Kihlautuminen WTF
Ollaan miehen kanssa sovittu menetämme naimisiin ensi kesänä ja ollaan käyty katsomassa kolmea eri hääpaikkaa. Päivää emme ole sopineet vielä, koska se riippuu juhlapaikkojen vapaana olosta.
Mieheni ei ole silti vielä kosinut minua?!? Mitä helkuttia. Miksi ihmeessä ei voi kosia kerta olemme jo sopineet naimisiinmenosta ja etsineet juhlapaikkaakin. :/
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:20"]
Koska olette sopineet harrastaa seksiä?
[/quote]
:D
Ehkä me ollaan sitten jo kihloissa, ja se on se perinteinen kosinta, jota odotan vielä. Kuitenkin ihmetyttää miksei sormusta vielä näy? :/
vaativa ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:08"]
Miten olette sopineet, jos mies ei ole edes kosinut?
[/quote]
Heh, en (haluaisi ainakaan) laskisi kihlautumiseksi, sitä kun puhuimme häistä ja mietimme onko vuosi 2016 vai 2017 parempi häille. Päädyimme yhdessä vuoteen -16 ja sen jälkeen olemme käyneet juhlapaikoissa etsimässä sopivaa paikkaa. Noin kaksi vuotta sitte kysyin mieheltä, että mennäänkö me naimisiin joskus, ja mies vastasi että mennään mutta ei vielä. Oliko tämä nyt se kihlaus? :D
ap
[/quote]Kyllä vain. Jompikumpi on ottanut naimisiinmenon puheeksi = kosinta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:20"]
Koska olette sopineet harrastaa seksiä?
[/quote]
:D
Ehkä me ollaan sitten jo kihloissa, ja se on se perinteinen kosinta, jota odotan vielä. Kuitenkin ihmetyttää miksei sormusta vielä näy? :/
vaativa ap
[/quote]
Miksi pitäisi kosia vielä erikseen vanhanaikaiseen tyyliin, jos asioista on jo sovittu?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:07"]
Ei se tajua et sen pitää.
[/quote]
Olen kysynyt mieheltä ihan suoraan, että milloin hän aikoo kosia. Olen käynyt mittauttamassa sormuskokoni ja kertonut senkin miehelle, koska hän on kertonut haluavansa kosia sormuksen kera, eikä niin, että sormus ostettaisiin myöhemmin yhdessä.
Siltikään kihlausta ei näy eikä kuulu. Mistä hemmetistä kiikastaa? Typerää ehkä, mutta mua harmittaa kovasti ettei mies jo kihlaa minua. Haluaisin puhua ystävieni kanssa häistä ja päästä suunnittelemaan häitämme. En aio kuitenkaan kertoa ystäville mitään suunnitelmistamme ennen kihlausta.
ap
[/quote]
Kyllä te ootte kihloissa. Menitte kihloihin tasan silloin kun päätitte mennä naimisiin.
"Kihlaus on sopimus ja lupaus vastaisesta avioliiton solmimisesta. Sopimuksen syntymiselle ja kihlauksen pätevyydelle ei ole merkitystä onko kihlaus julkistettu vai onko sopimus vain kahdenkeskeinen." Wikipedia.fi
Sääliks käy sun tulevaa miestä. Ei taida sulla ihan rattaan pyöriä täysillä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:20"] Koska olette sopineet harrastaa seksiä? [/quote] :D Ehkä me ollaan sitten jo kihloissa, ja se on se perinteinen kosinta, jota odotan vielä. Kuitenkin ihmetyttää miksei sormusta vielä näy? :/ vaativa ap [/quote] Miksi pitäisi kosia vielä erikseen vanhanaikaiseen tyyliin, jos asioista on jo sovittu?
[/quote]Koska ap on materian perään. Miehen lompakolle pitää päästä, kihlasormus pitää saada!
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:17"]
Heh, en (haluaisi ainakaan) laskisi kihlautumiseksi, sitä kun puhuimme häistä ja mietimme onko vuosi 2016 vai 2017 parempi häille. Päädyimme yhdessä vuoteen -16 ja sen jälkeen olemme käyneet juhlapaikoissa etsimässä sopivaa paikkaa. Noin kaksi vuotta sitte kysyin mieheltä, että mennäänkö me naimisiin joskus, ja mies vastasi että mennään mutta ei vielä. Oliko tämä nyt se kihlaus? :D[/quote]
Kihlaus tarkoittaa lupausta naimisiinmenosta. Teillä on jo vuosikin päätettynä, joten eikö se nyt ole aika selvää, että olette menossa keskenänne naimisiin? (=olette kihloissa)
Voittehan te vielä hoitaa ne polvistumiset sormuksineen ja viulunsäestyksineen, mut eikö se ole vähän niin kuin teatteria, jos asia on jo kuitenkin sovittu? :-)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:20"] Koska olette sopineet harrastaa seksiä? [/quote] :D Ehkä me ollaan sitten jo kihloissa, ja se on se perinteinen kosinta, jota odotan vielä. Kuitenkin ihmetyttää miksei sormusta vielä näy? :/ vaativa ap [/quote] Miksi pitäisi kosia vielä erikseen vanhanaikaiseen tyyliin, jos asioista on jo sovittu?
[/quote]
Musta se olisi ensinnäkin romanttista ja haluan kertoa vanhemmille ja sukulaisille kihlauksestamme. En haluaisi, että tieto tulee heille "yllätyksenä" silloin, kun hääkutsu kilahtaa postiluukusta sisään. Oonko mä oikeasti ihan tyhmä? :D
ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:08"]Kysy siltä. Ettekai te naimisiin voi mennä jos ette ole kihloissakaan tai siis voitte toki mutta aika outoa. No ehkä se on tätä nykyaikaa ettei nuo miehet saa mitään aikaseks. [/quote] Outoa? Mun yks sukulainen meni naimisiin vuonna 2005 eivätkä he menneet ensin kihloihin. En ole koskaan ajatellut sen olevan outoa.
[/quote]
Kuinka ne pysty mennä naimisiin jos asiasta ei sovittu ennen vihkimistä? Kun siihen avioitumiseen pitää hakea se esteettömyystodistuskin. Joten en oikein käsitä kuinka naimisiin voi mennä sopimatta sitä ennen vihkimistä? Ei kihlautumiseen tarvita sormuksia eikä sitä tarvi julistaa maailmalle. Mutta oikeastihan jokainen avioon menevä menee myös kihloihin. Tasan sillä hetkellä kun sopii puolisonsa kanssa siitä naimisiinmenosta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:15"]Kukaan ei voi mennä naimisiin ilman että kihlautuu = lupautuu/sopii menevänsä naimisiin toisen kanssa. Se on yksinkertaisesti mahdotonta.
[/quote]no mutta onhan he sopineet menevänsä naimisiin. Sormus ei oo pakollinen!
Kihlauksella ei ole mitään juridista merkitystä. Se on vain tapa. Naimisiin voi mennä vallan mainiosti ilman kihlautumistakin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:28"]
[/quote]Koska ap on materian perään. Miehen lompakolle pitää päästä, kihlasormus pitää saada!
[/quote]
Hohhohhoo, kyllä haluan sormuksen. Hinnalla tosin ei ole väliä, vaikka kindermunasta saatusormus kelpaa minulle, sillä sormuksella on symbolinen arvo minulle eikä se ole statussymboli.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:25"]
[/quote]
Musta se olisi ensinnäkin romanttista ja haluan kertoa vanhemmille ja sukulaisille kihlauksestamme. En haluaisi, että tieto tulee heille "yllätyksenä" silloin, kun hääkutsu kilahtaa postiluukusta sisään. Oonko mä oikeasti ihan tyhmä? :D
ap
[/quote]
Joo, olet. Kakkua ei voi sekä syödä että säästää, eli jos teet reippaasti itse aloitteen avioliittoon, on vähän hassua odotella miehen ehdottavan avioliittoa.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:25"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mikset voisi kertoa heille, että olette kihloissa?
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 21:08"]
Miten olette sopineet, jos mies ei ole edes kosinut?
[/quote]
Heh, en (haluaisi ainakaan) laskisi kihlautumiseksi, sitä kun puhuimme häistä ja mietimme onko vuosi 2016 vai 2017 parempi häille. Päädyimme yhdessä vuoteen -16 ja sen jälkeen olemme käyneet juhlapaikoissa etsimässä sopivaa paikkaa. Noin kaksi vuotta sitte kysyin mieheltä, että mennäänkö me naimisiin joskus, ja mies vastasi että mennään mutta ei vielä. Oliko tämä nyt se kihlaus? :D
ap
[/quote]
Kun olette puhuneet, että menette naimisiin 2016, ja ilmeisimmin tarkoituksena myös mennä eikä vain puhua, kun juhlapaikkaakin olette varaamassa, siinä on tapahtunut kihlaus. Tuo aiempikin keskustelu voitaisiin pitää kihlautumisena, mutta ehdottomasti viimeistään myöhempi keskustelu on ollut se.