Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näkisit 10 - 12-vuotiaan polttavan tupakkaa, mitä tekisit?

Vierailija
25.06.2015 |

Käsi sydämellä

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummisin.

Vierailija
2/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Jos ko. lapsi olisi yksin, kysyisin, että tietääkö hän, että tuossa iässä tupakka vaikuttaa todella haitallisesti muun muassa pituuskasvuun. Että onko koleeta jäädä tumpiksi...?

Sinänsä en vieroksu lyhyitä, itsekin olen vaan 165 cm, kunhan vaan ajattelen, että tuon ikäiselle on aika turhaa yrittää puhua keuhkoahtaumasta, mutta ulkonäköjutut voivat upotakin.

Jos lapsi on isommassa porukassa, lienee ihan turha mennä juttelemaan, koska siinä saa vaan väkyttämistä ja huorittelua päälleen.

Jos tunnen lapsen vanhemman, kerron hänelle asiasta. Itsekin haluaisin ehdottomasti kuulla. 

Vierailija
4/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luultavasti mitään. Todennäköisesti tulis kuitenkin vaan haistattelua vastaukseksi. Antaa vanhempien tehdä kasvatustyö tämänkin suhteen, tai jättää tekemättä, niinkun taitaa olla päässyt käymään, jos tuon ikäinen tupakkaa polttaa.

Vierailija
5/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pummaamaan niin tarjosin. Itse ostin ekat tupakat kaupasta kahdeksan vuotiaana, ikärajat lähinnä suojelevat tätä heikointa ainesta, jota ilmankin pärjäisimme.

Vierailija
6/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:48"]

Tuli pummaamaan niin tarjosin. Itse ostin ekat tupakat kaupasta kahdeksan vuotiaana, ikärajat lähinnä suojelevat tätä heikointa ainesta, jota ilmankin pärjäisimme.

[/quote]Niin, pärjättäis siis ilman sinua?

Vierailija
7/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntisin lapsen, niin puuttuisin asiaan ja ilmoittaisin vanhemmille.

Vierailija
8/8 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, vanhempien asia hoidella nämä asiat. Itsekin ensimmäisen 12veenä vetänyt.

Jännäähän se on ja elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän