Persoonallisuushäiriö - äiti
Nyt näyttää aika paljon siltä, että tulen saamaan diagnoosin, jossa lukee jonkin sortin persoonallisuushäiriö. Tässä on nyt hiihdelty masennusdiagnoosilla, mutta nyt sanoi lekuri epäilevänsä tuota. Miten.. Miten käy perhehaaveiden? Voiko kukaan mies koskaan haluta mua? Onko mun ok ruveta äidiksi? Se huolettaa eniten. Koska se, mitä koko maailmassa eniten haluan, on olla äiti. -.-
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:44"]Nyt näyttää aika paljon siltä, että tulen saamaan diagnoosin, jossa lukee jonkin sortin persoonallisuushäiriö. Tässä on nyt hiihdelty masennusdiagnoosilla, mutta nyt sanoi lekuri epäilevänsä tuota. Miten.. Miten käy perhehaaveiden? Voiko kukaan mies koskaan haluta mua? Onko mun ok ruveta äidiksi? Se huolettaa eniten. Koska se, mitä koko maailmassa eniten haluan, on olla äiti. -.-
[/quote]
Minä puhuisin myös tuosta perhesuunnittelusta lääkärin kanssa. Lääkäri tod.näk. osaa kertoa periytyvyydestä jne. En usko, että pelkän diagnoosin perusteella olisit epäsopiva vanhempi/äiti. Omia voimavaroja sekä tukiverkostoja kannattaa tutkailla etukäteen. Mukavaa kesää sinulle.
[/quote]
Ei persoonallisuushäiriö ole perinnöllinen, haloo..
Persoonallisuushäiriö on jollain tapaa väärään suuntaan ylikorostunut persoona(llisuus) joka on ihmisen kasvaessa kehittynyt sellaiseksi siinä missä yleisesti normaaliksi mielletty persoonallisuuskin.
[/quote]
Jep, mutta kyllä se käytös usein periytyy. T. Persoonallisuuhäiriöisen äidin persoonallisuushäiriöinen tytär.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:44"]Nyt näyttää aika paljon siltä, että tulen saamaan diagnoosin, jossa lukee jonkin sortin persoonallisuushäiriö. Tässä on nyt hiihdelty masennusdiagnoosilla, mutta nyt sanoi lekuri epäilevänsä tuota. Miten.. Miten käy perhehaaveiden? Voiko kukaan mies koskaan haluta mua? Onko mun ok ruveta äidiksi? Se huolettaa eniten. Koska se, mitä koko maailmassa eniten haluan, on olla äiti. -.-
[/quote]
Minä puhuisin myös tuosta perhesuunnittelusta lääkärin kanssa. Lääkäri tod.näk. osaa kertoa periytyvyydestä jne. En usko, että pelkän diagnoosin perusteella olisit epäsopiva vanhempi/äiti. Omia voimavaroja sekä tukiverkostoja kannattaa tutkailla etukäteen. Mukavaa kesää sinulle.
[/quote]
Persoonallisuushäiriö on jollain tapaa väärään suuntaan ylikorostunut persoona(llisuus) joka on ihmisen kasvaessa kehittynyt sellaiseksi siinä missä yleisesti normaaliksi mielletty persoonallisuuskin.
[/quote]
Jep, mutta kyllä se käytös usein periytyy. T. Persoonallisuuhäiriöisen äidin persoonallisuushäiriöinen tytär.
[/quote]
No ei siinä mikään periydy. Mallioppiminen tai saman tai toisen persoonallisuushäiriön kehittäminen epävakaissa kasvuolosuhteissa on asia ihan erikseen, ja toki mahdollista, mut ei millään tavalla vääjäämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 12:44"]Nyt näyttää aika paljon siltä, että tulen saamaan diagnoosin, jossa lukee jonkin sortin persoonallisuushäiriö. Tässä on nyt hiihdelty masennusdiagnoosilla, mutta nyt sanoi lekuri epäilevänsä tuota. Miten.. Miten käy perhehaaveiden? Voiko kukaan mies koskaan haluta mua? Onko mun ok ruveta äidiksi? Se huolettaa eniten. Koska se, mitä koko maailmassa eniten haluan, on olla äiti. -.-
[/quote]
[/quote]