Isyydestä haaveilleet miehet!
Onko isyys ollut kaikkea sitä mitä kuvittelit sen olevan?
Miten kuvailisit suhdettasi sinun omaan lapseen/lapsiin?
Yllättikö jokin?
Terv. utelias nainen
Kommentit (34)
Mua vituttaa laiskat äidit jotka ostelee miehensä rahalla kaikkea kallista lapsille menkää töihin ja sanokaa sitten kuinka jaksaa prkl t.nainen joka ei tuhlaa
On ja enemmän. Toimiva, antoisa suhde. Nyt kun lapsi on jo vanhempi, olen paljon mukana hänen urheiluharrastuksessaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:38"]
Mua vituttaa laiskat äidit jotka ostelee miehensä rahalla kaikkea kallista lapsille menkää töihin ja sanokaa sitten kuinka jaksaa prkl t.nainen joka ei tuhlaa
[/quote]
Jollain herne nenässä? Taitaa enemmän vituttaa köyhä ukko kuin laiskat äidit...
En muista tulin isäksi ennen kuin ehdin haaveilla, mukavaa oli ja kyllä minä vein lapsia neuvolaan ja päiväkodin retkille.
Ostokset tein ja ruuatkin, pahin puoli isyydessä oli kun erossa sain kuulla että kuopus ei ole minun lapseni, pidän häntä kyllä omana lapsenani, on jo täysi-ikäinen hänkin.
Haaveileeko miehet muka isyydestä ikinä ?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:12"]
Aika vähän vastauksia :(
[/quote]
Vielä vähemmänä tulee tällaisten kommenttien jälkeen, jotka yleensä tappavat langan kuin langan. Monet ovat vielä töissä, ei kaikki ole vielä kesälomalla. Iltaisin tällä palstalla tulee enemmän kommentteja, joten laitoin aloituksen liian aikaisin.
-ap
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:21"]
[/quote]
Vielä vähemmänä tulee tällaisten kommenttien jälkeen, jotka yleensä tappavat langan kuin langan. Monet ovat vielä töissä, ei kaikki ole vielä kesälomalla. Iltaisin tällä palstalla tulee enemmän kommentteja, joten laitoin aloituksen liian aikaisin.
-ap
[/quote]
Odotan innolla.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:21"]
[/quote]
-ap
[/quote]
Odotan innolla.
[/quote]
Ihan varmasti odotat.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:13"]
[/quote]
Sitä minäkin mietin :D Miehet usein hankkii muijia kovapalkkaisemman duunin mieluummin. Muijat taas tykkää leikkiä kotia, mutta miehen on maksettava yhteisistä kuluista enemmän koska "on ne miehenkin lapsia" :DD
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:13"]
[/quote]
Sitä minäkin mietin :D Miehet usein hankkii muijia kovapalkkaisemman duunin mieluummin. Muijat taas tykkää leikkiä kotia, mutta miehen on maksettava yhteisistä kuluista enemmän koska "on ne miehenkin lapsia" :DD
[/quote]
Jos mies ja nainen päättävät yhdessä hankkia lapsia ja päättävät että nainen jää hoitamaan lapsia kotiin, miksi mies saisi käyttää kaikki rahansa omiin huvituksiinsa ja nainen joutuisi uhraamaan kaiken? Jos haluaa käyttää kaikki rahat itseensä niin kannattaa varmaan pysyä sinkkuna.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:13"]
[/quote]
Olen kuullut legendan naisesta, joka osasi suhtautua kanssaihmisiin yksilöinä - ilman yleistyksiä. Satuhahmo, mitä ilmeisimmin.
ettekö ole huomannut nykyistä koti-isävillitystä? Tosi vaikea uskoa, että mies jää pidemmäksi aikaa vapaaehtoisesti kotiin hoitamaan lapsia, sillä aikaa kun vaimoa käyt töissä, ellei ole haaveillut isyydestä tai ellei pidä sitä jotenkin merkittävän asiana elämässään.
Voi tietenkin olla, että tuo koti-isyys juttu on vain keino saada pointseja muiden silmissä ja tehdä vaikutus ihmisiin. Vai onko?
Itse olen kasvanut välinpitämättömän äidin ja erittäin läsnäolevan, osallistuvan, isyydestä innostuneen isän lapsena, joten henkilökohtaista kokemusta on ns. hyvistä isistä. Omaan isääni minulla on näin yli kolmekymppisenä vielä hyvin läheinen ja hyvä suhde.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:13"] Haaveileeko miehet muka isyydestä ikinä ? [/quote] Sitä minäkin mietin :D Miehet usein hankkii muijia kovapalkkaisemman duunin mieluummin. Muijat taas tykkää leikkiä kotia, mutta miehen on maksettava yhteisistä kuluista enemmän koska "on ne miehenkin lapsia" :DD [/quote] Jos mies ja nainen päättävät yhdessä hankkia lapsia ja päättävät että nainen jää hoitamaan lapsia kotiin, miksi mies saisi käyttää kaikki rahansa omiin huvituksiinsa ja nainen joutuisi uhraamaan kaiken? Jos haluaa käyttää kaikki rahat itseensä niin kannattaa varmaan pysyä sinkkuna.
[/quote]
Ööö.. Logiikka taas? Mies jää hoitamaan lasta kotiin yhtä pitkäksi aikaa. Kannattaa varmaan pysyä kakarattomana jossei onnistu loisimatta. Meillä on toimiva parisuhde vaikka molemmilla omat rahat. Eli mahdollista se todellakin on!
Viesti olettaa, että lapsista haaveillut mies päätyy lopulta hankkimaan niitä. Itse mietin tulevien lasteni nimiä vielä parikymppisenä. Sen jälkeen tulin kyllä järkiini, ja nykyisin on piuhatkin jo katkaistu. Joku toinen taas ei saa parisuhdetta ja lapsia vaikka haluaisi kovastikin.
Meillä ainakin mies haaveilee lapsesta, ei vaan ole tärpännyt. Aikoo jäädä lapsen kanssa kotiinkin. Tosin mies myös tienaa vähemmän kuin minä ja on matalammin koulutettu, jos sillä nyt on jotain väliä
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:42"]ettekö ole huomannut nykyistä koti-isävillitystä? Tosi vaikea uskoa, että mies jää pidemmäksi aikaa vapaaehtoisesti kotiin hoitamaan lapsia, sillä aikaa kun vaimoa käyt töissä, ellei ole haaveillut isyydestä tai ellei pidä sitä jotenkin merkittävän asiana elämässään.
Voi tietenkin olla, että tuo koti-isyys juttu on vain keino saada pointseja muiden silmissä ja tehdä vaikutus ihmisiin. Vai onko?
Itse olen kasvanut välinpitämättömän äidin ja erittäin läsnäolevan, osallistuvan, isyydestä innostuneen isän lapsena, joten henkilökohtaista kokemusta on ns. hyvistä isistä. Omaan isääni minulla on näin yli kolmekymppisenä vielä hyvin läheinen ja hyvä suhde.
[/quote]
Ns intiimi suhde? Uuh, kerro lisää?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:37"]Meillä ainakin mies haaveilee lapsesta, ei vaan ole tärpännyt. Aikoo jäädä lapsen kanssa kotiinkin. Tosin mies myös tienaa vähemmän kuin minä ja on matalammin koulutettu, jos sillä nyt on jotain väliä
[/quote]
Niin, se on sun oma pikku hausefrau, mille ostelet alushepeniä ja lahjoja siitä että koti on siivottu kun tulet kotiin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:44"] Haaveilin isyydestä. On niitä hyviä hetkiä, mutta myös huonoja yllättävän paljon. Suhde lapseen on hyvä ja olen häntä hoitanut kotonakin, on silti tosi paljon äidin perään. Usein menee hermot. Hienoa kun on lapsi , lisää ei varmaan tule. [/quote] Mitkä huonot/neegatiiviset arjet arjessa lapsen kanssa nimenomaan yllättivät? [/quote] Jatkuva rajojen testaus ja hanttiin pistäminen. Se, että kun yritetään tehdä jotain kivaa niin se harvoin onkaan ihan niin kivaa kuin voisi, vaan aina on sitä kitinää ja marinaa.
[/quote]
Perus. Moni nainenkin yllättyy, kun lapsen kanssa arki ei olekaan pelkkää auringonpaistetta. On kiukuttelua, riitelyä, vatvomista, venkuiluia, kitinää, marinaa, sotkua ja itkua. Lapsi ei tottelekaan tai pidäkään asioista, joista olisi pitänyt pitää.