Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tärkeitä ARVOT on sinulle kumppaninvalinnassa?

Vierailija
25.06.2015 |

Minulle ovat. Olen ateisti ja edustan tiettyä poliittista näkökantaa. Olisi erikoista, jos tuleva mieheni olisi uskovainen/poliittisesti ihan eri mieltä. Tosin tunnen uskovaisia miehiä, jotka tosi hyviä tyyppejä. Yksikin sinkku sellainen symppis ja liberaali, että vähän kyllä mietityttää kuinka ehdoton oisi arvojensa kanssa :) lisäksi olen todistanut ateistin ja kristityn naimisiinmenoa. Mutta mitenhän sitten lapset kasvattaa, jos eri näkökannat :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, ei sitä persua nurkissaan katselis.

Vierailija
2/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin samat perhearvot täytyy olla. Olen itsekkin ateisti mutta se ei ole mikään ehdottomuus, rukoileva mies olisi kyllä ehkä hämmentävää, muslimia en varmaan pystyisi edes tapailla. poliittisesti mikä tahansa ääriajattelu olisi miinus, en halua persua tai vihervassaria enkä myöskään äärikokoomuslaista. Mies joka ajattelee liian mustavalkoisesti mielipideasioissa tai vihaa jotain tiettyä ihmisryhmää olisi myös vaikea hyväksyä ja antaisi tyhmän kuvan.. ainiin ja tasa-arvoa ainakin kuuluu kannattaa, muuten ei tule mitään:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se oli tärkein asia. Tuntuu, että pidemmän päälle suhde olisi ainakin hyvin hankala, jollei täysin mahdoton, jos arvomaailmat ovat kovin erilaiset. Muutenkin olen sitä mieltä, että kumppanin valinnassa on syytä käyttää myös järkeä ja miettiä, millaista yhteisestä elämästä käytännössä tulisi. Mutta totta kai tunnekin on tärkeää, enkä missään nimessä ryhtyisi suhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, johon en tuntisi voimakasta vetoa.

Vierailija
4/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ateisti ja rasisti on miehen oltava.

Vierailija
5/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on omalla tavallaan uskovainen, vähän käydään kirkossa tms. mutta hänellä on selkeä usko, mulla sit taas ei. Joka kerta äänestetään eri puolueita, yhdessä on oltu 25v. Lapset on kasvatettu niin, että kumpikin kertoo oman näkemyksensä täysin neutraalisti, yhtään toista mollaamatta, ja lapset sitten aikanaan muodostavat oman käsityksensä. 

Vierailija
6/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei väliä, kunhan älyä riittää. Monenlaisia maailmankatsomuksia voi ihan loogisesti perustella. Sen sijaan mitään lusikalla lapsenistuimessa syötettyjä ideologioita en hyväksy. 

Vierailija
7/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kunhan hyväksyy mun arvot

Vierailija
8/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tärkeää, että mies ei ole ahne ja omahyväinen. Uskonasiat eivät ole tärkeitä, kunhan pyrkii käyttäytymään oikein. Olen itse uskossa, mutta olen entinen ateisti. Miten voisin tuomita toisen siitä, että hän ei ole vielä löytänyt uskoa, kun en itsekään aina ole uskonut? Avarakatseinen ihminen pärjää hyvin uskovaisen rinnalla. Arvot ovat minulle todella tärkeät, mutta miehen ei tarvitse olla minun kopioni, vaan riittääkin hän on fiksu ja hyväsydäminen. Onneksi löysin sellaisen puolison.

Vierailija
9/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tärkein kriteerihän ne arvot on. Itse olen kaupungissa viihtyvä, ei-uskonnollinen, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen ja älyllisyyteen uskova vasemmistolainen. Kyllä olisi vaikeaa kuvitella olevansa ihmisen kanssa, joka olisi esim. syvästi uskonnollinen, vaikkapa muslimi tai kristitty eli silloin mies pitäisi jo lähtökohtaisesti minua, naista, alempiarvoisena. Ei herätä minussa kunnioitusta tai rakkauden ajatuksia tuollainen. Tai jos mies on persu tai joku hommafoorumilainen, älyllisyyden vastakohta, he kun tuntuvat olevan niin kovin tunnepitoisia ihmisiä, muiden fundamentalistien tapaan he ottavat kaiken niin dundeella ja paatoksella ja ovat vielä erittäin epäloogisia. Ei herätä kunnioitusta tuokaan, mut hivenen huvittuneisuutta. Ja sellaiselle pohjalle ei vain voi rakentaa mitään. Tai siis minä ainakaan en pysty.

Uskovaiset, rasistit, homofoobikot, äärioikeistolaiset, sovinistit ja erityisesti eläinrääkkääjät ja viihdemetsästäjät saavat kyllä olla ihan rauhassa, minä en heitä häiritse (mut minä tunnun esim. persuja häiritsevän ihan tavattomasti, koska muita he eivät tunnu haukkuvankaan kuin minunkaltaisia vassareita DDD).

Vierailija
10/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 14:47"]No tärkein kriteerihän ne arvot on. Itse olen kaupungissa viihtyvä, ei-uskonnollinen, tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen ja älyllisyyteen uskova vasemmistolainen. Kyllä olisi vaikeaa kuvitella olevansa ihmisen kanssa, joka olisi esim. syvästi uskonnollinen, vaikkapa muslimi tai kristitty eli silloin mies pitäisi jo lähtökohtaisesti minua, naista, alempiarvoisena. Ei herätä minussa kunnioitusta tai rakkauden ajatuksia tuollainen. Tai jos mies on persu tai joku hommafoorumilainen, älyllisyyden vastakohta, he kun tuntuvat olevan niin kovin tunnepitoisia ihmisiä, muiden fundamentalistien tapaan he ottavat kaiken niin dundeella ja paatoksella ja ovat vielä erittäin epäloogisia. Ei herätä kunnioitusta tuokaan, mut hivenen huvittuneisuutta. Ja sellaiselle pohjalle ei vain voi rakentaa mitään. Tai siis minä ainakaan en pysty.

Uskovaiset, rasistit, homofoobikot, äärioikeistolaiset, sovinistit ja erityisesti eläinrääkkääjät ja viihdemetsästäjät saavat kyllä olla ihan rauhassa, minä en heitä häiritse (mut minä tunnun esim. persuja häiritsevän ihan tavattomasti, koska muita he eivät tunnu haukkuvankaan kuin minunkaltaisia vassareita DDD).
[/quote]
Amen! T.ateisti;)

Vierailija
11/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suhteellisen yhteneväiset arvot ovat parisuhteessa tärkeitä, totta kai. Mieheni on aavistuksen minua konservatiivisempi, mutta ei niin paljon, että se haittaisi. Olemme olleet niin kauan yhdessä (26 vuotta), että olemme toisistamme jo pahimmat särmät hioneet.

Vierailija
12/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tärkeitä. En minäkään katsoisi nurkissani jotain pössyttelevää ituhippiä, jonka elämän suurin päämäärä on saada Suomi suojeltua suomalaisilta.

Vierailija
13/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10: Tismalleen samanlaiset ajatukset täälläkin! :) Harmi, että kuulun kuitenkin omassa kotikaupungissani vähemmistöön.

Vierailija
14/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena ei arvoilla ole niinkään väliä. Niin kauan kun molemmat hyväksytään toisemme ja kunnioitetaan. Jos on liian äärimmäsiä mielipiteitä missään suuntaan tai toiseen ja niitä muillekin tuputtaa niin siinä vaiheessa ei onnistuisi. Koska itse olen hyvin hyväksyväinen ja yritän ymmärtää kaikenlaisia uskoja ja mielipiteitä eikä minulla itselläni ole vahvoja mielipiteitä tai uskoja. (kuulostipa järkevältä...)

Vierailija
15/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, jos arvomaailmamme eivät olisi kahdesta eri laidasta. Maltillisemman näkökulman kanssa voisi oppia elämäänkin, mutta en haluaisi tai osaisi olla parisuhteessa, jossa toinen olisi koko ajan eri mieltä kanssani isoista kysymyksistä.

Yksittäisissä ja pienemmissä asioissa arvomaailmalla ei ole niin merkitystä.

Vierailija
16/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muut arvot kuin uskonto tai poliittinen kanta ovat paljon merkittävämpiä parisuhteessa. Ainakin meillä on hieman erilaiset näkemykset näistä asioista, eikä se aiheuta mitään ongelmia, kun kumpikaan ei tuputa omaansa, eikä hauku toisen näkemyksiä.

Vierailija
17/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:18"]

Monet muut arvot kuin uskonto tai poliittinen kanta ovat paljon merkittävämpiä parisuhteessa. Ainakin meillä on hieman erilaiset näkemykset näistä asioista, eikä se aiheuta mitään ongelmia, kun kumpikaan ei tuputa omaansa, eikä hauku toisen näkemyksiä.

[/quote]

Poliittisella kannalla tuskin on juurikaan merkitystä, mutta uskonnolla saattaa jo ollakin. Ihan vain yhtenä esimerkkinä tapaus, jossa toisen osapuolen vakaumus ei salli ehkäisyvälineiden käyttöä - näin uskovia on Suomessakin ihan hyvä määrä.

Vierailija
18/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kyllä mitenkään voisi olla ihmisen kanssa, joka on pienille paha. Eläimistä on tykättävä ja köyhistä. Maailmankatsomus on oltava sen verran avara ettei mitään xenofobisia uhoja ole ja maailmaa on nähty ja haluaa nähdä lisää sen sijaan että linnottautuisi Impivaaraan Kiitos -paita päällä. Miehessä seksikkäin elin on aivot ja arvot ovat tärkein kriteeri parinvalinnasa ainakin minulle. Onneksi olen löytänyt mieleiseni.

Vierailija
19/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:18"]

[/quote]

Poliittisella kannalla tuskin on juurikaan merkitystä, mutta uskonnolla saattaa jo ollakin. Ihan vain yhtenä esimerkkinä tapaus, jossa toisen osapuolen vakaumus ei salli ehkäisyvälineiden käyttöä - näin uskovia on Suomessakin ihan hyvä määrä.
[/quote]
On poliittisellakin kannalla merkitystä. Tietty silloin ei ole, jos jompikumpi/kumpikaan ei edes ole kiinnostunut politiikasta.

Vierailija
20/36 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä samansuuntaiset arvot ovat tosi tärkeitä liiton onnistumisen kannalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan