Mihin aikaan lapsenne tulevat su-iltana isän luota kotiin?
Meillä ex-miehen kanssa erimielisyyttä asiasta. Minun mielestä klo 21 on aivan liian myöhään kun kaikilla kolmella maanantaina 8:lta kouluun ja muutenkin ovat yleensä tosi väsyneitä viikonlopun jälkeen. Mun mielestä klo 20 ois ehdoton takaraja, jos mä saisin päättää. Mites teillä muilla?
Kommentit (25)
kun ei siihen jäänyt ku tunti..seiskalta pikkuhiljaa iltapalalle ja pesulle
Olen itse vielä lasten kanssa kotona joten tämän takia aika ei ole ongelma.
tarviihan lasten rauhoittua ennen nukkumaanmenoa ja saada hyvä yöuni että jaksaa seuraavana päivänä touhuta. Yritä keskustella asiasta järkevästi, esim. että lapsi tarvitsee 10-12 tunnin yöunet ja että ymmärrät kyllä ettei mies haluaisi tuoda vielä lapsia pois, ikävähän niitä tulee. Entä jos se vaikka vois tuoda tuntia tai kahta aiemmin, niin voisitko itse joustaa ttä se sais myös hakea ne aiemmin tai jotain. Myönnytys jossain asiassa voi saada tuloksen aikaan toisessa...
myönnytyksiä siinä voi enää tehdä.
Kolmosen vastaus oli kyllä niin ääliömäinen että sitä tuskin kannattaa kommentoida.
SAATAVA KUNNON YÖUNET ja jostain syystä isän luona se ei onnistu. Kuten sanoin ovat tooosi väsyneitä lähes aina sieltä tullessaan. Eli vastauksista voisi päätellä että muidenkin mielestä klo 20 jälkeen on aivan liian myöhäistä. ap
Ajattele, jos isä toisikin ne sunnuntai-aamuna, niin eikö se olisi pahempi.
Ja kuinka niin olisi pahempi jos tulevat su-aamuna? Ei haittais tippaakaan.
ja ehkä ne malttais mennä aikaisemmin nukkumaan jos ois yhden päivän pitempään siellä isällä.
Tietäähän sen itsekin jos asuu toisella paikkakunnalla, että silloin kun sisaruksia ja vanhempia näkee ei todellakaan raski sitä aikaa käyttää nukkumiseen vaan tulee valvottua melkein koko viikonloppu.
ja juuri siksi, ettei lapsi mene suoraan nukkumaan tullessaan vaan tarvitsee aikaa rauhoittuakseen ja " tottuakseen" kotiin. Klo 21 on aivan liian myöhään, samoin klo 20.
Onko teillä sopimusta jossa kellonajat? Jos on niin vaadi muutosta, ota yhteyttä lastenvalvojaan jos isä ei ole halukas sopimaan. Ja jos sopimuksessa ei ole kellonaikoja niin vaadi tarkennettu sopimus jossa mainitaan nuo kellonajat. Aikaisempi palautusaika menee varmasti sossussa läpi, eli pitävät tuota klo 21 liian myöhäisenä.
kotiin liian myöhään. Olen mielestäni ollut näissä asioissa todella joustava mutta jossakin se raja joustavuudessakin menee. Tiedän erään jolla on todellakin minuutti-peliä tuo kotiintulo, mitä se meillä ei ole koskaan ollut. ap
vähän aikaa, eli hakee pe myöhään ja tuo sunnuntaina heti aamusta. Ole siis onnellinen, että isä haluaa viettää aikaa lasten kanssa. Tuskin hän on iloinen siitä, että näkee lapsiaan mutuenkin niin rajallisen ajan. Vaikutat vaan ihmiseltä, jonka pillin mukaan muiden pitäisi tanssia. Saatan olla väärässäkin, mutta en pidä nirppiksistä. Onko lasten yöuni todellinen syy vai haluatko vain pitää lankoja omissa käsissäsi?
nähdä lapsi aikasemmin kun kerta oli ekan v-lopun isällään. Mieltä vaan ei lämmittänyt se että isällä oli kädessä kaljapussi, oli siis kiire juomaan, siks toi aikasemmin..
meillä lastenvalvoja sanoi heti että klo 18 lasten olisi hyvä olla viimestään kotona....
mutta kun olivat pienempiä niin klo 18.00 su iltana olivat kotona.
Onneksi isä ymmärsi että pitää olla ajoissa yöunien yms takia.
Ja meillä muutenkin ihana tilanne että ollaan aina saatu sovittua asiat lasten edun mukaisesti.
Toki pieniä erimielisyyksiäkin on ollut.
Minun mielestä klo 18 on takaraja alakoulua käyvillä lapsilla
Muistaakseni sanoin jo että isä on saanut lähes aina päättää mihin aikaan lapset hakee ja tuo mutta siitä vain en tykkää kun tuo liian myöhään. Määräänkö siis tosiaan LIIKAA? Ja minähän se olen se joka joutuu kestämään väsyneiden murkkuikäisten kiukuttelua ja uhmaa joten senkin takia toivon että saavat kunnon yöunet. Saati että jaksavat koulussa. ap
Untenmailla ovat ko 21. Kyllä siinä ehtii iltapalat syödä jne
Rupiaisit itse etävanhemmaksi, niin ei tarttis niitä kiukutteluja sit kestää.
Ehdotan ap:lle samaa käytäntöä.
Älytön idea, että lapset tuodaan sunnuntai-iltana rättiväsyneinä äidin haltuun.
Oppii isäkin laittamaan lapset ajoissa nukkumaan.
Isä joutuu nousemaan aamulla ajoissa ylös, että ehtii viemään esikoisen ajoissa kouluun ja toisen eskariin.
Mikäs sen helpompaa isälle kun tuoda umpiväsyneet ja kiukkuiset lapset sunnuntai-ltana äidille.
Miksi isän pitää saada nauttia lapsista ilman niitä käytännön harmittavia puolia?
KUTEN KOULUUN JA TARHAAN VIEMISTÄ. PUHUMATTAKAAN HARRASTUKSISTA.
ovat sekä lapset että isä. Vai joko me, joilla on sekä isä että äiti lasten kanssa kotona, ollaan vähemmistönä?