Miksi täällä aina haukutaan sairaanhoitajia, lähihoitajia yms? Alkaa tosiaan huvittamaan
joidenkin muka " fiksumpien" mammojen nokkela ammattien arvostelu. Sairaanhoitajia on maassamme niin monia, että ei siitä yhtä ja ainoaa ihmistyyppiä löydy. Yhtä lailla voiai ajatella, että vähintään yhtä typerää on opiskella jotain puolalaista runoutta ja käytännöllistä filosofiaa jossain yliopistolla ja työskennellä sitten jossain Stokkan kassalla...mutta sehän on fiksujen touhua se.
Erikoista, kun omassa ystäväpiirissäni on kymmeniä sairaanhoitajia ja tietysti monen muunkin ammatin edustajia ( tutkijatohtoreita., lääkäreitä, opettajia, ekonomeja yms) ja ei tulisi mieleenkään pitää sairaanhoitajia jotenkin tyhmempinä kuin muita. Mutta ehkä olen itse niin tyhmä ( olenhan myös sairaanhoitaja), että viihdyn kaltaisteni joukossa. MInulla tosin on myös muun alan yliopistotutkinto ( maisteri), joten en sitten olekaan niin tyhmä, vai? Ja kumma kyllä, moni tuttavani on opiskellut myös paljon muutakin ja elämänhistoria saattaa olla aika värikäs. Työpaikoilla olen tutustunut 5-kymppisiin lähihoitajiin, joilla saattaa olla takanaan akateemisia koulutuksia yms " fiksun ihmisen" taustaa, mutta silti ovat jostain syystä hakeutuneet ko. koulutukseen ja töihin. Monella sairaanhoitajalla on itseni tavoin myös muuta koulutusta ( esim. pappi ja juristi-sairaanhoitajia tms).
Kommentit (117)
Ei kai Suomi kenellekään maalle vihoittele? Olisi aika julmaa lähettää tunareita muita rääkkäämään. Vai menettekö Bushin salaisena aseena Irakiin?
Olen onnellinen kun palkka rapsahtaa lisineen tilille joka kuukausi ja tiedän, että työni on tärkeää.
T. Lähihoitaja, joka on tyytyväinen työhönsä. Ja hyvä siinä.
Näin yhden hoitajan cittarin kassalla, ensimmäinen ajatus oli hämmästys, enkelitkin käyvät farkuissa kaupassa.
cittarin kassalle töihin? Varmaan ihan hyvä idea.
hanki itellesi joku arvostettu ammatti luuseri
t. 103
eikä ole läpäissyt pääsykokeita, on sitten herne mennyt nenään...
niitä torimyyjän yhteenlaskukaavoja tms.?
ennen sinua ei voi ottaa todesta
t.103
Mene kotia kasvamaan
Eikä täällä minun ammatistani keskustella, vaan hoitajien mokista. Mitä jos itse menisit miettimään, miten voisit oman työsi vähän paremmin kuin hällä väliä -mentaliteetilla?
Silloin kun ihminen TODELLA on sairas ja tarvitsee toisten apua ymmärtää miten tärkeää, hyvää sekä vaativaa työtä suomalainen sairaanhoitaja tekee, ihan yhteiskunnan yllä pitämässä sairaalassa. Toivottavasti et itse joudu käymään läpi samanlaisia kauhun hetkiä joiden yli nämä TYKSin tehon hoitajat meidän perheen auttoivat. 105
ja kassana toimi entinen hoitaja? Selvä. Kiitos tiedosta.
Olen yliopisto-opiskelija humanistisella alalla. Kaksi kertaa olen hakenut sairaanhoitajaksi, en ole päässyt. Kysyin kerran koulun opiskelijoiden valitsijalta (äitini ystävä), että millä perusteella sinne valitaan, niin vastaus oli " kyllä meidän pitää kaikenlaisia ihmisiä tänne ottaa, ei voi ottaa niitä kaikkein parhaimpia, pitää olla erilaisia ihmisiä" . Enpä enää hakenut opiskelemaan ;). Ja tuosta sai nimenomaan sen käsitysen, että pakko ottaa niitä vähemmänkin fiksuja mukaan tasapuolisuuden nimissä. Tietysti on myös poikkeuksia joukossa, mutta mitään " älykkökermaa" ei sinne edes haluta, mieluummin vähän ehkä ihmisläheisempiä tyyppejä, joten ei ihme.. (jokainen voi itse päätellä mieleisensä lopun ;)
Hyvää yötä sinullekin
t. 103
Tää menee nyt nukkumaan
että ei kiinnosta. Jos ei kiinnosta, vaihda alaa. Olet vaaraksi ihmisille tuolla asenteellasi.
Ei tullut älykkään humanistin mieleen.
ja tuon toisen sairaanhoitaja-ketjun perusteella, että ei hoitajat kyllä todellakaan ruudinkeksijöitä ole.
vaikka ystävänne ja mies avuksi. Lakkautetaan kokonaan sairaalat, terveysasemat, mielenterveystoimistot, A-klinikat, psykiatriset sairaalat, päiväkodit kiinni jne jne hoitoalan paikat. Kun ei meitä tarvita missään niin turhaahan tässä on enempää tapella asiasta, aloitetta vaan eteenpäin eduskuntaan AV:lt että julkista tai yksityistä terveydenhuoltoa ei tarvita. Uudelleen kouluttautumaan vaan tai sitten ulkomaille töihin...