkalla ruokavaliolla pysyy yleensä kunnossa.

Vierailija
87/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mukaan kukaan ei ole valmis koiranomistaja. Käy lemmikkipalstoilla kysymässä. Sieltä saat muitakin vastauksia kun äidillisiä.

Vierailija
88/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:15"]

Mittelspitz

[/quote]

Olen kuullut, että ovat todella haukkuherkkiä. Eli eivät soveltuisi kerrostaloon niin hyvin...?

Vierailija
89/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois havannankoira? :) Turkkirotu kyllä, mutta säännöllisellä harjauksella ei mahdoton. Todella leikkisä ja energinen, jaksaa pitkiäkin lenkkejä pienestä koosta huolimatta, mutta viihtyy myös sohvalla omistajan kainalossa.

Vierailija
90/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi kissa? Voi jättää päiväksi kotiin yksinään, on yleensä hiljaa ja ovat ihan seurallisia viihtyen sylissäkin. Ja voihan sen opettaa lenkillekin...säästyt pettymyksiltä, jos ei revi kaikkea irtaimistoa ja verhoja, mutta siihen pystyy koirakin suurella todennäköisyydellä.

Vierailija
91/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääpiöpinseri ja havannankoira kovia vahtimaan. Varsinkin yksin ollessaan haukkuvat joka rasausta, näitä en suosittele kerrostaloon

Vierailija
92/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:15"]

Mittelspitz

[/quote]

Olen kuullut, että ovat todella haukkuherkkiä. Eli eivät soveltuisi kerrostaloon niin hyvin...?

[/quote]

haukuvat paljon ja levottomia, seuraavat isäntäänsä koko ajan ja ei mikään helppo kouluttaa 

Vierailija
93/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:12"]

Coton de tulearista tiedän sen verran että on jalostettu tosi heikoksi ja sairaaksi. Vaikka kiva rotu onkin luonteeltaan. Jos joku sellaista harkitsee kannattaa varautua valtaviin eläinlääkärikuluihin ja sen sietämiseen että rakkaalla lemmikillä on ikäviä vaivoja :(

[/quote]

Coton de tulear on todellisuudessa yksi terveimmistä koiraroduista. Aloittajan luettelemista roduista se on kaikista tervein.

Vierailija
94/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:14"]

Eikös ainakin kääpiöpinserillä ole hyvin ohut ja lyhyt karvoitus, pärjänneekö kylmissä oloissa?

[/quote]

Tarvitsee vaatteet talvella.

Vierailija
95/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaks kääpiövillakoiraa, ja ovat kyllä niin ihania. Todella ihmisrakkaita ja sympaattisia. Ei tarvinnut edes pahemmin kouluttaa. Todella fiksuja olentoja. Ne ei tuhoa paikkoja, kuolaa, haise, allergisoi jne. Tulee hyvin toimeen muittenkin ihmisten kanssa (siis vieraiden). Ainoa "ongelma" oli se turkki. Huopaantuu todella helposti, mutta leikattiin meidän villiksille lyhkäset turkit, niin sekään ei ole ongelma :) Mekin asutaan kerrostalossa Helsingin keskustassa, ja kevyeitten sylikoirien kanssa on helppo liikkua. Suosittelen todellakin kääpiö/keskarivillistä :)

Vierailija
96/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä tuosta bichonsekoituksesta, että karvaa ei tosiaan lähde juuri lainkaan. Harjaan koiran vähintään pari kertaa viikossa, pesen ja trimmaan itse. Perustrimmaus ei ole kovin vaikeaa opetella eikä laite ollut kallis. Turkin hoitaminen ei minusta ole kovin suuri vaiva, mutta se on hyvä pitää mielessä, koska siitä ei voi laistaa.

Vierailija
97/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:23"]

papillon: söpöjä koiria ja varmaan suht helppoja kun vanhempien ihmisten suosiossa

[/quote]

Papillon ei ole helppo koira, luonteeltaan se muistuttaa dobermannia. Vanhempien ihmisten suosiossa papillon on pienen kokonsa ja kauniin ulkonäkönsä takia. Toisaalta en ole kyllä itse koskaan nähnyt vanhuksella papillonia. Kaikki tapaamani papillonit ovat lapsiperheissä.

Vierailija
98/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:20"]Bichon friseestä täällä kokemuksia. Todella seurallinen ja leikkisä oli meidän tapaus. Talvella jos oli kylmempää, pistettiin haalari päälle. Rakasti hypellä lumihangessa! Turkki tietysti hieman vaikeahoitoisempi, mutta jos ei tarvitse näyttelykunnossa pitää niin riittää kyllä harjaus ja tietysti trimmaajalla käynti.
[/quote]

Täälläkin kokemis Bichon friseestä. Se on semmonen sylikoira. Aina kun istuu sohvalle niin hyppää syliin tai tulee nukkumaan ihan kiinni minuun. On tosi kiltti tää meijän tapaus.
Haalaria on kanssa puettu, jos on ollu kylmä.
Turkkia on harjattu, pesty ja trimmattu säännollisesti ei oikeestaan muuta.

Vierailija
99/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:29"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:12"]

Coton de tulearista tiedän sen verran että on jalostettu tosi heikoksi ja sairaaksi. Vaikka kiva rotu onkin luonteeltaan. Jos joku sellaista harkitsee kannattaa varautua valtaviin eläinlääkärikuluihin ja sen sietämiseen että rakkaalla lemmikillä on ikäviä vaivoja :(

[/quote]

Coton de tulear on todellisuudessa yksi terveimmistä koiraroduista. Aloittajan luettelemista roduista se on kaikista tervein.

[/quote]Sitten mun neljällä ystävällä on kaikilla käynyt uskomattoman huono tuuri. Eläinlääkärikäyntejä ja lääkekuureja valehtelematta 6-8 vuodessa (normi rokotusten yms lisäksi), joskus kalliita operaatioita.

Vierailija
100/151 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:28"]

Miten olisi kissa? Voi jättää päiväksi kotiin yksinään, on yleensä hiljaa ja ovat ihan seurallisia viihtyen sylissäkin. Ja voihan sen opettaa lenkillekin...säästyt pettymyksiltä, jos ei revi kaikkea irtaimistoa ja verhoja, mutta siihen pystyy koirakin suurella todennäköisyydellä.

[/quote]Kissat ovat ihania mutta jos ap haluaa koiran niin kissa ei ole mikään vaihtoehto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä